سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری بی ام و برای تولید باتری در چین

 

سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری بی ام و برای تولید باتری در چین

 
بی‌ام‌و برای تامین باتری محصولات برقی خود در آینده نزدیک، قراردادی به ارزش ۵ میلیارد دلار با یک تامین‌کننده باتری چینی امضا کرد.
 
بی‌ام‌و در راستای سرمایه‌گذاری برای تولید خودروی برقی، قراردادی برای خرید باتری به ارزش حدود ۵ میلیارد دلار با شرکت فناوری امپرکس (CATL) چین به امضا رساند. مارکوس دوژمن مدیر خرید بی‌ام‌و در جریان اعلام راه‌اندازی سایت تولید باتری خودروی الکتریکی CATL در آلمان گفت، که این خودروساز در سال‌های آینده ۴.۷ میلیارد دلار برای تامین نیاز وسایل نقلیه برقی خود اختصاص خواهد داد.
 
این قرارداد علاوه بر نمایش حضور فعال و سرمایه‌گذاری بی‌ام‌و در عرصه تحقیقات باتری، تمایل این شرکت را به کسب مولفه‌های کلیدی در ساخت خودروهای برقی آینده نشان می‌دهد. همچنین امضای این قرارداد، توانایی چین را در تولید پیل (سلول) باتری خودروی الکتریکی در سطح جهانی و با قیمت مناسب به نمایش می‌گذارد.
 
 
کارخانه CATL آلمان در منطقه تورینگیا واقع خواهد شد و مرحله اول این پروژه با حدود ۲۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری آغاز به کار خواهد کرد. تقریبا ۱.۷۵ میلیارد دلار، ارزش باتری‌های سفارش داده شده توسط بی‌ام‌و است که در این سایت تولید خواهد شد.
 
رابین زنگ، رئیس CATL در این زمینه گفت :
 
ایده ما، ساختن کارخانه‌های بیش‌تر است. ما می‌خواهیم نیاز تمامی تولیدکنندگان خودرو را در اروپا تامین کنیم. اگر پروژه تورینگیا موفق باشد، در آینده می‌توانیم مکان‌های دیگری نیز در نظر بگیریم.
 
در حال حاضر بی‌ام‌و باتری خودروهای برقی خود را از طریق دو منبع مختلف تامین می‌کند، اما این خودروساز در حال بررسی مشارکت با شرکت سوم است و بحث در مورد هشت تولیدکننده باتری دیگر نیز ادامه دارد. خودروساز آلمانی تأیید کرد که این شرکت در کارخانه CATL در آلمان سرمایه‌گذاری کرده است، هر چند که هر دو شرکت میزان سهم مشارکت خود را افشا نکردند.
 
بی‌ام‌و امیدوار است که خودروهای آینده تولیدی این شرکت با تجهیز به پکیج باتری نسل آینده و استفاده از این پلاگین‌ها قادر خواهد بود با تنها یک‌بار شارژ محدوده رانندگی تا ۷۰۰ کیلومتر و تنها تا ۱۰۰ کیلومتر در خودروهای پلاگین هیبریدی طی کنند. در همین راستا بی‌ام‌و مدتی پیش اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۱۹، مرکز تخصصی سلول باتری را با ۲۰۰ کارمند در مونیخ راه‌اندازی کند. 
 
 
 

منبع (source)

zoomit


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد