بررسی رنو مگان سدان 2007

بررسی رنو مگان سدان 2007

رنو یکی از خودروسازان موفق فرانسوی است که محصولاتش در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد. گرچه رنو در ایران نتوانست به موفقیت پژو دست پیدا کند، ولی با این حال رنو 5 دوست داشتنی را هیچ گاه نمی توانیم فراموش کنیم و اغلب با آن خاطرات شیرینی داریم. بعد از حضور موفق رنو 5 و حضور نا موفق رنو 21 که ورودش با خدمت در ناوگان تاکسیرانی اعلام شد، نوبت به رنو لوگان (تندر 90) و رنو مگان و دیگر محصولات این فرانسوی کهنه کار از قبیل لتیتیود و کولیوس رسید که لوگان و مگان با استقبال مردم مواجه گردیدند و توسط ایران خودرو و پارس خودرو مونتاژ شدند.

بررسی رنو مگان سدان 2007

در این مطلب قصد داریم تا با خودروی مگان بیش تر آشنا شویم. مدل های وارداتی به کشور در سال 2006 و بعد از آن که مونتاژ داخل بودند، با دو حجم موتور 1.6 و 2.0 لیتری عرضه شدند . این خودرو، تلاش فرانسوی ها برای رقابت با آلمانی ها در کلاس خودروهای سدان جمع و جور بود. 

 

طراحی

بررسی رنو مگان سدان 2007

مگان اولین محصول تولیدی رنو بود که فلسفه جدید این خودروساز فرانسوی را در طراحی به معرض نمایش گذاشت. زوایای تند و خطوط شکسته باعث شده که وقتی این خودرو در کنار رقبای آلمانی قرار می گیرد، کمی عجیب و نامعقول به نظر برسد. اما در هر حال این سیاست جدید طراحی رنو است. البته در نمای عقبی مدل های هاچ بک، این حس دوچندان می شود. در مدل های پایه، خبری از رینگ های آلومینیومی نیست و حس ارزان سازی شدن خودرو به بیننده القا می شود.

بررسی رنو مگان سدان 2007

استفاده از رنگ روشن در داخل کابین که به زیبایی ترکیب شده اند، آرامش خاصی به سرنشینان می دهد ولی نگهداری از آن کمی مشکل است. طراحی داخل و به خصوص داشبورد، محافظه کارانه تر از طراحی خارجی است. در مدل های فول، تهویه مطبوع اتوماتیک بوده و نمایشگر بالای داشبورد نیز اطلاعات مورد نیاز را در اختیار راننده قرار می دهد. کیلومتر شمار و سایر نشان دهده ها ساده ولی کاربردی و در دید کامل راننده هستند. کامپیوتر سفری نیز بین صفحه کیلومتر شمار و دور موتور قرارگرفته و اطلاعاتی از قبیل میزان مصرف سوخت در لحظه و غیره را نمایش می دهد.

بررسی رنو مگان سدان 2007

در مدل های پایه اروپایی، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ های جلوی اتوماتیک و کروز کنترل به صورت استاندارد در دسترس هستند. خودروهای فرانسوی اغلب بین مردم به خودروهای ارزان و کم کیفیت شناخته می شوند که مگان می تواند خط بطلانی بر تمام این نظریه ها بکشد.

بررسی رنو مگان سدان 2007

جنس مواد به کار رفته در داخل کابین مرغوب بوده و لمس کردن آن ها حس خوبی دارد. البته باز هم مواردی وجود دارند که به شما یاد آوری کنند که سوار بر یک خودروی آلمانی نیستید! چراکه برخی از قطعات پلاستیکی در کنسول مرکزی به قدری بی کیفیت هستند که حتی هندی ها و چینی ها هم از استفاده آن در خودروهایشان امتناع خواهند کرد.

بررسی رنو مگان سدان 2007

در کل کیفیت کابین با این که بالاست، بازهم باخودروهایی همچون فورد فوکوس و فولکس واگن گلف بسیار فاصله دارد. فضای داخل برای 5 سرنشین با قد متوسط کافی است و فضای صندوق نیز برای 5 چمدان کوچک جای کافی دارد. واگر شما علاقه به ورزش اسکی دارید، می توانید با خواباندن صندلی های عقب که نسبت 60 به 40 دارند، به حجم صندوق بار افزوده و چوب های اسکی خود را در آن قرار دهید.

 

سواری و هندلینگ

بررسی رنو مگان سدان 2007

در داخل شهر مگان خودرویی بسیار نرم و راحت است. فرمان سبک آن به خوبی از خود عکس العمل نشان داده و شما را در ترافیک های شهری خسته نمی کند. شعاع گردشی کم و زاویه گردش بالای چرخ ها، پارک کردن در فضاهای کم را بسیار آسان ساخته است. سیستم تعلیق نرم مگان، از پس جاده های ناهموار و بی کیفیت به خوبی بر آمده و کمترین ضربه و لرزش را به اتاق وارد می کند.

بررسی رنو مگان سدان 2007

موتور چهار سیلندر 2 لیتری توانایی تولید 134 اسب بخار نیرو را دارد که برای استفاده روزمره کافی به نظر می رسند. مگان 1295 کیلوگرمی با این موتور قادر است تا با بهره گیری از گیربکس اتوماتیک چهار سرعته، در عرض 9.8 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در این قسمت می توان به فرمان که کمی عملکرد کند دارد و پدال های کلاچ و ترمز که بیش از حد نرم هستند، کمی ایراد گرفت. در کل کیفیت سواری و هندلینگ بسیار خوب و خودرو کاملاً در کنترل راننده است ولی در مانور با سرعت بالا باید کمی احتیاط کنید چون نرمی زیاد خودرو ممکن است شما را از کرده خود پشیمان کند!

 

هزینه نگهداری

بررسی رنو مگان سدان 2007

بازار فروش دست دوم مگان خوب بوده و در موقع فروش، شما را دچار مشکل نخواهد کرد. قیمت قطعات آن کمی بالا است و پیدا کردن قطعات اصلی آن در حال حاضر کمی دشوار است که البته این دو مشکل، گریبان گیر اغلب خودروهای داخل کشور، اعم از تولید داخل و وارداتی می باشد. نمونه های دست دوم کم کارکرد مگان 2008 در خارج از کشور، قیمتی کم تر از 12,000 دلار دارند. میانگین مصرف این خودرو با بنزین استاندارد، حدود 9 لیتر در یکصد کیلومتر است که کمی بیش تر از رقم اعلام شده توسط سازنده است. مصرف سوخت مگان به اندازه مصرف پاسات با موتور شش سیلندر 3.6 لیتری است و باید این را در نظر گرفت که پاسات قدرت موتوری دو برابر بیش تر از رنو مگان دارد. پس باید بگوییم که این فرانسوی خوش خوراک خودرویی اقتصادی نیست و هزینه نگهداری آن بالا است ولی در عین حال خوشدست، راحت و جادار می باشد. 

بررسی رنو مگان سدان 2007

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی رنو مگان سدان 2007


منبع

Unambitiousus

برچسب : رنو , مگان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

جوادگوزلی
0

مکان با اینکه عمری ازش گذشته وپیرمرد حساب میشه ولی می ارزه به صدتا از ماشین های به روز ایرانی و چینی
واقعا حیفه این ماشین را با ماشین های هم قیمت ایرانی معاوضه کرد
16:36  1403/02/04
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

ممنون از اطلاعات خوبی که به ما دادی.
17:09  1394/12/28
گزارش
پاسخ دادن
حسین رنجبر
0

خوب بود ممنون از اطلاعاتی که در اختیار قرار دادید...
15:18  1394/11/25
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: علی عالی پناه
2

مرسی از گزارش عالی شما . مدیریت محترم وان کار کاش میشد خودروهای داخلی که تا حالا هیچ سایتی به بررسی دقیق انها نپرداخته اند که البته عده ای فقط کم و بیش به ان پرداخته اند. اگر برای خودروهای داخلی هم نقد و بررسی و میزان مصرف واقعی و شتاب و تاپ اسپید و نیز میزان فروش و کیفیت قطعات و قیمت و مقایسه با یکدیگر بپردازید واقعا بسیار عالی میشود و ما نیز از ان بهره میبریم و بسیاری از هموطنان در خرید خودروهایشان در شک و شبهه هستند نیز با رویی باز میتوانند انتخابشان را راحت انجام دهند بر اساس نیازهایشان ونیز و دعا گوی شما باشند که راهی مطمن و اسان برای بررسی سرراهشان قرار دادید
14:20  1394/05/21
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
8

بررسی خوبی بود فق بهتر بود از قیمتهای داخلی هم استفاده میکردید.
17:13  1392/06/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: رامین علیپور
7

مرسی از گزارش کاملتون
18:24  1392/06/14
گزارش
پاسخ دادن
کسریی
0

من خودم مگان اتومات دارم مدل 86 اصل فرانسه است تنها مشکلش اینه که صدای موتور میاد تو کابین
22:55  1397/02/31

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین لگن : 11اذر ساعت ۱۱جلو سایپا دزد تو جاده مخصوص کرج
Puya : سلام آره دادا تاریخ تحویلم هفته اول مرداد بود الان توی دعوتنامه نوشته: حداکثر ۲۰روز کاری پس از واریز وجه برای تکمیل‌وجه هم ۱۵ روز کاری مهلت داده
A5 : ممنون لطف كردين شماهم شكايت كردين بابت تاخير؟
سایپای دزد : خراسان رضوی کسی نیست با هم بریم؟
علیرضا : دروغه عزیزان من سیزدهم آذر شاهین g هستم هنوز زده درحال تخصیص
علیرضا : من سیزدهم واریزی داشتم ولی خبری نیس فاکتور نشده هنوز
علیرضا : ما هم تاریخ 13 آذر واریز کردیم 596 تومن ولی هنوز خبری نیس خدا لعنتشون کنه مال مردم خورا
تارا v4 : سلام این مابه تفاوت برای چی هست؟
شاهین جی تحویل اسفند۴۰۳ : سلام کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج
تارا v4 : سلام این مابه تفاوت برای چی هست؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن 3تیر : سلام 3 تیرم هنوز ن6
نسرین : الان اوکی شد. سپاس
ساینا دوگانه 27 اسفند : تا جه تاریخی دوگانه ها رو فاکتور کردن
هرمزگان : سلام مال منم از 906 شده 908 الان 45 روز داره تو فاکتور میچرخه پیش فروش پرداخت اول 14 اسفند تکمیل وجه 20 اردیبهشت تحویل 31 تیر هنوز خبری از فاکتور نیست نوشته دهه ی سوم خرداد درحال فاکتور
تحویل 31 تیر بود هنوز خبری نیس : کسی هست تحویلی 04/31 که پلاک شده باشه
تحویل 31 تیر بود هنوز خبری نیس : دوستان کی امروز فاکتور شده تحویلی کی بودین بگین ما هم بدونیم
کوییگ آر اس : با سلام هر کسی امروز فاکتور شده اعلام کنن با تشکر
تحویل شهریور : سلام من دی ماه1403 پیش فروش رزرو برنده شدم نصف مبلغ پرداخت کردم و در تاریخ دهم تیرتکمیل وجه انجام دادم و دقیقا همون روز بعد از مراجعه من به نمایندگی پیامک اومد پرونده شما دریافت شد وتاریخ آماده برای صدور فاکتور بیست و چهارم تیرماه بروز شد ردیف قرارداد هم 152092 می باشد بنظرتون امکان داره زودتر فاکتور بشه؟ چون خیلی از دوستان ردیف قراردادشون 154 هستش و فاکتور شدن
متین : آقای شوتی من خودم پارس دارم داداشم . از نمایشگاه پارس 401 خریدم 30000 کیلومتر راه رفته بود الان یکسال دسته خودمه تو کیلومتر 83000 واشر زدم همین چند روز پیش بود فاکتور هم دارم چرا مردم گمراه میکنی بعد در ضمن شتاب و کشش ماشین نسبت به موتور قبلی خیلی ضعیفتره حالا شانس شما خوب بوده بحثش جداست