خداحافظی بنز با خودروهای بنزینی

 

خداحافظی بنز با خودروهای بنزینی

 
حرکت مرسدس بنز در راستای پیشرانه های جدید و سوخت های جایگزین اتفاق چندان تازه ای نیست. برای سال ها خودروسازان آلمانی بیش از سایر همتایان اروپایی به دنبال راهکارهایی برای پیشتازی در آینده صنعت خودرو بوده اند تا بتوانند بیش از پیش جایگاه خود را تثبیت کنند.
 
 
این کمپانی که پیش تر با ایجاد برند EQ از ورود خود به عرصه خودروهای برقی خبر داده، دوشنبه گذشته با انتشار جزئیاتی بیشتر به برنامه های خود در زمینه پیشرانه های الکتریکی پرداخته است.
 
بر این اساس اشتوتگارتی ها قصد دارند در آینده نزدیک نسخه برقی هر یک از مدل های کنونی را راهی بازار کنند. به گفته مقامات مرسدس بنز هدف این برنامه "ارایه بیش از 50 مدل برقی شده" است، حال فرقی ندارد که این مدل ها تمام برقی باشند یا هیبریدی شارژی (plug-in). در کنار این مدل ها، ارایه خودروهای هیبرید نرم با سیستم 48 ولتی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
 
 
به منظور فراهم کردن زیرساخت ها و ایجاد کارخانه برای تولید مدل های برقی، مرسدس بنز در سال های پیش رو 10 میلیارد یورو سرمایه گذاری خواهد کرد. البته بخشی از این مبلغ هنگفت ظاهرا برای کارخانه های ساخت باتری اختصاصی در نظر گرفته شده است.
 
طبق برنامه ریزی ها، تولید مدل های برقی برند EQ از سال 2019 در شهر برمن آغاز می شود. نخستین مدل که خطوط تولید کارخانه برمن را ترک می کند، EQC خواهد بود. این مدل علاوه بر آلمان در ایالات متحده و در چین نیز ساخته خواهد شد. جالب اینکه در پر جمعیت ترین کشور جهان، EQC با همکاری کمپانی BAIC تولید شده و به فروش خواهد رسید.
 
 
نیروی مورد نیاز EQC توسط یک باتری 70 kWh تامین خواهد شد. به واسطه این باتری شاسی بلند الکتریکی اشتوتگارتی ها خواهد توانست با یک بار شارژ تا 300 مایل مسافت (معادل حدودا 480 کیلومتر) را پشت سر بگذارد.
 
آقای مارکوس شافر (Markus Schäfer) یکی از مدیران رده بالای مرسدس بنز در این باره گفته:
 
اتومبیل های الکتریکی ما در سه قاره و در 6 کارخانه مختلف تولید خواهند شد. ما برای هر بخش از بازار یک مدل در نظر گرفته ایم، از اسمارت fortwo گرفته تا شاسی بلندی بزرگ.
 
برای تقاضای بالای کوتاه مدتی که ممکن است بوجود بیاید، کارخانه های ما قادر به صادرات باتری نیز خواهند بود. اقدامات اولیه مرسدس بنز در رابطه با اتومبیل های برقی در مسیر درستی قرار دارد. زنجیره جهانی تولید ما برای حمل و نقل برقی آماده است. ما آینده را برقی خواهیم کرد.
 
 
با ورود هر چه بیشتر خودروسازان سنتی به عرصه اتومبیل های برقی، تسلا و ایلان ماسک باید منتظر یک جنگ تمام عیار باشند، جنگی که یکی از نتایج اولیه آن قتل عام و نسل کشی موتورهای بنزینی خواهد بود!
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بنز , مرسدس , خودروهای بنزینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد