تسلا در بازار خودروی الکتریکی تنها نیست

 

تسلا در بازار خودروی الکتریکی تنها نیست

اگر فکر می‌کنید شرکت تسلا در بازار تولید خودروهای الکتریکی تنها است کاملا در اشتباه هستید. شرکت‌های بزرگ آمریکایی مانند نیسان، جنرال موتور و فولکس واگن نیز مدل‌های الکتریکی خود را به بازار عرضه کرده‌اند. با این حال جالب است بدانید که آمریکا بزرگ‌ترین بازار تولید خودروی الکتریکی نیست و این عنوان متعلق به کشور چین است. کشوری که خانه‌ی ۶ مورد از ۱۰ کارخانه‌ی اصلی تولید خودروی الکتریکی مانند سایک، فاو، جیلی، بایک و دانگ‌فنگ است. احتمالا نام این برندها به گوشتان خورده است و با محصولات آن‌ها آشنایی دارید؛ اما به‌تازگی یک شرکت تولیدکننده‌ی خودروی الکتریکی در شانگهای چین نیز به این رقابت اضافه شده است. خودروهای تولیدشده توسط این کارخانه دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند مستقیما با شرکت تسلا رقابت کنند.
 
 
تسلا در بازار خودروی الکتریکی تنها نیست
 
این شرکت چینی یک استارتاپ سه ساله به نام نیو (NIO) است که توسط شرکت‌های بزرگ چینی مانند تنسنت و بایدو و یک شرکت آمریکایی به نام Sequoia Capital حمایت می‌شود. شرکت نیو از جدیدترین مدل خود در پکن رونمایی کرده است. این خودرو یک اس‌یو‌وی یا شاسی‌بلند هفت نفره است که حدود ۴۴۸ هزار یوان یا ۶۸ هزار دلار قیمت دارد  و به شکلی باورنکردنی، قیمت آن ۵۰ درصد ارزان‌تر از خودروی تسلا مدل X است. حال این سؤال پیش می‌آید که خودرو مدل ES8 شرکت نیو از چه نظر می‌تواند با مدل X تسلا رقابت کند؟
 
ES8 دارای سیستم هوش‌ مصنوعی است و می‌تواند باتری خودرو را ظرف تنها سه دقیقه شارژ کند. موتورهای جلویی و پشتی دارای قابلیت تمام چرخ محرک و شاسی تمام آلومینیومی هستند. ES8 بزرگ‌ترین خودرو در کلاس خود است و سه ردیف صندلی دو، سه و دو نفره دارد. می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که این شاسی‌بلند الکتریکی از نظر تکنولوژی و مکانیکی بسیار پیشرفته است و از آنجایی که قیمت بالایی ندارد، برای قشر متوسط جامعه مناسب است.
 
برای شرکت‌هایی مانند نیو و تسلا، چین بازار بسیار مهمی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که باعث جذاب شدن صنعت خودروهای الکتریکی می‌شود.
 
تسلا در بازار خودروی الکتریکی تنها نیست
 
گرم شدن کره‌ی زمین یکی از مهم‌ترین مشکلات چین است که اگر به‌درستی مورد توجه قرار نگیرد تأثیر مستقیمی روی مناطق شهری ساحلی خواهد گذاشت. مصرف‌کنندگان چینی به‌عنوان بدترین آلوده‌کننده‌های دنیا، به دنبال این هستند که با استفاده از خودروهای الکتریکی، از بحران گرم شدن کره‌ی زمین جلوگیری کنند. آلودگی هوا در برخی مناطق چین، دومین مشکل بزرگ کشور است که می‌تواند توسط خودروهای الکتریکی حل شود. در نهایت این روزها کشور چین به سایر پروژه‌هایی که مصرف کربن را کاهش می‌دهند مانند استفاده از انرژی خورشیدی و توربین‌ها اهمیت زیادی می‌دهد. همه‌ی این موارد نشان می‌دهند که کشور چین در تلاش است تا با استفاده از استراتژی‌های مبتنی بر تکنولوژی، محیط بهتری برای زندگی فراهم کند.
 
بازار خودروی الکتریکی به‌شدت در حال رشد است و تمام کارخانه‌های اصلی تولیدکننده‌ی این نوع خودرو به دنبال این هستند که در بازار چین برای خودشان جا باز کنند. این موضوع در مورد شرکت‌های معروفی مانند تسلا و نیو نیز صادق است. به نظر می‌رسد لیهونگ کین، رئیس شرکت نیو، هیچ نگرانی بابت رقابت بین‌المللی با شرکت‌هایی مانند تسلا ندارد و گفته است: «البته ما می‌توانیم از نظر تکنولوژی با شرکت‌هایی مانند تسلا رقابت کنیم؛ اما هیچ برنده‌ای برای حکمرانی در این صنعت وجود ندارد.»
 
کشور چین با توجه به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه، یارانه‌های دولتی و داشتن مصرف‌کنندگان آگاه و علاقه‌مند به محیط زیست ،دومین بازار اصلی تولید‌کننده‌ی خودروهای الکتریکی است. باید دید آیا مدل ES8 شرکت نیو می‌تواند مقام نخست بازار را کسب کند یا خیر.
 
 
 
 

منبع

رومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تسلا , الکتریکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام منم سامانه یکپارچه شاهین دستی زدم ولی الان زده اتومات (ارسال ب خودرو ساز)ولی واقعا بودجه اتومات ندارم همون دستی میتونم پرداخت کنم ،حالا چکار کنم نمیدونم
گیجی گیج : تا الان که دادن تا آخر سال هم میدم
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
علیرضا : سلام کسی می‌دونه تارا V1پلاس رنگ سفید تا چه موعودی فاکتور شده ؟
تارا v4lx : طبیعیه رنگهای نقره ای حدود یک هفته تا ۱۰ روز از بقیه رنگها عقب تره
وحید : چرت و پرت نگو مگه مدیر عامل سایپایی اینجور صحبت میکنی محکم
تارا v4lx : بستگی به رنگش داره ولی روالش اینه که نیمه اول بهمن تحویل میگیرین
تارا v4lx : تیتانیوم بین ۳۰ تا ۷۰ روز تاخیر داره
تارا v4lx : مشکلی نداره معمولا یه هفته ای زمان میبره تا ارسال مدارکی که نمایندگی ارسال کرده تایید بشه بعدش پیام میاد براتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محسن : امروز تعطیلات چطور رفتی نمایندگی حجت جان
ایمان دوگانه اسفند : باز بودن؟چقدر مهلت پرداخت داریم؟
وحید : رسول جان، ماشینت چه رنگی بود؟
امیر : طلای24عیار فقط ال90 پارس
شیرازی : مبارکت باشه عزیز ایشالا به خوشی سوار شی کاکو
X22پرو : دوست عزیز شما که مبانی تاخیر رو میدونی برو با همون مبانی تاخیر سرگرم شو تا ماشینت بیاد،یا معنی تاخیر رو نمیدونی یا اینکه میخوای ادای باسوادا رو در بیاری،عزیزم اونجا اگه تاخیری هم بشه 1ماه فوقش تاخیر میخوره نه 8ماه که اینجا ملت اسیر شدن،یا پیام نزارید یا اگه پیام میزارید اعصاب مردم رو با دری وری بیشتر خورد نکنین
امیر : تشکر مجید جان
تیگو 8 : متاسفانه من هم چنین شرایطی دارم ثبت نام‌ 2اسفند. تحویل 26شهریور سه چهار روز دیگه نتیجه نگیرم مجبورم برم نمایندگی دزدیران خودرو
صفدر : تبدیل دوگانه به شاهین رو پنجشنبه تایید نهایی کردم هیچ اتفاقی نیافتاد والان که دباره میرم تو تغییر مدل و رنگ این پیغام میاد: شما یک رکورد تغییر رنگ و مدل ارسال نشده به سایپا دارید و امکان تغییر رنگ و مدل مجدد ندارید
X22 : اونایی که میان چرت و پرت میگن یا ماشین ثبت نام نکردن یا مبانی تاخیر رو نمیدونن پسرداییم تو لندن میگه اونجا هم صفر بخری شاید تاخیر بخوره و تو قرارداد میارن