تعرفه واردات خودرو مشخص شد

 

تعرفه خودروها

کمیسیون زیربنایی دولت، تعرفه‌های پیشنهادی واردات خودرو را اعلام کرد. بر این اساس خودروهای با حجم پیشرانه کمتر از ۳ لیتر و حداکثر ارزش گمرکی ۴۰ هزار دلار، با محدوده تعرفه‌ی ۵۵ تا ۱۳۰ درصد وارد کشور خواهد شد.
رضایی، رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، ضمن اعلام نهایی شدن تعرفه واردات و ضوابط ثبت سفارش خودرو در دولت، از افزایش تعرفه‌ی واردات خودرو تا ۱۳۰ درصد خبر داد. وی در این زمینه اعلام کرد:
 
"از این پس سقف ارزش گمرکی خودروها ۴۰ هزار دلار خواهد بود و خودروهایی که قیمت آن‌ها از این مقدار بیشتر باشد، مجوز ورود به ایران نخواهند داشت."
 
تعرفه خودروها
 
وی همچنین درباره تغییر تعرفه‌های واردات برای خودروهای وارداتی با قیمت کمتر از ۴۰ هزار دلار اعلام کرد که واردات به چهار گروه تقسیم خواهد شد. وی در ادامه افزود:
 
"ضوابط و تعرفه‌های جدید طی چند روز آینده در دولت نهایی و اجرایی خواهد شد و بر این اساس سامانه ثبت سفارش خودرو نیز طی روزهای آینده مجددا آغاز به خواهد کرد. سقف ارزش گمرکی خودروهای وارداتی ۴۰ هزار دلار تعیین شده است و از این پس واردات خودروهای با حجم پیشرانه‌ی بیشتر از ۲.۵ لیتر و کمتر از ۳ لیتر که تا پیش از این ممنوع بود، بلامانع است."
 
تعرفه خودروها
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو درباره تعرفه‌ی خودروهای دارای مجوز برای ورود به کشور اعلام کرد:
 
"خودروهای با پیشرانه‌ی ۱ تا ۱.۵ لیتری که تاکنون با ۴۰ درصد تعرفه وارد کشور می‌شدند، از این پس مشمول ۵۵ درصد گمرکی خواهند شد. خودروهای با پیشرانه‌ی ۱.۵ تا ۲ لیتر نیز با تعرفه‌ی ۷۵ درصدی از این پس مجوز ورود به کشور دریافت خواهند کرد. اما خودروهای با حجم پیشرانه‌ی ۲ تا ۲.۵ لیتر که پیش از این دارای تعرفه‌ی ۵۵ درصدی بودند مشمول ۹۵ درصد تعرفه‌ی واردات خواهند شد. اما از این پس ورود خودروهای با حجم پیشرانه‌ی بیش از ۲.۵ لیتر که تاکنون و به دلیل قرار گرفتن در شاخص لوکس بودن، اجازه ورود به کشور را نداشتند، مجددا قابل سفارش خواهند بود و تعرفه‌ی این دست خودروها نیز ۱۳۰ درصد در نظر گرفته شده است."
 
تعرفه خودروها
 
رضایی در ادامه به دو پیش‌شرط مهم برای انتخاب خودروهای وارداتی پرداخت و اعلام کرد بر اساس قانون جدید واردات خودرو که به تصویب دولت رسیده است، هیچ خودرویی با حجم پیشرانه‌ی بیشتر از ۳ لیتر و ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار اجازه ورود به کشور نخواهد داشت. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر پیش‌بینی تأثیرات احتمالی این مصوبه بر واردات خودروهای خارجی و تغییرات احتمالی در نوع و تیپ خودروهای ورودی به کشور گفت:
 
"خودروهایی مانند هیوندای سانتافه یا کیا سورنتو که تا پیش از این با نسخه‌ی پیشرانه ۲.۴ لیتری وارد کشور می‌شدند، دارای مدل‌هایی با حجم پیشرانه‌ی ۳ لیتر نیز هستند. همین قاعده درباره بسیاری از خودروهای با حجم پیشرانه‌ی ۲ لیتر مانند توسان نیز صادق است و این خودروها دارای نسخه‌های قوی‌تر هستند که از این پس اجازه واردات خواهند داشت. اما تمام خودروهایی که دارای حجم پیشرانه‌ی بیشتر از ۳ لیتر باشند یا ارزش گمرکی آن‌ها بیش از ۴۰ هزار دلار باشد؛ ورودشان به کشور ممنوع خواهد بود. به‌عنوان نمونه، خودرویی مانند سانتافه دارای ارزش گمرکی ۲۰,۵۰۰ دلار است که نسخه‌های قوی‌تر آن با پیشرانه‌های بین ۲.۷ تا ۳ لیتر دارای ارزش ۲۳ هزار دلار است و بنابراین ورود این خودروها به کشور بلامانع خواهد بود."
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو اعلام کرد که سیاست دولت بر عدم ورود خودروهای لوکس به کشور است و بدین ترتیب خودروهایی مانند لکسوس سری NX که دارای ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار است، از این به بعد ورودشان به کشور ممنوع خواهد بود. خودروی دیگر پورشه ماکان است که اجازه واردات نخواهد داشت. همچنین بی‌ام‌و سری ۷ با اتاق 730 نیز به دلیل ارزش بالای گمرکی، از این پس قادر به ورود به کشور نخواهد بود.
 
تعرفه خودروها
 
رضایی همچنین از صدور مجدد مجوزهای لازم برای واردات خودرو توسط شرکت‌های غیر نمایندگی یا اصطلاحا «گری‌مارکت» خبر داد و اعلام کرد:
 
"همانند گذشته شرکت‌های متفرقه از طریق انعقاد قرارداد با نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی در ایران، قادر خواهند بود نسبت به واردات خودرو اقدام کنند. توجیه افزایش تعرفه‌ی واردات خودرو از سوی دولت، حمایت از تولید داخل است. در همین راستا اگر تولید مشترک در کشورمان انجام شود، تخفیف‌های گمرکی تا سقف ۵۰ درصد برای این دست خودروسازان خارجی لحاظ خواهد شد که این عامل باعث افزایش فساد شده و هیچ‌گاه موجب انتقال تکنولوژی به داخل کشور نخواهد شد. در واقع این موضوع بیشتر با هدف حمایت‌ از شرکت‌هایی مانند رنو و پژو خواهد بود."
 
طی هفته‌های اخیر به دلیل توقف شش‌ماهه‌ی ثبت سفارش خودرو و همچنین گمانه‌زنی‌های متعدد درباره تغییر قوانین واردات خودرو و افزایش احتمالی تعرفه‌ها، قیمت خودروهای خارجی به‌شدت افزایش یافته است. به‌عنوان نمونه خودروی لکسوس سری NX300 هیبریدی که تا پیش از این در بازه قیمتی ۳۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، با جهشی خیره‌کننده اکنون در محدوده ۴۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. نسخه‌ی بنزینی این خودروی یعنی NX200 که قبلا ۳۶۰ میلیون تومان قیمت داشت نیز اکنون در بازه ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
 
اما در بازار خودروهای کره‌ای نیز تغییرات چشمگیری رخ داده است؛ به‌نحوی که توسان با افزایش قیمت ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومانی، اکنون در محدوه‌ی قیمتی ۲۶۰ میلیون تومان قرار دارد. دیگر خودروی محبوب هیوندای در ایران، یعنی سانتافه که پیش از این ۲۳۵ میلیون قیمت داشت، اکنون ۳۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. سراتو و النترا نیز با رشد ۴۰ میلیونی، در بازه ۱۷۰ میلیون تومان قرار دارند.
 
 

منبع

www.zoomit.ir

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تعرفه , ماشین , داشبوردواردات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

sina
10

حمایت از تئلد کننده داخلی میشه پراید 20 سال ومرگ سالانه 1000 نفر.... من موندم این تولید کتتده داخلی اگه ماشین ساز بود تا حالا میساخت ...یه موتور پراید و گرفتن 20 مدل ماشن زدن ... یه موتور پژو رو هم گرفتن اول سمند ساختم الان شد0 10 مدل دیگه ....اقا بسهه اگه قرار بود فرجی بشه تو این 10 سال میشد .... خودرو داخلی یعنی همین .... رنو و پژو فرانسه هم که مردم یادشونه 206 تولید فرانسه یا مونتژ ایران چی شد و چه فرقی داره....بگید میخواید مردومو سر کیسه کنید بره
09:03  1396/09/28
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمدی v1pتیتانیوم : سلام دوستان من فروش فوری تحویل 14 خرداد دستی تیتانیوم که فاکتور نشدم هنوز .26 و31 خرداد رنگ های سفید و مشکی فاکتور شدن بنظرتون من بخاطر رنگ تیتانیوم فاکتور نشدم . با وجود تاخیری یک هفته ای تو کاستامر قسمت جریمه تاخیر میزنه هیچ جریمه تاخیری برای شما محاسبه نشده. بنظر شما چرا جریمه تاخیر برای من نزده؟ ممنون میشم هرکس میدونه جواب بده
حسام. : دوستانی که تحویل گرفتن رینگ ۷ پره یا ۵ پر؟ پلاس ها باید رینگ ۷ پر روش باشه
J7 : سلام ثبت نام یکم برج دوازده امروز فاکتور شد
شاهین پلاس : بیست و دوم اسفند امروز ساعت هشت تکمیل وجه شد سه روز پیش یه مرحله رفته بود عقب
مقدم : هیچ حساب کتابی نداره، بستگی داره کی تحویل پیمانکار بدن و اون پیمانکار کی ماشین هارو بیاره، بعد از فاکتور برای یک نفر ممکن ۲ روزه طول بکشه تحویل بدن، برای یک نفر دیگه ممکن یک هفته طول بکشه
سعید : تکمیل وجه اینترنتی انجام دادی؟
سعید : سلام داداش تکمیل وجه اینترنتی انجام دادم ولی هنوز واسم ثبت نشده چکار کنم؟
پلاس : کسی می دونه بعد فاکتور چقد طول می‌کشه تحویل بدن؟؟خیر ببینید
حسین : سلام ۷jکرمان موتور ثبت نام کردم هنوز تحویل ندادن چرا آنقدر بد قولی میکنن مابتفاوت هم گرفتن خدا وکیلی ماهم زحمت کشیدیم انتظار کشیدم به موقع بدن چرا اصلا از خدا نمیترسن چرا همش مسخره می‌کنند ماهم پول دادیم چرا پیگیر نیستن چرا مدیر نداره چرا کسی نیس بگه ماهم گناه داریم چرا چرا چرا خواهشن از مدیران از بزرگ‌تر ها خواهشن پیگیر بشن لطفا
سینا : منم میخام حضوری بگیرم. نمی دونم باید در سامانه وضعیت خودرو باید ثبت نام کنم؟ یا خودشون پیامک میدن؟ خواهشا کسانی که حضوری گرفتن راهنمایی کنن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
الی 27مهر : آقا لطفا تاریخو عوض نکنید 25 خرداد یکشنبه ساعت ده جلوی در امور مشتریان کیلومتر 11جاده مخصوص
ساینا فوق العاده : بر مدیر عامل لعنت خداوند نابودش کنه
مشدعلی : سلام کیف احوال
علی 27 مهر : کجای کرجی؟
اریزو 6 پرو : شما تکمیل وجه تون برج 9 بوده احتمالا.. منم برج 9 تکمیل وجه شدم تحویل 8 اردیبهشت که شنبه مجوز خورده
اطلس 24مهر : سلام.خودتون باید ثبت نام کنید.تقریبا تا ده روز بعد صادرمیشه.
207پانا : سلام تحویل 31خرداد مشکی 24اردیبهشت تبدیل ب رینگ زدم بعدگذشت یک ماه تبدیل هنوزفاکتورنشده
مهناز : سلام 31 خرداد تبدیل به رینگ 25 اردیبهشت فاکتور نشد
قاسم. دوگانه سی اسفند75 لیتری : فاکتور 31 اردیبهشت،پلاک 3 خرداد،آماده برای تحویل از 13 خرداد،امروز شکایت عدم تحویل خودرو ثبت کردم،تاریخ آماده برای تحویل بروز شد و شده 20 خرداد. پناه بر خدا
قاسم ترک : نزن پشیمون میشی فکر نکن تبدیل بزنی بگن فردا بیا خودروتو ببر