چینی ها از سد کیفی ایران گذشتند؛ کسب رتبه یک کیفیت توسط ام وی ام ایکس 22

 

چینی ها از سد کیفی ایران گذشتند؛ کسب رتبه یک کیفیت توسط ام وی ام ایکس 22

 
به نقل از روابط عمومی مدیران خودرو، واقعیت در لوای قدرت های نابرابر خبری گاه خاموش مانده است و تنها گاهی در خلال گزارش های فنی شرکت های استاندارد و یا ناظران کیفیت بارقه ‌ایی از آن به نمایش درآمده است. در گزارش اخیر منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ام‌ وی ‌ام ایکس 22 در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان با کسب رتبه اول کیفیت در صدر خودروهای هم طراز و رقیب قرار گرفته است.
 
دیرزمانی است صنعت خودروی ایران در سودای رسیدن به تکنولوژی رقبایی چون خودروسازان کشورهای شرق آسیا همچون کره و ژاپن و کشور های اروپایی در تلاش بسر می‌ برد، قراردادهای پر هیاهویی که گاه و بی‌ گاه، جدی و نمایشی با شرکت ‌های خودرو‌ساز بنام و بزرگ اروپایی رنگ تازه ‌ایی می ‌گیرد، اما بعد از مدتی امیدهای واهی داده شده به فراموشی سپرده می‌ شود و شرکت ‌های خارجی که بارها از بد عهدی آن ها در نهایی کردن مفاد قراردادهای مشترک در پیچ و خم‌ های اجرائی کردن یک طرح از آنها صحبت شده بود در سکوت خبری به فراموشی سپرده می‌ شود. صنعت خودرو در ایران به جهت علاقه و نیاز ایرانیان یکی از بازارهای پرسود برای شرکت های خودرو‌ساز داخلی و خارجی محسوب می‌ شود.
 
شرکت های خارجی هر یک در تلاش برای ورود به این بازار و شرکت ‌های داخلی به دنبال افزایش سهم فروش تولیدات خود هستند. محصولاتی که سال ‌های متوالی در این بازار عرضه می‌ شوند و بعنوان گاوی شیرده و پرسود و با بهانه جلوگیری از بیکاری کارگران و بدون هیچ تغییر و بهینه سازی همچنان در خطوط تولید خودنمایی می‌ کنند و تنها گزینه پیش روی خریداران ایرانی باقی مانده ‌اند و هیچگاه زمان خروج و یا جایگزینی آنها در دستور قرار نمی ‌گیرد. آنچه در این میان خودنمایی می‌ کند حقوق مشتریانی است که به امید داشتن خودرویی ایمن، مدرن و قابل اعتماد از دست می‌ رود.
 
از سوی دیگر شرکت های خودرویی شرق آسیا خصوصا خودرو سازان چینی در حالی توانمندی طراحی و تولید خود را با برندهای بزرگ دنیا همسو کردند که اینک به دنبال راه یابی به بازارهای اروپا و آمریکا هستند و مدل های مفهومی خود را پس از دیگری در نمایشگاه های مختلف به نمایش گذاشته و به توسعه برند خود می ‌اندیشند و در این میان هستند شرکت‌ هایی که بر پایه همکاری های مشترک با شرکت های چینی پیشرو در صنعت خودرو در سال‌های اخیر به پیشرفت های بسیاری دست یافته ‌اند و سعی در بروز رسانی تکنولوژی ‌های ساخت و خطوط تولید خود بوده اند و در نهایت به تولید بهتری در کیفیت محصولات خود دست یافته اند، پیشرفت هایی که در سایه سانسورهای خبری شرکت های تولیدی داخلی به شکل های گوناگون مورد هجمه واقع شدند و واقعیت وارونه ‌ایی را به مشتریان نمایش دادند تا بازار فروش خود را حفظ کنند. اما واقعیت چیست؟
 
واقعیت در لوای قدرت های نابرابر خبری گاه خاموش مانده است و تنها گاهی در خلال گزارش های فنی شرکت های استاندارد و یا ناظران کیفیت بارقه ایی از آن به نمایش درآمده است. اخیرا شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اقدام به انتشار نتایج پایش شاخص ‌های رضایت مشتریان کرده است. گزارشی که نتایج آن قابل تامل، روشنگر و مفید برای انتخاب خودرویی مناسب در سطوح مختلف قیمتی از سوی مشتریان خواهد بود.
 
در این گزارش بر ضرورت ارتقای سطح کیفی محصولات تولید شده در داخل جهت ایجاد بازار های بین المللی و همچنین رقابت با محصولات خارجی در داخل کشور تاکید و گام اول را ارتقای کیفیت محصولات، کنترل فرآیند و تعریف شاخص های قابل پایش معرفی کرده است و همچنین در ادامه گزارش شاخص رضایت مشتریان از کیفیت اولیه IQS ( تعداد عیوب مشاهده شده در سه ماهه اول مالکیت) را قدم ابتدایی این نگاه معرفی کرده است.
 
این گزارش، خودرو‌ها را در 6 دسته 25 تا 125 میلیون تومان مورد مقایسه قرار می‌ دهد. ام ‌وی ‌ام ایکس 22 در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان با کسب رتبه اول کیفیت در صدر خودروهای همطراز و رقیبی قرار گرفت که از سوی شرکت های صاحب نام و بزرگی در حال عرضه هستند.
 
این گزارش بر پایه کیفیت درک شده از سوی بیش از 69 هزار مشتری مصرف کننده مستقیم این محصولات تهیه شده است. اتفاقی که نگاه اشتباه اغلب مشتریان به کالاهای چینی را با چالشی جدید روبرو ساخته است. مدت هاست چین و کالاهای چینیِ ورود پیدا کرده به ایران از تجربه های سال‌ های گذشته فاصله گرفته‌ اند و اینک نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اروپایی بعنوان رقیبی جدی مطرح بوده و همپای تولیدکنندگان بزرگ و برند‌های بنام، بازارهای مصرف را در هم نوردیده اند. در این گزارش به جزئیات مصرف و شاخصه های این رتبه بندی از سوی مشتریان اشاره می‌ شود.
 
این شاخص ها شامل اتصالات بیرونی، کیفیت رنگ بدنه، صدای انتقال یافته به داخل اتاق خودرو، آب بندی مناسب خودرو، قدرت و شتاب موتور، تناسب سوخت مصرفی در مسیرهای درون شهری  و برون شهری، عملکرد صحیح مجموعه های فرمان، کلاچ و گیربکس، عملکرد قابل اطمینان و ایمن سیستم های ترمز و جلوبندی، عملکرد صحیح سیستم های گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع، کیفیت فضای داخل اتاق و صندلی ها و عملکرد صحیح آن‌ ها، سیستم های برق رسانی و ادوات برقی و همچنین عملکرد مناسب سیستم صوتی از جمله شاخصه های مورد ارزیابی است.
 
انتخاب ایکس 22 بعنوان خودرو برتر در کیفیت در سگمنت خود نشانه یک بلوغ و ورود به مرحله جدید از انتظارات مشتریان از محصولات شرکت مدیران خودرو است. انتظاراتی بحق که می‌ بایست در حوزه های خدمات پس از فروش و افزایش رضایت مشتریان ادامه پیدا کند تا حقیقت قابل اعتماد بودن برند MVM را بيش از پيش به مشتریان خود اثبات کرده باشد.
‏X22 از پیشرانه اقتصادی 4 سیلندر دو میل سوپاپ (16 سوپاپ) 1497 سی سی تنفس طبیعی به قدرت 105 اسب بخار و کشتاور 135 نیوتون.متر بهره می گیرد که بر اساس سفارش مشتری دو گیربکس چهار سرعت اتوماتیک و پنج سرعت دستی برای آن در دسترس است.
 
اين خودرو مجهز به کیسه هوا برای سرنشینان جلو، مانیتور 8 اینچی لمسی، ورودی USB، قابلیت پخش MP3، بلوتوث، 4 بلندگو، کروز کنترل، سنسور پارک در عقب، دوربین عقب، سانروف، روکش چرمی صندلی ها، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، تهویه الکتریکی و آینه های برقی جانبی است.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی چینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام زنگ زدم میگن که طبق تاریخ فرم سخا بوده تحویل ها واقعا درسته ؟اخه من چند روز بعد واریز سخت آماده شد
سورن دوگانه : سلام دوستان کسی اطلاع داره ببینم میتونم سورن دوگانه رو به تک سوز تبدیل کنم؟ لطفا اگه کسی راهی بلده اطلاع بده
امیر : سلام من میخوام پیکان‌ پژویی بخرم به نظر شما مصرف ش زیاد نیست
مهرسام : واسه من رنگ سفیدتحویلم 9خردادبود
محمد : شما سقف فلزی فاکتور شدی
در انتظار اطلس : شما هم قرچکید؟
مقدم : دوستان کسی میدونه هزینه تعویض پلاک سورن دوگانه چقده؟
207 فوری خرداد : منم تیتانیوم تحویل 4 خردادم هنوز فاکتور نشدم
اپشنال خرداد404پیش فروش : اپشنال بودید؟
ماندانا : سلام شما چه رنگی هستید. من تحویل 10خرداد پانا رینگ فولاد رنگ تیتانیونم هنوز فاکتورنشدم؟