با متنوع شدن بازار خودرو ایران انتخاب بین خودروهای هم کلاس یا هم قیمت دشوارتر از گذشته شده است. در ادامه مقایسه ای داریم بین خودروهایی که نزدیک به هم هستند. از این نظر که برای خرید چه برتری هایی بر هم دارند. هر چند انتخاب نهایی باشماست!
با متنوع شدن بازار خودرو ایران انتخاب بین خودروهای هم کلاس یا هم قیمت دشوارتر از گذشته شده است. در ادامه مقایسه ای داریم بین خودروهایی که نزدیک به هم هستند. از این نظر که برای خرید چه برتری هایی بر هم دارند. هر چند انتخاب نهایی باشماست!
لیفان 820 یا کیا سراتو
هر دو خودرو در ایران مونتاژ میشوند خودروهایی که یکی از کرمان و دیگری در جاده مخصوص به بازار عرضه میشوند. لیفان از موتور پرحجمتر و البته قویتری بهره میبرد، اما در مقابل سراتو مصرف سوخت کمتری دارد. چهره لیفان به روزتر بوده و امکانات به مراتب بیشتری نسبت به سراتو دارد، چراکه سراتوی نسل قبل در ایران مونتاژ میشود. هر دو خودرو انتخابهایی برای خانواده هستند با این تفاوت که لیفان اتاقی بزرگتر و البته کابینی جادارتر داشته و میتوان به اندازه زیادی روی فضای بار آن حساب کرد. کیفیت مواد به کار رفته درون کابین هر دو خودرو متوسط است اما طراحی کابین لیفان به روزتر بوده و البته زیباتر است. هر دو خودرو هندلینگ خوبی دارند واز نظر خدمات پس از فروش نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارند اما سراتو نشان داده که در درازمدت خودرویی کم استهلاکتر است و البته به دلیل وابستگی به یکی از دو خودروساز اصلی کشور شعب خدمات پس از فروش گسترده تری هم دارد. بهطور کلی هر دو خودرو انتخابهایی مناسب هستند اما مصرف کمتر و البته استهلاک پایین در سراتو و موتوری قویتر با کابینی جادارتر و امکانات بیشتر نیز در لیفان خلاصه شود.
سوناتا هیبرید یا تویوتا کرولا
تویوتا کرولا در بازار ایران این روزها قیمتهای کاذبی را تجربه میکند که البته این موضوع بیشتر به سود دلالان است چراکه این خودرو در حال حاضر به بازار وارد نمیشود. این دو خودرو از هیچ نظر با هم در یک سطح نیستند اما به همان دلایل کاذب که گفته شد فعلا در یک سطح قیمتی قرار دارند. سوناتا خودرویی در کلاس بزرگتر با حجم موتور بیشتر و البته موتور قویتر و شتاب و سرعت بهتر قرار دارد. در مقابل تویوتا کرولا در نسل جدید خود دارای طراحی همه پسندی شده است که اگر آن را در کنار استهلاک بسیار پایین آن قرار دهیم به یک گزینه جدی در این بازه قیمت تبدیل میشود. کرولا خودرو کممصرفی است اما سوناتا یک خودروی هیبریدی است که تنها 7/ 4 لیتر بنزین میسوزاند که عدد بسیار پایینی برای چنین خودرویی با این ابعاد به شمار میرود. سوناتا از نظر امکانات در سطح بالایی قرار دارد و از این نظر قابل قیاس با کرولا نیست. خدمات پس از فروش هر دو خودرو مناسب بوده و تا حد زیادی گسترده است. در بازار دست دوم اما وضعیت کرولا بهتر است و هنوز بازار دست دوم رو به راهی برای هیبریدیها شکل نگرفته است. اگر خودرویی با امکانات زیاد و موتوری قویتر میخواهید سوناتا و اگر خودرویی با سواری نرم و کم استهلاک میخواهید کرولا انتخاب مناسبی است.
بامو 220 یا دی اس 6
این دو خودرو تفاوتهای زیادی با هم دارند اما از نظر قیمتی تقریبا در یک رنج قرار دارند. دی اس 6 یک کراس اوور شهری با موتور 6/ 1 لیتری و بامو 220 یک کوپه 2 لیتری است. هر دو خودرو از سیستم توربوشارژ بهره میبرند. بامو هم قدرت بیشتری دارد و هم از نظر شتابگیری با اختلافی فاحش دی اس را جا میگذارد. اما از نظر ظاهری هر دو خودرو زیبا بوده و جذابیتهای خاص خود را دارند. با این تفاوت که بامو 220 یک اسپورت زیبا است اما دی اس ظاهری کاملا لوکس دارد و مخاطبان این دو احتمالا متفاوت هستند. از نظر کیفیت کابین نیز هر دو خودرو با کیفیت هستند، اما دی اس بسیار متفاوتتر از بامو کار کرده لوکس بودن در کابین آن نیز به چشم میآید. این در حالی است که از نظر امکانات نیز دی اس در سطح بالاتری قرار دارد. در مقابل دی اس بازار خرید و فروش دست دوم خوبی ندارد که در این زمینه میتوان 220 را موفقتر دانست. ضمن اینکه از نظر خدمات پس از فروش نیز بامو موفقتر است. هر دو خودرو انتخابهایی خوب و البته متفاوتند اما سواری اسپورت در بامو و خودرویی خاص داشتن را میتوان در دیاس جستوجو کرد.