دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 

دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 
مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
 
اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.
 
براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.
 
این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.
 
براساس این ارزیابی شاخص "رضایت مشتریان از وضعیت تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.
 
این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته است.
 
این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.
 
نتیجه چنین وضعیتی استمرار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : سلام والا منم حرفم همینه خب اگه قرار بود اونا که دیرتر از ما پول واریز کردن الان تحویل بگیرن خب برای ما هم همون موقع پیام واریز می‌کردن این چه عدالتیه این چه شرکتیه والا خدا می‌دونه
سجاد ایلام : میدونی اشتباه ما چی بود باید اسفند تبدیل میزدیم
سجاد ایلام : همون بهتر نزدی من خرداد تبدیل زدم هنوز نیومده
تارا v1 : سلام وقت بخیر من تحویل ۴ شهریور هستم هنوز فاکتور نشده
محمد شیراز : چه رنگی؟ چه ساعتی واریز وجه انجام دادید؟؟
فرشادX5 : سلام دوستان من ۲۸تیرامسال ثبت نامX5نقدی با۹۰ روز کاری کردم به نظرشما حدودا کی ماشین و تحویل میدهند
X5 : سلام کسی اطلاع داره برای فعال سازی گارانتی خودر‌و کارکرد باید چند هزار باشه
تارا : تارا دستی تحویل ۴ شهریور هنوز فاکتور نشده
محمد شیراز : سلام، هرکی امروز فاکتور شد، لطفا اطلاع رسانی کنید زمان واریز وجه رو هم بگید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس : داداش هر مرحله ثبت نام یکماه طول می کشه خوشبینانه آبان
سعید : شماره قراردادمیگین
فروش فوق العاده : 😒
سپهر : اخر دلالی بخاطر اونه خدا لعنتت کنه
چین s شهریور : خدا شفا بده بهت خودت جای کسی جا نزن خیلی بیچاره ای واقعا که میای بجای کسی تایپ میکنی
V.x : عاقبت گوشی دست گرفتن بچه سالها همین میشه
ساینا اس بهمن : داداش ببین چراغ تحویلت نسوخته باشه نگاهی بکن
پلویز : یعنی هیچی سایپا گفته به کتفم که اعتراض داری
Maryam : 12298070
دنا 5 دنده تحویل 26 مرداد تبدیل به 6 دنده : باسلام تبدیل به 6 دنده زدیم نوشته قرارداد های دهه سوم در حال فاکتور شدن میباشد ولی اونجایی که تیک سبز می‌خورد 1 مرحله برگشته عقب (آماده برای صدور فاکتور) به نطرتون چند روز طول میکشه فاکتور بشه