معرفی پرادو 2018

 

پرادو 2018

 
خودروی تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۱۸ امروز و طی نمایشگاه بین‌المللی خودروی فرانکفورت رونمایی شد.
 
اولین تصاویر و نمای کلی نسل جدید خودروی تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۱۸ طی چند ماه گذشته در رسانه‌ها منتشر شده بود و حالا تویوتا از این خودروی برجسته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد. پرادو ۲۰۱۸ به‌عنوان یکی از پیشتازان عرصه خودروهای شاسی‌بلند، تغییرات زیادی در قسمت بدنه به خود ندیده است. در طراحی بیرونی و در قسمت جلوی خودرو تغییراتی اندک مشاهده می‌شود. در این قسمت طراحی مشبک مانند جلوپنجره با ساختاری جدید و پیچیده، به گونه‌ای طراحی شده است تا مجرای ورودی هوا به درون خودرو تا بالاترین حد ممکن بهینه شود و بیشترین راندمان در خنک‌سازی پیشرانه‌ی خودرو را به ارمغان آورد.
 
اینگونه طراحی مشبک عمودی چندان باب میل فعالان و طراحان حوزه خودرو نیست؛ اما چراغ‌های تغییر شکل یافته در کنار این طراحی مشبک، در مقایسه با نسل پیشین خودرو، نمایی زیبا، چشم‌نواز و البته مدرن‌تر به پرادو ۲۰۱۸ داده است. هرچند استفاده از چراغ‌های LED روز در مدل‌های کامل‌تر و فول آپشن این خودرو نیز به زیبایی نمای بیرونی خودرو کمک شایانی خواهد کرد.
 
پرادو 2018
 
مدل ۲۰۱۸ خودروی لندکروزر پرادو تنها ۶۰ سانتی‌متر نسبت به نسل پیشین خود بزرگ‌تر است. مهندسان و طراحان این شاسی‌بلند پرآوازه ژاپنی، دماغه و گلگیر جلوی خودرو را نیز زیر تیغ برده و تغییرات اساسی در شمای کلی آن ایجاد کرده‌اند؛ هرچند در قسمت عقب خودرو تغییرات چندان ملموس نیست. چرخ‌های این خودرو با سایزهای ۱۷ تا ۱۹ اینچ و استفاده از چراغ‌های LED در قسمت عقب خودرو، متناسب با نیاز مشتری قادر به سفارش و نصب خواهند بود.
تویوتا علاوه بر رنگ‌های سنتی که برای این خودرو در مدل‌های پیشین ارائه کرده، دو رنگ جدید نیز برای مدل ۲۰۱۸ در نظر گرفته است. رنگ متالیک برنزی که نمایی آوانگارد به خودرو می‌دهد و دیگری آبی زمردی که به این ترتیب پرادو ۲۰۱۸ در مجموع در ۱۰ رنگ قابل سفارش خواهد بود.
 
داخل پرادو 2018
 
اما در قسمت طراحی داخلی، تویوتا ادعا می‌کند سطح کیفی قطعات و وسایل به‌کاررفته از داشبورد تا دسته دنده‌ی پرادو ۲۰۱۸، فراتر از استانداردها است و به نوعی تحولی شگرف در این زمینه رخ داده است. از جمله مهمترین تغییرات در بخش داخلی خودرو می‌توان به استفاده از صفحه نمایش بزرگ‌تر و ۸ اینچی لمسی جهت اطلاع‌رسانی و بررسی سیستم‌های خودرو، صفحه نمایش ۴.۲ اینچی در قسمت پشت فرمان و بخش اطلاعات فنی خودرو، فرمان جدید الهام گرفته از لندکروزر V8 و استفاده از آلومینیوم سفید در صفحه اطلاعات پشت فرمان اشاره کرد.
 
 
داخل پرادو 2018
 
 
از آنجایی که میزان مصرف سوخت و بحث قیمت بنزین همواره یکی از دغدغه‌های خریداران است، تویوتا نیز متناسب با این مطلب که خریدار در کدام کشور و ناحیه از جهان زندگی می‌کند، پیشرانه‌های متنوع و متفاوتی روی پرادو ۲۰۱۸ نصب خواهد کرد. تویوتا این خودرو را در بیش از ۱۹۰ کشور جهان عرضه خواهد کرد و بدین‌ ترتیب لندکروزر پرادو ۲۰۱۸ به‌عنوان گسترده‌ترین خودروی تویوتا از جهت کشورهای تحت پوشش جهت فروش شناخته خواهد شد.
 
داخل پرادو 2018
 
 
یکی از پیشرانه‌هایی که تویوتا برای این خودرو به خریداران پیشنهاد می‌دهد، پیشرانه ۲.۸ لیتری چهار سیلندر دیزل با توانایی تولید ۱۷۷ اسب بخار توان و ۴۵۰ نیوتون‌متر گشتاور است. وظیفه انتقال قوای محرکه در این خودرو به عهده جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک است. در حالتی که از جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی استفاده شود؛ این پیشرانه گشتاور ۴۲۰ نیوتون متر تولید خواهد کرد. در هر دو حالت دستی و اتوماتیک، حداکثر سرعت پرادو ۲۰۱۸، ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود؛ اما نسخه دستی آن ۰.۶ ثانیه سریع‌تر است و در مدت زمان ۱۲.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
 
پرادو 2018
 
اگر ترجیح شما به خرید نسخه بنزینی این شاسی‌بلند برجسته ژاپنی است، خوب است بدانید که تویوتا پیشرانه ۲.۷ لیتری با قابلیت تولید ۱۶۱ اسب بخار توان به همراه ۲۴۶ نیوتون‌متر گشتاور همراه با جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی ( بله درست خواندید ۵ سرعته) یا ۶ سرعته اتوماتیک را به شما پیشنهاد می‌دهد. اصولا در خودروی لندکروزر سرعت بالا اصلا موضوعیت ندارد؛ اما در نسخه جعبه‌دنده دستی نهایت سرعت خودرو ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که نسبت به نسخه اتوماتیک، ۵ کیلومتر بر ساعت سریع‌تر است.
 
پیشرانه‌ی بنزینی دیگری نیز برای لندکروزر پرادو ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده که دارای حجم ۴ لیتر است و تنها با جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به فروش خواهد رسید. حداکثر توان خروجی این پیشرانه ۲۴۹ اسب بخار همراه با ۳۸۱ نیوتون‌متر گشتاور است.
 
پرادو 2018
 
جدیدترین نسل پرادو از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های ایمنی شرکت تویوتا بهره می‌برد؛ تکنولوژی‌های مهمی مانند سیستم ضد برخورد و تصادف، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص اتوماتیک نور بالای چراغ خودروهای عبوری و هشدار خروج از بین خطوط. همچنین در این مدل، سیستم کنترل فشار و باد لاستیک‌ها، هشدار ترافیک در پشت خودرو و سیستم هشدار نقطه کور خودرو کامل بهینه شده است.
 
خودروی تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۱۸ امروز و طی نمایشگاه بین‌المللی خودروی فرانکفورت رونمایی شد.
 
 
 
 

منبع

زومیت


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , معرفی , نمایشگاه فرانکفورت , پرادو 2018 , لندکروز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

بله
17

آقا من رفیقم هر دو عمران خوندیم اون رفت استرالیا من موندم حالاهم با هم در ارتباطتیم اون ماهی 7500 دلار حقوق میگیره بعدشم میگه سانتافه مدل 2017 اونجا 28800 دلاره یه نفر عادی 5 ماه با حقوقش راحت میتونه بخره
اونوقت من اینجا بعد چهار سال یه سال دیگه هم باید قسط بدم تا اقساط پنج ساله پرایدم تموم شه.
23:40  1396/06/22
گزارش
پاسخ دادن
ستار
14

دقیقا درسته
خیلیا مثه شما اونور شرایط خیلی بهتری خواهند داشت
فقط میتونم بگم که متاسفم که تو ایران به دنیا اومدیم
خواهشا و لطفا کامنتم ثبت شه
یکجا بتونیم حرف بزنیم
00:01  1396/06/23

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید
مظلومی : چرا به ترتیب پذیرش نیس اینم یجور پارتی بازیه دیگه بنده بجز خدا کسی رو ندارم توی نمایندگی از 10 تا ماشین 9 تا اومده بعد از من بعد نیگن ننمیدوتیم چرا اینجوریه
مظلومی : داداش گلم چرا پس و پیش پلاک میزنن، بنده 7 مردادم موندم دوگانه ولی برج 6 و 7 پلاک شدن اگه به ترتیب هست این کجاش ترتیبه، وشما میگی پلاک میشن کجا یه هفته راکت مونده لامصبا
سعید اتو فلز 30 دی : با سلام،207 اتوماتیک سفید. واریز اول 7 مرداد،تکمیل 5 ابان،9 آبان تبدیل به60611، 12 آبان فاتور،13 آبان پلاک،انشاالله واسه همه خیلی زود فاکتور بشه،