رنو تلیسمان؛ فناوری فرمول یک رنو دراختیار شما

 

رنو تلیسمان فرمول یک

 
رنو بیش از چهل سال سابقه حضور در رقابت‌های فرمول یک را به عنوان بالاترین سطح از رقابت‌های اتومبیل‌رانی دارد و عناوین قهرمانی متعددی را در این رقابتها به‌دست آورده است.
این اما همه ماجرای رنو در فرمول یک نیست چراکه رنو از دانش به‌دست آمده در این رقابتها برای بهبود عملکرد خودروهای شهری خود استفاده می‌کند و در این میان رنو تلیسمان را می‌توان نمادی از جدیدترین فناوری‌های رنو دانست، خودرویی که با همراهی تیم مهندسی فرمول یک رنو توسعه پیدا کرده است تا توان این شرکت را به رخ رقبا بکشد.
 
رنو برای نخستین بار در سال ۱۹۷۷ به رقابت‌های فرمول یک وارد شد. از آن زمان با کسب دو عنوان قهرمانی فصل، ۳۵ عنوان قهرمانی در مسابقات و کسب ۵۱ پول‌پوزیشن، یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین تیم‌های مسابقات است.  دانش بالای مهندسی رنو در تولید موتور خودروهای فرمول یک باعث شده این شرکت تامین موتور بسیاری از تیم‌های فرمول یک در تاریخ این مسابقات را نیز بر عهده بگیرد تا جایی که تیم ردبول هر ۴ قهرمانی پیاپی‌اش را با موتورهای رنو به دست آورده است و تیم ویلیامز نیز ۵ قهرمانی از ۹ قهرمانی‌اش با موتورهای تولید شده توسط رنو بوده است.
 
این دانش بزرگ البته تنها محدود به مسابقات فرمول یک نیست و رنو از همین توان فنی برای توسعه خودروهای شهری خود نیز استفاده می‌کند و شاید رنو تلیسمان، سدان محبوب رنو بهترین مثال در این زمینه باشد.
 
رنو برای طراحی موتور این خودرو همان مسیری را طی کرد که در موتور خودروهای فرمول یک استفاده می‌شود؛ کاهش حجم موتور و افزایش توان با نصب توربوشارژر. با کاهش حجم موتور می‌توان مصرف سوخت را در رانندگی‌های شهری کاهش داد اما هرگاه به توان موتور نیاز داشته باشید (مانند راننده فرمول یک رنو که می‌خواهد رقبا را پشت سر بگذارد) کافی است پدال گاز را فشار دهید تا توربوشارژر با قدرت وارد مدارد شود و ۱۹۰ اسب بخار قدرت را در اختیارتان بگذارد، توانی بالاتر از موتورهای ۲.۴ لیتری و بالاتر از رقبای تلیسمان.
 
فناوری توربوشارژر از سوی رنو در آزمون سخت خودروهای فرمول یک بارها و بارها مورد استفاده و بررسی قرار گرفت تا سرانجام توانست مجوز نصب روی خودروهای شهری را دریافت کند و به این ترتیب کارآیی و دوام آن از سوی رنو تضمین شده است.
 
موتور فرمول یک رنو چیزهای بیشتری هم به رنو تلیسمان ارائه کرده که مهم‌ترین آن بهره‌گیری از فناوری جدید برای کاهش اصطکاک قطعات متحرک موتور است. این فناوری با بهره‌گیری از پوشش ویژه‌ای روی جداره سیلندر و پیستون، باعث کاهش سایش آن‌ها می‌شود که در نهایت می‌تواند مصرف سوخت موتورهای رنو را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.
 
رنو سال‌ها این فناوری پیچیده را در موتورهای فرمول یک خود استفاده و بررسی کرده و اکنون نسل جدید موتورهای این شرکت و به طور مشخص موتور رنو تلیسمان از آن بهره‌مند شده‌اند.
 
فناوری فرمول یک رنو در کنار بیش از یک قرن تجربه تولید خودرو در این شرکت باعث شده توان، کیفیت و دوام محصولات رنو تضمین شده باشد.
 
 

منبع

مهر


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , رنو تلیسمان , تلیزمان , فرمول یک , تکنولوژی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین cvt : در جواب به آقا بهروز ، مگه ۱۷ اسفند که جمعه هست هم ما فاکتور داریم؟؟؟
میلاد : بله اگر پیامک نیومده حتما پنل رو چک کنید
شاهین دستی تهی : با سلام خسته نباشید من شاهین کامل واریز کردم شاهین دستی است حالا اگر تبدیلم بشه بزنی میشه باید چه جوری تبدیل بزنیم یه جام پولو واریز کردم قرار بود سه ماهه بدن تا الان 10 ماه هست هنوز بهم ندادنش باید چه کار کنم دوستان
علی مدبر : من 25خرداد تبدیل زدم تا چه تاریخی فاکتور شده کسی داند
سجاد : سایپا سمندون مارو نخندون ....به حساب ازطرف سایپا هستی مونگل ..جوگیر
احسان : اصلا فرض میکنیم تو نماینده سایپا کدوم قبرستانی گفتین 6 ماه موقع تکمیل وجه گفتین 30 روز الان شده 5 ماه چرا اینقد دروغ میگین این 6 ماه رو از کجات در آوردی مگه ما پول ریختیم سود بگیریم ما ماشین میخایم خجالت داره تو روز روشن کلاه برداری بگو ببین این 6 ماه رو از کجات در آوردی ماشین زیر پای خودم فروختم قسط دوم ریختم از زن بچم دیگه خجالت میکشم از بس گفتم ده روز دیگه یک ماه دیگه بیشرفها
سجاد : روزی که تکمیل وجه کامل کنید سه ماهه میان کلا دوماه میرم تاخیر جی ال
پلاس : شما بیجا کردین از طرف سایپا دارین حرف میزنید قطعه نبود اندازه ظرفیت ثبت نام میکردم قطعه نیست چرا دوباره ثبت نام میکنن ..قطعه نبود بیجا کردن مردم رو تشویق به ثبت نام کردن قطعه نبود بیجا کردن مگه سرمایه ما مفت به دست اومده مگه شما شرایط تک تک این آدمها رو نمی‌بینی هر کسی با بدبختی پول جور کرده حداقل ماشین صفر سوار سه صبر نمی کنیم زیاد از حد صبر کردیم آدمهایی مثل شما هار شدن ..اتفاقا چطوره ما مث شما رفتار کنیم آقای سایپا نامحترم تا ببینید با مردم چه کردین
پلاس : تهدید میکنید رو چه حسابی ما مال باخته هستیم تجمع هم برای سیاست نیست صرفا مطالبه حقمان هست ..اتفاقا همین پیام شما رو میشه همه جا رسانه ای کرد که ببینیم کی هسته سینه سوخته سایپا شدی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
قاسم 153450080تحویلی 31 تیر : شما زمانی که ماشین رو رویت کردید و برگه تحویل رو امضا کردید 24ساعت وقت تشخیص رنگ دارید اگر مورد داشت میتوانید ماشین رو عودت بدید
جعفر : سلام روی موتور خودرو مینویسه سیمی یا برقی
مصطفی : چه اعتصابی اخه من چندتا از رفیقام شرکت سایپا کار میکنن اعتصابی نیس که
بهمن ماه پیش پرداخت : دهه فجر چی شد اقا
دنا اتومات اپشنال : سلام ببخشید دوستان مبلغ واریزی برای دنا اپشنال یک ماه چقدر اومده واستون
استاد : سلام دوستان من 13 شهریور تکمیل وجه کردم چند روز طول میکشه ماشین فاکتور بشه برسه نمایندگی ؟تهرانم
ساینا اس فوری : من 11 بهمن هستم و هنوز 11 بهمن تموم نشده معلوم نیست کی تموم کنن
اخبار سایپا(خبر موثق) : حق با شماس،ولی بنده خدا خبر نداشت قراره اعتصاب بشه
6دنده رینگ تحویل31مردادد : دلسرد
محمداهواز : ازکجابفهمیم تولیدکجاست