زمزمه واردات پژو 508؛ رقیبی برای تلیسمان، سوناتا، اپتیما و کمری

 

زمزمه واردات پژو 508؛ رقیبی برای تلیسمان، سوناتا، اپتیما و کمری

 
به تازگی قرارداد جدیدی بین ایران خودرو و گروه پژو-سیتروئن منعقد شده که بر اساس آن 5 محصول فرانسوی از خانواده پژو راهی بازار ایران خواهند شد.
 
طبق اطلاعات اولیه، این 5 محصول عبارتند از: 208، 2008، 301، 308 و 508. در این بین، مدل‌های 301، 208، 2008 و احتمالا 308 در شرکت مشترک ایکاپ مونتاژ شده و 508 فقط بصورت وارداتی ارائه خواهد شد. در این مطلب قصد داریم به معرفی پژو 508 که یک سدان خانوادگی است، بپردازیم.
 
 
508 برای اولین بار در سال 2011 معرفی شد و از آن تاریخ تاکنون در سه کشور فرانسه، آلمان و چین در سه کلاس سدان، استیشن و کراس اوور تولید می شود.
 
این اتومبیل که در واقع جانشین 407 و 607 به شمار می رود، جزو محصولات رده بالای پژو بوده و از امکانات مناسبی برخوردار است. 508 از پلت فرم مشترکی با سیتروئن C5 استفاده می کند و حتی این دو اتومبیل بعضا در کارخانه های مشترکی در کنار هم مونتاژ می شوند.
 
فرانسوی ها سال گذشته فیس لیفت 508 را ارایه کردند که به احتمال بسیار این نسخه برای بازار ایران در نظر گرفته شده است. این سدان فرانسوی در طول حیات کوتاه خود به موفقیت های نسبتا خوبی دست یافته که از جمله آنها می توان به کسب عنوان "خودروی سال 2011 اسپانیا" و "بهترین خودروی خانوادگی بزرگ 2011" از سوی وبسایت Next Green Car اشاره کرد.
 
طراحی ظاهری
 
پژو 508 از طراحی بروز و چشم نوازی مخصوصا در قسمت جلو برخوردار است. چراغ های اصلی در عین زیبایی اندکی جدیت را نیز القا کرده و هماهنگی خوبی با سایر اجزا دارند.
 
 
جلوپنجره عریض و کرومی به همراه خطوط نرم و موازی بخش های مختلف،  508 را خودرویی خوش استیل و لوکس تر از آنچه که هست نشان می دهند. چراغ های LED روشنایی در روز نیز باریک و شکیل طراحی شده اند.
 
در نمای جانبی قوس ملایم سقف و انحنای کاپوت نسبتا کشیده بسیار جالب توجه هستند. خطی هم که از چراغ های جلو شروع شده از روی درها عبور کرده و به چراغ های عقب ختم می شود. به موازات این خط، خطی دیگر بر روی قسمت میانی درها وجود دارد که از سادگی بیش از حد این بخش کاسته است.
 
نمای عقب در مقایسه با نمای جلو طراحی ساده تری دارد. در این قسمت خطوط سیال روی صندوق، سپر بزرگ و پف کرده به همراه گرافیک جالب چراغ ها تا حدود زیادی یکنواختی را برطرف کرده اند.
 
 
طراحی داخلی
 
پژو 508 از کابینی با کیفیت و نسبتا مجهز بهره می برد. داشبورد این سدان خانوادگی میزبان یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی است، استفاده از این نمایشگر لمسی باعث حذف بسیاری از دکمه ها شده و خبری از شلوغی در کنسول میانی نیست.
 
 
نشان دهنده های پشت فرمان ساده اما کاملا خوانا طراحی شده اند، ضمن اینکه راننده می تواند با استفاده از سیستم هداپ دیسپلی، اطلاعات مورد نیاز را بر روی شیشه جلو نیز مشاهده کند.
 
 
فرانسوی ها تاکید ویژه ای بر روی کیفیت مواد به کار رفته و دقت در پرداخت جزییات 508 دارند؛ طوری که کابین نماینده خود را با برترین های این کلاس مقایسه می کنند.
 
 
از لحاظ ایمنی و تجهیزات رفاهی نیز پژو 508 امکاناتی مثل سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی خودکار، چراغ های اصلی خودکار، تهویه مطبوع چهار منطقه ای و سیستم صوتی با برند معروف JBL را شامل می شود.
 
به این لیست می توان آپشن های سیستم تشخیص نقاط کور و دوربین دید عقب را نیز اضافه کرد. نکته حائز اهمیت اینکه 508 در تست تصادف یورو انکپ موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده است.
 
 
 
پژو 508 از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی در مجموع نمره قبولی گرفته و تقریبا هم رده با رقبای خود در داخل ایران ارزیابی می شود. البته در این بین برخی از رقبای موجود طراحی هیجان انگیزتر و جوان پسندتری دارند.
 
مشخصات فنی
 
گروه پژو-سیتروئن در سال های اخیر تمرکز ویژه ای بر روی طراحی و توسعه موتورهای کم مصرف با میزان آلایندگی کم داشته است، به همین دلیل خودروهای تولیدی این گروه اکثرا دوستدار محیط زیست بوده و از راندمان بالایی برخوردار هستند. پژو 508 با طیف وسیعی از پیشرانه های بنزینی، دیزلی و هیبریدی ارائه می شود، اما به دلیل این که بازار خودرو کشورمان پذیرای مدل های بنزینی است، به بررسی مشخصات فنی 508 بنزینی می پردازیم.
 
 
پژو سدان خود را با یک موتور بنزینی 1.6 لیتری به میدان فرستاده است. این موتور یورو 6 در حالت تنفس طبیعی قادر به تولید 120 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور می باشد. نسخه توربوشارژ این موتور هم می تواند 165 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند و دقیقا با موتور مورد استفاده در خودروهای DS5 و DS6 اشتراک دارد.
 
طبق انتظار گیربکسی که برای انتقال نیرو در نظر گرفته شده شامل نمونه های 6 دنده دستی و 6 دنده خودکار می شود.
 
 
آنطور که انتظار می رود، برای مقابله بهتر با رقبای موجود پژو باید نماینده خود را با موتور 165 اسب بخاری و گیربکس 6 دنده خودکار روانه بازار کند.
 
در این صورت 508 شتابی برابر با 8.9 ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با 209 کیلومتر در ساعت خواهد داشت. چنانچه 508 با این مشخصات ارایه شود، در هر 100 کیلومتر ترکیبی به 5.8 لیتر سوخت نیاز خواهد داشت که برای یک سدان خانوادگی رقمی بسیار خوب به شمار می رود. میزان مصرف سوخت در اتوبان 4.8 و در مسیرهای شهری 7.5 لیتر عنوان شده که بسیار در خور توجه هستند.
 
جمع بندی
 
پژو 508 می تواند با تکیه بر کابینی جادار، مشخصات فنی قابل قبول و ظاهری شیک مناسب خانواده های ایرانی باشد. اما در این بین رقبایی وجود دارند که کار را برای این سدان فرانسوی بسیار سخت خواهند کرد.
 
رنو تلیسمان یکی از این رقباست که به دلیل طراحی زیبا، مشخصات فنی بسیار خوب و قیمت قابل قبول توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده است. تلیسمان علی رغم قدرت، شتاب و سرعت بیشتر نسبت به 508 مصرف سوخت بهینه تری دارد.
 
 
در سوی دیگر میدان کره ای ها و ژاپنی های کارکشته ای مثل سوناتا، اپتیما، کمری و آکورد قرار دارند که امتحان خود را قبلا پس داده و جزو بهترین سدان های سایز متوسط بازار به شمار می روند.
 
 
برگ برنده پژو 508 در برابر این رقبای آسیایی می تواند مصرف سوخت بهینه تر، قیمت کمتر احتمالی و خدمات پس از فروش بهتر باشد. آنگونه که قبلا تجربه هایی مثل C5 و 407 نشان داده قیمت گذاری اشتباه می تواند به تنهایی باعث شکست یک محصول شود. بنابراین موفقیت 508 به میزان بسیار زیادی به قیمت گذاری آن وابسته است.
 
 
از آنجایی که قیمت 508 و تلیسمان در فرانسه بسیار نزدیک به هم است، انتظار می رود سدان شیر نشان فرانسوی قیمتی در این حدود یا کمی کمتر داشته باشد.
 
این روزها رنو تلیسمان در حدود 185 میلیون تومان قیمت گذاری شده و قیمت آن در بازار به 200 میلیون تومان افزایش یافته، بنابراین شاید وضعیت تلیسمان در برابر سدان های آسیایی پیش نمایشی از وضعیت 508 در آینده باشد.
 
گفتنی است که برادر دو قلو پژو 508 یعنی DS 5 SL نیز ظرف ماه های آتی توسط آرین موتور رونمایی خواهد شد، سدان لوکسی که بر پایه پلت فرم سیتروئن C5 شکل گرفته است و احتمالا مانند  دیگر خودروهای DS از پیشرانه 1.6 لیتری توربو مشترک با 508 به قدرت 165 اسب بخار سود خواهد برد.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو 508






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

نکته بین
0

به احتمال خیلی زیاد به دلیل قیمت گذاری بالا همانند 407 شکست خواهد خورد. چیزی شبیه به 2008 که به دلیل تولید داخل بودن و نداشتن هزینه گمرک و عوارض ... باید زیر 70میلیون باشه ولی صحبت از بالای 90 می کنند که با این قیمت گزینه های زیادی به جای این هاچ بگ مثلا کراس اور وجود دارد.
10:44  1396/01/23
پاسخ دادن
نکته بین
1

به احتمال خیلی زیاد به دلیل قیمت گذاری بالا همانند 407 شکست خواهد خورد. چیزی شبیه به 2008 که به دلیل تولید داخل بودن و نداشتن هزینه گمرک و عوارض ... باید زیر 70میلیون باشه ولی صحبت از بالای 90 می کنند که با این قیمت گزینه های زیادی به جای این هاچ بگ مثلا کراس اور وجود دارد.
10:31  1396/01/23
پاسخ دادن
سام
6

با سنگ اندازی جلو واردات کیا...هیوندای ...و تویوتا ....به هر بهانه ای ..شاید بتونه به واسطه انحصار مطرح بشه.....وگرنه سرنوشت میشه مثل 407
11:16  1396/01/22
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد