تبعات افشای نفوذ آب در خودروهای داخلی!

 

تبعات افشای نفوذ آب در خودروهای داخلی!

گزارش ایسنا درباره وجود مشکل نفوذ آب در هفت خودروی داخلی، اعمال نفوذ برخی خودروسازان و سانسور گزارش کیفی خودروها را به دنبال داشت.
 
چندی پیش بود که در تجزیه و تحلیل گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی مشخص شد که برخی از این محصولات دارای مشکل نفوذ آب به داخل بدنه و اتاق خودرو هستند.
 
در این زمینه عنوان شد که خودروهای "سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک (محصولات سایپا)، سمند تبریز (محصول ایران خودرو) و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (محصول خودروسازی مدیران) " در شاخص عدم نفوذ آب دارای نمره منفی هستند. این نمره منفی به این معنا است که در این خودروها آب به داخل بدنه و اتاق خودرو نفوذ می‌کند.
 
همچنین در تحلیل بیشتر عنوان شد که نکته قابل توجه در گروه خودروهای دارای نقص نفوذ آب به داخل بدنه این است که عمده آنها شامل انواع پراید در بازه قیمتی حدود ۲۰ میلیون تومان و مابقی شامل سمند و تیبا در بازه قیمتی کمتر و حدود ۳۰ میلیون تومان و تنها خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ در بازه قیمتی بیش از ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.
 
ارزیابی صورت گرفته در این زمینه نشان می‌داد که مشکل نفوذ آب در خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ با وجود قیمت بالای این خودرو حتی شدیدتر از این مشکل در پراید ۲۰ میلیون تومانی پارس خودرو است. به‌گونه‌ای که پراید ۱۳۱ پارس خودرو در استاندارد عدم نفوذ آب ۰.۸۲ نمره منفی و ام‌وی‌ام ۵۵۰ معادل ۱.۳ نمره منفی کسب کرده‌ است.
 
این بدان معناست که مشکل نفوذ آب در ام‌وی‌ام ۵۵۰ مونتاژی مدیران خودرو تقریبا دو برابر این مشکل در پراید تولیدی پارس خودرو است. البته پرایدهای تولیدی از سوی سایپا مشکل نفوذ آب‌شان چندین برابر این مشکل در این خودروی چینی است و به طور میانگین ۷ نمره منفی کسب کرده‌اند.
 
اگرچه انتظار می‌رفت با انتشار چنین گزارش‌هایی نهادهای مسوول به‌ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت وضعیت را مورد ارزیابی قرار داده و خودروسازان را ملزم به رفع این ایراد در خودروهای تولیدی کنند اما اتفاقی که افتاد محدودسازی و سانسور انتشار عمومی گزارش‌های ماهانه ارزیابی کیفی خودروهای داخلی بود؛ به‌گونه‌ای که نمرات منفی خودروها از گزارش‌های کیفی منتشره برای عموم حذف شد.
 
این اقدام البته واکنش کارشناسان را به دنبال داشت که چنین اقدامی را محکوم کرده و خواستار برخورد با مرجع محدودکننده گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی شدند.
 
در این زمینه امرالله امینی - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، اظهار کرد:" باید مشخص شود چه مرجعی با کدام اختیارات و مبنای قانونی از انتشار عمومی و کامل گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی جلوگیری می‌کند".
 
امیرحسن کاکایی - عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، نیز عنوان کرد:" ما همواره می‌گوییم که دانستن حق مردم است بنابراین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی باید به طور کامل منتشر و در اختیار مردم قرار گیرد".
 
حسن کریمی سنجری - کارشناس صنعت خودرو، نیز اظهار کرد:" وقتی گزارش کیفیت خودروهای داخلی به صورت سانسور شده و گزینشی منتشر می‌شود مصرف‌کنندگان ناچارند خودروی مورد نیاز خودرو را بدون شناخت و آگاهی و مانند یک هندوانه دربسته انتخاب کنند".
 
شهرام آزادی - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، نیز تاکید کرد:" گزارش کیفیت خودروهای داخلی نباید سانسور شود بلکه باید هر ماهه به صورت کامل منتشر شده و در اختیار مردم قرار گیرد".
 
در این شرایط پیگیری‌هایی صورت گرفته نشان می‌دهد که اعمال فشار یکی از خودروسازان کوچک مونتاژکننده خودروهای چینی باعث محدود شدن گزارش‌های عمومی ارزیابی کیفی خودروهای داخلی شده است.
 
سانسور گزارش کیفی خودروهای داخلی می‌طلبد که وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع را بررسی کرده و ضمن برخورد و معرفی عاملان این اقدام، خودروسازان را ملزم به ارتقای کیفیت خودروهای داخلی و حذف مشکلاتی چون نفوذ آب به داخل خودرو کند.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سانسور , اعمال نفوذ , گزارش کیفی , افشا , نفوذ آب






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: امیر(سابق)
1

ای بابا ملت دارند تو این ماشینها سلاخی میشن بعد گیر دادن به یه قطره آب . حواس مردم را به مسائل جانبی جلب میکنند تا کسی به کیفیت بسیار پایین ایمنی خودروهای داخل ایران گیر نده. چون میتونند جلوی نفوذ آب و بگیرند ولی ایمنی را نه
15:54  1396/02/19
گزارش
پاسخ دادن
Sepehr
1

والا ما که یه ام وی ام 550 داریم سگش میرزه به ماشین های ایرانی.ماشین خوبیه پیش قیمتش
13:51  1396/02/18
گزارش
پاسخ دادن
Arash
2

همین شماها هستین که با این حرفاتون باعث میشین ماشینای مزخرف چینی که هیچ جای دنیا جز ماشین حسابشون نمی کنن وبه هیچ کشوری اجازه ورود ندارن رو اینطور با این قیمت زیاد بکنن تو پاچه خلق الله البته بعید نیست شما از کارمندای مدیران خودرو باشی چون از این شرکت هرکاری برمیاد
14:51  1396/02/19

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مراد : سلام تا چند وقت بعد تحویل ماشین سند و مارتش باید بیاد اگه نیاد ب کی باید بگیم
محسن : سلام بخواهیم آینه تارا رو برقی جمع کنیم هزینش کسی می دونه چند هست ت نمایندگی
نسترن : دوستان متوجه شدیم چند نفر جلوی ما هستند درسته اما باید بدونیم شرکت روند تولیدش چجوریه روزی چندتا تولید میشه این هم خیلی مهمه من هشت اردیبهشت هستم احتمالا نزدیک 400 نفر باید جلوی من باشند آیا روزی بیست نفر فاکتور میشوند که من هم 30 روز دیگ فاکتور بشم
مهدی : سلام دوستان کسی اطلاعی در مورد اینک چرا پلاک نمیکنن داره؟؟ هم سخا رو انجام دادم هم املاک اسکان رو...
مرتضی : سلام به همه دوستان من هم ۲۶ مهر ماه شاهین cvt سانروف فاکتور شده و هنوز پلاک نشده
شاهین تحویل مرداد : درود دوستان من دوشنبه قید سانروف زدم تبدیل بهglزدم و مبلغ ۳۱۶میلیون دیگه واریز کردم تحویل زده بود یک ماهه ولی نمایندگی گفت تاخیر داره ایشالا هرچی خیره براتون پیش بیاد
شاهین جی ال : خدا ریشه ظلم بکنه 25خرداد هنوز خبری از فاکتور نیس
علی : سلام تو گوگل بزن سایت پیگیری محصولات سایپا
هادی cvt : آره داش قبول دارم حرفتو. منم تبدیل به gl زدم. فروختم . روش گذاشتم تارا اتوماتت 1403 کم کار خریدم. گفتم شاید تبدیل به پلاس بیاد ولی به جاش تبدیل به دنده اومد🤦. ظاهرش رو خیلی دوس داشتم ولی فنیش رو نه. قبلا هم ساینا داشتم منو داشت سکته میداد از بس ایراد داشت. حتی قید گارانتی رو زده بودم و بیرون با قطعات درست حسابی تعمیرش کردم. شاهین پلاس هم خیلی گرون بود و نتوستم بخرم سراغ تارا اتومات رفتم و فعلا راضیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میلاد هستم : من الان ده روزه پلاک شدم هنوز کاشانع نیومده لطفا اطلاعات کامل ندارید چیزی رو شیر نکنید
207 فوری : سلام 12 ثبتنام و پول واریز کردم الان نگاه کردم فاکتور شدم.ولی تا پیامک برنده امد همون ثانیه واریز وجه انجام دادم یعنی به 2 دقیقه نرسید
سورن 30 مهر مشکی : دوستان دیروز ماشین فاکتور شده. هنوز تخصیص پلاک هم نشده امروز پیامک اومده که ظرف یک هفته بیاین سند رو بگیرین. معنیش چیه؟ متن پیامک: مشتری گرامی؛ صورتحساب فروش ( سند و فاکتور فروش ) خودروی شما آماده ارسال به نمایندگی می باشد. چنانچه نمایندگی محل تحویل خودرو، استان تهران می باشد، ظرف مدت 3 روز و در صورتیکه خارج از استان تهران می باشد، ظرف مدت 7روز، پس از دریافت این پیامک جهت اخذ، به نمایندگی مراجعه فرمایید.
ساینا پیش فروش 12 اسفند : مبارکت باشه خیلی سختی کشیدن دوگانه ها چرخش واست بچرخه اینشالله
هادی : ما دیگه رفتیم ایشالا چرخش برا همه به شادی بچرخه خدانگهدار
هادی : سلام دوستان من امروز تحویل گرفتم تبریز هستم ماشین خیلی خوبی هستش من دوگانه رادیال بود بعد این که پیامک بیمه بیاد یک روزه تحویل میدن
ابوالفضل : منم تیک تحویل حضوری زدم سه آبان پلاک شده ولی خبری نیست زنگ زدم به سایپا الان یه هفته میگه ماشین باید بره یه پارکینگ دیگه تا اونجا تحویل بدن میگه پیامک اومده بیاید تحویل بگیرید چه داستانی شده من 1402 نوشتم یه ماه بود ولی 20 روزه تحویل دادن اونم تیک حضوری زده بودم نمیدونم چرا اینوانقدر طولش میدن از سال 1396 دارم هر 2سالی نیسان می‌نویسم هیچ کدوم انقدر اذیت نشده بودم بار شرکت دارم هر روز داره زنگ میزه میگه بیا بار ببر موندم پیاده
31شهریور : بشینن تا ما تبدیل به gx قبول کنیم.
ابوالفضل : منم تیک تحویل حضوری زدم سه آبان پلاک شده ولی خبری نیست زنگ زدم به سایپا الان یه هفته میگه ماشین باید بره یه پارکینگ دیگه تا اونجا تحویل بدن میگه پیامک اومده بیاید تحویل بگیرید چه داستانی شده من 1402 نوشتم یه ماه بود ولی 20 روزه تحویل دادن اونم تیک حضوری زده بودم نمیدونم چرا اینوانقدر طولش میدن
کوییک آر اس : پارس خودرو هم به دنبال افزایش قیمت محصولات و به زودی ابلاغ می شود