خداحافظی با خودروهای کمتر از ۳۵ میلیون تومان

 

خداحافظی با خودروهای کمتر از ۳۵ میلیون تومان

 
تأکید وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد بر اجرای استانداردهای ۸۵ گانه جدید خودرویی، رشد هزینه تمام‌شده تولید خودرو با اجرای این استانداردها موجب خداحافظی بازار با خودروهای رده قیمتی کمتر از ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان و مورد نیاز اقشار کم‌درآمد جامعه خواهد شد.
نخستين نشست شوراي سياستگذاري خودرو با حضور وزير جديد صنعت، معدن و تجارت به محلي براي اتمام‌حجت سياستگذاران صنعت خودرو و سازمان استاندارد براي اجراي بي‌كم و كاست استانداردهاي جديد خودرويي از دي‌ماه 97تبديل شد و به گفته برخي اعضاي اين شورا، امكان تكرار سناريوي چانه‌زني خودروسازان براي تعويق در استانداردهاي اجباري وجود نخواهد داشت.
 
با وجود اين، تأمين نياز بازار به‌خودروهاي رده قيمتي كمتر از 40ميليون تومان به دغدغه ‌اصلي سياستگذاران و مشتريان خودروهاي داخلي تبديل شده و هنوز مشخص نيست كه 2خودروساز بزرگ كشور چه محصولات جديدي را راهي بازار خواهند كرد كه ضمن پاس كردن استانداردهاي جديد خودرويي قادر به تأمين نياز اقشار كم‌درآمد به ‌خودروهاي داخلي باشد.
 
پايش قدرت خريد مشتريان خودرو
يك عضو شوراي سياستگذاري خودرو با اشاره به نتايج نشست اخير شوراي سياستگذاري خودرو و تأكيد اين شورا بر رعايت استانداردهاي جديد خودرويي به خبرنگار ما اعلام كرد، وزارت صنعت، معدن و تجارت اين دغدغه را دارد تا قيمت خودروهايي را كه مطابق استانداردهاي جديد جايگزين محصولات كنوني خودروسازان مي‌شود كنترل كند تا عملا قدرت خريد مردم كاهش نيابد.
 
بيوك عليمرادلو با اشاره به نگراني از تأمين نياز بازار به‌خودروهاي رده قيمتي كمتر از 35تا 40ميليون توماني با اجراي استانداردهاي جديد خودرويي، افزود: با اين نشست احتمال چانه‌زني خودروسازان براي تعويق اجراي استانداردهاي جديد خودرويي وجود ندارد و مقرر شده تا خودروسازان به‌زودي خودروهاي جايگزين محصولات پرتيراژ خود را اعلام كنند.
 
مشاور خودروي وزير صنعت، معدن و تجارت بابيان اينكه مقرر شده تا توليد و عرضه خودرو در شركت‌هاي خودروسازي داخلي از دي‌ماه 97حتما بر مبناي اين استانداردها صورت گيرد و خودروهاي فاقد اين استانداردها قادر به دريافت مجوز استاندارد و عرضه به بازار نخواهند بود، گفت: براين اساس از ابتداي سال آينده شركت‌هاي خودروسازي داخلي محصولات خود را براساس استانداردهاي اجباري جديد به‌تدريج به سازمان ملي استاندارد ارائه خواهند كرد تا اين سازمان نيز در فاصله زماني حداكثر يكماهه بررسي‌‌هاي لازم درخصوص رعايت اين استانداردها را در توليد خودروهاي مذكور انجام دهد.
 
دغدغه تأمين نياز بازار ارزان‌قيمت‌ها
عضو شوراي سياستگذاري خودرو با اظهار بي‌اطلاعي از برنامه خودروسازان براي تأمين نياز بازار به‌خودروهاي پرتقاضا در رده قيمتي كمتر از 35ميليون تومان اعلام كرد: اغلب شركت‌هاي خودروسازي داخلي اعلام كرده‌اند كه براي جايگزين‌كردن اين محصولات برنامه دارند و مشكلي براي تأمين نياز بازار به‌خودرو در رده‌هاي مختلف قيمتي ايجاد نخواهد شد اما جزئيات برنامه‌هاي خود را براي تأمين نياز بازار به اينگونه خودروها اعلام نكردند. بديهي است كه خودروسازان نيز مي‌دانند درصورتي كه خودروهاي جايگزين در رده قيمتي اين محصولات به بازار ارائه نكنند، بخشي از بازار خودروهاي داخلي را از دست خواهند داد.
 
عليمرادلو با تأكيد بر اينكه به هر حال نگراني از تأمين نياز بازار به‌خودروهاي رده قيمتي كمتر از 35ميليون تومان طبيعي است، افزود: واقعيت آن است كه توقف توليد خودروهاي پرتيراژ داخلي بخش عمده‌اي از تقاضاي بازار را شامل مي‌شود كه بايد با محصولات جديد پر شود اما در هر صورت بايد خودروهايي را به‌دست مردم دهيم كه استاندارد باشند؛ نبايد خودروهاي فاقد استانداردهاي اجباري كشور را به هر قيمتي به مشتريان عرضه كنيم و گريزي از اجراي اين استانداردها نداريم.
 
وي در مورد احتمال تأمين نياز بازار به‌خودروهاي رده قيمتي پايين توسط خودروسازان از طريق واردات نيز گفت: گرچه خودروهاي وارداتي به راحتي استانداردهاي جديد خودرويي كشورمان را پاس مي‌كنند اما ارزان‌ترين خودروي وارداتي نيز با توجه به تعرفه‌هاي واردات به‌مراتب بيش از قيمت خودروهاي داخلي خواهد بود و از سوي ديگر محور سياستگذاري وزارت صنعت حمايت از بهبود كيفيت و ايمني خودروهاي داخلي و نه واردات است.
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , استاندارد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
7

خودروی با کیفیت و ایمن گرون بهتر از ارابه های مرگ ارزون هست.
اگر سیستم لیزینگی فروش درست و حسابی داشته باشیم حتی اقشار ضعیف و کم درامد جامعه هم میتونن صاحب ماشین بشن.
20:46  1396/08/15
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسام. : سلام من ۲۲ اسفند تاریخ واریزی و سخا هست.هنوز فاکتور نشده. کسی از دوستان ۲۲ اسفند فاکتور شده؟؟؟
شاهین پلاس : بله من دیروز فاکتور شدم
حسام. : سلام من ۲۲ اسفند تاریخ واریزی و سخا هست.هنوز فاکتور نشده. کسی از دوستان ۲۲ اسفند فاکتور شده؟؟؟
alis3 : تشکر از شما .از سایت هم نمیشه همانجور که گفتم ارور میده که اطلاعات پایه خودرو در سیستم هوشمند سوخت ثبت نشده
آتنا - شاهین پلاس 26 اسفند : سلام من هنوز فاکتور نشدم
سینا : سپاس از شما بزرگوار.
Shahin جی آذر : سال ۴۰۲ ثبت نام کردیم اذر ماه تالان ۶۰۰ ریختیم حساب سایپا لعنتی چرا تحویل نمیده دیگه چی از جون ما میخواد ارث پدرشو میخواد؟
شاهین هفته چهارم اسفند : سلام یعنی تو این مدت کسی فاکتور نشده شاهین پلاس تموم شد فاکتورش این یه روزم حرکت نکرده یعنی
مهدی : سلام باید پیام تکمیل وجه بیاد. وگرنه نمیتونید
ناشناس : هنوز پیش فروشهای مهر 402 که شاهین معمولی تبدیل به شاهین اتوماتیک سی وی تی کردن دعوتنامه های تکمیل وجه هفته چهارم اسفندماه 403 نفرستاده 290 میلیون بابت شاهین سی وی تی ازمون گرفتن خردادماه 404 هم داره کم کم تموم میشه پس کی میخوان بفرستن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد دنا آپشنال : سلام من فاکتور شدم فروش فوری امروز تحویل اول تیر ماه
کوییک آر اس : سلام خیر دقیق مشخص نیست ولی احتمالا تو تیر یا اوایل مرداد میاد برای مردادی ها
عباس : مبارک انشالله🌹
پوریا : حداقل یک ماه و نیم تا دوماه بعد تاریخ سیستمی روش حساب کن زودتر بعید میدونم بدن به کسی
اطلس مشکی : چه رنگی هست
207تیتانیوم دنده ای : سلام واسه من 7خرداد فروش فوری رنگ تیتانیوم خبری نشد.
کوییک آر اس : سلام بله برا ما حدودا 3 ماه طول کشید البته برای 4 سال پیشه تقریبا
کوییک آر اس : برا ما حدودا سه ماه فکر می کنم طول کشید البته برات 4 سال پیشه
سایتا جی ایکس دوگانه : داداش منم مثل تو 28 اسفند تکمیل وجه کردم خبری نیس
حمید : سلام دوستان امروز و فردا بارگیری انجام میشه ؟