یک دغدغه آمریکایی؛ چه میزان قدرت برای رانندگی روزمره لذت بخش کافیست؟

 

یک دغدغه آمریکایی؛ چه میزان قدرت برای رانندگی روزمره لذت بخش کافیست؟

 
با وجود خودروهایی نظیر داج چارجر هلکت و چلنجر، امروزه دستیابی به یک خودروی پرقدرت کاری بس سهل‌تر نسبت به گذشته است. اگرچه تحت اختیار گرفتن نیرویی معادل ۷۰۷ اسب بخار، امری بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما چنین قدرتی قطعاً برای رانندگی روزانه مناسب نبوده و حتی تا حدودی نیز ترسناک به نظر می‌رسد.
 
 
چندی پیش مدت زمان کوتاهی را با یک داج چارجر SRT هلکت گذراندیم؛ تجربه‌ی بسیار بسیار هیجان انگیز و فوق‌العاده‌ای بود. طنینی که پیشرانه 707 اسب بخاری V-8 هلکت ایجاد می‌نماید، به طرز اعتیاد‌آوری روح‌نواز بوده و شیوه‌ای که خودرو در هنگام شتابگیری شما را به صندلی می چسباند، هیچ گاه تکراری و خالی از هیجان نخواهد شد.
 
 
اما از طرف دیگر، صدای بلند پیشرانه و در نتیجه افزایش آنی سرعت خودرو، در حکم آژیر خطری است که می‌تواند از چندصد متر آن‌طرف‌تر، پلیس‌ها را به سمت شما کشانده و ریسک باطل شدن گواهینامه‌تان را افزایش دهد.
 
 
چندی پیش، حین رانندگی با یک خودروی سدان در هوایی گرم و مطبوع دچار مشکل کشش (Traction) در جاده‌های وحشتناک دیترویت شدیم. حالا اصلا نمی‌توانیم تصور کنیم که وضعیت دوقلوهای هلکت در یک روز بارانی چطور خواهد بود؟
 
همچنین برای مدت زیادی با یک مزدا میاتا مدل 92 به رانندگی پرداختیم. رانندگی با این خودرو برخلاف چارجر هلکت، در همه حال به جز مسیرهای بزرگراهی، جالب و پرنشاط بود. پیشرانه میاتا تنها 116 اسب بخار قدرت داشت که نه تنها دستیابی به سرعت‌های مناسب بزرگراه را دشوار می‌ساخت، بلکه به طرز مضحکی، سبقت گیری را به امری تقریبا محال تبدیل می‌نمود.
 
 
اما با این وجود، هنوز هم رانندگی یا یک چنین خودرویی که نه سروصدای آن موجب جلب توجه پلیس می‌شود و نه سرعت بالای آن ریسک باطل شدن گواهینامه را افزایش می‌دهد، مایه آرامش خاطر بوده و به لذت بردن دو چندان از سواری با خودرو منتج خواهد شد.
 
اخیرا تجربه رانندگی بر روی یخ با یکی-دو محصول سوبارو را داشتیم که فهمیدیم توان خروجی پیشرانه‌های دو سدان WRX و WRX STI ، دقیقا به همان مقداریست که باید باشد.
 
 
روزگاری نه چندان دور، 300 اسب بخار توان زیادی برای یک خودروی جاده‌ای محسوب می‌شد اما امروزه بسیاری از مدل‌های پایه خودروهای اسپرت دارای توانی بیش از این مقدار هستند.البته هنوز هم یک چنین توانی برای خودروهای متعارف جاده ای زیاد به نظر می‌رسد.
 
 
به طور کلی آن میزان از قدرت پیشرانه برای خودروهای متعارف جاده‌ای مناسب است که شما را مجبور به حرکت در پشت سر یک مینی ون در لاین سرعت بزرگراه نکند و همچنین آنقدر زیاد نباشد که مجبور باشید خودروی خود را حین شرایط بد آب و هوایی در خانه رها کنید.
 
خودروهای با چنین توان خروجی برای هر شرایط آب و هوایی مناسب بوده، رانندگی با آنها آسان است و همچنین به این زودی‌ها از رانندگی با آنها خسته نخواهید شد.
 
 
اما در نهایت این موضوع به شما و آنکه چه مقدار بر پدال گاز فشار می‌آورید، بستگی دارد.
درضمن بهتر است بدانید که خودروهایی با توان 300 اسب بخار، برای به دردسر انداختن شما از توانایی کافی برخوردار هستند.
 
خب، نظر شما چیست؟ آیا 300 اسب بخار برای لذت بردن از رانندگی کافیست یا هیچ چیز جای قدرت زیاد را به منظور یک رانندگی هیجان‌انگیز نخواهد گرفت؟
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , قدرت موتور , توان موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید شهریور : ممنون از راهنمایی تون
gl : دوستان تکمیل وجه ۲۱ خردادم. نمیدونید تا چند خرداد فاکتور شده؟
تارا v4 شیراز : همه تارا دستی هست چرا. متقاضی اتومات کمه؟
مهدی : والا ایرانخودرو خیلی نامرده . من رزروه فروش فوری ۳۰ روزه بودم پیام داده بخاطر تکمیل ظرفیت فروش ۳۰ روزه برای ما ۹۰ روزه اومد تکمیل وجه کردیم حالا خودش فروش فوری گذاشته خب نامرد برای ماهم تحویل ۳۰ روزه میزدی ما باید ۹۰ روز صبر کنیم اونکه تو این طرح ۳۰ روزه برنده بشه از ما زودتر تحویل بگیره
شاهین g پذیرش ۱۷اذر مشهد : سلام شما کی پول ریختید و فروش فوق‌العاده بودین یا پیش فردی ۲مرحله ای ممنون میشم جواب بدین
شاهین جی : به نظرتون شاهین جی تولید میشه یا آخر سر مجبورمون میکنن که تبدیل بزنیم ؟ ما ۱ ساله صبر کردیم آخر بگن تبدیل نامردیه
شاهین اتومات ۱۴۰۳ : من مهر ۱۴۰۲ مبلغ ۲۹۰ ت پرداخت کردم بستگی داره که پرداختی اول چه موقعی انجام داده باشی .بستگی به سود مشارکت داره .
محسن : سلسله مراتب؟ بیشین بینیم باو، خداروشکر که صاحب کارخونه نیستی، یه ماشین ثبت نام کردی، اختیاردار این سایت و کارخونه که نشدی!
تارا تیتانیوم v1 فوری : تیتانیوم ۳ مهر کسی دیگه غیر از داراب هس فاکتور شده بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایمان : کسی پول تاخیر رو گرفته؟
چک : اقا خداوکیل کم بگین باید 40تومن بدیم .داداش تو وقتی فاکتور شدی نمیگیرن زامیاد وقتی باهات قرارادادبسته تمام پول وهزینه ها رو ازت میگیره حتی پول کرایه هم.شما وقتی بری حضوری ماشینت رو تحویل بگیری اون کرایه ماشین رو که ازت گرفتن برات واریز میکنن یعنی برگشتش میدن .چرا شماره شبا ازت میگیرن برای اینجور وقتها .بس خواهاش نگین باید 40تومن برای برگه اوراق بدیم .پولت زیاده برو بگو من میخوام پول اضافی بدم اون چیزه دیگس
مینا مچ پا : سلام عزیزا چه خبر از دعوت نامه دوگانه شهریور؟
پناه : سلام کسی میدونه تاثیر مصوبه شورای رقابت که داخل فاکتور اومده چیه؟
مسلم : وقتی تکمیل وجه کردیم به هیچ گونه سایپا یا زامیاد حق ندارد ازمون پول اضافی بگیره بلکه زامیاد موظف هست دیرکرد و ضرر پولمون رو هم بده اینجا الکی نیاید بگین چهل میلیون
علی تحویل31مردادپانا : چه طوری بگو ماهم یاد بگیریم
الپ ار تونغا : کسی که میاد با نام بقیه مینویسه خا. خ. رش سواری میده بی ام دبلیشو با هر دست اندازش خودش میپره روش
31 مرداد : چرااا؟ چقدر گذاشتی روش ؟
بهمن مضر : پرسیدم ، گفتند ده روز کاری
نیلوفر : سلام 40روز بود تاریخ آماده صدور فاکتور رو تاریخ22/5بود وعوض نشده بود امروز تعقیر کرده