مزدا بازگشت موتورهای دَورانی و تولید مدل های برقی را رسما تایید کرد

 

کلید اشتباه دولت در قفل صنعت خودرو

 
سرانجام روزی که بسیاری منتظر آن بودند، فرا رسید. پس از گمانه زنی ها و شایعات فراوان، بالاخره معاون ارشد فروش و خدمات مشتریان مزدا در اروپا تایید کرد که موتورهای دورانی این کمپانی به خطوط تولید بازگشته و نیروبخش برخی مدل ها از سال 2019 خواهند بود. البته در همین ابتدا باید اشاره کنیم که شکل نیروبخشی متفاوت از آن چیزی است که پیشتر شاهد آن بوده ایم.
 
آقای مارتین تن برینک (Martijn ten Brink) در مصاحبه ای که با سایت ZerAuto.nl داشته، ضمن اشاره به موضوع احیای موتورهای دورانی، از مهم ترین برنامه های مزدا برای سال های آتی نیز پرده برداری کرده است.
 
آنطور که آقای برینک گفته، بر اساس استراتژی جدید زوم زوم 2030، مزدا سال آینده یک مدل کاملا برقی به میدان رقابت خواهد فرستاد. درباره جزئیات و مشخصات فنی اولین خودروی تمام الکتریکی مزدا هنوز اطلاعاتی در دست نیست، اما آقای برینک تایید کرده که این مدل با یک افزایش دهنده مسافت قابل پیمایش عرضه خواهد شد.
 
هسته اصلی این افزایش دهنده را موتور وانکل (Wankel) یا دورانی تشکیل می دهد. به اعتقاد آقای برینک با توجه به اینکه مالکین خودروها بطور میانگین روزانه 60 کیلومتر مسافت را برای رفت و برگشت از خانه به محل کار طی می کنند، ضرورتی برای سفارش افزایش دهنده دامنه حرکتی وجود ندارد. اما به هر دلیلی اگر فردی دوست داشته باشد که بدون نیاز به شارژ مجدد در مسافت های بسیار طولانی تر تردد کند، می تواند با سفارش موتور دورانی به خواسته خود برسد.
 
نحوه عملکرد موتور دورانی مزدا
 
این موتور بصورت تک دیسک طراحی شده و فاقد فناوری توربوشارژر خواهد بود. همانند راهکار باواریایی ها برای i3، موتور دورانی مذکور در واقع نقش یک ژنراتور را خواهد داشت. به منظور پایین نگه داشتن مرکز ثقل، مهندسین مزدا این موتور یا به عبارت بهتر ژنراتور را در ارتفاعی پایین و نزدیک به کف خودرو تعبیه خواهند کرد.
 
طبق گفته های آقای برینک ژنراتور افزاینده مسافت قابل پیمایش اولین خودروی برقی مزدا، اندازه ای برابر با جعبه کفش داشته و بدون هر گونه لرزش یا سر و صدا وظیفه خود را انجام خواهد داد، طوری که راننده اصلا متوجه شروع به کار آن نخواهد شد.
 
علی رغم حرکت اجباری به سمت پیشرانه های الکتریکی، آقای برینک معتقد است که موتورهای درون سوز هنوز پتانسیل جذب مشتریان را دارند. وی در این باره گفته:
 
به باور مزدا موتورهای درون سوز هنوز فاصله بسیار زیادی تا حذف شدن دارند. حتی در 15 الی 25 سال آینده این موتورها جزء مهمی از خودروها خواهند بود، زیرا پیشرانه های هیبریدی و هیبریدی شارژی هر دو به آنها وابسته هستند.
 
همانگونه که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، مزدا با توسعه تکنولوژی Skyactiv-X و افزایش راندمان موتورهای درون سوز قصد دارد کماکان این دسته از موتورها را در چرخه حیات حفظ کند.
 
در موتورهای مجهز به تکنولوژی Skyactiv-X خبری از جرقه زنی نبوده و همانند موتورهای دیزلی، فشرده سازی بیش از حد مخلوط سوخت و هوا باعث ایجاد انفجار می شود. مدل های مجهز به این نوع موتورها در چند سال آینده وارد نمایندگی های مزدا خواهند شد.
 
 
 
 
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , مزدا , موتورهای دورانی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Samirax5 : صفحه ای به این آدرس وجود نداره
محمدی : میگن تا تاریخ 20مرداد تحویل شده نمیدونم راسته؟
شاهين جي : سلام بنده شهريوري جي هستم فعلا براي تكميل وجه خبري نيست ؟
شاهین جی هفته چهارم مهر : سلام دوستان شاهین جی هفته چهارم مهر چی شد پیامک تکمیل وجه کی میاد
بهروز : حمید آقا من صحبت از جی ال میکنم احتمالا اون شهریوری ها که شما میگی جی باشن
سجاد تارا v4 : سلام دوستان کسی اتطلاع داره چرا خودرو تارا دو هفته طول میکشه بعد ارسال برسه به نمایندگی شرکت میگه با قطار میفرستن اگه اطلاعاتی دارین جواب بدین
یاسین : سلام دوستانی که برای j7 دو مرحله ای اردیبهشت ، براشون پیامک شاسی اومده ، لطفا بگید چندم تکمیل وجه کرده بودید و چه تاریخی پیامک اومده…ممنون
پلاس : دوستان سلام وقت بخیر ،بعد از اردیبهشت که فاتور بشه تکمیل وجه قبل از ۱۵ مرداد هم هستش ؟ یعنی خرداد و تیر کسی تکمیل وجه کرده؟؟؟
J7 ثبت نام خرداد : ن والا واس ما که چیزی نیومده بقیه چطور؟؟؟
علیرضاT9 اقساطی سفید : سلام وقت بخیر دوستانی که T9 نوشتن اعلام حضور کنن ببنیم چندسال دیگه به ماشین میرسیم!!! اون دوست عزیزی که گفت ثبت نام مرداد هستم شاشی شدم دقیقا چه طرحی بوده؟!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام. باید تشریف ببرید تهران کیلومتر 11 جاده مخصوص(لشگری) معاونت فروش سایپا قسمت حسابداری
ساینا مهر 1403 : سلام دوست عزیز منم مثل شما برج 11.1403تحویل گرفتم با 18تومن سود تا الان هم هیچ خبری نشده ریال هم ندادن طبق گفته خودشون تا برج 10رو پرداخت کردن ولی هنوز 10 به بعد رو ندادن .اون موقع 18 تومن حداقل یه چیزی میشد ولی الان دیگه هیچ ارزشی ندارد .
تکمیل وجه شهریور،تک،تحویل مهرماه : سلام،تیرماه همه فاکتور شدن تموم شد؟؟
قباد : الکی چرا نظر میدی کسی نمیخره،میخوای از طرف کل جمعیت تصمیم بگیری ،کی چی میخره؟هرکی یک انتخابی داره و باید احترام گذاشت،اینکه اکستند 1,100 در اومده و آبی 900 جای ناراحتیه؟؟؟؟؟
سهند : داداش برو نمایندگی که تکمیل وج کردی خودشان برات پرداخت میکنن
منتظر پلاک : حالا به حرفم رسیدین بهتون گفتم که این نیسان اکستند. مشتری نداره به والا کسی نمیخره همون آبی بهتر میخرن. رنگ این ماشین واقعن بد هست. مشتری پسند نیست. بگو حالا دوتا آپشن بدر نخور بهش اضافه کرده باشن. کسی نمیخره این ماشینو
حمیدرضا : توی هر سامانه ای که شکایت کنید به جوابی نمیرسین . اونا نمیان شما رو خارج نوبت فاکتور کنن . من توسامانه 136 ثبت شکایت کردم گفتن خودروی شما آماده تخصیص هست . دادگاه هم که شکایت کنین همینو میگن . فقط باید صبر کرد چاره ای نیست . من خودم یک ساله که ماشین ندارم ولی کاری هم نمیشه کرد .
دوگانه مردادماه : خیر.بازیه جدیده.
محمد : غلط کرده هیچی نمیدونه چک کن احتمالا فاکتور شدی
21مهر : تیرکمونتو بیار ببر دم نمایندگی بترسن زود تحویل بدن،,🤣🤣