7 خودرو وارداتی که احتمالا ارزان می شوند

 

7 خودرو وارداتی که احتمالا ارزان می شوند

 
شرایط بازار ایران به گونه‌ای است که خرید خودرو را به پروسه‌ای پیچیده و گاها غم‌انگیز تبدیل می‌کند. برخلاف بازارهای مدرن که خرید خودرو تنها از طریق نمایندگی‌های مجاز، با کمترین دردسر و سریع‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد، در ایران سیستم فروش خودرو علاوه بر قوانین عجیب واردات و یا پیش‌خرید با معضل بزرگ دلالان و نمایشگاه‌‌داران مواجه است که با دمیدن در آتش قیمتی خودروها، چیزی بسیار بیشتر از بهای واقعی یک اتومبیل را از مشتری بخت برگشته می‌ستانند و در عین حال کمترین تعهدی نیز در قبال کالای داد و ستد شده می‌پذیرند. اخیرا نیز قطع ثبت سفارش خودرو باعث شده تا قیمت‌ محصولات وارداتی محبوب به شدت افزایش پیدا کرده که این موضوع گاها به ۵۰ میلیون ‌تومان هم می‌رسد. بروز وضعیتی چنین آشفته باعث شده تا در این گزارش درباره 7 مدل خودروی وارداتی و تولید داخل که دچار نوسانات قیمتی شدید هستند توضیحاتی ارائه کنیم.
 
توصیه ما نخریدن این هفت خودرو نیست، تامل برای بازگشت قیمت هر این مدل ها به کانال واقعی خود است. پیش‌بینی ما این است که تا پایان مهرماه که ماجرای واردات خودرو و بازگشایی ثبت سفارش و بازگشایی ثبت سفارش پایان خواهد یافت پس بهترین کار ممکن انتظار تا وصل مجدد سامانه ثبت سفارش و بازگشت شرایط بازار به وضعیتی عادی است.
 
 
کیا سورنتو
 
قیمت کارخانه قبل از نوسان :۲۳۸ میلیون تومان
قیمت بازار قبل از نوسان :۲۴۰ میلیون تومان
قیمت بازار بعد از نوسان :۲۸۰ میلیون تومان
درصد تغییر : ۱۶ درصد
سورنتو واقعا خودروی باکیفیت، راحت و مجللی است اما نه با قیمتی ۳۰۰ میلیون تومانی. این محصول کره‌ای اخیرا و پس از ماجرای قطع ثبت سفارش خودروهای وارداتی، بیش از ۵۰ میلیون تومان رشد قیمت داشته و فعلا هم خیال پایین آمدن ندارد.
 
 
 
هیوندای الانترا
 
قیمت کارخانه قبل از نوسان :۱۴۳ میلیون تومان
قیمت بازار قبل از نوسان :۱۴۵ میلیون تومان
قیمت بازار بعد از نوسان :۱۶۳ میلیون تومان
درصد تغییر : ۱۳ درصد
در غیاب تویوتا کورولا هر جور که دوست دارد قیمت می‌زند و از قضا خریدار هم دارد. این خودروی کره‌ای که اخیرا چشم رقبای خود را دور دیده و به واسطه ورود کرمان موتور به مسئله واردات هیوندای، رشد تقاضای بالایی را تجربه کرده در ماه‌ ابتدایی تابستان کمتر از ۱۴۵ میلیون قیمت داشت اما حالا با بسته شدن سایت ثبت سفارش و ممانعت از ورودش به کشور، بالاتر از مدل کورولا بیش از ۱۶۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
 
 
رنو ساندرو استپ‌وی
 
قیمت کارخانه قبل از نوسان :۵۶ میلیون تومان
قیمت بازار قبل از نوسان :۶۲ میلیون تومان
قیمت بازار بعد از نوسان :۶۶ میلیون تومان
درصد تغییر : ۶ درصد
چه کسی فکرش را می‌کرد که محصول ارزان، کم امکانات و قدیمی رنو در ایران تا این اندازه بتواند موفق ظاهر شود. استپ‌وی این موفقیت را مدیون تبلیغات گسترده و نیز کیفیت مثال‌زدنی ساخته های رنو است که اخیرا به شدت مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفته است. اندکی انتظار برای تحویل نمونه کارخانه‌ای استپ وی با بهای ۵۶ تا ۵۸ میلیون عاقلانه‌ترین کار برای عاشقان این هاچ‌بک کراس فرانسوی است.
 
 
 
تویوتا سی-اچ‌آر
 
قیمت کارخانه قبل از نوسان :۱۷۹ میلیون تومان
قیمت بازار قبل از نوسان :۲۰۰ میلیون تومان
قیمت بازار بعد از نوسان :۲۴۰ میلیون تومان
درصد تغییر : ۲۰ درصد
هیچ چیزی از این بدتر نیست که شما یک خودروی کوچک، ضعیف و اقتصادی را به دلیل دلال بازی و کمبود عرضه با بهایی بیش از ۲۴۰ میلیون تومان بخرید در حالی که امکانات آن در حد یک سانگ یانگ تیوولی ۱۰۰ میلیون تومانی است. فعلا خرید سی-اچ‌آر که ظاهر خشن و اسپورتی دارد، اصلا توصیه نمی‌شود.
 
 
 
لکسوس آر.ایکس
 
قیمت کارخانه قبل از نوسان :۴۸۰ میلیون تومان
قیمت بازار قبل از نوسان :۵۰۰ میلیون تومان
قیمت بازار بعد از نوسان :۵۸۰ میلیون تومان
درصد تغییر : ۱۶ درصد
خیلی‌ها چشم‌انتظار ورود این کراس‌اوور متوسط و لوکس ژاپنی بودند و از قضا ورود مجددش به ایران با حواشی بسیاری همراه بود. با اینکه ابتدا قرار بر قیمت ۴۵۰ میلیون آر.ایکس بود، اما این خودرو در بدو امر با بهای ۵۰۰ میلیونی به دست مشتریان رسید و حالا با قطع واردات خودرو، تا ۵۸۰ میلیون تومان نیز خرید و فروش می‌شود.
 
 
 
سئات لئون اف‌آر
 
قیمت کارخانه قبل از نوسان :۱۵۴ میلیون تومان
قیمت بازار قبل از نوسان :۱۵۵ میلیون تومان
قیمت بازار بعد از نوسان :۱۷۵ میلیون تومان
درصد تغییر : ۱۲ درصد
جدیدترین هاچ‌بک اروپایی بازار ایران گرچه فعلا برای عموم ناشناخته است اما رشد قیمت بالایی را اخیرا تجربه کرده که معلول شرایط فعلی واردات است و به نظر می‌رسد با رفع موانع موجود، قیمت این خودرو به کانال ۱۶۰ میلیون برگردد. لئون اف‌آر محصولی اسپانیایی است که از تکنولوژی آئودی آلمان سود برده و کیفیت ساخت مناسبی دارد اما فعلا خرید آن با این میزان رشد قیمت بازار به صلاح نیست.
 
 
 
هیوندای سوناتا هیبرید جی‌ال‌اس
 
قیمت فعلی کارخانه:۱۷۵ میلیون تومان
قیمت بازار قبل از عرضه مدل ۲۰۱۸ :۱۶۸ میلیون تومان
قیمت مدل ۲۰۱۸ :۲۰۰ میلیون تومان
درصد تغییر : ۱۴ درصد
قضیه این یکی کمی فرق می‌کند. ورود مدل‌های ۲۰۱۸ باعث می‌شود تا خودرو حتی بدون اینکه تغییری در بخش ظاهری یا فنی داشته باشد، رشد قیمت را تجربه کرده و بیش از بهای واقعی به فروش برسد. با اندکی صبر می‌توان مدل‌های هیبریدی سوناتا را در بازار به قیمت بسیار کمتر از بهای کارخانه خرید. سوناتا هیبرید خودروی خوبی است و می‌تواند تا حدی خلا کمری هیبرید را در بازار ایران پر کند.
 

منبع

هفت صبح


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قیمت , گران , حباب






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

محمد
9

با سلام
این اتفاقات و تغییرات و افزایش های انچنانی در قیمت خوردو فقط و فقط در کشور بی قانون و بی سر و صاحب ایران اتفاق می افته . دلار 4000 تومانی از یک طرف ، تعرفه های 150 برابری دولت به اسم حمایت از تولید داخل ولی برای جیب اختلاس گرا و دزدها از طرف دیگر و دندان طمع دلالان سیری ناپذیر خودرو ، مردم بدبخت را مجبور کرده تا نتونن خودوری خوب و با کیفیت و استاندارد جهانی سوار بشن و در جاده های ایران کشته و قطع عضو بشن تا یک عده ای دزد و نامرد زندگی تجملی داشته باشن .
مساله این جاست که فقط مردم بیچاره مجبورند و باید از تولید داخل حمایت کنن ، ولی مسولین ظالم و بی رحممون بهترین و گرونترین ماشینها و زندگی را برای خودشون درست کرده چون به پولهای آنچنانی و باد آورده دسترسی دارند .
14:54  1396/06/26
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Cvt 403 : زنگ زدم گفتن دارن دعوت نامه های اسفند ۴۰۳ میفرستن.
حسین : منم مثل تو مصطفی جان پس انداز 7 8 سال کار کردنم رو آذر 1403 دادم به سایپا ........ نمیدونم چیکار کنم والا
Heidar : سلام تارا. v1p رنگ تیتانیوم با پوشش نانو سرامیکی پیش فروش شهریور 1403 تکمیل وجه آذر 1403 تاریخ تحویل پایان بهمن 1403 ، فاکتور4 خرداد شماره گذاری 11 خرداد امروز 25 خرداد به نمایندگی رسید.انشاءالله مال بقیه هم تحویل بشه و به اندازه من انتظار نکشن.
A5سفید : امروز ماشینی شاسی نشده
ارسلان x5 آبان مشکی : کاش الان که وضعیت کشور اینجوریه تحویل حضوری رو آزاد کنن تا کسانی که مایلند شخصا برن و هودروشون رو تحویل بگیرن
علی j4 سفید : فقط تا زمان صدور فاکتور جریمه تعلق میگیره یا تا زمانی که ماشین رو تحویل بدن؟
درسا : خدا کنه از امروز فاکتور کردن شروع کنن
X5 : سلام آقا تمام مدارک به دستم رسید واز پلاک شدن ۴۰ روز گذشته و توی صف بارگیری مونده با این مشکل ماشینی به ما میدن
شهریور A5 : جناب ((ایکس 5 آبان)) از راهنمایی شما خیلی تشکر می کنم.
صادق 207خرداد : سلام نرگس خانوم خوبی،ماشین من رسید نمایندگی خداذوشکر،شما ماشینتون رسید؟یه سر بزن نمایندگی من غروب رفتم پرسیدم نگهبانش همونجا بود پلاک دادم گفت اومده،تو کاستومر هم نزده بود ک رسیده شماهم اول صب حتما پیگیری کن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
Sh : در جواب سورن موتور جدید 19 خرداد بیمه ی ماشین صادر شده بود؟؟ اگه اره چ بیمه ای و چ روزی بود برادر؟؟ ماشین من از کرمانشاه رسیده ولی تحویل نمیدن میگن بیمه براش صادر نشده
صادق : سلام اریزو 6 پرو موعد تحویلم 16 اردیبهشت امروز تحویل گرفتم
رضا : کارزای اعتراض به تاخیر در تحویل خودروهای کوییک لینک گذاشتم برید همگی تو سایت کارزا امضا کنید https://www.karzar.net/229864
محدثه : خبری نشد؟
علی : کسی فاکتور شد؟
فلز فوری : سلام یعنی چی نمیدن؟؟مگه توی سایت برات سود نخورده بود؟؟تو فاکتور نخورده؟؟
مصطفی د : برای من 8 اسفند که هنوز تو مرحله تخصیص هست
آریزو جی تی : از من الان یک هفتس بیمه شده پلاک نخورده
مهدی آریزو 5 : بالاخره پس از سالها انتظار امروز تحویل گرفتم. مجوز خروجم 3 خرداد خورده بود و 25 خرداد تحویل شد.
ساینا اهواز : اینا چرا ماشینا رو تحویل نمیدن، خب ماشین آماده دارید گذاشتید انبار بدید مرپم دیگه، شانس نداریم که میزنن انبار سایپا رو ماشینمون هم دیگه گیرمون نمیاد