معرفی پرادو 2018

 

پرادو 2018

 
خودروی تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۱۸ امروز و طی نمایشگاه بین‌المللی خودروی فرانکفورت رونمایی شد.
 
اولین تصاویر و نمای کلی نسل جدید خودروی تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۱۸ طی چند ماه گذشته در رسانه‌ها منتشر شده بود و حالا تویوتا از این خودروی برجسته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد. پرادو ۲۰۱۸ به‌عنوان یکی از پیشتازان عرصه خودروهای شاسی‌بلند، تغییرات زیادی در قسمت بدنه به خود ندیده است. در طراحی بیرونی و در قسمت جلوی خودرو تغییراتی اندک مشاهده می‌شود. در این قسمت طراحی مشبک مانند جلوپنجره با ساختاری جدید و پیچیده، به گونه‌ای طراحی شده است تا مجرای ورودی هوا به درون خودرو تا بالاترین حد ممکن بهینه شود و بیشترین راندمان در خنک‌سازی پیشرانه‌ی خودرو را به ارمغان آورد.
 
اینگونه طراحی مشبک عمودی چندان باب میل فعالان و طراحان حوزه خودرو نیست؛ اما چراغ‌های تغییر شکل یافته در کنار این طراحی مشبک، در مقایسه با نسل پیشین خودرو، نمایی زیبا، چشم‌نواز و البته مدرن‌تر به پرادو ۲۰۱۸ داده است. هرچند استفاده از چراغ‌های LED روز در مدل‌های کامل‌تر و فول آپشن این خودرو نیز به زیبایی نمای بیرونی خودرو کمک شایانی خواهد کرد.
 
پرادو 2018
 
مدل ۲۰۱۸ خودروی لندکروزر پرادو تنها ۶۰ سانتی‌متر نسبت به نسل پیشین خود بزرگ‌تر است. مهندسان و طراحان این شاسی‌بلند پرآوازه ژاپنی، دماغه و گلگیر جلوی خودرو را نیز زیر تیغ برده و تغییرات اساسی در شمای کلی آن ایجاد کرده‌اند؛ هرچند در قسمت عقب خودرو تغییرات چندان ملموس نیست. چرخ‌های این خودرو با سایزهای ۱۷ تا ۱۹ اینچ و استفاده از چراغ‌های LED در قسمت عقب خودرو، متناسب با نیاز مشتری قادر به سفارش و نصب خواهند بود.
تویوتا علاوه بر رنگ‌های سنتی که برای این خودرو در مدل‌های پیشین ارائه کرده، دو رنگ جدید نیز برای مدل ۲۰۱۸ در نظر گرفته است. رنگ متالیک برنزی که نمایی آوانگارد به خودرو می‌دهد و دیگری آبی زمردی که به این ترتیب پرادو ۲۰۱۸ در مجموع در ۱۰ رنگ قابل سفارش خواهد بود.
 
داخل پرادو 2018
 
اما در قسمت طراحی داخلی، تویوتا ادعا می‌کند سطح کیفی قطعات و وسایل به‌کاررفته از داشبورد تا دسته دنده‌ی پرادو ۲۰۱۸، فراتر از استانداردها است و به نوعی تحولی شگرف در این زمینه رخ داده است. از جمله مهمترین تغییرات در بخش داخلی خودرو می‌توان به استفاده از صفحه نمایش بزرگ‌تر و ۸ اینچی لمسی جهت اطلاع‌رسانی و بررسی سیستم‌های خودرو، صفحه نمایش ۴.۲ اینچی در قسمت پشت فرمان و بخش اطلاعات فنی خودرو، فرمان جدید الهام گرفته از لندکروزر V8 و استفاده از آلومینیوم سفید در صفحه اطلاعات پشت فرمان اشاره کرد.
 
 
داخل پرادو 2018
 
 
از آنجایی که میزان مصرف سوخت و بحث قیمت بنزین همواره یکی از دغدغه‌های خریداران است، تویوتا نیز متناسب با این مطلب که خریدار در کدام کشور و ناحیه از جهان زندگی می‌کند، پیشرانه‌های متنوع و متفاوتی روی پرادو ۲۰۱۸ نصب خواهد کرد. تویوتا این خودرو را در بیش از ۱۹۰ کشور جهان عرضه خواهد کرد و بدین‌ ترتیب لندکروزر پرادو ۲۰۱۸ به‌عنوان گسترده‌ترین خودروی تویوتا از جهت کشورهای تحت پوشش جهت فروش شناخته خواهد شد.
 
داخل پرادو 2018
 
 
یکی از پیشرانه‌هایی که تویوتا برای این خودرو به خریداران پیشنهاد می‌دهد، پیشرانه ۲.۸ لیتری چهار سیلندر دیزل با توانایی تولید ۱۷۷ اسب بخار توان و ۴۵۰ نیوتون‌متر گشتاور است. وظیفه انتقال قوای محرکه در این خودرو به عهده جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک است. در حالتی که از جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی استفاده شود؛ این پیشرانه گشتاور ۴۲۰ نیوتون متر تولید خواهد کرد. در هر دو حالت دستی و اتوماتیک، حداکثر سرعت پرادو ۲۰۱۸، ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود؛ اما نسخه دستی آن ۰.۶ ثانیه سریع‌تر است و در مدت زمان ۱۲.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
 
پرادو 2018
 
اگر ترجیح شما به خرید نسخه بنزینی این شاسی‌بلند برجسته ژاپنی است، خوب است بدانید که تویوتا پیشرانه ۲.۷ لیتری با قابلیت تولید ۱۶۱ اسب بخار توان به همراه ۲۴۶ نیوتون‌متر گشتاور همراه با جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی ( بله درست خواندید ۵ سرعته) یا ۶ سرعته اتوماتیک را به شما پیشنهاد می‌دهد. اصولا در خودروی لندکروزر سرعت بالا اصلا موضوعیت ندارد؛ اما در نسخه جعبه‌دنده دستی نهایت سرعت خودرو ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که نسبت به نسخه اتوماتیک، ۵ کیلومتر بر ساعت سریع‌تر است.
 
پیشرانه‌ی بنزینی دیگری نیز برای لندکروزر پرادو ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده که دارای حجم ۴ لیتر است و تنها با جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به فروش خواهد رسید. حداکثر توان خروجی این پیشرانه ۲۴۹ اسب بخار همراه با ۳۸۱ نیوتون‌متر گشتاور است.
 
پرادو 2018
 
جدیدترین نسل پرادو از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های ایمنی شرکت تویوتا بهره می‌برد؛ تکنولوژی‌های مهمی مانند سیستم ضد برخورد و تصادف، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص اتوماتیک نور بالای چراغ خودروهای عبوری و هشدار خروج از بین خطوط. همچنین در این مدل، سیستم کنترل فشار و باد لاستیک‌ها، هشدار ترافیک در پشت خودرو و سیستم هشدار نقطه کور خودرو کامل بهینه شده است.
 
خودروی تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۱۸ امروز و طی نمایشگاه بین‌المللی خودروی فرانکفورت رونمایی شد.
 
 
 
 

منبع

زومیت


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , معرفی , نمایشگاه فرانکفورت , پرادو 2018 , لندکروز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

پرستش
0

یبار زندگی میکنیم، پس برو جایی که دلت اونجا خوشه
17:52  1402/04/01
پاسخ دادن
بله
17

آقا من رفیقم هر دو عمران خوندیم اون رفت استرالیا من موندم حالاهم با هم در ارتباطتیم اون ماهی 7500 دلار حقوق میگیره بعدشم میگه سانتافه مدل 2017 اونجا 28800 دلاره یه نفر عادی 5 ماه با حقوقش راحت میتونه بخره
اونوقت من اینجا بعد چهار سال یه سال دیگه هم باید قسط بدم تا اقساط پنج ساله پرایدم تموم شه.
23:40  1396/06/22
پاسخ دادن
ستار
14

دقیقا درسته
خیلیا مثه شما اونور شرایط خیلی بهتری خواهند داشت
فقط میتونم بگم که متاسفم که تو ایران به دنیا اومدیم
خواهشا و لطفا کامنتم ثبت شه
یکجا بتونیم حرف بزنیم
00:01  1396/06/23

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میلاد 1 : چه تاریخی تحویلتون بود
مهدی : در جواب تارا دستی لااقل تاریخ تحویل رو هم میگفتی؟ در جواب دوست عزیز حسین، باید مدارک به همراه برگه سخا ببری نمایندگی و دو روز بعد از تحویل مدارک تا اماده برای صدور فاکتور تیک نخورد یا زنگ بزن ایرانخودرو یا برو نمایندگی انتخابی. یاعلی
تارا : تحویل کی بودی و چه رنگی؟
جوابیه سخت : حالا تو حی بگو با این قیمت نمیده چطور برا سابنا دوگانه داد. از ماست که بر ماست از ماست که بر ماست از ماست که بر ماست از ماست که بر ماست از ماست که بر ماست نیروی سایپا هستی نیروی سایپا هستی نیروی سایپا هستی نیروی سایپا هستی نیروی سایپا هستی نیروی سایپا هستی
سام : تارا v4 تحویل ۳ شهریور دیروز فاکتور شد
X5 : انشاالله که همینطور است
صادقی جی 7 : سلام شرایط ما هم مثل شما ثبت نام اردیبهشت بوده برگ سبز کارت ماشین تحویل گرفتیم از ماشین خبری نیست
محمد : چرا چرت و پرت میگی چرا باید از تارا دستی گران تر باشه تارا دستی موتورش tu5 وقتی اطلاعات نداری شایعه نکن
j4 ثبت نام مرداد : سلام کسی میدونه ثبت نامی های مرداد کی فاکتور میشن
رضا x5 مشهد : ثبت نام ۷ اسفند فاکتور ۵/۱۹ ماشین تولید شده داخل پارکینگ پلاک و شاسی هم تعلق گرفته برگ گمرک صادر نشده بود که چهارشنبه نمایندگی گفت صادر شده انشاالله یک شنبه بارگیری میشه خودروهای دیگه اسفند هم به زودی تحویل میشن راست و دروغش با نمایندگی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پاسخ به باقر : باقر جان حالا که بسلامتی تو ماشین گرفتی میشه بگی ماشین ما رو کی میدن اسفند 1402 ثبت نام و سیستمی 7 مراداد
میلاد : ماشین من 28حمل خودرو تیک سبز خورد رفت روی تحویل به نمایندگی داره می‌چرخه تحویل 31شهریور بودم پانا دستی ارتقاء یافته رنگ سفید ولی از نمایندگی 29هم زنگ نزدن به نظرتون فردا برم نمایندگی یا صبر کنم خودشون زنگ بزنن
میلاد : واسه ما تحویل شهریور بود واسه ما هم سود مشارکت صفر شد ولی نمیشه کاری کنیم دیگه هیچ سودی بهمون ندادن
Saipa saina : سلام کسی جوابمو نمیده اینجا ساینا 85گانه 15م شهریور تکمیل وجه کردم،25 م فاکتور شده ، 29 شهریور پلاک شده چراغ تحویل خاموشه ،کی تحویل میدن شماره پذیرش 11522208
امیر : انشاالله به شادی انشاالله که برای ما هم این هفته بیاد
مجید از تهران : حمید جان مبارکت باشه عزیز😘😘😘
حسین : سلام دوستان کسی که قرداد پیش فروش آبان و آذر داره و سود مشارکت 20 درصد یا 19 شکایت کرده ؟
تیکو 8 : کسی از تحویلی تیگو 8خبر داره؟؟تا چ روزی تحویل دادن؟؟
207 پانا اتو خرداد مشکی : دوستان کسی هست تو فروردین تکمیل وجه کرده باشه؟
احمدی : سلام شایان.من الان زنگ زدم نمایندگی جواب ندادن.شهرستان ایوانم نمایندگی نزدیک نیست.ایشالا فردا