امروزه اینترنت در تمامی ابعاد زندگی، به ویژه برای افرادی که از آن به صورت موثر و کارآمد استفاده می کنند، جایگاه ویژه ای کسب کرده است. شما با گردش در این دنیای مجازی می توانید به اخبار و محصولات مورد علاقه خود دست پیدا کنید و تمامی نیازهای خود را برطرف سازید. با این وجود، نباید فراموش کنیم که پیش از گسترش این دنیای لایتناهی نیز، تمامی کارها، اگرچه به شیوه ای تقریبا مشابه، اما به خوبی انجام می شد. در آن سال ها مسئولیت تبلیغ کالاها و محصولات بر عهده تلویزیون بود؛ اما در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970، با اجرای تبلیغات عملی و تجربی، صنعت بازاریابی دچار تحولات شگرفی شد.
در اکتبر 1965، کمپانی فورد به دنبال یافتن راهی نوین برای عرضه موفقیت آمیز موستانگ کروکی جدید خود بود. این کمپانی خودروسازی به جای چاپ اعلامیه های تبلیغاتی، یک نمونه سفیدرنگ از محصول جدید خود را قطعه قطعه کرد و سپس بر فراز آسمان خراش Empire State و در مقابل دیدگان متحیر همگان، قطعات آن را دوباره سرهم بندی و فورد موستانگ کروک جدید را آماده عکس برداری کرد. بر اساس مدارک موجود، 14,000 نفر شاهد این صحنه بوده اند. می توان گفت که این روش، روشی کاملا خلاقانه و منحصر به فرد جهت تبلیغ یک مدل جدید بود که تا به امروز نیز تکرار نشده است.
اگرچه در حال حاضر میلیون ها دلار صرف پروژه های تبلیغاتی مختلف می شود، اما در مقایسه با آن چه کمپانی فورد با همکاری مدیریت این آسمان خراش نیویورکی در آن زمان به دست آوردند، پروژه های تبلیغاتی ما تنها سبب هدر دادن پول و وقت می شوند.
با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.