معایب زانتیا زیر ذره بین

 

معایب زانتیا زیر ذره بین

 
زانتیا جز یکی از بهترین خودروهای است که در کشور ایران نیز طرفداران بسیاری داشته است. این خودرو به عنوان یک محصول فرانسوی می باشد. با اینکه می توان گفت که زانتیا از بهترین خودروها است ولی معایبی نیز در آن دیده می شود.با وجود قدرت بالای که موتور زانتیا دارد و گیربکس سنکرونیزه توانسته بر هر جاده ی حاکم باشد.
 
تا سال ۲۰۱۰ که سایپا با کمپانی تولید کننده زانتیا قرارداد بست ، عرضه و تولید این محصول نیز ادامه داشت ولی بعد از آن تلاش کرد با  موافقت کمپانی سیتروئن، فیس لیفت این محصول فرانسوی را به بازار وارد کند که با نام زانتیا ۲ شناخته شد. متاسفانه این محصول از نظر ظاهری جلوه زیبایی نداشت و شاید همین موضوع یکی از بزرگترین ضعف های آن به شمار می رفت.
 
با این وجود هنوز هم در جاده ها و خیابان های خودروهای زانتیا دیده می شوند و خرید و فروش آن نیز ادامه داشته است. در ادامه این پست برخی از معایب زانتیا را مشاهده می کنید البته تجربه های زیادی در این رابطه وجود دارد و نباید از مزایا و قدرتهای این خودرو نیز غافل باشیم. بهتر است این موضوع را به خاطر داشته باشید که این معایب در مدل های پایین زانتیا وجود داشته است .
 
بدنه ضعیف زانتیا
 
یکی از عمده ترین مشکلاتی که می توان در زانتیا مشاهده کرد بدنه ضعیف آن می باشد که بسیار عملکردپایینی داشته است. با اینکه این خودرو از نظر زیبایی و جادار بودن امتیاز خوبی دارد اما طی اماری که نشان داده شده در بسیاری از تصادف ها نتوانسته نمره قابل قبولی بدست بیاورد. البته در مقایسه با خودروی مثل ۲۰۶ هم ضعیف تر عمل کرده است. حتی اگر خودرو در تصادف های شاخ به شاخ ، با عملکرد خوب ایربگ ها روبرو باشد باز هم ممکن است سرنشینان صدمه های بسیاری ببینند.
 
وجود مشکلاتی در سیستم تعلیق و کمک
 
سیستم تعلیق هیدروپنوماتیکی خودرو زانتیا نیز به عنوان یکی دیگر از مشکلات آن می باشد. عملکرد این سیستم بر روی گوی است که می تواند شرایطی را برای خودرو فراهم کند که با سه چرخ هم کار کند و البته حساس و شکننده است.
 
این گوی نیاز دارد تا مراقبت های زیادی از آن شود و البته وظایف مهم و سنگینی نیز داشته است . کارکرد این خودرو با گاز نیتروژن و روغن هیدرولیک می باشد. افرادی که می خواهند این خودرو را خریداری کنند باید توسط یک مکانیک به بررسی این گوی بپردازند.
 
عدم طراحی جدید
 
طراحی خودروی زانتیا همانطور که می دانید  به سال های گذشته مربوط است و طراحی جدیدی ندارد و زمانی که شما در ماشین می نشینید با ظاهری جدید روبرو نخواهید شد و مواردی مثل کنسول ، داشبورد و … از جلوه های قدیمی برخوردار هستند که شاید هر راننده ی آن را نپسنند. البته برخی از رانندگان با سلیقه های جذابشان ، درون خودروهایشان را به گونه ی تزیین کرده اند که چشم هر ببینده ی را به خود جذب می کند.
 
طراحی داخلی زانتیا
 
عدم دید کافی برای راننده
همانطور که اشاره کرده ایم طراحی این خودرو جدید نبوده و برای دید راننده مشکلاتی را پدید می آورد. در خودروی زانتیا دید راننده در عقب بسیار کم می باشد. همچنین چون صندوق عقب فایبرگلاس بوده می تواند به صدمه جدی به خودرو وارد نماید که خود به عنوان یکی از مشکلات اصلی برای این خودرو مطرح است.
 
مصرف بالای خودرو
 
این خودرو دارای استهلاک زیادی بوده است که البته در دیگر مدل های فرانسوی نیز این مورد دیده میشود. همین موضوع می تواند سبب شود تا مشکلاتی در قسمت پمپ بنزین ، جلوبندی و … خودرو به وجود بیاید. مشکل مصرف بنزین نیز برای این خودرو فارغ از نوع موتور وجود دارد.
 
 
 
 

منبع

زوم تک

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , زانتیا , سیتروِین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زهرا : سلام وقتتون بخیر باز خوبه کارشناس به شما این جواب داد من زنگ زدم گفت به دستگاه مراجع قضایی شکایت کنید از ما کاری برنمیاد یعنی تا کی میخوان فقط پاس بدن این ماه و اون ماه لعنت به سایپا و لعنت به این شاهین که آنقدر مردم و اذیت کردن
تارا : سلام برامن ۴۰ روزطول کشیدبرسه به دستم
بهمن : خبری نیس؟ 12مرداد کسی فاکتور شده رنگ سفید
تارا v4 شیراز ۳۰ابان : من تیتتایوم فاکتور نشدم. فکر کنم هفته دیگه قطعا بشیم.دوستان ماشین با سنسور یا بدون ستسور sbr
محمد طاها : سلام ترا v4 اتومات تحویل 30 آبان متاسفانه هنوز فاکتور نشد
محمد : من ثبت نام 24 تیر بودم خبری نشد هنوز
محسن : برا من دقیقا ۵۰ روز طول کشید که رسید به دستم
شاهین جی هفته ۴ شهریور : برای من هم نه پیامک تبدیل و نه تکمیل وجه نیامده و منتظر هستم
Saeed : سلام از سومیهای اردیبهشت کسی نیست
x5 مشکی فروردین : 11 شهریور تکمیل وجه 28 مهر شماره شاسی 14 آبان بیمه نامه و پلاک و ارسال مدارک منتظر تحویل هستم تا ببینم کی تحویل میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رامین : 30 آبان ، مثل من کسی هست که فاکتور نشده باشه؟
فخری جون : اونیکه الان خابیده فعلا شمایید بخاب که حالا حالاها تاخیر داره تابیاد وقتی اومد خودشون بیدارت میکنن گلم
امید : روزانه 100 عدد فاکتوری ساینا خاهد داشت ممکنه مثلا در یک روز 200 تا واریزی شده باشه نصفشون فاکتور میشن و یا ممکنه جمعا تو 5 روز 100 تا واریزی باشه انوقت 5 روز میره جلو دقیقا مثل تحویلی های همین مرداد ک تعداشون کمه بهو اومد تا 10 تیر
ناشناس : من هم دقیقا مثل شما هستم ولی فاکتورنشده هنوز
امید به خدا : سلام برای هفته چهارم مهر ماه، دعوتنامه تبدیل دو گانه سوز به ساینا اس معمولی اومده
شاکی سایپا : برای م 3 بار اومد تکمیل نمیکنم دوگانه میخوام
30 دی : تحویل 30 دی کسی فاکتور شده؟ 🗣🗣🗣👂👂👂👂🦻🦻🦻
نیما : دعوت نامه تبدیل به تک برای بار دوم اومده براتون یا بار اوله
کوییک : شما توی صفحه ی شاهین برید اونجا از اطلاعات کسانی که تبدیل زدند استفاده کنید . اینجا ما خودمون رو اطلاع نداریم چه برسه به شما. الان من الکی میتونم بگم دو روز دیگه یا دو ماه دیگه
دوگانه : امروز برا شهریوی ها دعوتنامه پیشنهادی اومده. برا کسانی که باید دعوتنامه مهر میومد چی؟ برا اونا هم امروز دعوتنامه پیشنهادی اومده ؟