دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 

دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 
مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
 
اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.
 
براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.
 
این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.
 
براساس این ارزیابی شاخص "رضایت مشتریان از وضعیت تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.
 
این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته است.
 
این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.
 
نتیجه چنین وضعیتی استمرار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
به رضا : گویا تا تکمیل وجه ۲۵خرداد
شاهین جی ال : با سلام خدمت همه ی دوستان ...اطلاعاتی که از آشنایان در شرکت سایپا به بنده رسیده به اطلاع دوستان میرسونم... هیچ گونه پیامک تکمیل وجه برا ماه های که از تاریخ ارسال دعوتنامه آن ها گذشته ارسال نمیشه و موکول شده به سال جدید ... همچنین تکمیل وجه ها به تعدادی از آن ها امسال و مابقی سال آینده تحویل داده می شود ...
X5 حامد : سلام قربان منم اقساطی ۹۰ روزه تاریخ ۱۵ آبان هستم و فقط قرارداد سبز شده و تکمیل وجه زرده
رضا : سلام خردادیا تا چندم فاکتور شدن
hb : سلام دوستان ثبت نام فروردین ماه دو مرحله ای. تکمیل وجه 17 شهریور . فاکتور وپلاک آیان وآذر منتظر بارگیری هست وهنوز تحویل نشده. اگر دوستان در این شرایط هستند ممنون میشم اطلاع رسانی شود
T9 : سلام من هم 21 تیر ماه ثبت نام کردم هنوز شاسی نشده
شاهین جی ال : فکر کنم تبدیل بزنی سودی تعلق نمی گیره
X5 آبان : سلام دوستانی که ثبت نام آبان ماه ۹۰ روزه هستن واسه من هنوز تکمیل وجه زرده کسی هست جلو تر رفته باشه و تکمیل وجه اش سبز شده باشه؟ سپاس
شاهین جی ال : اتفاقا ماشین خوبیه دیگه از ماشین ایرانی انتظار بنز و سانتافه داشتی؟اگه آشغال بود انقد طرفدار نداشت الان شاهین بدون سانروف قیمتش ۱/۳۰۰ اگه آشغال بود قیمتش اینجور بالا نبود یکم منطقی باش لطفا
شاهین : دیگه امسال خبری از پیامک نیس موند برای سال بعد . کل شاهین ها چه جی چه جی ال تو تاخیرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوئیک ار اس : کمبود قطعه پارس خودرو درس نشد آراس را تحویل بدن دو ماه رو تیر گیر کرده کسی خبری نداره
کوییک اس تحویل آذر بجنورد : دعوتنامه چه ربطی به قطعه داره ؟ اینا میخوان گرون کنن عزیزم .
کوییک اس وساینا اس : چرا دروغ میگی بخدا من دیدم واریز وجه 2مهر وتحویلی هفته چهارم آبان ماه فاکتور شده
کوییک اس تحویل آذر بجنورد : مگه عکسا رو ندیدی ؟همه پیش فروش بودن.
علی : کلا گیج شدی 🍍
کوییک اس : برادر محترم فوق العاده برای کوییک اس نداشتیم کلان امسال
کوییک اس : یعنی چی؟ من فاکتور دوستان دیروز رو دیدم همشون تو دو مرحله پول دادن و فاکتور شدن
محمد : طرح عادی بودین؟؟؟؟
ساینا تکسوز بهمن : پیش فروش بهمن 1مهر فاکتورشد
وحشی بافقی : یه سواری 4 نفره میرید ترقه باری؟ ؟ مشخصه بچه ایی قدیما چندتا وانت نیسان میشدند و میرختن با تجهزیات . سواری؟ 4نفر؟ بزار تابسون هواخوب شد با موتور برید 2ترکه هاهاهاهاها