دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 

دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 
مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
 
اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.
 
براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.
 
این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.
 
براساس این ارزیابی شاخص "رضایت مشتریان از وضعیت تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.
 
این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته است.
 
این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.
 
نتیجه چنین وضعیتی استمرار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات هفته ۴ اسفند ۴۰۳ ، ۲۹۰ واریز : آقا داریوش شاهین پلاس که خیلی وضعیتش خوبه ، من CVT ثبت نام کردم ، مهر ماه 1402 مبلغ 290 میلیون پیش پرداخت دادم با نوبت تحویل هفته چهارم اسفند 1403 ، هنوز دعوتنامه تکمیل وجه هم برام ارسال نشده چه رسد به فاکتور !!!!
Shahin G : حالا هم جنگ شد از همینم والا می‌ترسیم این کثافتا ماشینو تحویل نمیدن شرکت گوه گرفته
M. شاهین جی آبان : وای طنز تلخی بود🤣😭 منم امیدی ندارم شاهینمو بدن الهی خدا دربدرشون کنه الهی سرشون به خودشون برگرده الهی آب خوش از گلوشون پایین نره
مجید : سلام چقدر برای تکمیل وجه واریز کردید؟
وحید : خیلی ساده :تنظیم قیمت بازار آزاد،به زبان ساده احتکار و عرضه قطره چکانی میکنند،تا بازار همیشه تشنه باشد و عرضه و تقاضا به هم نخورد و هر چند وقت بتوانند قیمت کارخانه را بالا ببرند و به قیمت بازار نزدیک کنند و دوباره روز از نو...در کشورهای اطراف ما ( نه تنها امارات و ترکیه و عمان ،حتی عراق جنگ زده) اینطور نیست،شما به نمایندگی شرکت مراجعه میکنید،خودرو مورد نظر را انتخاب میکنید،همان لحظه مدارک بنام شما میشود و خودرو را میآورید منزل،انواع تسهیلات مثل خرید اقساطی هم برایتان قائل میشوند.... اینجا اینها اگر اراده کنند میتوانند کل اسفندی ها را در عرض دو روز فاکتور کنند، اما نمیکنند..اینطوری شما پس از فرآیند طولانی برنده شدن در قرعه کشی و 10 ماه معطلی،برای خودرو 860 م تومان پولتان را حبس کردید که قیمت آن در بازار 1350 م است ،وقتی تحویل میگیرید،احساس خوشبختی میکنید،دلال ها و نمایندگی ها هم که اغلب با اینها مرتبط هستند،حسابی بار خودشان را میبندند.همان بلایی که تولیدکننده روغن و شکر و ...و دلال ها بر سر مصرف کننده میآورند. دهها سال است که اقتصاد و صنعت مملکت رانتی است.درست هم نمیشود.
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیز لطفا کسانی که ماشین تحویل گرفتن ازتجربه رانندگی ومشکلات شاهین پلاس داخل گروه به‌اشتراک‌ بزارن مثل دوست عزیزوگلمون جناب میرزاده مشفقی واکبرآقا کاردرست ومشتی.ممنون ازمحبتتون
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیزواریزی اول ۳۷۰میلیون تاریخ ۱۳شهریور تکمیل وجه وثبت سخا۱۴ اردیبهشت امیدارم همه دوستان عزیز به زودی فاکتور بشیم
کوروش : دوستان این چپاول در روز روشن با مشارکت خود دولت وخودروساز در حال انجامه این رو مد نظر داشته باشید.گرفتارمون کردن خدا گرفتارشون کنه
رز زرد : سیروان گیان مبلغی که پرداخت کردیم شامل افزایش نمیشه..‌.آذر ماه هم که دو شرکت افزایش قیمت داشتن طبق همین روال بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
9 اسفند : 🥴🥴
اطلس اذر : بدبخت شدیم با این حمله اسرائیل ب تهران برای سایپا بهانه جورشدفکرنمیکنم حالاحالاها ب ما ماشین بدن اینا کاش اسرائیل سایپا دزد مال مردم خورمیزد ن مردم بی گناه
رسول : توم دلت خوشه ماشینت رفت سایپا موشک خورده
9 اسفند : پیش فروش 9 اسفند هنوز خبری نیست
سهیل : دوستان پارکینگ سایپا کاشان هم موشک خورده با خانه شیخ زاده مدیرش
207 پانا تحویل 12 و 18 خرداد : با این اتفاقات ماشین دیگه بعید میدونم اصلا تحویل بدن چه فوری چه پیش فروش چه فرسوده عجب داستانی شده صادق 3 4 5 6 7 8 9 از فردا شروع میشه ماشین رفت تو داستان
سمندسورن13اسفند : سلام من فروش فوق العاده تحویل 11خردادبودم هنوزفاکتورنشدم زنگ میزنم نمیایندگی میگن تااون هفته فاکتورمیشه اولای تیردستت میرسه ان شاءالله همینطوری بسه
207 پانا تحویل 12 و 18 خرداد : با سلام خدمت دوستان 207 پانا فروش فوری قالپاق مشکی تبدیل اومده 2 بار نزدم واریز وجه 14 اسفند شماره قرارداد **153776 تحویل 12 خرداد و واریز وجه 20 اسفند شماره قرارداد **153943 تحویل 18 خرداد هنوز هیچ کدوم فاکتور نشده فعلا خبری نیست برا ما که تکمیل وجه کردیم فروش فوریم بودیم نمیدن انقدر کشش میدن یه موشک بخوره تعطیل بشه کلا بدین بریم پی زندگیمون 650 روزی سود تاخییر میده نمیخوایم بدین دیگه خبری شد لطفا اطلاع بدید ممنون دوستان
مجید : سلام من 207 مشکی فرسوده تحویل 31فروردینم هنوز فاکتور نبودم می کن اسقاط نیامده همه جی تحویل دادم تورا خدا هرکی میدونه کمکم کنی چکاد کنم ممنون میشم
حمید عاشق سورن : یادش بخیر سال 98 و 99 این گروه رو دنبال میکردم برا تحویل سورن معمولی و حالا دنبال میکنم برا سورن دوگانه