اثر بازگشت تحريم ها بر محصولات رنو در ايران

 

اثر بازگشت تحريم ها بر محصولات رنو در ايران

 
روز یکشنبه به دعوت گروه رنو در دفتر مرکزی این شرکت کنفرانسی با حضور معاونت ارشد کیفیت کمپانی رنو آقای دومینیک لعل و همراهی قائم مقام کیفیت رنو در ایران آقای مهدی مهرآور برگزار شد.
 
تاریخچه حضور رنو در ایران، به سالهای دور بر می گردد. اولین خودرو رنو در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی به ایران وارد شده. اما حضور رنو به عنوان خودروساز در ایران، تاریخی جوان تر دارد. رنو در سال ۱۳۸۱ با امضای قراردادی با سازمان گسترش و نوسازی به ایران آمد تا شریک استراتژیک صنعت خودروی ایران باشد.
موضوع اصلی این جلسه بحث انتقال تکنولوژی و سیستم های مدیریت تولید و مدیریت کنترل کیفیت به ایران و همچنین انجام بازرسی های منظم از خطوط تولید شرکت های پارس خودرو و ایران خودرو بود. این روزها جدا از بحث برگشت تحریم های هسته ای که چندان مورد پسند این خودروساز فرانسوی نيست، بحث اصلی و مورد علاقه فرانسوی ها توسعه همکاری ها در زمینه قطعه سازی و کمک به حدود 65 قطعه ساز داخلی است که طی چندین سال حضور کمپانی رنو در ایران با یکدیگر همکاری داشته اند. دغدغه اصلی، انتقال تکنولوژی و فرآیندهایی است که رشد کیفی را هدف قرار می دهد تا شرکت رنو بتواند موضوع داخلی سازی هرچه بیشتر محصولات خود را همزمان با حفظ کیفیت قطعات انجام دهد.
 
آقای لعل همچنین به ادامه ی تولید تندر 90 و ساندرو اشاره کرد و با بیان اینکه این خودروها همچنان در بالاترین سطح کیفی از نظر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار گرفته اند از تلاش رنو برای داخلی سازی بیشتر قطعات این خودروها خبر داد. وی افزود قطعه سازان همکار رنو در سطح بین الملل در تماس با قطعه سازان ایرانی هستند تا با سرمایه گذاری مشترک، انتقال فناوری انجام شود. رنو پیش بینی می کند بیشتر قطعه سازانی که در داخل با این شرکت همکاری داشته اند توانایی تولید قطعات با کیفیت A را دارا هستند به شرط این که استانداردهای مدیریتی و تولیدی رنو را رعایت و پیاده سازی کنند. درهمین زمینه شرکت رنو توانسته است طی سال 2017 تا کنون با انتقال دانش قطعه سازی، کیفیت قطعه سازان رتبه D را افزایش داده و آنها را به رتبه ی C ارتقا دهد.
 
مهدی مهرآور  قائم مقام کنترل کیفیت شرکت رنو در ایران نیز با اشاره به اهمیت مشتری مداری شرکت رنو با بیان اینکه گروهی به نام اَوست تشکیل شده و نفرات فعال در این گروه نیز ایرانی بوده و کلیه آموزش های لازم را دیده اند تا رضایت مشتریان ایرانی را همواره رصد کنند و تحت عنوان سنجش رضایت مشتری بعد از گذشت حدود سه ماه از تحویل خودرو به مشتری با وی تماس برقرار کرده و نظریات او را مورد بررسی قرار خواهد داد.
رنو که این روزها با کمپانی های نیسان و میتسوبیشی متحد شده و تبدیل به یکی از بزرگترین خودروسازها شده است امیدوار است با تمرکز بر محور افزایش کیفیت تولید قطعات ایرانی مورد نیاز در خودروهای تولیدی خود در ایران بحث قطعه سازی را در ایران توسعه دهد و شاید از همین طریق بتواند حتی پس از بازگشت تحریم های یک طرفه و امریکایی همچنان به فعالیت در ایران ادامه دهد.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تحریم‌ها , رنو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

داریوش
3

شاید بتوانند به تولید محصول ادامه دهند، ولی مطمئنا قیمت ها به شدت بالا می رود...
21:53  1397/02/26
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 8 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایگل شیراز : من نام‌نویسی 28 تیر بودم. هنوز هیچ خبری نیست
ایگل تیرماه ۹۰ روزه : ثبت نام ایگل تیرماه ۹۰ روزه خبری از شاسی شدن خودرو ها هست دوستان؟؟
تارا اتوماتیک : سلام تارا اتومات سفید رنگ فوری یکماهه تاریخ فاکتور 24مهر تاریخ پلاک 26مهر تحویل فوری قرار بود30مهر باشد ولی همچنان در حال حمل از 26مهر هستیم همه چیز هم اوکیه اسناد و...فقط نمی دونم چرا حمل نمیشه،خیلی طولش میدهندخسته مون کردند.
آشغال مونور به جای کرمان موتور : دوستان عزیز با سلام لطفا کسانی که موفق شدند خسارت تاخیر بگیرند روش کار رو مطرح کنند.
رضا 27 اردیبهشت : سلام به همگی . 4 اردیبهشت فاکتور نشده ؟
سهند بهمن : سلام 5/11 تکمیل وجه کردم 12 آبان پلاک شده چراغ تحویل هم روشن شده
شاهین جی هفته چهارم شهریور : ببخشید اشتباه شد
نازنین 1 سفید رنگ : بچه ها من میگم خدا کنه ماشین ما بشه 1405 حداقل افزایش قیمت خورده کون مون نسوزه واسه سایپا بسوزه
شاهین جی هفته چهارم شهریور : نازنین 1 شماره پذیرشت 12354660 فک نکنم باشه
شاهین G : داداش یه سوال دو ماه پیش تبدیل زدی ماشین گرفتی سود تاخیر رو دادن یا اونو بالا کشیدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
30 ابان : ممنونم کدوم طرح بودید؟ تو اردیبهشت بود ؟
ابوالفضل : سلام کسی هست که 3 آبان شده تیک حضوری زده باشه پیامک اومده برا تحویل بره تحویل بگیره
پانا فولادی : سلام دوستان پانا فولادی مشکی تا واریز دوم چه تاریخی فاکتور شده
سیامک : برای روز یکشنبه 18 آبان روز تجمع دست ما برای اعتراض با طرح پیش فروشی که برای اطلس جی گذاشتن بازتر شد حتما تشریف بیارید تا ببینیم وقتی هنوز ماشین ماها رو ندادن چطوری دوباره طرح پیش فروش کذاشتن
کوئیک شهریور : مشتکرم قیمتی نمیدازه بعدا ماشین رو ؟؟
عرفانخان تبدیل به تک گانه : فاکتور **تبدیلی** یک 2روزه کند شده بازهم.قطره چکانی پیش میره متاسفانه
دوگانه 100 لیتری : دوستان کروز هم تو دوگانه ها برقی میزنه با منیفولد چدنی و رگلاتور بوش صرفا جهت اطلاع
کوییک اس : مبارکه همون بهتر که نداره . بوقش هم رو مخه حتی چند کیلو میوه بذاری رو صندلی باید برایش کمربند ببندی
رضا : سلام من ساینا یگانه تحویل مهر هستم و اینطور که مشخص هست خودرو در دی به دست من میرسه اسفند 403 مبلغ 203 تومن دادم که تا دی حدود 11 ماه میشه و سود پولم بازاری حداقل 5 درصد میشه حدود 110 تومن و تکمیل وجه اول شهریور 230 تومن دادم و سودش تا دی حدود 60 تومن میشه در جمع بنده 170 تومن سود پولم میشه شما بگو 150 تومن با نرخ تورم خودشون که اعلام کردند الان فرق کارخانه و بازار 135 تومن هست اینجا من ضرر کردم اگه پارسال بازار آزاد خرید کرده بودم تو بازار قیمتش 520 بود و الان 650 شده من ماشینم را سوار شده بودم پولم هم ارزش حفظ شده. در کل ماشین ثبت نامی فریبی بیش نیست
نیلوفر : منم طلا فروختم الان 9 ماهه که ثبت نام کردم و از ماشین خبری نیست