دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 

دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 
مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
 
اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.
 
براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.
 
این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.
 
براساس این ارزیابی شاخص "رضایت مشتریان از وضعیت تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.
 
این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته است.
 
این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.
 
نتیجه چنین وضعیتی استمرار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعیدجی ال : اونای که دعوتنامه براش اومد ایا نمایندگی ازتون مبلغ ۴۸۰تومان گرفت
سعیدجی ال : سلام منم مثل شما بودم ولی دعوتنامه برام اومد
مسعود : کوروش کمپانی جدید
علی : به نظرتون احتمالش هس شاهین gl رو از زمان تکمیل وجه زودتر تحویل بدند؟ الان اینجا دوستانی هستن که اسفند1403 تکمیل وجه کردن تازه الان فاکتور شده. یعنی 6 ماه طول کشیده در صورتی که زمانش رو زده 30 روز کاری
سامان : تاریخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۳ لاماری ثبت نام‌کردن رنگ خاکستری ۸۵۰/۷۰۰ هزارتومان دادم موعد تحویل مرداد الان ۲۰ شهریور هیچ خبری نیست کسیهس جم شیم دست جمعی بریم دم نمایندگی مرکزی و شکایت کنیم
ج ج : دی تمام شده شما برو از نمایندگیت پیگیری کن
هادی cvt : کاش برا ما هم بیاد . من راضیم
شاهین جی ال مهر : سلام اقابهروز ببخشید میشه راهنمایی کنید من پرداخت اولیه ۲۹دی پارسال وپذیرش ۳۰ دی بوده زنگ زدم نمایندگی گفتم که بعضی‌ها اول برج براشون پ تکمیل اومده گفتش که احتمال زیاد اونا یک روز جلوتر واریز کردن ولی من یادم هست همان روز اول که اعلام کردن واریز کردم میشه تاریخ واریزوپذیرش را بگین ممنون از لطفتون یا حق
هادی : مطمینی داداش؟ مابه التفاوت یعنی طلبشون میشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا پلاس 6دنده پیش فروش 31 مردادماه : یکم واضح تر توضیح بدید ممنون میشم
دنا پلاس 6دنده پیش فروش 31 مردادماه : بله سوم تیر ،رنگ سفید، رینگ آلومینیومی
رضا : چون شما کلا خطری هستی
رانا تحویل 31مراد : سلام برای کارت سوخت رفتم داخل سامانه سخا وضعیت سند زده چاپ نشده سریال برگه سبز باید از کجا بیارم؟
محمد : خودرو فرسوده بودم تکمیل وجه 8 اردیبهشت ماه ، 17 شهریور 17700 تبدیل زدم هنوز فاکتور نشده
احمد31مرداد : کی تکمیل وجه کردی داداش
مهیاس دناپلاس فولادی 31 تیر : دوستانی که فاکتور شدن وپلاک شدن موقع بارگیری لطفا از نمایندگی بپرسین کدوم بارگیری هستش از گوگل شمارشو پیدا کنید پیگیری کنید چون حالا حالا ماشینتون میمونه اونجا من پیگیری نکردم یازدهم فاکتور شدم هنوز دستم نرسیده امروز زنگ زدم افتادن به جون هم
حمید : سلام من تاریخ تحویل 31 مرداد هستم ولی هنوز فاکتور نشدم طبیعیه؟
حسن : سود تاخیر هم میدن؟
احمد31مرداد : شاید چون شما نزدیکتری زودتر بهتون تحویل دادن