در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟

 

در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟

 
نمایشگاه خودرو تهران از ۲۶ تا ۳۰ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد. نمایشگاهی که حاشیه‌های فراوانی داشت؛ از غرفه‌ی خلوت سایپا تا غرفه‌ی شلوغ پرشیا خودرو. از خودرویی مثل پژو ۲۰۰۸ که حضور پررنگی داشت تا دنا پلاس که با وجود جنجال اخیرش، در این مراسم غایب بود. خودروهای الکتریکی و هیبریدی هم در این نمایشگاه سنگ تمام گذاشتند. به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک به طور گسترده آن‌ها را در کوچه خیابان‌های شهر ببینیم. دیجی‌کالامگ هم با استفاده از ابزارهای لایو و استوری در اینستاگرام، مخاطبان خود را با نمایشگاه همراه کرد. حالا می‌خواهیم درکنار شما روایت جذابی داشته باشیم به آن‌چه که در نمایشگاه خودرو امسال گذشت.
 
گوش کنید: همه‌ی آن‌چه در نمایشگاه خودرو تهران گذشت
 
شهر آفتاب؟
 
اسمی جدید و ناآشنا. البته این نام برای بعضی از دانش‌آموزان و دانشجویان که برای نمایشگاه کتاب به این مکان سفر کرده بودند نا آشنا نبود. هدف اصلی از نقل مکان نمایشگاه خودرو، کاهش بار ترافیکی داخل شهر بود؛ ایده‌ای هوشمندانه که موفق از آب در آمد. وقتی که به نمایشگاه رسیدیم، با فضای بزرگ پارکینگ و سالن‌های آن روبرو شدیم که معضل فضای کم جای پارک و غرفه‌ها را به‌طور کامل برطرف می‌کرد. مجموعه‌ی نمایشگاه شهر آفتاب از معماری زیبا و فضای باز گسترده‌ای بهره‌مند است که به نظر می‌رسد برای سال‌ها بتواند محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های مهم باشد.
 
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
آدرنالین ترشح می‌شود!
 
یکی از جذاب‌ترین غرفه‌ها متعلق به پرشیا خودرو، نماینده‌ی ب‌ام‌و در ایران بود. در این غرفه دو خودروی شاخص حضور داشتند. قصر مجلل سری ۷، با مدل ۷۳۰Li به رقابت همتایان لوکسی مثل بنز S کلاس می‌رود. داخل این خودرو پر از امکانات و تجهیزات رفاهی مختلفی است که رانندگی را به یک تجربه‌ی هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند. در کنار این آلمانی، سفینه‌ی فضایی i8 قرار داشت که بیشتر از هر خودرویی توانست نظر همه را به سمت خود جلب کند. خودرویی با ظاهر جنجالی و جوان‌پسند و کابینی دلنشین و نوآورانه که هرکسی را وسوسه به راندن خود می‌کند. کارشناسان گروه دیجی‌کالا مگ توانستند با هماهنگی‌های لازم درون این خودروها بنشینند و با استفاده از ابزار لایو اینستاگرام گزارشی ترتیب دهند. گزارشی زنده که بسیاری از مخاطبان را مجذوب خود کرد.
 
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
غرفه‌ی لوتوس هم جزو پربازدید‌ترین‌ها بود. این برند با مدل‌های الیزه اس و ۲۲۰ کاپ پا به این مراسم گذاشته بود. مسئولان این غرفه در مورد مشخصات این خودروها به مردم اطلاع‌رسانی می‌کردند. یکی از مسئولان غرفه لوتوس پیش‌بینی می‌کرد که علی‌رغم واردات محدود این ماشین‌ها، فروش خوبی را تجربه کنند. این خودروهای انگلیسی توانسته‌ بودند با ظاهر اسپرت و جوان‌پسند، نظر همه را به سمت خود جلب کنند.
 
نگین‌خودرو که نمایندگی رنو در ایران است، با خودروی اسپرت RS01 باعث باشکوه‌‌تر شدن این نمایشگاه شد. خودروی زرد رنگی که قلب تپنده‌ی ۳٫۸ لیتری توئین‌توربو با قدرت ۵۵۰ اسب‌بخار در آن قرار گرفته است. RS01 در یک فضای اختصاصی قرار داشت که دورتادور آن شیشه بود و مردم درکنار آن سلفی می‌گرفتند. تلیسمن، فلوئنس هیبرید و کلئوس از شاخص‌ترین محصولات رنو در این نمایشگاه بودند.
 
خودروی سبز، آسمان آبی‌تر!
 
در این نمایشگاه، شاهد حضور خودروهایی بودیم که اصطلاحا سبز نامیده می‌شوند. خودروهای سبز به اتومبیل‌هایی گفته می‌شود که تمام برقی یا هیبرید هستند. خودروهای هیبریدی در کنار موتور بنزینی یا دیزل، از یک موتور برقی هم بهره می‌برند. در این رویداد از نسخه‌ی جدید اپتیما هیبریدی رونمایی شد که جزو خانواده‌ی خودروهای هیبریدی قرار می‌گیرد. هم‌چنین، حضور هیوندای سوناتا LF هیبرید هم از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بود. رنو هم با مدل‌های ZOE و فلوئنس برقی به این مراسم پا گذاشته بود.
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
چشم‌ بادامی‌ها، پویاتر از همیشه!
 
سری به محصولات چینی زدیم. همان‌طور که انتظار داشتیم، چشم‌بادامی‌ها با محصولات مختلف خود توانسته بودند، حضور موفقی در این مراسم داشته باشند. مثل نمایشگاه اصفهان، شاهد حضور MVM X22 بودیم که از استقبال نسبتا گرم مردم برخوردار شد. این خودروساز چینی قصد دارد با معرفی کراس‌اور جدید خود در ایران، جا پای خود را در بازار کشورمان بیشتر کند و سبد محصولات خودش را رنگارنگ‌ کند.
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
MG و BYD با مدل‌های متنوعی از خودروهای بنزینی و سبز آمده‌ بودند. BYD با مدل‌های‌ بنزینی سانگ، S6 و برقی E6 در نمایشگاه حاضر شد که نگاه‌های پرسش‌گرایانه‌ی مردم را به سمت خود جلب می‌کردند. MG هم با خودروهای مختلف بنزینی و سبز حضور داشت. Roewe E50 خودروی برقی این شرکت و Roewe 550 Plug-in Hybrid خودروی پلاگین هایبرید آن بود. به قدری این روزها، خودروهای سبز اهمیت پیدا کرده‌اند که حتی در غرفه‌ی ماموت واقع در سالن خودروهای سنگین شاهد مدلی ویژه از اسکانیا بودیم. خودرویی که با شعار «هم‌زیست با محیط زیست» با کمترین میزان آلودگی و استاندارد یورو ۶ به عنوان نماینده‌ی خودروی دوستدار محیط زیست در این مراسم ظاهر شد.
 
حضور خودروسازان ایرانی چطور بود؟
 
دو محصول جدید پژو با مدل‌های ۲۰۰۸ و ۵۰۸ در ابتدای سالن قرار داشتند. خیلی وقت است که ایران‌خودرو نوید مونتاژ این دو محصول فرانسوی را داده است. ۲۰۰۸ کراس‌اور شهری و ۵۰۸ سدان نیمه‌لوکس برند پژو است که بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جلب کرده بودند. این غرفه به قدری شلوغ بود که جای سوزن انداختن نبود و عکاسان ما به سختی توانستند در ساعات بازدید برای عموم، از این دو خودرو عکس بگیرند. جای خالی دنا پلاس، ۲۰۷ صندوق‌دار و مرسدس‌بنز E200 به خوبی در این مراسم احساس می‌شد. دنا پلاس و ۲۰۷ صندوق‌دار که در چند هفته‌ی اخیر توانسته بودند نظر رسانه‌ها را به خود جلب کنند، در کمال تعجب غایب بودند. در مورد مرسدس‌بنز E200 هم گفته شده بود که مدل مونتاژ این خودرو به زودی در ایران عرضه می‌شود. بنابراین انتظار داشتیم که با این آلمانی زیبارو از نزدیک ملاقات کنیم ولی این امر هم میسر نشد. البته یکی از مسئولان این غرفه به ما گفت که غیبت این خودرو، دلیلی بر عدم همکاری ما با مرسدس ‌بنز نیست.
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
اگرچه، سایپا با محصولات سیتروئن C4، چانگان CS35، برلیانس H230 و ساینا تلاش کرده‌ بود که سفره‌ی خود را رنگارنگ جلوه‌ دهد اما چندان در جذب مخاطب موفق نبود. با یکی از مسئولان این غرفه صحبت کردیم و داخل ساینا نشستیم. خودرویی که انتظار داشتیم مدل اتومات آن در این رویداد حضور پیدا کند اما بازهم با غیبت یک محصول استراتژیک ایرانی روبرو شدیم. ساینا خودروی نسبتا جدیدی است که مدل اتومات آن به تازگی در سبد محصولات این شرکت قرار گرفته است.
 
در انتهای سالن یک لامبورگینی زرد رنگ قرار داشت. این لامبورگینی یک مدل دست‌ساز و ایرانی بود که شباهت‌های نسبتا زیادی با مدل اونتادور داشت. سازنده‌ی این خودرو با تلاش‌های زیاد و بدون هیچ‌گونه حمایت، توانسته بود این مدل را بسازد. یک لامبورگینی دست‌ساز که موتور ۵٫۷ لیتری روی آن قرار داشت.
 
پس ریش‌سفیدان چه می‌شوند؟
 
از غرفه‌ی خودروهای داخلی، خارجی و هیبریدی که بگذریم، نوبت به سالن کلاسیک‌ها می‌رسد. یک سالن بزرگ دو قسمتی برای میزبانی از ریش‌سفیدان نمایشگاه. در این نمایشگاه، به جرات شاهد یکی از بهترین گردهمایی‌های خودروهای کلاسیک و قدیمی بودیم که با همکاری غرفه‌داران، بسیار منظم و بی‌حاشیه برپا شده بود. در بدو ورود شاهد صف آلمانی‌ها بودیم که عمدتا شامل محصولات ب‌ام‌و در دو کلاس‌ سری۳ و ۵ بودند. از بنز، مدل‌های پونتون و SL نسل اول و سوم از شاخص‌ترین خودروهای آلمانی بودند. از غرفه‌ی فرانسوی‌ها هم می‌توانیم به مدل‌های DS73 و ۴۰۴ سدان و کوپه اشاره کرد. آمریکایی‌ها حضور چشم‌گیری داشتند؛ فورد ماستنگ، شورولت کامارو و دوج چارجر سه تفنگدار این سالن بودند. خودروهایی که با زرق و برق کنارهم پارک شده‌بودند. در کنار خودروهای کلاسیک هم ماکت‌های ارزشمند و قیمتی قرار گرفته بود که هرکدام از آن‌ها قیمت میلیونی داشتند!
 
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
دریفت یعنی اوج هیجان!
 
در فضای بزرگ نمایشگاه شهر آفتاب، مسئولان بخشی را به پیست کوچک دریفت اختصاص داده بودند. راننده‌های حرفه‌ای که با حرکت‌های نمایشی هیجان‌انگیز خود مردم را به وجد می‌آوردند. تیم دیجی‌کالا مگ هم به‌طور ویژه برای هواداران، پوشش لایو و استوری اینستاگرام ترتیب داد. صاحبان خودرو‌ها از هزینه‌ی این ورزش می‌گفتند که با توجه به مخارج چند ده میلیونی اتومبیل‌رانی، می‌‌توان آن را جزو گران‌ترین رشته‌های ورزشی به حساب آورد. خودروهای نسبتا گران‌قیمت که به‌طور ویژه برای این رشته تغییراتی در آن‌ها داده شده بود. ب‌ام‌و سری ۶ نسل دوم (E63)، سری ۳ نسل دوم (E30) و نیسان آلتیما از خودروهای اختصاصی دریفت بودند.
 
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
بنشینید و خودروهای ما را تست کنید!
 
در کنار این پیست، فضای تست‌ درایو هم وجود داشت تا علاقمندان به تست خودروهای بعضی از شرکت‌ها، شانس تجربه‌ی رانندگی با آن‌ها را پیدا کنند. خودروهایی مثل میتسوبیشی ASX، میتسوبیشی لنسر، میتسوبیشی اوت‌لندر و DS5 LS. کارشناسان دیجی‌کالا مگ هم توانستند سوار بعضی از این خودروها شوند و با استفاده از لایو اینستاگرام ویدیوهای زنده‌ی هیجان‌انگیزی برای مخاطبان پخش کنند.
 
جمع‌بندی
 
روی هم رفته، با توجه به برگزاری آبرومندانه‌ی نمایشگاه خودرو با وقفه‌ی ۱۱ ساله و حضور پررنگ خودروسازان و شرکت‌های رسمی واردات اتومبیل، می‌توانیم احساس رضایتمندی از برگزاری این رویداد داشته باشیم. نمایشگاهی که با سناریوهای هوشمندانه توانست نظر مثبت بسیاری را به سمت خود جلب کند. سالن‌ خودروهای کلاسیک، پیست حرکات نمایشی و تست‌ درایو از شاخص‌ترین بخش‌های جذاب نمایشگاه امسال بودند. حضور برندهای مختلف با محصولات جدید هم از اخبار خوشحال‌کننده‌ای است که احتمالا نوید عوض شدن چهره‌ی خیابان‌هایمان را در سال جدید را به ما می‌دهند. دیجی‌کالامگ هم این روزها، با اخبار مختلف در اینستاگرام و تلگرام همراه شما عزیزان بود.
 
شما از تجربه‌ی نمایشگاه خودرو امسال به ما بگوئید. آیا نمایشگاه امسال را دوست داشتید؟
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نمایشگاه خودرو , شهر افتاب






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

هرمز
0

از یه دیدگاه به عنوان یه نمایشگاه خودرو تو سال 2017 تو پایتخت یه کشور، قابل مقایسه با معمولی ترین نمایشگاه های خارج از کشور هم نبود ولی از یه دیدگاه دیگه به عنوان یه تجربه بعد از یازده سال اونم با همه محدودیت ها تو زمینه خودرو روی هم رفته بد نبود و جا داره از همه کسایی که واسه برپایی اون زحمت کشیدن قدردانی کنیم
20:02  1395/12/07
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
دستی تیتانیوم آذر : درود . مبارک باشه و خیرشو ببینین به امید خدا چندم تکمیل وجه کردین
تارا دستی : تارا دستی ۳ آبان فوق العاده نقره ای تیتانیوم فاکتور شد
J̌7 : سلام بر عزیزان دو مرحله اردبشهت کسی شاسی شده
x5 سفید : جهت اطلاع دوستان ثبت نام ۲۵ فروردین دو مرحله ایی تکمیل وجه ۱۱ شهریور شاسی ۲۸ مهر و امروز فکر میکنم بیمه شده رفته برای صدور پلاک
x5 سفید : من‌هم‌دقیقا شرایط شمارو دارم و ماشین ظاهرا بیمه شده رفته برای صدور پلاک
جواد : چجور وارد اینجا شدی ک این مشخصاتو اورد؟
شاهین : چه جالب نازنین سفید رنگ خیلی عالی بود حال نازی رو گرفتی جان برار
f x5 : سلام دوست عزیز وقتتون بخیر کامنت شما رو خوندم در خصوص خسارت خوب چرا از زمان شاسی تازه خسارت رو حساب کردند اگر مطابق قرارداد هم بخواهیم در نظر بگیریم تو قرارداد نوشته از زمان تکمیل وجه ظرف ۳۰ روز کاری باید خودرو رو تحویل بدن خب بعد از ۳۰ روز کاری وقتی خودرو تحویل ندادند بعد از پایان ۳۰ روز باید خسارت حساب بشه الان برای بنده ۲۰ روز از آن ۳۰ روز کاری هم گذشته هنوز شماره شاسی نشده یعنی ۲۰ روز اینجا باید خسارت به من بدن اگه قرار باشه الان شاسی کنند و من زمان شاسی تحویل بگیرم خب اینا زیر یک ماه ممکنه تحویل بدن و خسارت قابل توجهی دست من رو نمی‌گیره اگر شما اطلاعات بیشتری دارین ممنون میشم ارائه بدید که دوستانم استفاده کنن
شاهین پلاس۱ : داداش برو بپرس ببین چند نفر جلوتن چرا فاکتور نشدی
شاهین : اگه کسی فاکتور شده این دو روزه لطفا بگه ببینیم ادامه داره یا نه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 اتو سقف فلز تحویل 30 دی : سلام منم تبدیل بودم واسه من فردای تحویل مدارک تیک مدارک خورد و روز بعدشم فاکتور شد
ماهان : سلام دوستان بعد از اینکه فاکتور بشه حداکثر چقدر طول میکشه ماشین به دستمون برسه؟؟
پیمان 151 شهریور : سلام دوستان به نظر شما چرا پراید وانت 414 میلیونی تو قیمت کارخانه هنوز هست والی همین بدون کفی تو قیمت کارخانه زده توقف تولید جریان چیه دوستان ممنونم ❤️
207 پانا فولادی : منم وضعیتم دقیقا مثل شماست اردبیهشت ثبت نام کردم شهریور اسقاط تا الان بی دعوتنامه واقعا ویران خودرو هست اون خراب شده
من : سلام وقتون بخیر کسی هست که تحویل حضوری گرفته باشد یاپیامک زده باشن براش اومده باشد لطفا اگه بزرگواری هست تاریخ پلاک رو بگویید تشکر منم سوم پلاک شدم خبری نیست تحویل حضوری زدم
نگین : میشه لطفا جواب بدین خیلی فکرم رو مشغول کرده اخه اولین ماشینم هست خیلی نگرانم به خدا ازناراحتی حتی ناهار نخوردم
فرسوده اذر : دوست عزیز من هم طرح فرسوده اذر ماه هستمباز کامستر چک کنید ببینیددعوتنامه نیامد من حواله گرفتم اگر به نام خودتون زنگ بزید به شرکت خراب شده بببینید کی میفرستند
اهورا : دوست عزیز کاملا درکتون میکنم من به مرحله ای رسیدم از بس کاری ازم بر نمیاد دیگه میزنم زیر گریه. خدا ریشه این سایپا خشک کنه. از بس خدا هم صدا زدم و کاری نکرد خسته شدم.
کوییک آر اس : جهت اطلاع دوستان: خودم کوییک آر اس ثبت نام 24 دی 403 تکمیل وجه 23 تیر و سها بیست و چهارم هنوز فاکتور نشده و همچنین دوستم کوییک اسم ثبت نامش ردیبهشت فکر می کنم بود تکمیل وجه 27 تیر پلاک 5 روز بعدش چراغ تحویل امروز روشن شد و همچنین یکی دیگه از دوستانم کوییک GX-L با ترمز ESC و SBR پذیرش 19 دی 403 و تکمیل وجه 21 خرداد کوییک حدودا دو هفته است فاکتور شده اما پلاک هنوز نه.
نگین : یک اقای نوشته بودن از نمایندگی رشت تحویل گرفته بود ماشین تصادف داشت منم روز دوشنبه از همون نمایندگی کوئیک اس تحویل گرفتم صندوق عقب ماشینم خوب بسته نمی شود انگار درز صندوقش بازه یعنی یک طرف خیلی بزرگه یک طرف خیلی کوچیک ؟؟؟ باید چی کار کنم ؟؟ از داخل نگاه کردن بعدش پیش صندوق طاقچه عقبش به اندازه دو بند انگشت ریختگی رنگ داره ؟؟ به نظرتون مشکل داره