آشنایی با ترمز برمبو

آشنایی با ترمز برمبو (ویدئو)

با توجه به منابع فارسی و حتی انگلیسی محدود راجع به ترمزهای برمبو در دنیای اینترنت، بر آن شدیم تا مطلبی در این باره بر روی سایت قرار دهیم که امیدواریم مورد توجه علاقمندان قرار گیرد. در ابتدا و پیش از ورود به بحث این دسته از ترمزها که از محبوبیت بالای جهانی برخوردارند، عوامل مؤثر بر عملکرد "ترمز دیسکی" را به اختصار مورد بررسی قرار می دهیم.

آشنایی با ترمز برمبو (ویدئو)

زمانی که ترمز دیسکی عمل می کند، نقش آن و گرمای تولید شده در حین انجام عمل ترمز، رابطه مستقیم با وزن و سرعت خودرو دارد. سخت ترین شرایط برای سیستم ترمز زمانی است که حداکثر نیرو یا گشتاور در حداکثر سرعت خودرو تولید شده باشد. اگرچه این شرایط به ندرت برای یک خودرو رخ می دهد، اما وقوع چنین شرایطی در خودروهای سنگین بسیار شایع است و ترمز در سرعت های نزدیک به حالت بحرانی باید بصورت آنی عمل کند.

آشنایی با ترمز برمبو (ویدئو)

امروزه عملکرد ترمز ماشین های مدرن و پیشرفته در مقایسه با نسل های قدیمی بسیار بهتر است؛ نه تنها قدرت موتور و حداکثر سرعت خودرو به طور قابل ملاحظه افزایش پیدا کرده است، بلکه سطح ایمنی این قبیل خودروها نیز بهبود یافته است. سیستم ترمزهای جدید باید از حداکثر کارایی، مقاومت، پایداری، و ایمنی در برابر سرعت و قدرت بالای خودروهای امروزی برخوردار باشند و به نوعی نشان دهند که در مقایسه با گذشته، قابلیت های برتر و منحصر به فردی برای به رخ کشیدن ضریب ایمنی بالای خود دارند و فاقد ضعف ترمزهای قدیمی در مهار گرمای حاصل از عمل ترمز هستند.

آشنایی با ترمز برمبو (ویدئو)

ترمزهای برمبو جزء پیشرفته ترین ترمزهایی است که امروزه در اکثر برندهای معروف کمپانی های خودروسازی دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. از این میان می توان به شرکت هایی نظیر مرسدس بنز، ولوو، فیات، پژو، نیسان، و ... اشاره کرد. بنا به گفته کمپانی برمبو، ترمزهای ساخت این شرکت، گواهینامه های متعددی اعم از ایزو 14001، BER، و ABE دارد که این ها حاکی از برخورداری از ویژگی های برتر و ایمنی بالاتر این نوع ترمزها در سطح بین المللی است. گفتنی است، شرکت برمبو همواره درصدد بوده است تا توجه خاصی به مسائل زیست محیطی داشته است و از این حیث تمام تلاش خود را کرده است تا از فن آوری های دوستدار محیط زیست جهت تولید محصولات خود که ضامن حفظ جان انسان ها است، استفاده کند. به طور مثال می توان قابل بازیافت بودن ترمزهای برمبوی استفاده شده در خودروها پس از پایان عمر ماشین اشاره کرد که طی مراحلی بتوان این نوع ترمزها را بازیابی کرده و در پروسه تولید مجدد مورد استفاده قرار داد.

آشنایی با ترمز برمبو (ویدئو)

تفاوت بارز دیسک های برمبو با دیسک های متداول در چگونگی سطح دیسک آن ها است. همان طور که در تصاویر ملاحظه می شود، سطح دیسک برمبو دارای شیارهای شبکه ای و سطح دیسک معمولی دارای شیارهای پره ای است که این نوع طراحی در افزایش کارایی ترمزهای برمبو بسیار مؤثر است. دیسک ترمز معمولاً با حرکت خودرو و چرخش خنک می شود. در طول چرخش، هوای خنک از وسط دیسک وارد  و از کناره ها خارج می شود و از این طریق دیسک را سرد می کند. در دیسک های خودبخودی سردشونده، به محض این که هوای سرد به شیارهای شبکه ای (دیسک برمبو) یا پره ای (دیسک معمولی) موجود بر روی سطح دیسک برخورد می کند، گرمای تولیدی ناشی از عمل ترمز از بین می رود و دیسک به طور خودبخودی و مؤثر خنک می شود. بنا به گفته کمپانی برمبو، زمان خنک شدن دیسک های این کمپانی چیزی در حدود 0.8 برابر دیسک های معمولی است. هم چنین در یک بررسی مشخص شده است که طول ترک های ایجاد شده در اثر اعمال شوک حرارتی پس از 100 بار ترمز کردن های متوالی چیزی در حدود 8 میلی متر است که 0.26 برابر دیسک های معمولی می باشد.

آشنایی با ترمز برمبو (ویدئو)

آزمایشات مقایسه ای نشان داده است که ترمزهای برمبو در مقایسه با سایر رقبا از مقاومت بیش تری به ویژه در شرایط بحرانی برخوردارند. این موضوع نشان دهنده این حقیقت است که ترمزهای برمبو ضمن داشتن پایداری بالاتر، ایمنی ایده آلی را برای راننده به ارمغان می آورند. گفتنی است، پس از 300 بار اعمال ترمز در تست مقایسه شکنندگی دیسک برمبو با سایر رقبا، در دیسک ترمزهای معمولی تعداد ترک های بیش تری نسبت به دیسک برمبو به وجود آمده است. این نتایج حاکی از برتری کیفیت و مقاومت دیسک های برمبو می باشد که آن را از دیگر دیسک ترمزهای بازار متمایز کرده است.

آشنایی با ترمز برمبو (ویدئو)

زمانی که صحبت از کارایی و عملکرد یک ترمز می شود، عمده بحث روی "فاصله ترمز" است که خودرو در آن فاصله متوقف می شود. عوامل متعددی بر روی فاصله ترمز مؤثر هستند که از جمله آن ها می توان به سرعت خودرو در لحظه ترمز، شیب و سطح جاده، مقاومت هوا، اصطکاک بین لاستیک و جاده، کارایی سیستم ترمز، وضعیت راننده اشاره کرد. سیستم ترمز ایده آل معمولاً در هر شرایطی پاسخگو است و با نشان دادن بهترین عملکرد در وضعیت بحرانی و نیز داشتن گشتاور زیاد در عمل ترمز می تواند بهترین راندمان را از خود نشان دهد. گفتنی است، داشتن گشتاور بالا در طول حرکت منجر به کوتاه تر شدن طول توقف خودرو می گردد و ماشین با واکنش سریع تری می ایستد. در یک بررسی که فاصله ترمز دیسک ترمز برمبو با سه مدل متداول دیگر مقایسه شد، فاصله ترمز خودروی مجهز به دیسک برمبو از همه کم تر و چیزی در حدود 20 متر بود.

آشنایی با ترمز برمبو (ویدئو)

از دیگر ویژگی های برجسته ای که در دیسک ترمز برمبو به چشم می خورد، عمر بالای لنت های آن است و این باعث می شود تا دوام و پایداری مجموعه ترمز افزایش یابد. حرارت از جمله پارامترهایی است که در معیوب شدن لنت ترمز نقش بسزایی دارد و در بسیاری موارد سبب بروز ترک هایی در سطح دیسک و در نتیجه کاهش کارایی آن می شود. بنا بر آزمایشات انجام شده، زمانی که از دیسک های برمبو در خودرو استفاده شده است، عمر لنت ها به میزان 20% افزایش پیدا کرده است.

آشنایی با ترمز برمبو (ویدئو)

نزدیک به 500 مهندس و تکنیسین در کمپانی برمبو به کار گرفته شده اند تا اثربخشی دیسک های این شرکت را در انواع خودروها مورد بررسی قرار دهند و بهینه ترین حالت ممکن را در آن ها بدست آورند. این بررسی ها صرفاً به خودروهای موجود محدود نمی شوند و متخصصان درصدد هستند تا گستره وسیعی از خودروهای آینده را حداقل تا یک دهه بعد دنبال کنند و از نظر کارایی جامع دیسک های برمبو، بیش از پیش مطمئن تر شوند. از این رو، کمپانی برمبو صرفاً تمام توان و سرمایه خود را بر روی پروژه های جدید منعطف نمی کند و تا حد ممکن در تلاش است تا به بهبود کیفیت، کارایی، و ساخت محصولات از قبل تولید شده در این شرکت بپردازد و کارایی و قابلیت آن ها را هر چه بیش تر افزایش دهد. در خاتمه، پس از بررسی ترمز برمبو از شما دعوت می کنیم فیلم (دانلود) زیر را که توسط مجموعه 1Car به فارسی ترجمه و زیرنویس شده است، تماشا کنید تا با این خانواده بزرگ که از شهرت جهانی ویژه ای برخوردارند، بیش تر آشنا شوید.

/uploads/Final-1Car.ir-LaFerrari-extreme-Brembo-brakes.flv

 

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

آشنایی با ترمز برمبو (ویدئو)


منبع

Brembo

برچسب : ترمز برمبو , ضدقفل , دیسکی , ایمنی , پنوماتیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

14 نظر

ميلاد
5

عالي بود، ممنون
10:37  1396/05/09
گزارش
پاسخ دادن
علی
13

سلام این نوع ترمز واسه پراید هم هست اگر هست چند قیمته؟؟؟
20:46  1396/04/20
گزارش
پاسخ دادن
بنیامین
0

میگم شنیدم این نوع دیسک رو رو دنا پلاس هم گذاشتن درسته
06:07  1396/02/13
گزارش
پاسخ دادن
محمد
4

از اطلاعات شما متشكريم.
14:33  1394/01/22
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: mahdi458
3

آموزنده وکامل بود. ممنون
21:30  1392/06/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: رامین علیپور
6

بسیار آموزنده وکامل بود ممنون ازcar1
21:56  1392/06/12
گزارش
پاسخ دادن
Yas
1

رامین جان Car1 نیست که 1Car
11:44  1392/06/13

گزارش
كاشاني
4

چي مي گيد شما خط رو خط ميشه . . . . الووووو. . . .
13:48  1392/06/12
گزارش
پاسخ دادن
سعید
3

ببین منو الو تو شنیدی برمبو لکسوس کوپنی فردا اعلام رایگان الووووووووو .... کاشانی خوبی باشه خدافظ اه
14:06  1392/06/12

گزارش
میثم
3

ماشین ترمز ABS خوب نیست خارجی بهتر ترمز برمبو راحت تصادف نیست
11:48  1392/06/12
گزارش
پاسخ دادن
Yas
15

سلام میثم جان.ترمز ABS بخدا خوب.تصادف نشد بد.برمبو چطور؟خوب؟تصادف سخت.
متوجه شدی؟؟ خوب یا بد؟چطور؟
11:55  1392/06/12

گزارش
سعید
9

آره میثم برمبو دیسکی ماشین خارجی خطرناک بده آره خدافظ
11:55  1392/06/12

گزارش
مهدی
11

ببین میثم تو خدائی، هر وقت کامنتاتو میخونم یه رُب میخندم.
17:36  1392/06/12

گزارش
کاربر: Goyban Bahar
6

میثم بین بقیه کامنت هات این از همه توپ تر بود!
یاد زبون سرخپوستا توی لوک خوش شانس افتادم!!!
18:16  1392/06/12

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهریور A5 : جناب ((ایکس 5 آبان)) از راهنمایی شما خیلی تشکر می کنم.
صادق 207خرداد : سلام نرگس خانوم خوبی،ماشین من رسید نمایندگی خداذوشکر،شما ماشینتون رسید؟یه سر بزن نمایندگی من غروب رفتم پرسیدم نگهبانش همونجا بود پلاک دادم گفت اومده،تو کاستومر هم نزده بود ک رسیده شماهم اول صب حتما پیگیری کن
Mehdi : سلام جواب درستی نمیدن فقط گفت ارسال نشده و بازبینی خورده بد بختی این هست که به اشتباه تیک ارسال خورده فقط تنها راه فهمیدن این که ارسال شده برام زنگ زدن نمایندگی هستش .هر وقت واسه شما تیک حمل به نمایندگی خورد اون موقع برای منم هم احتمال زیاد ارسال میشه
علی طیاری ایکس پنج : برگ سبزمونم دیگه نمیدن نمیدونم باید چکار کنیم کل زندگیم ب برگ سبزه وصله
تیتان ۲ دی فوق‌العاده : سلام هفته قبل من تخصیص خوردم بعد پیامک اومد که ماشینم بیمه شده ولی شماره پلاک توی بیمه نبود. به نظرتون ماشین کی به دستم می‌رسه؟
30 دی : 30 دی سفید چیزی برام نیومده. حالا به فرض دعوت نامه بیاد هم نمیدونیم تکمیل وجه کنیم یا ... ؟
شاهین 1403 : تکمیل وجه کنیم نکنیم ؟
X5 آبان سفید اصفهان : سلام جدا جدا پست شدند
T9 ثبت نام ۱۳ آذر : من ۱شنبه میرم دفتر مرکزی دعوا راه بندازم تا ماشینمو بگیرم با رسانه کردن کسی امد یا علی مخصوصا الان که وقتشه جنگ شده باز ماشینمونو ندادن ۹ماه شد
Shahin : خوشبحالت چقد خوش خیالی مگ با این اوضاع منتظر ماشینی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایران : خداروشکر ایشالا این اوضاع هم به خوبی و خوشی تمام بشه و کشور عزیزمون مثل همیشه شاد و امن باشه🙏🏻🙏🏻
ساینا تکمیل 23 بهمن : ماشینا و زندگی و آرزوها همش رفت به امون خدا مراقب خودتون باشید یا علی
33کراسmt : ای کاش میگفتن خودمون بریم بم تحویل بگیریم راحت بشیم
محدثه : تکلیف چیه شرکتو نزنن
اطلس آذر اصفهان : دوستان این فتوا ها چیه که میدین؟؟چرا بهونه دست سایپا میدید؟مگه اسرائیل سایپا را زده یا شرکتهای قطعه سازشا زده یا منافع سایپارا زده..خودتون بهونه براش درست میکنید این جنگ هیچ ربطی به سایپا واموراتش نداره..مگه ز انژی هسته ای برامون ماشین میسازه...الکی فتوا ندید
اطلس جی ال : حالا بیا جنگ شد .هی معطل کردید تا جنگ شد .انشالله یک موشک بخوره به سر مسئولین سایپا هیچی ازشون نمونه کامل بسوزن پودر بشن ...الهی آمین
سورن موتور جدید 19 خرداد : سلام، اره صبح تا تریلی سورن جلو نمایندگی ایران خودرو بود داشت تخلیه میکرد.
احسان x33 cross : دوستان کسی اطلاع داره با این جنگی که شده ماشین هارو ارسال میکنن یا نه؟
تبدیل سهند به کوییک GLX_l : سلام دوستان من پارسال خرداد سهند ثبت نام کردم و چند بار پیامک تبدیل اومد انجام ندادم ولی بالاخره هفته پیش انجام دادم، به نظرتون تا چند روز دیگه به دستم می رسه؟
یوسف : سلام دو چیز رو چک کنید یکی سیم کیلومتر، یعنی ممکنه وصل نباشه یا با مشکل مواجه شده، ممکنه قبلا دست کاری شده باشه... دوم دریچه گاز است که باید چک شود. اگر دیاگ بخوره معلوم می شه از کجاست