هفت نکته شگفت انگیز درمورد اتوبان های آلمان

 

هفت نکته شگفت انگیز درمورد اتوبان های آلمان

یک مسئله که آنقدرها هم شگفت انگیز نیست: ژرمن ها برای سریع راندن آماده اند؛ آمریکایی ها نه.
 
با سرعت بالایی به همراه آئودی A3 e-tron در اتوبان بین وین و مونیخ مشغول رانندگی هستیم؛ درعین حال که شاهکار گروه آلمانی Kraftwerk’s به نام «Autobahn» را زمزمه میکنیم.
 
همان طور که می دانید، جاده ها در آلمان  برای رانندگی با سرعت بالا طراحی شده اند و به خوبی از پس این مسئله برمی آیند؛ اما بسیاری از چیزهایی که تا به حال راجع به اتوبان ها در آلمان شنیده اید احتمالاً غلط بوده اند. این شما و این 7 تصور غلط در مورد اتوبان های آلمان.
 
محدودیت سرعت وجود دارد
 
افسانه ها حکایت از این دارند که می توان به دور از هرگونه مجازاتی با سرعت 320 کیلومتر بر ساعت به رانندگی پرداخت؛ اما برخلاف تصورات در اکثر بخش های بزرگراه سرعت 130 کیلومتر بر ساعت روی تابلوها نقش بسته که این رقم در بخش های شهری به 100 نیز کاهش پیدا می کند.
 
 
ساخت اتوبان ایده هیتلر نبوده است
 
معمولاً از آدولف هیتلر به عنوان سازنده اولین بزرگراه (با دسترسی محدود) برای جابجایی سریع نیروهای ارتش در سرتاسر آلمان نازی آن زمان یاد می شود.
 
به راستی نیز این شبکه عظیم ارتباطی در زمان رایش سوم بنیان نهاده شد؛ در گذشته نیز مطرح شده بود. بین سال های 1913 تا 1921 که هیتلر به عنوان یک نقاش ناموفق مشغول رنگ آمیزی آثارش بود، بزرگراه آزمایشی «Avus» در برلین مراحل ساختش را طی می کرد. ایتالیایی ها نیز در 1923  با احداث بخشی از جاده های خود میان میلان و Lake District که امروزه به عنوان «Autostrada» شناخته می شود، گامی کوچک در این مسیر برداشته بودند.
 
بخش اول اتوبان، بین کلن و بن در سال 1932 افتتاح شد و تا سال 1938، 2,976 مایل به آن اضافه شده بود. امروزه این مجموعه طولی برابر با 10,880 کیلومتر را دارا است؛ البته هرگونه برنامه ای در راستای توسعه اتوبان ها با مخالفت حامیان محیط زیست روبرو می شود.
 
 
 
بهانه ای برای بی پروایی در رانندگی وجود ندارد
 
گرفتن گواهینامه در آلمان اصلاً راحت نیست. برای نمونه، کسانی که تمایل به رانندگی دارند باید کلاس های مخصوص آموزش کنترل خودرو در سرعت های بالا را طی کنند.
 
به  دلیل این که رفتار خودرو ها در سرعت های بالاتر از 144 کیلومتر بر ساعت متغیر است. این دوره های آموزشی 12 بخش تئوریک و 14 بخش عملی را شامل می شوند.
 
در مجموع می توان گفت ژرمن ها با توجه به آموزش هایی که می بینند به خوبی از پس اتوبان های کشورشان برمی آیند.
 
رسیدگی فوق العاده به وضعیت جاده ها
 
برخلاف باقی کشورها که جاده های آسیب دیده شان می تواند در سرعت های 160 کیلومتر بر ساعت به بالا مشکل بیآفریند، بخش هایی از اتوبان ها در آلمان که برای رانندگی با سرعت بالا ایجاد شده اند مرتباً تعمیر می شوند و حاصل این تمهیدات، رانندگی به دور از دغدغه در هر سرعتی است.
 
 
 
رفتار خود را کنترل کنید
 
لاین چپ اتوبان ها برای سبقت گرفتن انتخاب شده است، با این حال بهتر است در صورتی که سوار بر خودرویی مانند ای ام سی «Pacer» هستید قید سبقت گرفتن را بزنید.
 
 
مزایای امروزه اتوبان ها در آلمان نیز حاصل پیروی مردم از قوانین مربوط به خطوط است؛ یعنی تا حد ممکن از لاین  سمت راست استفاده شود، مگر برای سبقت گرفتن.
 
امنیت؟ پاسخ قاطعانه ای وجود ندارد
 
سازمان امنیت حمل و نقل اروپا، (ETSC) در سال 2008 به بررسی 645 مورد مرگ جاده ای آلمان پرداخت. نتایج به دست آمده نشان می داد 67 درصد این حوادث در بزرگراه های بدون محدودیت سرعت اتفاق افتاده است.
 
ممکن است ترسناک به نظر برسد اما لازم به ذکر است، 60 درصد از مرگ های جاده ای آلمان نه در اتوبان، بلکه در جاده های روستایی بوده است.
 
برخی از مقامات آلمان به دنبال ایجاد محدودیت سرعت برای جاده ها هستند؛ البته که وقوع این مسئله بعید به نظر می رسد. در پایان، کشوری مانند آمریکا به ازای هر 100,000 تخطی از قوانین رانندگی، 11.6 مورد تلفات داشته است. آلمان؟ 4.3.
 
انتخابی آلاینده در یکی از سبز ترین کشورهای دنیا
 
سال 1973 در ایالات متحده قانونی تصویب شد که محدودیت سرعت را به 88 کیلومتر بر ساعت کاهش می داد. این قانون در جدا از خشم عموم، مخالفت های دولت مردان را در پی داشت.
 
سرانجام این قانون در 1995 توسط مجلس جمهوری خواه لغو شد. به دنبال آن، سی و سه ایالت بلافاصله محدودیت سرعت خود را افزایش دادند. این مسئله که آن قانون چقدر در ارتقا امنیت جاده ها موثر بود، جای بحث دارد اما بدون شک گامی مثبت در جهت کاهش مصرف سوخت بود.
 
88 کیلومتر بر ساعت بهینه ترین سرعت برای رانندگی است، به طوری که در 128 کیلومتر برساعت مصرف سوخت 28 درصد افزایش می یابد. احتمالاً امروزه به خاطر لغو آن قانون، میلیون ها گالون سوخت بیشتر در آمریکا مصرف می شود.
 
این را هم در نظر بگیرید هنوز در آمریکا قوانین محدودیت سرعت وجود دارد در حالی که آلمانی ها آزادی عملی به مراتب بیشتر دارند. همین موضوع، مصرف سوخت در این کشور را به طور سرسام آوری بالا می برد.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , اتوبان آلمان , قوانین رانندگی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

آزاده
0

اتوبان ها محدودیت سرعت ندارند، و اون تابلوی ۱۳۰ ،، سرعت توصیه شده هست.
منظور این هست که اگر تصادفی صورت بگیره بیمه براش پرداخت نمیشه.
18:04  1400/03/16
پاسخ دادن
سعید
1

مقاله بسیار گیج کننده بود.غلط نگارشی هم داره.من الان متوجه نشدم محدودیت داره یا نداره؟هیتلر اولین بزرگراه رو ساخته با نه؟بالاخره امنیت هست یا نیست؟
10:54  1396/01/19
پاسخ دادن
علی
0

با سلام خدمت شما آقا سعید
بله این اتوبانها هم جاهاییش محدودیدت سرعت دارند همه اتوبانها محدودیت سرعت در بسیاری از نقاط را دارند ولی گاها رعایت نمی شه ولی در مورد این اوبانها به شدت این قانون اعمال می شه مقاله آقای فرزانه تو مجله ماشین می گه برخی از مناطقش محدودیت داره ولی بهشت وقتی هست که محدودیت اتمام اونو ببینی که 120 هست یعنی زیر 120 نباید رفت تو این اتوبانها و این اتوبانها خیلی از جاهاش به دستور رایش سوم صورت گرفته اینو تو تاریخچه اینها هم نوشته و البته امنیتش هم علی رغم این سرعت نامحدود در اوبانها آمار تصادفاتش به نسبت این حجم سرعت بسیار پایینه و یه جور این مقاله رو نقض می کرد که به نظر هم میاد درست تر باشه
19:43  1396/01/19

خالقی
0

ناموسا 1car خودشم این مقاله هاییکه میذاره رو نمیخونه اونوقت ما میخونیم خخخ
22:33  1396/01/22

علی
8

با سلام
والا مقاله خیلی گیج کننده ای بود من اخر نفهمیدم امنیتش علامت سوال دارد یا ندارد؟چون جایی 67 درصد عنوان شده و جایی 60 درصد در جاده های روستایی؟؟؟؟
دوم اینکه این اتوبانها در بسیاری از نقاط به دستور رایش سوم ساخته شده که تو متن هم بهش پرداخته شده ولی در تیتر نه.
سوم در مورد مصرف سوخت که البته با کلیاتش من موافقم ولی بهتره نویسنده این مقاله بیشتر مطالعه کنند در این مورد .... نظر ایشون رو به مقاله مجله ماشین به قلم آقای فرزانه در مورد اتوبانهای آلمان جلب می کنم .
در کل مثل بسیاری از مقالات دیجیاتو که دارای نگارش ضعیف و یا ترجمه نه چندان جالب هستند این مقاله هم مستثنی نبود و صد البته از یه سایت موبایلی بیشتر این انتظار نمی رفت که در مورد مسائل خودرویی بیاد نظر بده
20:34  1396/01/17
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 29 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علیرضا x5 شهریور : سلام دوست عزیز واسه بیمه عجله نکن،ما ۲۵ اسفند بیمه شده تازه پلاک کردن با کلی جر وبحث، هنوز هم تحویل ندادن،یعنی خودت حساب کن تا تحویل بدن ۳ ماه از بیمه گذشته
سیامک X5 آبان : ببخشید شماره قرارداد تون رو لطف میکنید؟
احسان دنا پلاس مشکی : موعد تحویل ۳۰اسفند هنوز فاکتور نشده
امیر : دوستان من امروز با نمایندگی تماس گرفتم گفتن تا ۱۵ ام فاکتور شده.
مهدی صدرا : سلام به خوشی شما و همه دوستان سوار شوید . مبارک همگی
T9 ثبت نام ۱۳ آذر : سلام ۱۴آذر ثبت نام تحویل سیستمی ۲۸ اسفند ولی هیچ اتفاقی نیفتاده فقط میگن صبر کن همین هیچی معلوم نیست
علی : من 6 شهریور 370 ریختم و 1 اردیبهشت پیامک تکمیل وجه اومد 423800
شاهین پلاس : شما رو به جونِ عزیزانتون قسم ، خبر دروغ ننویسید .
شهابx5 آبان : مبارک باشه بی زحمت شماره قرارداد رو میگی
بهنام : سلام نمایندگی افتخار فونیکس اف ایکس ثبت نام کردم الان دوماهه مدارک بدستم رسیده .تاریخ تحویلم گذشته ،هیچ جواب درستی نمیدن فقط میگن بایدصبرکنی تامجوزصادربشه .این چه وضعشه پول ومیگیرن بعدیچسال مابایدپیاده بریم تاببینیم کی عشقشون میکشه تحویل بدن؟؟چرادادستانی ورودنمیکنه داخل دزدی مدیران خودرو؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تالی : سلام.جناب توحید مشخصات فاکتور رو از کجا نگاه کنم؟شماره شاسیو
زاغی- معاونت فروش : 13 اردیبهشت ساعت 10 صبح کیلومتر 9 در خراب شده شرکت سایپا
دنا6 : دوستانی که دنا 6دنده تحویل گرفتن فرمان ماشین بصورت Dکات هست یا خیر؟
آریزو 8 مجید : لطفا هر پیج خودرویی رو که فالو دارین در میان بذارید رسانه ای بشه
هایما pro : سلام آقا یاسین شما پلاک شدین؟
آریزو 8 مجید : امروز به پیج خودرویی بروخودرو دایرکت دادم و خواستم مشکل ماهایی که تو مدیران خودرو ثبت نام کردیم رو رسانه ایی کنه در پاسخ بهم این پیام رو دادن، سلام وقت بخیر طبق معمول مشکلات گمرک و تعرفه و دلار و.. نمیتونن مجوز ترخیص بگیرن و پیگیری کردیم و قرار شده توافق کنن و بتونن ترخیص کنن
پارسا. : خب خدا رو شکر پس دیدی که حرف الکی نزده بودم😉
هایما pro : سلام آقا یاسین شما پلاک شدین؟
محسن : مبارک باشه آقا اسماعیل بعدش رینگ المنیوم بودی یا فولاد
9 اسفند : 9اسفند تکمیل وجه کردم هنوز خبری از فاکتور نیست😔😔