ژاپنی‌ها بازنده بزرگ قانون جدید واردات خودرو

 

ژاپنی‌ها بازنده بزرگ قانون جدید واردات خودرو

 
باید گفت در صورت تصویب این قانون و اجرای آن، برندهای اروپایی وارداتی ضرر چندانی نخواهند کرد زیرا پژو، رنو و سیتروئن زیرساخت لازم برای تولید در تیراژ بالا را در اختیار دارند
چنانچه قانون ساماندهی واردات و آیین‌نامه مربوط به آن به تصویب هیات دولت برسد، می‌توان گفت برندهای ژاپنی بازار یعنی تویوتا، میتسوبیشی و نیسان بازنده اصلی خواهند بود، زیرا در آیین‌نامه جدید، واردات تابعی از تولید شناخت می‌شود و نمایندگی‌های رسمی در صورتی می‌توانند اقدام به واردات یا اقدام به تولید کنند که با یکی از خودروسازان بزرگ کشور برای تولید مشارکت داشته باشند.
 
در حالت اول به میزان نصف ارزش تولید، امکان واردات خواهند داشت و در حالت دوم نیز احتمالا در صورت تولید مشترک با یکی از خودروسازان کشور می‌توانند نصف ارزش آن را اقدام به واردات کنند.
 
باید گفت در صورت تصویب این قانون و اجرای آن، برندهای اروپایی وارداتی ضرر چندانی نخواهند کرد زیرا پژو، رنو و سیتروئن زیرساخت لازم برای تولید در تیراژ بالا را در اختیار دارند و نصف ارزش ریالی تولید آنها برای واردات کافی خواهد بود.
 
درخصوص بقیه برندهای اروپایی نیز باید به فولکس‌واگن اشاره کرد که در حال ایجاد زیرساخت تولید فولکس پولو در ایران است و به موازات افزایش میزان تولید می‌تواند اقدام به واردات کند.
 
در مورد برندهای لوکس اروپایی هم طبق شنیده‌ها در این طرح تبصره‌ای وجود خواهد داشت که تا تیراژ ۲ هزار دستگاه واردات را از تولید معاف خواهد کرد تنها شاید بی‌ام‌دبلیو با این طرح مشکل داشته باشد زیرا آمار فروش آن بیش از ۲ هزار دستگاه در سال است.
 
همچنین برندهای کره ای از این طرح آسیب خواهند دید زیرا هنوز تیراژ هیوندای در کرمان‌موتور به حدی نرسیده است که نصف ارزش آن کفاف نیاز بازار به خودروهای وارداتی را بدهد.
 
در مورد کیا با توجه به تولید سراتو با تیراژ بالا در سایپا مشکلی وجود نخواهد داشت اما رامک‌خودرو نیز به‌طور جدی به‌دنبال ایجاد خط تولید مدل تیوولی است.
 
اگرچه چند سال زمان خواهد برد تا این شرکت نیز بتواند به تیراژ تولیدی برسد که پاسخگوی نیاز بازار باشد. اما در مورد برندهای ژاپنی وضعیت بسیار خطرناک است و تقریبا هیچ کدام از آنها برای تولید در ایران سرمایه‌گذاری نکرده‌اند و به‌جز نیسان هیچ کدام پتانسیل بالقوه تولید در ایران را هم ندارند و قطعا امکان تولید آنها درآینده نزدیک یا حتی متوسط مقدور نخواهد بود.
 
تویوتا، میتسوبیشی در ریسکی‌ترین وضعیت به سرمی‌برند و چنانچه این طرح به تصویب برسد، باید واردات آنها را تمام‌شده دانست.
 
در مورد نیسان این امیدواری وجود دارد با تولید داتسون در ایران‌خودرو یا خود برند نیسان در پارس‌خودرو امکان واردات وجود خواهد داشت.
 
همچنین لکسوس نیز در وضعیت خطرناکی به سر می‌برد زیرا اگر طبق تبصره این آیین‌نامه تنها موجوز واردات ۲ هزار دستگاه در سال را پیدا می‌کند که بدین‌ترتیب حداقل نیمی از بازار خود را را ازدست خواهد داد. زیرا تنها در سال گذشته حدود ۴۵۰۰ دستگاه لکسوس در ایران به فروش رفته است.
 

منبع

خبر خودرو


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شروط واردات خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

بله
0

اینا دیدن lx 570 با یه میلیاردم میخرن تو بازارم گیر نمیاد از این وضع ترسیدن

شما بده دو میلیارد ژن خوب و آقازاده تهیه میکنه سوارش میشه خودتو اذیت نکن فکرت پریشون میشه

منم پرایدم هنوز یه سال دیگه قسط داره بعد اونم فکر کنم با همین طی کنم دور ژاپنی نمیرم نگران نباش

01:29  1396/06/25
گزارش
پاسخ دادن
حسام
1

آخ آخ نكنيد تورو خدا ژاپن ورشكست ميشه واي واي آمريكاكه به خاك سياه نشست تو رو خدا چين چانگ چونگ !$!$!$!
00:13  1396/06/23
گزارش
پاسخ دادن
شاهرخ
0

ملت ایران شما را انتخاب کردند تا برای ملت ایران خدمت کنید نه برای لگن سازهای ایرانی شما به جای اینکه تکنولوژی روز دنیا را وارد ایران کنید تا مردم آسایش بهتری داشته باشند دارید از واردات خودرو جلوگیری می کنید
15:03  1396/06/22
گزارش
پاسخ دادن
حمید
8

همه این حرف و حدیث ها فقط به خاطر دادن امتیاز بیشتر به فرغون سازای داخلیه تا بیشتر با جان و مال مردم بازی کنند و در بازار هر چه بیشتر به سمت انحصاری و تک بعدی شدن برنده اصلی باشند
22:47  1396/06/21
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عباسی : تکمیل وجه فروردین نداریم
Mojtabaa : دوستان پيگير باشين و تهديد به مراجعه حضوري كنين انجام ميشه برا من ٢روز پيش شاسي شد
تارا اسفند سرامیک : سلام مبارک باشه ردیف قرارداد چند بود
نرگس : سلام آقا صادق خبری از ماشینتون نشد
A5شهریور : بنده روز یکشنبه مجددا میرم دفتر مرکزی‌ حتما باید داد و بیداد کنی تا ماشین شاسی کنن
شاهین پلاس : یعنی فروردین اصلأ نداشتیم تکمیل وجه کسی من اردیبهشت هستم
شاهین شهریور : چیکار کنم افزایش قیمت به نصف دیگه نخوره؟ من نصفشو دادم تحویل شهریور زده GL هستش چجوری باید نصف دیگشو بدم؟
محمد : سلام بنظرم امکان نداره افزایش به ما بخوره. چون هفته چهارم مرداد هستیم .نصف مبلغ رو واریز کرديم. چون سری پیش هم که افزایش خورد .به اونایی که نصفشو ریخته بودن افزایش نخورد .ایران خودرو هم .اعلام کرد به پیش فروش و فوری افزایش نمیخوره .ولی درکل بخاطر این ماشین مغزمان رفت بخدا
ناشناس : مهر 402 290 میلیون پیش فروش طرح عادی سامانه یکپارچه هنوز دعوتنامه تکمیل هفته چهارم اسفندماه 403 شرکت سایپا تا الان نفرستاده پس کی میخواد بفرسته تا ماهم مثل بقیه تکمیل وجه کنیم خرداد 404 داره تموم میشه هنوز صادر نشده پس کی ارسال میکنه دعوتنامه های هفته چهارم اسفندماه 403
علی طیاری ایکس 5 : سلام عزیزان کسانی که همه مدارک خودرو به دستشون رسیده میشه بگین ،که برگ سبز خودرو کی بهتون دادن؟چون من یه هفته هست کارت ماشین برام اومده ولی برگ سبز خودرو خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا اتوماتیک : سلام تیر کسی فاکتور نشده، اینکه میان میگن فاکتور شدیم عجیبه اصلا چند روزی هست فاکتور نداره ایران خودرو
علی 27 مهر : همون 27 تحویل دادم ولی بیست مهر انجام داده بودم
توحید ارومیه : فروش فوق العاده بله از سود تاخیر کم میشه
محمدرضا : سلام دوستان آخرین پیامم اینجا هست برای اطلاع دوستان پیش فروش تکمیل وجه 2اسفند ، فاکتور 13 خرداد،پلاک19 خرداد، چراغ تحویل دیروز روشن شد الان از نمایندگی تماس گرفتن گفتن ماشین رسیده یکشنبه برم تحویل بگیرم به امید اینکه همه دوستان هر چه زودتر به ماشینشون برسن و تحویل بگیرن بعد از یکسال ماشین داره می رسه دستم پارسال 23 خرداد ثبت نام کردم.
فوق العاده بهمن 6بهمن : سایپا پول های رو خورد تمام ..ملت اگر پیاده هستید فکری کنید واسه خودتون
آریزو5 کرمان : سلام دوستانی که دیروز فاکتور شدن پلاک برایشان امروز صادر شده؟
مریم : سلام سقف فلز فروش فوری خرداد کسی فاکتور شده؟ 11 خرداد بودم تحویل . خبری نیست
مجید : سلام سخا چه تاریخی رد کردی ؟
مهدی : رانا تا چندم فاکتور شد ؟
مهدی : 🔴مدیران ارشد وزارت صمت در روزنامه دولت: خودروساز حق قیمت گذاری ندارد قائم مقام وزارت صمت: 🔹وزارتخانه به دلایل اجتماعی و اقتصادی موافق اعلام اصلاح قیمتی نبود. حالا که یک خودروساز چنین اقدامی انجام داده، وزارت صمت هم از تمام اختیاراتش استفاده خواهد کرد و قطعا این ماجرا انجام نخواهد شد. منبع آگاه: 🔹بزودی قیمت های جدید از مبانی قانونی اعلام خواهد شد اما مبالغ بسیار کمتر از آنچه است که ایران خودرو به صورت سرخود اعلام کرده است. 🔹توجه به شرایط دستمزد کارگران، نرخ ارز، تأمین قطعه و سایر موارد در اعلام قیمت ها لحاظ شده اما باید شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه و قدرت خرید مردم را نیز در نظر گرفت. 🔹روزنامه ایران