ایده پردازی های عجیب سایپا؛ تولید خودرو با کیفیت برای عموم مردم

 

ایده پردازی های عجیب سایپا؛ تولید خودرو با کیفیت برای عموم مردم

 
استراتژی سایپا، توسعه و تولید محصولات جدید با آلایندگی کم، قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و قابل رقابت است. در همین راستا روابط عمومی سایپا متن زیر را به عنوان استراتژی بلند مدت این شرکت منتشر کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.
 
شرکت سایپا در سال 1344 با سرمایه اولیه 160 میلیون ریال با نام «شرکت ایرانی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» تأسیس گردید. در تاریخ 15 اسفند ماه 1345 به ثبت و دو سال بعد به مرحله بهره‌ برداری رسید.
 
توسعه محصول جدید به عنوان رویکردی نوین درکاهش ریسک های تصمیم گیری برای مدیران مفید است. هدف از توسعه محصول ،پاسخ به نیاز مشتریان، سازگاری با شرایط بازار، تغییرات محیطی، افزایش سود، رضایت مشتریان و مقابله با سیاست های رقبا است.
توسعه و تولید محصول جدید و تجاری سازی موفق در بازار با محصول بهبود یافته باعث کوتاه تر شدن منحنی عمر محصولات قدیمی و جایگزینی خودروهای به روز خواهد شد. امروزه تولیدکنندگان برای ایجاد ارزش افزوده در مشتریان و ترغیب به خرید در آنها، باید در تمایز و تمرکز بر بازارهای خود یا در توسعه بازارها انعطاف پذیری مناسبی با تکیه بر استراتژی توسعه محصول داشته باشند.
در فرایند توسعه محصول از ایده یابی تا عرضه محصول به بازار، بیشترین اثر مربوط به عامل تیم توسعه محصول است. عوامل زیادی در تصمیم گیری مدیران در فرایند توسعه محصول دخالت دارند این عوامل به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند که می توان به شاخص هایی مانند: تشکیل تیم، ایجاد انگیزه در کارکنان تیم، غربال ایده ها و تحت نظر گرفتن سیاست گذاری رقبا ـ که از برنامه های مدیران در این فرایند است ـ اشاره کرد.
 
 
گروه خودروسازی سایپا در دوره جدید با رویکرد تحول در توسعه محصول با شتاب بیشتری به این مقوله مهم در صنعت خودرو توجه می کند به نحوی که مدیرعامل سایپا در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو اشاره کرد که سایپا همواره به تولید محصول اقتصادی که با توان خرید مردم سازگاری داشته باشد، معروف است و از مذاکره با یک خودروساز خارجی برای تولید محصولی جدید با قیمت مناسب وکیفیت بالا خبرداد که این خبر محسن جهرودی را می توان نقطه عطفی در آغاز حرکت رو به جلوی سایپا در توسعه محصول قلمداد کرد.
 
همچنین ایشان در بخش هایی از صحبت های خویش مواردی مانند اقتصادی بودن و کیفیت داشتن محصولات جدید سایپا را مورد تاکید قرار داد که خبر خوشحال کننده ای برای مردم است از این جهت که خودروسازان داخلی با خودباوری و تلاش فرزندان و متخصصان و مدیران این مرز و بوم در مسیری قرار گرفته اند که مى توان بیش از گذشته به آینده صنعت خودروی داخلی و به ویژه سایپا امیدوار بود.
 
در همین راستا سایپا معتقد است که رویکرد مدیرعامل این مجموعه تاکید بر کیفیت و همزمان اقتصادی بودن محصولات است و از این منظر یکی از مزیت های رقابتی سایپا علاوه بر کیفیت محصولات، این است که محصولات این شرکت با توان خرید مردم سازگاری دارد و این رویکرد منجر به تولید و عرضه انبوه خودروی با کیفیت کوییک در آینده ای نزدیک شده است و تولید و عرضه محصول رقابت پذیر و باکیفیت، محور اصلی توسعه محصول در سایپا است که باید منتظر ماند تا خودروهای جدید این خودروساز وطنی را در خیابان های کشورمان ببینیم.
 
آنچه در سطور بالا خواندید، استراتژی رسمی سایپا برای تولید خودروهای آتی این شرکت است که احتمالا مقدمه ای برای عرضه رنو کوئید توسط سایپا نیز محسوب می شود.
 
اما عجیب آنکه علیرغم تاکید مکرر بر کیفی بودن خودروهای تولیدی در عین قیمت گذاری آن ها، تاکنون شاهد بهبود کیفی وسیعی در خودروهایی چون تیبا و پراید نبوده ایم و قیمت گذاری سایپا کوییک با قیمتی بین 32 تا 42 میلیون تومان نیز کلیه امید ها برای قیمت گذاری رقابتی را نیست و نابود کرده است.
با این حساب مشخص نیست مدیران سایپا دقیقا بر چه اساسی چنین استراتژی دور از واقعیتی را برای شرکت تحت مدیریت خود ابلاغ می کنند؟
 
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سایپا , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

سامان
1

زنده باد. بالاخره یک نفر آگاه و مطلع پیدا شد و یه نظر درست داد. مردم در فقر بسر میبرند و مسئولین بفکر سود بیشتر
04:31  1397/01/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیا X5 مشکی بهمن ۴۰۳ اقساط : ثبت نامی چه ماهی بودین؟
سیا X5 مشکی بهمن ۴۰۳ اقساط : به سلامتی و دل خوش انشالله ممنون از اطلاع رسانیتون
حسینx5 : امروز ایکس ۵ شاسی شد بعد ۷ ماه
سعید شهریور : ممنون از راهنمایی تون
gl : دوستان تکمیل وجه ۲۱ خردادم. نمیدونید تا چند خرداد فاکتور شده؟
تارا v4 شیراز : همه تارا دستی هست چرا. متقاضی اتومات کمه؟
مهدی : والا ایرانخودرو خیلی نامرده . من رزروه فروش فوری ۳۰ روزه بودم پیام داده بخاطر تکمیل ظرفیت فروش ۳۰ روزه برای ما ۹۰ روزه اومد تکمیل وجه کردیم حالا خودش فروش فوری گذاشته خب نامرد برای ماهم تحویل ۳۰ روزه میزدی ما باید ۹۰ روز صبر کنیم اونکه تو این طرح ۳۰ روزه برنده بشه از ما زودتر تحویل بگیره
شاهین g پذیرش ۱۷اذر مشهد : سلام شما کی پول ریختید و فروش فوق‌العاده بودین یا پیش فردی ۲مرحله ای ممنون میشم جواب بدین
شاهین جی : به نظرتون شاهین جی تولید میشه یا آخر سر مجبورمون میکنن که تبدیل بزنیم ؟ ما ۱ ساله صبر کردیم آخر بگن تبدیل نامردیه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بی پلاک : دوستان نظراتم نمیاد شمارتونو بذارید تا در ارتباط بشیم از طریق گروه جون جدت بذارید پیامم بیاد توسایت بچها ببینن
اسقاطی اردیبهشت : شماره پذیرشت 122هست؟
فرسوده اردیبهشت 1404 : اصل تاریخ تکمیل وجه هست فک کنم کسایی که 31تیر تکمیل وجه کردن فاکتور شدن انشالله هفته آینده شماهم فاکتور میشی.
فرسوده اردیبهشت 1404 : من طرح فرسوده پذیرش اردیبهشت هستم 29تیر تکمیل وجه کردم 29شهریور فاکتور شدم.
اسقاطی اردیبهشت : من 2مرداد خودم تکمیل وجه کردم ولی مرکز اسقاط آنقدر دیر ماشین و اسقاط کرد 18شهریور تازه خواهیم شارژ شد
ساینا تک طرح فرسوده ثبت نامی طرح دهه فجر بهمن : والا ما اسقاطی دهه فجر پارسالیم هنوز فاکتور نشدیم
فرسوده اردیبهشت 1404 : 29شهریور فاکتور شدم 29تیر تکمیل وجه کردم 29تیر گواهی اسقاط ثبت شده
اسقاطی اردیبهشت : فاکتور شدی شما طرح فرسوده بودی؟
فرسوده اردیبهشت 1404 : من 29شهریور فاکتور شدم هنوز پلاک نشدم. شماهم داخل وضعیت مشتری براتون زده بود خطای مجوز شماره گذاری؟ چطور فهمیدید پلاک آنلاین شدید؟
فرسوده اردیبهشت 1404 : دوستان از کجا میفهمید پلاک آنلاین شدید؟