دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 

دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 
مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
 
اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.
 
براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.
 
این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.
 
براساس این ارزیابی شاخص "رضایت مشتریان از وضعیت تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.
 
این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته است.
 
این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.
 
نتیجه چنین وضعیتی استمرار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 64 نظر
X33 Cross cvt 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علیرضا x5 شهریور : سلام دوستان قسمت تأمین قطعات یک هفته ست که تعطیل است، هيچگونه قطعه ای وجود نداره،من امروز نمایندگی بودم،مدیر نمایندگی تهران بود،دیروز جلسه داشتن،امروز هم جلسه بود ساعت ۱۱،گفت متأسفانه هيچگونه نتیجه ای حاصل نشده تا الآن، تازه گفت ما بیشتر بخاطر قطعه رفتیم ولی اوضاع از اون چیزی که فکر می‌کنید خرابتر هست، گفت به نمایندگی هیچ ربطی نداره، ما فقط تحویل میدیم،و خدمات پس از فروش هستیم،گفتن خودتون فکری بحال خودتون بکنید،جهت اطلاع منبع تمام اطلاعات بنده موثق هستش
سینا : حالتون خوبه بزرگوار؟!!!
شهرزاد : سلام دوستان من ۵ اسفند تکمیل وجه کردم شاهین اتومات تحویل آخر بهمن بودم هنوز فاکتور نشده
محمد علی ایکس۵ ابان : باسلام ودرود،لطفا دوستان عزیزی که تهران و نزدیک هستند به نمایندگی مراجعه کنند حضوری چند نفری خیلی بهتره تا زنگ با تشکر
ممد. : سلام روال اینه که نهایت۱۰ روزه بدن...ماشینت چی بود و چ طرحی؟
ممد. : سلام روال اینه که نهایت۱۰ روزه بدن...ماشینت چی بود و چ طرحی؟
تارادستی‌سفید : دوستان‌فرسوده‌لطفا‌همتون‌پیام‌بزاریدپلاک‌شدیدیان؟؟؟؟
محسن : وقتی تکمیل وجه شده ، که دیگه نمیتونن افزایش قیمت بدن..
تارادستی‌سفید : اقاهادی‌لطفابیایید‌جواب بدیدازکجا‌فهمیدید۳۰تومن‌پول میخوان‌زنگ‌زدن‌یاچی؟منم‌۳خردادفاکتورشدم‌ازپلاک‌خبری نیست.نگران.شدم‌این‌پیام‌دادید۳۰تومن‌دیگه میخوان،مگه‌میشه
تارادستی‌سفید : ینی‌چی‌کی همچین‌حرفی زده؟؟؟؟؟مگه‌میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پوریا : با عرض سلام من تحویل 13 خرداد هنوز فاکتور نشده ، واریز وجه 15 اسفند 1403 انجام دادم فوق العاده طرح مادران
29بهمن : سلام تکمیل وجه 29بهمن فاکتور نشدم هنوز چرا 30بهمن فاکتور شده
محمد 19مهر : ماشین من و راننده آورده نمایندگی تاریخ تولید زده 27/1/1404خورده
جی تی : سلام به اریزو 6 جی تی داداش خبری از مجوزهای جی تی نداری
سورن پلاس جدید اقلید فارس : سلام ودرود میشه بفرمایید چه تاریخی پلاک شدید
اطلس دی ماه 1403 : برای دی ماهی ها؟
اطلس 18مهر : ان شاء الله
مجید : فاکتور شدی خبر بده
علی : کی تکمیل وجه کردید ؟ تحویل هفته آخر اردیبهشت بودید ؟
نادر 29 بهمن : دوستان با توجه به وضع موجود اگه فاکتور شدبن تحویل حضوری بزنید بهتره