فیس‌لیفت کدام ماسل‌کار بهتر است؟ کامارو یا موستانگ؟

 

فیس‌لیفت کدام ماسل‌کار بهتر است؟ کامارو یا موستانگ؟

 
شرکت سوئدی ساندریسر برای علاقه‌مندان به شنیدن صدای پیشرانه‌ی بنزینی هنگام رانندگی، گجتی معرفی کرده است که می‌تواند صدای پیشرانه احتراق داخلی را با توجه به سرعت تولید کند.
 
دنیای خودروهای اسپرت با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. اگر شما راننده مسابقه‌ای یا عاشق شتاب و سرعت باشید، بهتر است نگاهی به خودروی الکتریکی ۱۹۱۴ اسب بخاری ریمک C Two بیاندازید. هیچ خودرویی در دنیای پیشرانه‌های احتراق داخلی نمی‌تواند به سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ریمک C Two با ۱.۸۵ ثانیه دست یابد. 
 
با این حال هنوز خیلی از دوست‌داران خودروهای بنزینی تحت تاثیر این جو قرار نگرفته‌اند. اگرچه خودروهای الکتریکی سریع و پرشتاب هستند، نمی‌توانند لذت رانندگی با شنیدن همزمان صدای پیشرانه را به راننده القا کنند. در حالی که خودروهای بنزینی، با وجود محدودیت در شتاب، هنوز هم سریع هستند و می‌توانند هنگام رانندگی موسیقی متوازنی از خود پخش کنند. برخی از رانندگان، معتاد به صدای پیشرانه هستند تا حدی که به صدای تولیدی از پیشرانه‌های مجهز به دو توربوشارژ راضی می‌شوند و پیشرانه‌های تنفس طبیعی را نمی‌پسندند. 
 
رانندگانی که با خودروهای الکتریکی، نظیر محصولات تسلا سروکار دارند، در ابتدا با شتاب بسیار عالی روبرو می‌شوند و آن را برای مسابقه درگ مناسب می‌یابند. اما در دنیای خودروهای اسپرت، صدای پیشرانه یک محصول جانبی محبوب است که تنها خودروهای مجهز به پیشرانه‌های احتراق داخلی از آن بهره می‌برند. به همین علت شاید کسانی که عاشق موسیقی پیشرانه باشند، از شتاب‌گیری محصولات الکتریکی مانند تسلا و حتی ریمک C Two لذت کافی نبرند.
 
 یک شرکت سوئدی به نام ساندریسر (Soundracer) راه‌حل جالبی برای این مشکل دارد. این شرکت، گجت‌هایی برای خودروها می‌سازد که در جای فندک داخل داشبورد قرار می‌گیرند و به استریوی سیستم صوتی متصل می‌شوند. گجت ساخت ساندریسر می‌تواند صدای هر خودروی الکتریکی را شبیه صدای پیشرانه خورجینی هشت سیلندر یا ۱۰ سیلندر نشان دهد. در نتیجه رانندگان علاقه‌مند می‌توانند به راحتی از صدای تولیدی سیستم محرکه خودروی الکتریکی شبیه به موسیقی پیشرانه احتراق داخلی، لذت ببرند.
 
در حال حاضر ساندریسر نسخه‌ی جدیدی از این گجت تولید می‌کند که رانندگان می‌توانند آن را به خودروی الکتریکی خود متصل کنند؛ در نتیجه صدای شبیه پیشرانه احتراق داخلی در داخل و خارج خودرو ایجاد می‌شود. در حالت عادی خودروهای برقی آرام و بی‌صدا هستند و خیلی از عابران با این موضوع مشکل دارند. چرا که آن‌ها صدایی از خودروهای الکتریکی نمی‌شنوند و به همین، تصادف می‌کنند. خودروهای الکتریکی بدون صدا تردد می‌کنند و هیچ نشانه‌ای از حضور خود در جاده نمایش نمی‌دهند، اما با استفاده از سیستم صوتی می‌توان جان انسان‌های بسیاری را نجات داد.
 
تیم ساندریسر برای تطبیق فناوری خود با خودروی برقی با چالش‌هایی روبرو شده است. از جمله این‌که گجت نمی‌تواند در تمامی دورها و سرعت‌ها صدای یکسانی پخش کند و برای جذاب بودن باید صدایی متناسب با عملکرد خودروی الکتریکی از خود به نمایش بگذارد. نسخه‌های قبلی گجت ساندریسر قادر به خواندن سرعت پیشرانه خودرو به صورت پالس‌های متغیری از طریق فندک سیگار نبودند. در حقیقت خودروهای الکتریکی چنین رابط کاربری ساده‌ای ندارند. 
 
بنابراین سیستم صوتی موتور الکتریکی خودرو یا ایویس (EVEESS) که مخفف ابتدای کلمات "سیستم صوتی الکترونیکی پیشرانه خودروی الکتریکی" است، باید به سیم‌کشی خودرو وصل شود تا بتواند سرعت موتور خودرو را بخواند و آن‌ها را به سیگنال تبدیل کند. این سیگنال‌ها به ماژول صدا انتقال می‌یابد و ماژول می‌تواند آن را به صدای پیشرانه خودرو تبدیل کند. هر خودرویی نیاز به تنظیمات خاصی دارد که کمی این عملیات را پیچیده می‌کند؛ اما در بدترین حالت می‌توان از حسگرهایی برای اندازه‌گیری سرعت حرکت چرخ‌های خودرو استفاده کرد، که این مقادیر تبدیل به سیگنال و صوت خواهند شد. 
 
سیستم ایویس باید به مجموعه‌ای از بلندگوهای اختصاصی خودش متصل شود که مالک خودروی الکتریکی می‌تواند آن‌ها را در داخل یا خارج خودرو نصب کند. بلندگوهایی که برای قسمت بیرونی استفاده می‌شوند ضدآب هستند و صدای آن‌ها به اندازه‌ای بلند است می‌تواند به عابران پیاده هشدار دهد.  
 
 
یکی از مزایای پنهان ایویس برای موتورسیکلت‌های برقی این است که صدای واقعی از دور آرام ارائه می‌دهد. کسانی که در حالت عادی متوجه تغییر دور موتورسیکلت برقی نمی‌شوند، به این وسیله آگاهی بیش‌تری از سرعت حرکت و وضعیت رانندگی پیدا می‌کنند. با وجود این‌که اکثر خودروهای الکتریکی تک‌سرعته هستند، اما تیم ساندریسر تصمیم گرفت که گزینه تعویض دنده اتوماتیک را نیز بر اساس میزان شتاب‌گیری و افزایش یا کاهش سرعت خودرو به گجت ایویس اضافه کند. این قابلیت می‌تواند احساس بیش‌تری از حرکت و شتاب‌گیری خودرو برای راننده فراهم آورد و علاوه بر آن در مسیرهای بزرگ‌راهی آگاهی راننده را از میزان کاهش یا افزایش سرعت بالا می‌برد.
 
 
برخی افراد معتقد هستند که خودروهای الکتریکی نباید صدای شبیه مدل‌های احتراق داخلی داشته باشند، هرچند که بر حفظ ایمنی عابران پیاده نیز تاکید می‌کنند. ساندریسر برای این افراد صداهایی غیر از پیشرانه‌های احتراق داخلی ارائه می‌کند که حتی کاربران می‌توانند صدای دلخواهی برای سیستم بسازند. این قابلیت باعث می‌شود که کاربر طبق میل خود با استفاده از ابزاری مبتنی بر سیستم عامل ویندوز، صدای پیشرانه دلخواه خود را تولید کند و لذت بیش‌تری از رانندگی با خودروی الکتریکی خود ببرد.
 
با وجود مزایای گفته شده، اما بسیاری معتقد هستند که استفاده از گجت ساندریسر در فندک سیگار خودرو کمی آن را پیچیده می‌کند. اغلب افرادی که از این سیستم استفاده می‌کنند ترجیح می‌دهند که این سیستم متصل به سیم‌کشی کلی خودرو باشد. از نظر این افراد، چنین ایده‌ای ساده‌تر است و پیچیدگی کمتری دارد. 
 
رانندگی که تمایل دارند از صدای پیشرانه به عنوان آپشن خودروی الکتریکی لذت ببرند، می‌توانند گجت ایویس ساندریسر را انتخاب کنند. بسته به گزینه‌های مختلف برای بلندگو و کانکتور، قیمت‌های کیت صوتی ساندریسر کمی متفاوت هستند که در حدود ۳۰۰ دلار به فروش می‌رسند. صداهای پیش‌فرض سیستم شامل پیشرانه‌های خورجینی هشت سیلندر شلبی، ده سیلندر لامبورگینی، ۱۰ سیلندر لکسوس LFA، دوازده سیلندر فراری و پیشرانه وی‌-توین (V-Twin) سوزوکی GSX-R و هارلی دیویدسن می‌شود.
 
 
 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , فیس‌لیفت , ماسل کار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 26 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد x5 تهران : سلام من ۲۳ فروردین پلاک ۲۴ ام بیمه و تا الان هم منتظر صدور پلاک هستم. به نظرم این حجم از تاخیر منتسب به راهور نیست و مشکل سمت شرکت کرمان موتور هست. شاید به جهت اینکه بتونن زودتر طرح برای فروش بزارن، یکسری ها رو همینجوری فقط شاسی کردن و بیمه زدن .
حسین : سلام برا من تارا v1تحویل 30بهمن هنوز فاکتور نشده یعنی چی آخه
حسین : هرکی دروغ میگه خدا خیرش نده خدا بیابون گرم نصیبش کنه
نادر مطیع رنجبر دوست : سلام. من KMC t8 دارم پمپ بالایی کلاچ مشکل داشت تو نمایندگی بانیان خودرو خودکار کد ۱۰۰۲ قطعه فوق رو با گارانتی تعویض کردن و برخورد پرسنل این نمایندگی بسیار عالی بود و مشکل من رو ظرف چند روز رفع کردند و من بسیار ممنونم.
مریم j4 سفید مشهد : فکر کنم من و شما باهم کارامون انجام میشه چون منم دقیقا منتظر صدور پلاکم
علیرضا x5 شهریور : سلام ابو محمد من خودم امروز رفتم نمایندگی،مسئول ثبت نام نمایندگی داشت با دوتا از دلال ها صحبت میکرد،متوجه من نشدن داشتن نفری ۵ میلیون بهش میدادن که زنگ بزنه بارگیری کنن براش، متوجه من شدن من سر صدا کردم گفت برو خونه تا ظهر درست میشه،اومدم خونه ظهر دیدم ماشین پلاک شد و رفت برای ارسال مدارک دیگه نمیدونم کی بارگیری میشه،ولی ازشون آتو دارم،متأسفانه دلال ها کار رو خراب کردن داخل نمایندگی هم از خداشه ماشینی ۵ تومن میگیره،ما مصرف کننده ها گرفتاریم
اصغر ابان ۳ : سلام برای منم بعد از پیگیری وشکایت شماره چک صادر شد ولی فک کنم یه یک ماه طول بکشه پیامک بیاد بری بانک
علیرضا x5 شهریور : سلام مبارک باشه بخوای سوار بشی انشاالله، انشاالله قسمت بقیه دوستان هم بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سورن موتور جدید تحویل 3خرداد هنوز فاکتور نشده8م بابت بیمه پرداخت شده
فاک‌تور کننده : همتون رو فاک‌تور میکنیم نگران نباش به ترتیب میزنیم
در انتظار اطلس : من هستم
کیوکی : باگش چیه؟ چطوری زدی.؟
207 پانا : سلام منم تیرماه هستم خبری شد اطلاع بدبد ممنون
اشتری : دوستان عزیز.توجه کنید اوزجان چی گفته.همونو انجام بدید
محمد : برما تکمیل وجه369 تومن بود
اشتری : خوب به اوزجان توجه کنید
اشتری : به اوزجان دقت کنید
ساینا : ممنون داداش ما 370 واریز داشتیم کلا