بررسی مرسدس بنز GLC300

 

بررسی مرسدس بنز GLC300

مرسدس بنز GLC یکی از جدیدترین محصولات کراس اوور مرسدس بنز است که در ادامه نگاهی دقیق‌تر به مدلی از این خودرو باکد GLC300 خواهیم داشت.
 
مرسدس بنز GLC300 4Matic به عنوان خودروی SUV برتر سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است و به همین مناسبت کارشناسان مجله‌ی موتور ترند نگاهی دقیق به این خودرو انداخته و آن را مورد بررسی قرار دادند. مدل مورد بحث یکی از کامل‌ترین نسخه‌ها بوده و از امکانات مناسبی نیز برخوردار است و به این ترتیب قیمت آن به ۵۰ هزار و ۴۰۵ دلار رسیده است. کد GLC300 به صورت استاندارد مجهز به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی است که ۲ لیتر حجم داشته و به کمک توربوشارژر می‌تواند ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این پیشرانه به یک جعبه دنده‌ی ۹ سرعته‌ی خودکار کاملا جدید ساخت مرسدس بنز کوپل شده است.
 
مرسدس بنز GLC300
 
از امکانات رفاهی این مدل می‌توان به سیستم سرگرمی و رسانه‌ای COMAND، بلوتوث، تهویه‌ی مطبوع دوگانه‌ی خودکار، تنظیم برقی صندلی‌ها، صندلی‌های عقب تاشو و درب صندوق عقب برقی اشاره کرد. در خصوص تجهیزات ایمنی این مدل نیز باید گفت که علاوه بر تجهیزات ایمنی استاندارد، به دوربین دید عقب و پک کامل سامانه‌های پیشگیری از تصادف مجهز است. 
 
همانند هر خودروی لوکس دیگری در هنگام خرید مرسدس GLC نیز لیست بلند بالایی از آپشن‌ها را می‌توانید سفارش دهید. یکی از دلایلی هم که سبب شد تا این خودرو عنوان شاسی بلند سال را از آن خود کند همین نکته بود که برای سفارش آپشن‌های آن نیاز نیست تا هزینه‌ی گزافی را همانند برخی رقبا مانند پورشه پرداخت کنید.
 
مرسدس بنز GLC300
 
ابتدا با یکی از آپشن‌های کاربردی این خودرو یعنی سیستم چهارچرخ محرک 4Matic شروع می‌کنیم که ۲ هزار دلار قیمت دارد و با سفارش آن دیگر نگرانی در خصوص مواجه با آب و هوای بارانی یا برفی نخواهید داشت. آپشن بعدی این خودرو پک پریمیوم است که ۳۶۰۰ دلار قیمت دارد و شامل مواردی چون سیستم هشدار نقطه کور، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، رادیوی ماهواره‌ای، نور پردازی داخل کابین و چند مورد دیگر است. در صورت سفارش پکیج پریمیوم امکان سفارش سیستم صوتی Brumester را نیز خواهید داشت. که خود به تنهایی ۸۵۰ دلار قیمت دارد. با پرداخت ۵۸۰ دلار نیز می‌توانید صندلی‌های ردیف جلو را به گرمکن مجهز کنید. خودرویی که تصاویر آن را ملاحظه می‌کنید به رنگ قهوه‌ای داکوتای متالیک است که این رنگ نیز ۷۲۰ دلار قیمت دارد. دیگر آپشن‌های این خودرو نیز شامل گرمکن فرمان با قیمت ۲۵۰ دلار، چراغ‌های اصلی LED با قیمت ۸۵۰ دلار و سقف پانوراما با قیمت ۱۴۸۰ دلار هستند.
 
مرسدس بنز GLC300
 
موارد دیگری نیز وجود دارند که دیگر قیمت آن‌ها را ذکر نمی‌کنیم که شامل رینگ‌های اسپرت ۱۹ و ۲۰ اینچی هستند. البته این خودرو به صورت استاندارد به رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهز است که بر روی آن‌ها تایرهای چهار فصل سوار شده‌اند. مرسدس GLC به صورت استاندارد به فنرهای لول فلزی به همراه کمک فنرهای نتداول مجهز است اما با پرداخت ۱۹۰۰ دلار نیز می‌توانید خودروی خود را به سیستم تعلیق بادی مجهز کنید. تودوزی چرمی نیز از دیگر مواردی است که می‌توانید برای مرسدس GLC خود سفارش دهید که البته ما برای حفظ جان گاوها ترجیح دادیم این نمونه را به جای تودوزی کامل چرم طبیعی به تودوزی چرم مصنوعی سفارش دهیم. ذکر این نکته نیز مهم است که چرم مصنوعی مرسدس بنز آنقدر کیفیت خوبی دارد که دلتان هیچگاه برای تودوزی چرم طبیعی تنگ نخواهد شد.
 
مرسدس بنز GLC300
 
ما این خودرو را در ماه اول آب بندی کردیم و اینطور که سازنده عنوان کرده است باید خودرو را در ۱۶۰۰ کیلومتر نخست آب بندی کرد. روش آب بندی نیز ساده است و شامل رانندگی در حالت Eco، بالا نبردن دور موتور از ۴ هزار دور بر دقیقه، استفاده نکردن از حالت تعویض دستی دنده‌ها و پرهیز از رانندگی پرشتاب و پرگاز است. پس از طی این دوره‌ی ۱۶۰۰ کیلومتری حالا مرسدس GLC آماده‌ی استفاده است.
مرسدس بنز GLC300
 
مرسدس بنز GLC300 با داشتن ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۱.۸۱ تن وزن خودروی خیلی سریعی نیست؛ اما توانایی‌های حرکتی آن قابل قبول است. این مدل می‌تواند در عرض ۶.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند . مسافت ۴۰۰ متر را نیز می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت و در زمان ۱۵.۲ ثانیه طی کند. در تست ترمزی هم که انجام دادیم GLC موفق شد در مسافت ۳۸.۵ متر از سرعت ۹ کیلومتر بر ساعت متوقف شود. البته باید اشاره کرد که خودروی مورد بررسی به تایرهای چهار فصل مجهز بود و در صورتی که از تایرهایی با چسبندگی بیشتر بر روی آن استفاده می‌شد قطعا می‌توانست در مسافت کوتاه‌تری متوقف شود. حداکثر شتاب جی جانبی قابل تحمل این خودرو نیز ۰.۸۰ جی است. در خصوص مصرف سوخت نیز، این خودرو در طی تست توانست مصرف سوخت جاد‌ه‌ای ۸.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، مصرف شهری ۱۲ لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف ترکیبی ۱۰.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را از خود بر جای بگذارد که این اعداد در مقایسه با اعداد اعلام شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا کمی بیشتر هستند و این خودرو در عمل مصرف سوخت بیشتری از کاتالوگ خود دارد.
 
مرسدس بنز GLC300
 
 

منبع

زومیت


با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , مرسدس بنز , بنز GLC






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد