خودروسازان خارجی به این زودی ها باز نخواهند گشت

 

خودروسازان خارجی به این زودی ها باز نخواهند گشت

 
عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو در مصاحبه با خبرگزاری ها با بیان اینکه نباید دچار خودتحریمی شویم، گفت: اگر شرکت‌های خودروساز خارجی از کشور بروند به زودی بازنخواهند گشت.
 
علی عزیزی اظهار کرد: تقریبا در نیم قرن گذشته صنعت خودرو کشور شرایط همانند انقلاب، جنگ، باز شدن مقطعی واردات و بسته شدن یک دهه‌ای واردات را پشت سر گذاشته است. شرایط مذکور سبب شده که ساختار فعلی بازار خودروی کشور ایجاد شده و نتیجه آن محصولاتی شود که در صنعت خودروی کشور تولید می‌شود.
 
عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در حوزه واردات خودرو چند اتفاق رخ داده است، افزود: نخست جنبه درآمدی است که به واسطه تعرفه گمرکی برای دولت خلق شده است دوم، ارتقا سطح نگاه مردم به خودرو و خدمات پس از فروش آن است که همین موضوع نیز حاصل واردات خودرو است.
 
وی گفت: اما، بزرگترین دستاورددر این حوزه، ورود بنگاه‌های خصوصی به مسیر تولید خودرو است، همه دنیا معترف هستند که بخش خصوصی بهتر از بخش دولتی می‌تواند کار‌ها را پیش ببرد.
 
عزیزی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از واردکنندگان خودرو به سمت تولید رفتنه اند ادامه داد: این عمل اتفاق خوبی است و نباید از نگاه کلان بخش اقتصاد دور بماند. به علاوه این موضوع می‌تواند تحول بزرگی را در توسعه صنعت و اقتصاد کشور به همراه داشته باشد. 
 
عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر اینکه پرداختن واردکنندگان به بخش تولید را باید با یک نگاه درست و منطقی دید، خاطرنشان کرد: حتی برخی از واردکنندگان در حوزه رنگ در حال سرمایه گذاری مشترک بوده که اتفاق مبارکی است و باید از آن حمایت کرد، چرا که در درازمدت می‌توانیم در بازار‌های مختلف شاهد حرکات خوبی باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه زمانی برای ممنوعیت واردات خودرو اعلام نشده و در این راستا شفافیتی وجود ندارد اظهار کرد: با توجه به تلاطم ارزی که به وجود آمد دولت سعی کرد به فوریت این تصمیم را بگیرد اما، باید بعد از ساماندهی به بازار ارز، با یک سازو کار منطقی واردات حتی به صورت سهمیه بندی آزاد شود، چرا که کشته شدن این فضا به نفع کشور نیست.
 
عزیزی با اشاره به قرارداد‌هایی که با شرکت‌های خارجی برای تولید مشترک منعقد شده است، گفت: ارتباط تجاری یک شبه اتفاق نمی‌افتد، اما یک شبه خراب می‌شود و اگر شرکت‌های خودروساز خارجی از کشور بروند به زودی بازگشتی نخواهند داشت. این حضور نتیجه چندین مرحله تعامل و رایزنی است که صورت گرفته است.
 
عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: از طرفی تاکنون بار اصلی اسقاط خودرو‌های فرسوده نیز بر عهده واردکنندگان بوده است و با اوجه به اتفاقات اخیر، نوسازی ناوگان قفل شده است. همچنین در شرکت‌های وارداتی نیز شاهد تعدیل نیرو بوده ایم که خود موجب بیکاری در جامعه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه خودرو خشتی از دیواره تجارت است که اگر آن را خارج کنیم مابقی بخش‌ها نیز آسیب دیده و تحت تاثیر قرار خواهند گرفت تاکید کرد: مهم‌ترین نکته این است که نباید خودمان دچار خودتحریمی شویم.
 
عزیزی درباره تاثیر قرارداد‌های بسته شده با شرکت‌های خارجی برای تولید مشترک در موضوع اشتغالزایی گفت: تولید هر خودرو موجبات اشتغال دوو نیم نفر را فراهم می‌کند و بسته به تیراژ و سرمایه گذاری که اتفاق می‌افتد، اشتغالزایی متفاوت خواهد بود اما، نکته مهم این است که اگر خودرویی تولید شود دیگر وارد نخواهد شد که موضوع مهمی است، همچنین قابلیت صادرات نیز از نکات مهمی است که در این قرار داد‌ها گنجانده شده است.
 
عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: اگر مجریان قانون نگاه خودی و غیر خودی نداشته باشند و واردکنندگان را هم جزو بخشی از پیکره اقتصادی کشور بدانند و جلسات بیشتر و مستمری با آن‌ها برگزار کنند می توان تصمیمات معقولانه تری در این زمینه گرفت.
 
 
 

منبع (source)

khodrobank

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروسازان خارجی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام منم سامانه یکپارچه شاهین دستی زدم ولی الان زده اتومات (ارسال ب خودرو ساز)ولی واقعا بودجه اتومات ندارم همون دستی میتونم پرداخت کنم ،حالا چکار کنم نمیدونم
گیجی گیج : تا الان که دادن تا آخر سال هم میدم
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
علیرضا : سلام کسی می‌دونه تارا V1پلاس رنگ سفید تا چه موعودی فاکتور شده ؟
تارا v4lx : طبیعیه رنگهای نقره ای حدود یک هفته تا ۱۰ روز از بقیه رنگها عقب تره
وحید : چرت و پرت نگو مگه مدیر عامل سایپایی اینجور صحبت میکنی محکم
تارا v4lx : بستگی به رنگش داره ولی روالش اینه که نیمه اول بهمن تحویل میگیرین
تارا v4lx : تیتانیوم بین ۳۰ تا ۷۰ روز تاخیر داره
تارا v4lx : مشکلی نداره معمولا یه هفته ای زمان میبره تا ارسال مدارکی که نمایندگی ارسال کرده تایید بشه بعدش پیام میاد براتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محسن : امروز تعطیلات چطور رفتی نمایندگی حجت جان
ایمان دوگانه اسفند : باز بودن؟چقدر مهلت پرداخت داریم؟
وحید : رسول جان، ماشینت چه رنگی بود؟
امیر : طلای24عیار فقط ال90 پارس
شیرازی : مبارکت باشه عزیز ایشالا به خوشی سوار شی کاکو
X22پرو : دوست عزیز شما که مبانی تاخیر رو میدونی برو با همون مبانی تاخیر سرگرم شو تا ماشینت بیاد،یا معنی تاخیر رو نمیدونی یا اینکه میخوای ادای باسوادا رو در بیاری،عزیزم اونجا اگه تاخیری هم بشه 1ماه فوقش تاخیر میخوره نه 8ماه که اینجا ملت اسیر شدن،یا پیام نزارید یا اگه پیام میزارید اعصاب مردم رو با دری وری بیشتر خورد نکنین
امیر : تشکر مجید جان
تیگو 8 : متاسفانه من هم چنین شرایطی دارم ثبت نام‌ 2اسفند. تحویل 26شهریور سه چهار روز دیگه نتیجه نگیرم مجبورم برم نمایندگی دزدیران خودرو
صفدر : تبدیل دوگانه به شاهین رو پنجشنبه تایید نهایی کردم هیچ اتفاقی نیافتاد والان که دباره میرم تو تغییر مدل و رنگ این پیغام میاد: شما یک رکورد تغییر رنگ و مدل ارسال نشده به سایپا دارید و امکان تغییر رنگ و مدل مجدد ندارید
X22 : اونایی که میان چرت و پرت میگن یا ماشین ثبت نام نکردن یا مبانی تاخیر رو نمیدونن پسرداییم تو لندن میگه اونجا هم صفر بخری شاید تاخیر بخوره و تو قرارداد میارن