دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 

دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 
مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
 
اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.
 
براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.
 
این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.
 
براساس این ارزیابی شاخص "رضایت مشتریان از وضعیت تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.
 
این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته است.
 
این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.
 
نتیجه چنین وضعیتی استمرار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : سلام یه لینک معرفی کنید یا یه شماره بزارید که همه بتونن با هماهنگی حاضر بشن ... در کل موافقم ...
آیدین سالاری : سلام بابا این کرمان متور اومده کخ ریخته رو kmc x5 من بابا اخه ای چه کاری کرده ورداشته آینه های ماشینه ره دستی کرده دیگه برقی جمع نمره ای خدا بره چی کخ ریخته اه
سیا X5 مشکی بهمن ۴۰۳ اقساط : برداشت میشه بعضی از ثبت نامی های a5 که یکسال از زمان ثبت نامشون گذشته بود حتی تا چک سوم هم گفته بودن برداشت شده بود
X5بهمن : سلام ‌دوستانی که اقساطی ثبت نام کردن آیا اطلاع دارید که چک اقساط برداشت میشه وقتی هنوز شاسی نشده ؟
شاهین جی : الان باز دوباره وارد سایت شدم چند وقته که میزنه آماده تخصیص، و هنوز هیچ خبری نشده از فاکتور ، آیا بین شما دوستان کسی مشکل منو داره ؟ و آیا اینایی که تو۱۴ آذر پرداختی و سخا تحویل دادن الان ماشینمون تحویل گرفتن ؟؟؟ لطفا جواب بدید
شاهین جی : الان باز دوباره وارد سایت شدم چند وقته که میزنه آماده تخصیص، و هنوز هیچ خبری نشده از فاکتور ، آیا بین شما دوستان کسی مشکل منو داره ؟ و آیا اینایی که تو۱۴ آذر پرداختی و سخا تحویل دادن الان ماشینمون تحویل گرفتن ؟؟؟ لطفا جواب بدید
شاهین جی : سلام دوست عزیز ،من 14اذر1403پذیرش شدم و سخا رو تحویل دادم 13اذر کامل واریز زدم و تا الان هیچ نوع رسیدگی نشده و نمایندگی همش جواب سربالا میده ، لطفا راهنمایم کنید چطور میتونم مثله شما پیگیری کنم اول باید دفتر قوه قضایی برم ؟ و عنوان شکایت چه بنویسم که مفید ثمر باشه ؟
شاهین جی : سلام دوست عزیزم من ۱۴اذر سخا تحویل دادم ،وازیزی هم ۱۳اذر کامل پرداخت کردم ،و تاکنون هیچ خبری نشده از تحویل ماشین ، چطور میتونم شکایت کنم ، باید اول برم دفتر قضایی ؟؟؟ و عنوان شکایت چه بنویسم
سعید شاهین g : سلام انشالله همگی میاییم حتما همه گروه هارو پر کنیم حتما حتما بنر هم میاریم .
تارا دستی فروش فوری : سلام من چند روزه تکمیل وجه کردم ولی تدی میز مشتری هنوز گزینه تکمیل وجه تیک نخورده و میچرخه دوستان نمیدونن مشکل از کجاست؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فوق العاده : عجبااا.با بقیشم یه پارس مشکی بخر
س م : آقا حمید شماره پذیرش میگی بی زحمت
مصطفی احمدی کوییک s : تااخراردببهشت فاکتور شده
تحویل تیر ساینااس : سلام اخه کارشناسها چی سر در میارن زنگ زدم بهشون میگن 8الی11رو دارن فاکتورمیزنن گفتم دو هفته پیشم همینو گفتین دیگه چیزی نداشت بگه و گفت با حساب چند ماه طول میکشه تا فاکتور بشیم و چیزی نگفت و قطع کردم
ار اس : چه خودرویی بوده پذیرش و سخا و طرحتون چی بوده
الناز : سلام دوستان کوییک اس تا کی فاکتور شده راسته میگن تاخییر داره ؟ 😔😔😔
ساینا : هیچی پارس نمیشه یه مشکیشو بخر حالشو ببر
ایمان : باید بری میز خدمت
اطلس نقره ای مشکی : اخرین تاریخ نقره ای مسکر مهر ماه کی بوده کیا تحویل نگرفتن نقره ای و مشکی
. : کسی از پیش فروش اسفند مونده که فاکتور نشده باشه ؟