سوء‌استفاده از قدرت خرید پایین مردم در تولید خودروهای بی‌کیفیت

 

سوء‌استفاده از قدرت خرید پایین مردم در تولید خودروهای بی‌کیفیت

 
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد که قدرت خرید پایین مشتریان خودروهای ایرانی عامل مهم و تعیین کننده‌ای در تداوم تولید خودروهای پرمصرف، آلاینده و بی‌کیفیت است.
 
سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: وضعیت خودروهای ایرانی از جنبه آلایندگی و بی‌کیفیت بودن، ماهانه توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بررسی و اعلام می‌شود. براساس اعلام این شرکت خودروهای زیر 40 میلیون تومان ایرانی و چینی فاقد استانداردهای زیست‌محیطی و کیفیت هستند اما ایران‌خودرو، سایپا و دیگر خودروسازان داخلی هیچ علاقه و انگیزه‌ای برای اصلاح وضعیت جاری ندارد. براساس گزارش شرکت مزبور برخی خودروهای چینی که قیمت بیش از 55 میلیون تومان دارند نیز در شمار خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده قرار دارند. جای تعجب است که این خودروها با حمایت‌های مالی خودروسازان و اختصاص وام‌های بالا، در حال افزایش سهم خود در بازار خودروی کشور هستند.
 
وی نتیجه بی‌توجهی خودروسازان به کیفیت و آلایندگی بالای خودروهای ایرانی و چینی را به ضرر مردم در کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: بی‌توجهی خودروسازان به گزارش‌های ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد و تداوم تولید خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده نوعی دهن‌کجی به استانداردهایی است که خودروسازان مکلف به رعایت این مجوزها در تولیدات‌شان هستند.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس سیاست تولید پرتیراژ  را در افزایش آلودگی‌های زیست‌محیطی موثر دانست و افزود: حجم خودروهای فرسوده، تولید پرتیراژ خودروهای آلاینده و بی‌کیفیت و تردد بیش از حد خودروها در کلان‌شهرها به ویژه در تهران موجب مشکلات ترافیکی و افزایش غلظت آلاینده‌های شهری شده است علاوه بر آن ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در تهران و سایر کلان‌شهرها نیز مزید بر علت است.
 
این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مالکیت دولتی شرکت‌های خودرویی را از عمده دلایل بی‌رغبتی و بی‌توجهی خودروسازان به تولید خودروهای باکیفیت ارزیابی و خاطرنشان کرد: وقتی سهام‌دار و بهره‌بردار اصلی شرکت‌های خودروساز، دولت و دستگاه‌ها هستند، نمی‌توان انتظار دلسوزی، اصلاح رویه‌های معیوب و به‌روزرسانی خطوط را داشت چون انحصاری بودن بازار خودرو و فقدان رقبای قوی بخش خصوصی از یک سو و صف خریداران از دیگر سو هیچ اجباری را برای بهبود کیفیت سطح استانداردهای تولید خودروها ایجاد نکرده است.
 
زرآبادی «صف مشتریان» و «قیمت» خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده را از دیگر علل تولید پرتیراژ خودروهای زیر 60 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: به نظر می‌رسد قدرت خرید پایین مشتریان خودروهای ایرانی به عامل مهم و تعیین کننده‌ای برای تداوم تولید خودروهای پرمصرف، آلاینده و بی‌کیفیت تبدیل شده است به بیان دیگر خودروسازان با سوء استفاده از قدرت خرید ضعیف مشتریان خود خودروهایی را به آنان می‌فروشند که علاوه بر آنکه به هیچ وجه ارزش قیمت‌های جاری را ندارند در دراز مدت هم از نظر جانی و هم از نظر مالی گرفتاری‌ها و مشکلات زیادی را برای آنان به وجود می‌آورند.
 
وی خصوصی‌سازی خودروسازان دولتی و رقابتی کردن صنعت خودروسازی کشور را از موثرترین عوامل خروج صنعت خودروی کشور از تولید خودروهای گران، بی‌کیفیت و آلاینده دانست.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قدرت خرید پایین , سوء استفاده , بی کیفیت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

علی
6

با سلام
به نظر می رسه این نماینده محترم از حالا تبلیغات دور بعدش را شروع کرده . یعنی شما ها اینو نمی دونستید؟کسی هست خداییش این مطالب ایشون رو اطلاع نداشته باشه؟از برکات شیخ ما چه عجب ارده را خورد گفت شیرین است .
12:28  1395/12/03
گزارش
پاسخ دادن
*
4

از عنایات شیخ ما این است
که عسل خورد و گفت شیرین است
اصلاحیه داش علی
13:34  1395/12/03

گزارش
سام
5

به برکت انحصار سالهاست که خودروساز هر کاری..........................
11:38  1395/12/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عباسی : تکمیل وجه فروردین نداریم
Mojtabaa : دوستان پيگير باشين و تهديد به مراجعه حضوري كنين انجام ميشه برا من ٢روز پيش شاسي شد
تارا اسفند سرامیک : سلام مبارک باشه ردیف قرارداد چند بود
نرگس : سلام آقا صادق خبری از ماشینتون نشد
A5شهریور : بنده روز یکشنبه مجددا میرم دفتر مرکزی‌ حتما باید داد و بیداد کنی تا ماشین شاسی کنن
شاهین پلاس : یعنی فروردین اصلأ نداشتیم تکمیل وجه کسی من اردیبهشت هستم
شاهین شهریور : چیکار کنم افزایش قیمت به نصف دیگه نخوره؟ من نصفشو دادم تحویل شهریور زده GL هستش چجوری باید نصف دیگشو بدم؟
محمد : سلام بنظرم امکان نداره افزایش به ما بخوره. چون هفته چهارم مرداد هستیم .نصف مبلغ رو واریز کرديم. چون سری پیش هم که افزایش خورد .به اونایی که نصفشو ریخته بودن افزایش نخورد .ایران خودرو هم .اعلام کرد به پیش فروش و فوری افزایش نمیخوره .ولی درکل بخاطر این ماشین مغزمان رفت بخدا
ناشناس : مهر 402 290 میلیون پیش فروش طرح عادی سامانه یکپارچه هنوز دعوتنامه تکمیل هفته چهارم اسفندماه 403 شرکت سایپا تا الان نفرستاده پس کی میخواد بفرسته تا ماهم مثل بقیه تکمیل وجه کنیم خرداد 404 داره تموم میشه هنوز صادر نشده پس کی ارسال میکنه دعوتنامه های هفته چهارم اسفندماه 403
علی طیاری ایکس 5 : سلام عزیزان کسانی که همه مدارک خودرو به دستشون رسیده میشه بگین ،که برگ سبز خودرو کی بهتون دادن؟چون من یه هفته هست کارت ماشین برام اومده ولی برگ سبز خودرو خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شاهین : ماشین شما افزایش قیمت خورده بهش منظورم یعنی اینکه فقط بیمه مالیات افزایش قیمت خورده منتظر بمونید مجددا براتون دعوت نامه صادر میکنن که مبلغش حدودا بین 6 تا 10 میلیون هستش
دنا اتوماتیک : سلام تیر کسی فاکتور نشده، اینکه میان میگن فاکتور شدیم عجیبه اصلا چند روزی هست فاکتور نداره ایران خودرو
علی 27 مهر : همون 27 تحویل دادم ولی بیست مهر انجام داده بودم
توحید ارومیه : فروش فوق العاده بله از سود تاخیر کم میشه
محمدرضا : سلام دوستان آخرین پیامم اینجا هست برای اطلاع دوستان پیش فروش تکمیل وجه 2اسفند ، فاکتور 13 خرداد،پلاک19 خرداد، چراغ تحویل دیروز روشن شد الان از نمایندگی تماس گرفتن گفتن ماشین رسیده یکشنبه برم تحویل بگیرم به امید اینکه همه دوستان هر چه زودتر به ماشینشون برسن و تحویل بگیرن بعد از یکسال ماشین داره می رسه دستم پارسال 23 خرداد ثبت نام کردم.
فوق العاده بهمن 6بهمن : سایپا پول های رو خورد تمام ..ملت اگر پیاده هستید فکری کنید واسه خودتون
آریزو5 کرمان : سلام دوستانی که دیروز فاکتور شدن پلاک برایشان امروز صادر شده؟
مریم : سلام سقف فلز فروش فوری خرداد کسی فاکتور شده؟ 11 خرداد بودم تحویل . خبری نیست
مجید : سلام سخا چه تاریخی رد کردی ؟
مهدی : رانا تا چندم فاکتور شد ؟