در محدوده 30 میلیون تومان; تیبا هاچ‌بک بخریم یا MVM

 

تیبا

 
این روزها اگر با بودجه‌ای در حدود 30 میلیون تومان به بازار بروید، در کنار گزینه‌های سدان، مدل‌های هاچ‌بک را هم پیش رو دارید، خودروهایی که معمولاً مورد پسند جوان‌ترها هستند. هرچند این روزها خانواده‌های کوچک هم به مشتریان این خودروها پیوسته‌اند. در میان گزینه‌های خرید صفرکیلومتر در این بازه قیمتی در بازار، دو خودروی تیبا2 و MVM110S با قیمت‌هایی در حدود 27 میلیون تومان، جزو گزینه‌های پرطرفدار هستند و ما هم در اینجا مقایسه‌ای کوتاه میان این دو خودرو خواهیم داشت. البته قیمت کارخانه این دو خودرو متفاوت است، اما معیار و مقایسه ما در اینجا، قیمت خرید نقدی آنها از بازار است.
 
تیبا2 
 
موتور و گیربکس
 
در زمینه توان موتور، تیبا وضعیت بهتری دارد چرا که از موتور پرحجم‌تری برخوردار است و با موتور 1.5 لیتری‌ 8 سوپاپ می‌تواند توانی معادل 87 اسب بخار تولید کند. در مقابل MVM110S از موتور یک لیتری استفاده می‌کند که 68 اسب بخار توان دارد و به این ترتیب رقیب ایرانی در این بخش جایگاه بالاتری دارد. قدرت بیشتر تیبا شاید بتواند نشان از برتری این خودرو باشد هر چند در مقابل وزن تیبا2 هم حدود 80 کیلوگرم سنگین‌تر است و به این ترتیب می‌توان گفت در مقایسه دو خودرو، تیبا همیشه یک سرنشین بیشتر حمل می‌کند. هر دو خودرو از گیربکس 5 دنده دستی بهره می‌برند و خبری از آپشن گیربکس اتوماتیک نیست. تا اینجای کار تیبا2 برتری اندکی بر MVM110S دارد هر چند این برتری فعلاً روی کاغذ است و باید ببینیم در عمل وضعیت دو خودرو چگونه است.
 
 
ام وی ام 110s
 
امکانات
 
وقتی صحبت از خودرویی با قیمت زیر 30 میلیون تومان در بازار ایران می‌کنیم نباید انتظار زیادی از امکانات رفاهی و ایمنی داشت. هر دو خودرو از فرمان هیدرولیک بهره می‌برند تا تردد در شهرها و ترافیک را برای راننده آسان‌تر کنند. آینه‌های جانبی هر دو خودرو دستی است هر چند رقیب چینی در مدل‌های لاکچری آینه‌های برقی را عرضه می‌کند. برای باز کردن در هر دو خودرو می‌توانید از ریموت استاندارد آن استفاده کنید و به دلیل وجود ایموبلایزر بر روی هر دو خودرو، تا حد زیادی خیالتان از بابت سرقت خودروها راحت است چراکه خودروها با سوئیچی غیر از سوئیچ اصلی خودرو روشن نمی‌شوند. شیشه بالابرهای تیبا تنها در ردیف جلو برقی است و در مقابل MVM110S در هر چهار شیشه بالابرهای برقی را عرضه می‌کند.
 
در زمینه سیستم صوتی، هر دو خودرو عملکرد متوسطی دارند و سیستم صوتی آنها قابلیت پخش CD و اتصال USB و پخش فایل‌های MP3 را دارد و صدای آن از چهار بلندگو شنیده می‌شود. تیبا2 به‌صورت استاندارد مجهز به برف‌پاک‌کن عقب است، اما این امکان در MVM110S تنها در مدل‌های لاکچری در اختیار است. مه‌شکن جلو و عقب بر روی هر دو خودرو نصب می‌شود و در این بخش MVM110S چراغ روشنایی روز را هم عرضه می‌کند که البته با آنچه در خودروهای وارداتی می‌بینید متفاوت است و عملاً با روشن شدن خودرو، چراغ‌های مه‌شکن روشن می‌شوند که شاید جذاب باشد، اما چندان پیچیده نیست و یک برقکار به‌راحتی می‌تواند در مدت کوتاهی این امکان را بر روی هر خودرویی نصب کند. پشت آمپر رقیب چینی با کیلومتر شمار دیجیتال اندکی جذاب‌تر است هر چند پشت آمپر این خودرو اندکی کوچک ‌شده و شاید خواندن اطلاعات از روی آن به‌ویژه در ابتدا چندان آسان نباشد. در زمینه ایمنی، هر دو خودرو به دو ایربگ در جلو و ترمزها با نیروی کمکی ABS و EBD مجهز هستند که نمی‌توان آن را سطح بالای ایمنی دانست، اما حداقل استانداردهای ایران را پشت سر می‌گذارد.
 
در مجموع در این بخش به‌سختی می‌توان یک خودرو را برتر دانست و شاید تساوی، عادلانه‌ترین نتیجه برای رقابت خودروها در این بخش باشد.
 
 
فضای داخلی
 
هر دو خودروی حاضر در این رقابت در کلاس هاچ‌بک‌های کوچک حضور دارند و به این ترتیب نباید انتظار فضای زیادی از آنها داشته باشید، اما خوشبختانه فضای داخلی آنها برای یک سفر چهار نفره مناسب است و در یک مسافرت کوتاه حتی می‌توان روی حضور پنج نفر هم در خودروها حساب کرد.
 
تیبا هاچ بک
 
از نظر ابعاد بدنه، تیبا2 اندکی بزرگتر است، چراکه طول آن 3925 میلی‌متر است که در مقابل طول 3564 میلی‌متری MVM110S اختلافی حدود 40 سانتی‌متر را نشان می‌دهد و البته تفاوت دو خودرو در فضای داخلی کمتر می‌شود، چراکه در MVM110S طراحان خودرو تلاش کرده‌اند تا حد امکان چرخ‌ها را به گوشه‌های خودرو ببرند تا فضای داخلی بیشتری در اختیار داشته باشند و به این ترتیب فضای داخلی دو خودرو کمتر از 10 سانتی‌متر اختلاف دارد. به این ترتیب بر روی کاغذ، در تیبا 2 فضای داخلی بیشتری در اختیار خواهید داشت؛ مسأله‌ای که قطعاً برای خریداران این خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که سرنشینان و به‌ویژه سرنشینان عقب در آن از راحتی بیشتری برخوردار هستند و به این ترتیب تیبا2 برای یک سفر خانوادگی گزینه بهتری خواهد بود.
 
ام وی ام 110s
 
البته وضعیت MVM110S در این زمینه چندان بد نیست به‌ویژه که سقف بلند آن باعث می‌شود سرنشینان عقب بتوانند بدون مشکل در صندلی‌های عقب بنشینند و اگر سرنشینان جلو خودخواه نباشند! فضای عقب چندان ‌هم بد نخواهد بود هر چند در تیبا2 به‌ویژه در بخش پاها فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت.
 
تیبا
 
 
بر روی جاده
 
برای بررسی دو خودرو باید نیم‌نگاهی هم به توانایی‌های آنها در زمان حرکت داشته باشیم، جایی که توان و به‌ویژه گشتاور بیشتر موتور تیبا2 به‌وضوح به این خودرو کمک می‌کند جلوتر از MVM110S قرار گیرد. تیبا2 در شهر و جاده کشش بهتری نسبت به رقیب چینی‌اش دارد و این مسأله به‌ویژه در زمان تردد در جاده‌ها بیشتر هم می‌شود تا عملاً تیبا2 خودرویی کاربردی‌تر باشد. از نظر پایداری هر دو خودرو وضعیت متوسطی دارند، اما تجربه نشان داده تیبا2 در زمان مانورهای سنگین، پایداری بیشتری نسبت به رقیب چینی‌اش دارد و این هم یک برتری دیگر برای این خودرو است. هر دو خودرو در مواجهه با دست‌اندازهای جاده ضربات را به داخل کابین می‌آورند، اما این مسأله در تیبا2 کمتر از MVM110S است و به این ترتیب زیربندی تیبا2 را محکم‌تر از رقیب چینی‌اش خواهید یافت.
 
 
ام وی ام 110s
 
جمع‌بندی
 
پس از همه اینها اکنون نوبت به جمع‌بندی است، جایی که به نظر می‌رسد می‌توان با اطمینان تیبا2 را برنده این مقایسه دانست. این خودرو موتور قوی‌تری دارد و کشش بهتری را هم روی جاده عرضه می‌کند. فضای داخلی‌اش بیشتر است و به این ترتیب برای یک سفر گزینه ایده‌آل‌تری است، ضمن آنکه به دلیل تعلیق بهتر، سرنشینان آرامش بیشتری خواهند داشت. شبکه خدمات پس از فروش این خودرو از رقیب چینی‌اش گسترده‌تر است و لوازم یدکی آن‌ هم ارزان‌تر و راحت‌تر از رقیب قابل خریداری است، ضمن آنکه بازار دست‌ دوم بهتری هم دارد و به این ترتیب تیبا2 برنده این رقابت خواهد بود، هر چند MVM110S با ظاهر جدیدش همچنان یک گزینه خاص در این بازه قیمتی است.
 
مقایسه تیبا و ام وی ام 110s
 
 

منبع

ایران جیب


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , تیبا , MVM






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

یوسف
0

سلام من و دوستم تیبا2 داریم خدایی راضیم مشکلاتی داره ولی دیگه ماشین ایرانی همشون مشکل دارن ولی گارانتی بردم برام رایگان درست کردن ولی الان خیلی خوبه ظاهرشم قابل قبوله با کمی اسپورت کردن و دیفیوز بستن و کارای دیگه میشه جذابترش کرد از نظر موتوری هم خوبه همین گه واشر سر سیلندر نمیزنه خداییش خوبه برعکس پژوهای ایران خودرو
18:25  1396/08/24
پاسخ دادن
نیما
9

اون دایره وسط داشبورد ماشین چینیه چی هست؟ عین میدون میمونه خخخ
ماشین چینی مشتری اول و آخرش خودتی
موتورش از پراید هم ضعیفتره خخخ
Mvm این بدرد خانم ها میخوره برن خرید کنن بیان خونه یا برا کسایی که تازه گواهینامه گرفتن
پشت ماشینش یه جوریه هم کوچیک طراحیش جالب نیست
بنظرم تیبا هاچ بک خیلی بهتره
01:32  1396/08/20
پاسخ دادن
محمود
7

رو داشبرد ام وي ام چيه گذاشتن ؟ سيني چاييه!
00:18  1396/08/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد