رنو تلیسمان؛ فناوری فرمول یک رنو دراختیار شما

 

رنو تلیسمان فرمول یک

 
رنو بیش از چهل سال سابقه حضور در رقابت‌های فرمول یک را به عنوان بالاترین سطح از رقابت‌های اتومبیل‌رانی دارد و عناوین قهرمانی متعددی را در این رقابتها به‌دست آورده است.
این اما همه ماجرای رنو در فرمول یک نیست چراکه رنو از دانش به‌دست آمده در این رقابتها برای بهبود عملکرد خودروهای شهری خود استفاده می‌کند و در این میان رنو تلیسمان را می‌توان نمادی از جدیدترین فناوری‌های رنو دانست، خودرویی که با همراهی تیم مهندسی فرمول یک رنو توسعه پیدا کرده است تا توان این شرکت را به رخ رقبا بکشد.
 
رنو برای نخستین بار در سال ۱۹۷۷ به رقابت‌های فرمول یک وارد شد. از آن زمان با کسب دو عنوان قهرمانی فصل، ۳۵ عنوان قهرمانی در مسابقات و کسب ۵۱ پول‌پوزیشن، یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین تیم‌های مسابقات است.  دانش بالای مهندسی رنو در تولید موتور خودروهای فرمول یک باعث شده این شرکت تامین موتور بسیاری از تیم‌های فرمول یک در تاریخ این مسابقات را نیز بر عهده بگیرد تا جایی که تیم ردبول هر ۴ قهرمانی پیاپی‌اش را با موتورهای رنو به دست آورده است و تیم ویلیامز نیز ۵ قهرمانی از ۹ قهرمانی‌اش با موتورهای تولید شده توسط رنو بوده است.
 
این دانش بزرگ البته تنها محدود به مسابقات فرمول یک نیست و رنو از همین توان فنی برای توسعه خودروهای شهری خود نیز استفاده می‌کند و شاید رنو تلیسمان، سدان محبوب رنو بهترین مثال در این زمینه باشد.
 
رنو برای طراحی موتور این خودرو همان مسیری را طی کرد که در موتور خودروهای فرمول یک استفاده می‌شود؛ کاهش حجم موتور و افزایش توان با نصب توربوشارژر. با کاهش حجم موتور می‌توان مصرف سوخت را در رانندگی‌های شهری کاهش داد اما هرگاه به توان موتور نیاز داشته باشید (مانند راننده فرمول یک رنو که می‌خواهد رقبا را پشت سر بگذارد) کافی است پدال گاز را فشار دهید تا توربوشارژر با قدرت وارد مدارد شود و ۱۹۰ اسب بخار قدرت را در اختیارتان بگذارد، توانی بالاتر از موتورهای ۲.۴ لیتری و بالاتر از رقبای تلیسمان.
 
فناوری توربوشارژر از سوی رنو در آزمون سخت خودروهای فرمول یک بارها و بارها مورد استفاده و بررسی قرار گرفت تا سرانجام توانست مجوز نصب روی خودروهای شهری را دریافت کند و به این ترتیب کارآیی و دوام آن از سوی رنو تضمین شده است.
 
موتور فرمول یک رنو چیزهای بیشتری هم به رنو تلیسمان ارائه کرده که مهم‌ترین آن بهره‌گیری از فناوری جدید برای کاهش اصطکاک قطعات متحرک موتور است. این فناوری با بهره‌گیری از پوشش ویژه‌ای روی جداره سیلندر و پیستون، باعث کاهش سایش آن‌ها می‌شود که در نهایت می‌تواند مصرف سوخت موتورهای رنو را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.
 
رنو سال‌ها این فناوری پیچیده را در موتورهای فرمول یک خود استفاده و بررسی کرده و اکنون نسل جدید موتورهای این شرکت و به طور مشخص موتور رنو تلیسمان از آن بهره‌مند شده‌اند.
 
فناوری فرمول یک رنو در کنار بیش از یک قرن تجربه تولید خودرو در این شرکت باعث شده توان، کیفیت و دوام محصولات رنو تضمین شده باشد.
 
 

منبع

مهر


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , رنو تلیسمان , تلیزمان , فرمول یک , تکنولوژی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
درسا : کجا گفتن ۱۲ اسفند فاکتور شده ؟
شاهین‌‌شاهین‌شاهین : پس‌چرا‌میگن‌‌۱۲‌اسفند‌فاکتور‌شده دروغ‌میگن‌یعنی
بی‌نام : اینم‌ تا‌‌آخر‌مهر‌‌ صبر‌میکنیم ببینیم‌چی‌میشه‌
بیژن : سلامتی ، تحویل سیستمی چه روزی بود ؟
X5 : تحویل سیستمی ۲۰ خرداد بوده. رنگ خاکستری. تهران
مجتبی : سلام تارا دستی جدید ها سانوفی داره و رینگ
شاهین جی حسین ؟ ؟؟ : هیچ کس برای کاری نمیکنه فقط اعتراض کنیم زنگ نمایندگی می‌زنیم جواب نمیده زنگ تهران می‌زنیم میگه صبوری بفرماید دو کلام
رز زرد : سلام منم هفته چهارم خرداد هستم چندین بار تماس گرفتم کی پیام دعوتنامه جی میاد فقط میگن ما نمیدونیم مشخص نیست😐 منم آذر ماه ماشین و طلامو فروختم که فوق العاده پیام میاد پیش فروش شد و پولمم بی ارزش زمانی که من طلا فروختم ۴ و ۷۰۰ بود خدا ازشون نگذره
شاهین جی ال : ⭕️ سایپا تا 15 شهریور باید خودرو های ناقص را تکمیل کند و تحویل دهد دادستان عمومی و انقلاب تهران: 🔹سایپا تا 15 شهریور باید خودرو های ناقص را تکمیل کند و تحویل دهد.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش فروش پانا رینگ فولادی 31 تیر 0 : سلام دوستان سه تا سوال داشتم 1- وقتی تبدیل می زنم باید کلاس خودرو گزینه کلاس 23 انتخاب کنم یا گزینه بدون انتخاب بزنم 2- رنگ را اگر بخواهم همان قبلی باشه بایستی گزینه بدون انتخاب بگذارم یا همان رنگ قبلی را مجدد انتخاب کنم 3- برخی از دوستان اینجا نوشتند رقم مازاد از بابت تبدیل به رینگ برایشان 189000000 ریال بوده پس چرا برای من 20433000 ریال نشان می دهد
توربو اپشنال 17 مرداد : سلام دوستان وقت بخیر دنا اتومات اپشنال سفید تا کی فاکتور شده ؟
علی : دوستان کسی از پیش فروش اسفند باقی مونده ؟
جعفر : سه ماهه تو تاخیریم و مشخص نیست کی فاکتور میشیم. سود تاخیر رو هم اگر درست محاسبه کنن خوشبینانه حداقل شش ماه بعد تحویل دستمون رو میگیره. بازم خودتون میدونید.
جعفر : سه ماه تاخیریم. و سود تاخیر رو هم اگر درست محاسبه کنن خوشبینانه حداقل شش ماه بعد تحویل دستمون رو میگیره.
جعفر : امیر عزیز، لب کلام اینکه اگر غرض سرمایه گذاریه، نه خوب نیست چون بنظر امسال در تحویل خودرو تاخیر زیاد خواهیم داشت. پول رو یجا دیگه سرمایه گذاری کنن بهتره. ما یه ماهه تو تاخیریم و هنوز مشخص نیست کی فاکتور میشیم.
فلزی قالپاق فوری : لعنت بر ایرانخودرو دزد و دروغگو
حسین : پرونده به روز رسانی نشده بود تا دیروز . امروز هم فاکتور شد و هم پرونده به روز شد
کوییگ آر اس : من آر اس پارس خودرو ام همه از تو تاریخ همینن
207TU5 : انجام بده برادر