بررسی تیگو 5 نیوفیس; شاسی‌بلند 100 میلیونی بازار ایران

 

بررسی تیگو 5 نیوفیس

چری تیگو 5 طی چند ماه گذشته توانسته عنوان پرفروش ترین شاسی بلند مدیران‌خودرو را از آن خود کند و در این راستا نمونه فیس لیفت یا به روزرسانی شده آن نقش مهمی ایفا نموده است. نمونه قبلی تیگو 5 را طی سفری به شمال کشور مورد بررسی جامع قرار دادیم اما نمونه جدید همگام با معرفی در بازار چین وارد بازار کشورمان شده است و قصد داریم در این مطلب تفاوت های دو مدل را مورد بررسی قرار دهیم.
 
بررسی تیگو 5 نیوفیس
 
آنچه در نگاه اول به عنوان وجه تمایز اصلی تیگو5 جدید به چشم می آید، گرافیک تازه چراغ های جلو است که از همان ابتدا شما را متوجه جدید بودن طرح می‌کند. محل قرارگرفتن چراغ های مه شکن نیز تغییر یافته و یک نوار LED روشن در طول روز به قسمت بالایی آنها اضافه شده است. در نمای عقب هم طرح گرافیکی چراغ های عقب عوض شده و دیفیوزر عقب به گونه ای جدا از سپر طراحی شده است که ميتواند کاملا دو خروجی اگزوز را پوشش دهد.
 
مسئوالن مدیران خودرو اعلام کرده اند 21 بخش از تیگو 5 جدید تغيير داده شده است كه از آن جمله میتوان به بزرگتر شدن صفحه نمایش 8 اینچی اشاره کرد. علاوه بر این گرم‌کن صندلی، آیینه های جمع شونده برقی، و نشانگر فشار باد تایر به مجموعه ادوات خودرو افزوده شده اند.
 
کابین تیگو 5 نیوفیس
 
تیگو5 جدید در دو تیپ لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه می شود که عمده تفاوت این دو مدل صرفا به تجهیزات خصوصا تجهیزات ایمنی مانند تعداد ایربگ ها، یا سامانه ای DTC، ASR، ESP و ... برمي گردد اما از نقطه نظر فنی شامل پیشرانه و گیربکس هردو مدل یکسان هستند. موتور بدون تغییر نسبت به نمونه قبلی همچنان يك موتور 4 سیلندر 1971 سی سی به قدرت 139 اسب بخار با 182 نیوتن متر گشتاور است که در شتاب گیری های ثانویه از قدرت نسبتا مناسبی براي جابه جایی وزن 5.1 تنی خودرو بهره میبرد.
 
وجود مکثی کوتاه هنگام شتابگیری اولیه در نمونه قبلی محسوس بود که به‌کندی گیربکس CVT آن مربوط میشد اما در نمونه جدید، گیربکس بهتر از قبل با رفتار موتور سینک شده است به طوری‌که مکث ابتدای حرکت را کاملا قابل اغماض ميكند. خودرو از روی دکمه کنار دسته دنده در دوحالت اکو و اسپرت تنظیم میشود که تاثیر مستقیم و محسوسی در عکس العمل موتور به نسبت فشردن پدال گاز دارد به طوري که در حالت اسپرت تمایل بیشتری به دور گرفتن نشان میدهد.
 
تیگو 5 نیوفیس
 
شتاب تیگو5 با توجه به کلاس خودرو قابل قبول ارزیابی میشود .اگرچه در مقام مقایسه میتوان گفت جک S5 اتومات و هایما S7 با موتور توربو از شتابگیری سریع تری بهره میبرند اما اگر نگران حساسیت موتورهای توربو به بنزین بی‌کیفیت هستید تیگو 5 با موتور تنفس طبیعی این نگرانی را برطرف می‌کند. داخل کابین به نسبت تیگو5 قبلی بویژه از نقطه نظر میزان ورود صدای موتور به کابین بی صداتر شده و صدای موتور اگرچه در رانندگی سریع با دور موتور بالای 4000 به داخل کابین نفوذ می‌کند اما در رانندگی نرمال شهری میتوان از فضای نسبتا بی صدای تیگو5 جدید لذت برد.
 
 
تیگو 5 نیوفیس
 
صندلی چرمی با قابلیت گرم شدن، تنظیمات برقی صندلی راننده، سان روف برقی، کروز‌کنترل، مانیتور 8 اینچی، دوربین دید عقب، سنسور عقب، فرمان چرمی با کنترل های روی آن و ... از جمله تجهیزات مورد نظر خریداران این کلاس خودرو محسوب می شود که در تیگو5 ارایه شده است. از نکات برجسته کابین میتوان به فضای عقب صندلی ها اشاره کرد که جای پا و فضای بالاي سر کاملا وسيعي در اختیار سرنشینان عقب میگذارد. طول خودرو 4506 و ارتفاع بین دو محور 2610 میلیمتر درنظر گرفته شده است اما فضای واقعی ردیف عقب بزرگتر از ابعاد خارجی خودرو نشان میدهد به طوری‌ که سبب تعجب شما خواهد شد.
 
چری تیگو 5 جدید هم اکنون در بازار کشورمان با رقبایی همچون جکS5 اتومات، 6 BYD و هایما توربو روبرو است . تیپ لاکچری تیگو5 با قیمت 95 و تیپ اکسلنت با قیمت 101 میلیون تومان با گارانتی 5 سال 150 هزار کیلومتر به بازار عرضه میشود. 
 
نقاط ضعف:
موتور ضعیف نسبت به رقبا
طراحی عقب خودرو (این خودرو از نمای عقب بسیار باریک و بلند دیده می‌شود)
بازار دست دوم
قیمت بالا نسبت به رقبا
 
نقاط قوت:
سواری نرم
فضای کابین بسیار جادار
امکانات رفاهی مناسب
مشخصات فنی تیگو 5 نیوفیس
 
امکانات و تجهیزات و رفاهی چری تیگو 5 نیوفیس:
 
 
 
مشخصات فنی تیگو 5 نیوفیس
 
 
 

منبع

ماهنامه سرعت


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

نمای عقب چری تیگو 5 جد

برچسب : خودرو , چری تیگو , نیو فیس , مشخصات فنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

تارخ
11

ماشین چینی جون به جونش کنی بی کلاس و ضایعه
نمای عقبش مثل سانتافه ایه که از دو طرف پرس شده و عرضش کاهش یافته!
22:07  1396/01/31
گزارش
پاسخ دادن
فیروز
9

حالا واقعا لازمه شما در مورد هر چبزی نظر بدین.... خوبه که ما اول بتونیم تجربه و دانش چیزی رو بدست بیاریم بعد بشینیم اونو تجزیه و تحلیل کنیم.ما مجاز به حکم دادن نیستیم چون قاضی نیستیم.کسی که میخواد صد میلیون تومان پولشو خرج چیزی بکنه ،قطعا تحقیقات لازم رو هم انجام میده.البته نظر هر کسی برای خودش محترمه ولی برای خودش.
00:17  1396/02/03

گزارش
رضا
0

سلام
به نظره من اگه موتورش ۱۸۰۰ توربو بود بی نظیر بود تو رنج قیمتیه خودش
فول آپشن. زیبا .به روز
20:56  1396/01/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: رضا از مشهد
2

اگر به دنبال موتور توربو هستيد مي تونيد روي جك اس 5 اتو هم فكر كنيد ولي نگهداري توربو مشكلات خاص خودش رو داره
18:15  1396/02/06

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ضحاک : کشور رفت داخل شرایط فورس ماژور که در قرارداد قید شده، دیگه به کَرَم شرکت ها بستگی داره فاکتور کنن یا نکنن
علی x5 دی ۴۰۳ : دوستان آبانی رنگ مشکی x5هم کسی فاکتور شده؟
شاهین جی : بچه ها ب جای تجمع باید حمله کنیم به پارکینگهای سایپا ماشینم خودمون بگیریم هیچکسی نمیتونه ب ما چیزی بگه چون شاکی ما هستیم بچه های شاهین با شمام که پول بجا پرداخت کردیم پس لطفا همه ی جا بشیم بریم مستقیم سراغ پارکینگ چاره ای نزاشتن برامون
Jac j4 سفید : رنگ سفید تاخیر داره . مشکی و خاکستری زودتر میدن
شاهین سیاه : اسم خودم شاهین هست،بخاطر سبزه بودن پوستم ،تو محل ،بهم میگن "شاهین سیاه" رفقا بدلیل تاخیر تحویل سایپا مسخرم میکنن.امروز صبح که پیاده میرفتم نون بخرم،با ماشینش از کنارم رد شد،بوق شیپوری زد و گفت:"شاهین سیاه،هنوز پلاسی!؟" الان هم که اوضاع دنیا بهم ریخت. افسردگی گرفتم .میخوام برم معتاد بشم.( سنتی-صنعتی و نانو) با هم بعدهم که اگر خودرو را دادند، میرم ساقی میشم،کسی به شاهین شک نمیکنه،ساقی ها موتور دارند.
صادق 207خرداد : منن والا دیگه هیچ امیدی ندارم با این وضعیت جنگی که پیش اومده همه چی رو هواست
نرگس : سلام آقا صادق نه دیگه زنگ نزدم الانم که دیگه شانس ما جنگ شده دیگه امیدی ندارم ماشینمون بهمون بدن 😔😔
T9 : سلام بازم ماشین تحویلت دادن برای ما که هنوز فاکتور صادر نشده
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : توی حالا عادیش نمیدادن ..... حالا هم که جنگ شد
امین : شاهین پر سایپا منتظر این روز بود و من هم از این روز میترسیدم ۷۰۰میلیون پر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیگو 7 پرمیوم : منم مثل شما ولی هنوز نمیدونم خروج خوروه یا نه
اطلس : کاش همین الان حداقل سایپا پولامون پس بده ماشین که نمیدی
207 : الان با این ماجراها داستان تحویل چی میشه یعنی همین سرمایه که داشتیم رفت رو هوا
اطلس آذر : ماهم میدونیم آش دهان سوزی نیست از ناچاری اطلس ثبت نام کردیم وگرنه باپولمون طلا میخریدیم الان از بازار آزاد یه خودرو بهتر میگرفتیم دیگه تکمیل وجه کردیم خدا لعنت کنه سران مملکت
بشیر : خواهشمندیم شما تشریف ببرید گروه کویک نظر ارائه بدهید، خوش گلدی
محمد : داداش تحویل بدن شانس آوردیم حالا بالا رفتن به کنار
کوییک s : سلام دوستان چرا خودتان رو عذاب میدین بخاطر اطلس G مگه اطلس G لندکروز هستش ببرین بریزن کوییک s و با کمترین واریزی بیشتر از اون هم سود کنید 20 روزه هم تحویل میدن
کوییک آر اس : سلام ؛ به سلامتی ماشینتون چی بود
رضا : تیگو 7 پرو اقساط ثبت نام 8 شهریور 1403 تاریخ تحویل 20 اردیبهشت 1404 روز چهارشنبه 21 خرداد تحویل گرفتم دیروز بردم کارشناسی رنگ ، خدا روشکر رنگ و تعویضی نداشت اما دوتا نقطه اندازه 5*5 پالیش داشت زیر ماشین هم اوکی لود کیفیت رنگ هم افتضاح حداکثر 80 میکرون رنگ مدت زیادی زیر افتاب بوده ماشین که اولین کارم عوض کردن لاستیک ها خواهد بود چون توس سرعت بالای 80 کاملا میلرزه ماشین انشااله همه دوستان ماشینشون رو زودتر تحویل بگیرن راستی بابت مدت تاخیر هم گفتن 12 میلیون سود تاخیر داره که یک ماه دیگه کارت ام وی ام بهتون میدیم زمان تحویل تو نمایندگی یک بنده خدایی گفت ماشینم هفته قبل فونیکس اف ایکسم که تحویل گرفتم نبردم کارشناسی رنگ بعد از سه چهار روز دیدم چراغ استپ عقب خاموشه وقتی برده کارشناسی همون نقطه صافکاری و رنگ داشته و صافکار سوکت چراغ جا نزده بوده حتما بعد از تحویل تا 24 ساعت بعد کارشناسی ببرید 3-4 تومن هزینه کنید اما خیالتون راحته
محمد زند : سلام دوستان اردیبهشت و خردا از یکشنبه شروع به فاکتور کردن می کنند گویا فقط منتظر افزایش قیمت بودند دوستان این گرگ سالهاست با این گله آشناست