هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران

 

هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران

 
تنها خط تولید هیوندا در ایران بعد از چندین سال دوباره جان گرفته است؛ هیوندای i20 به‌زودی در کرمان موتور تولید می‌شود.
 
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
 
در اواسط دهه 80 شمسی، ورنا (یا همان اکسنت) و آوانته (یا همان النترا) دو محصول محبوب هیوندای در بازار ایران بودند که تولیدشان به ترتیب از سال 1383 و 1384 در خودروسازی راین آغاز شد. اما هرچقدر زمان به دهه 90 شمسی نزدیک‌تر می‌شد، نام این دو خودروی پرفروش نیز به محوشدن نزدیک می‌شد! در آن زمان، تحریم آمریکایی‌ها دست هیوندای را از بازار ایران کوتاه کرد تا اینکه سرانجام در اوایل سال 1390 تولید ورنا و از اواخر 1390 نیز تولید آوانته متوقف شد. البته طرف کره‌ای برای توجیه این کارش حرفی از تحریم نزد؛
 
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
 
محمدجعفر مجذوبی، قائم مقام خودروسازان راین، در مصاحبه با همشهری گفته بود:
 
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
 
هیوندای اعلام کرده که این شرکت از این پس در 6 نقطه جهان از جمله هند، چین، روسیه و آمریکا تنها با سرمایه‌گذاری و مالکیت خود محصولات CKD را تولید می‌کند و دیگر در تولید با شرکت‌های خارجی از جمله در ایران و روسیه مشارکت نخواهد کرد.
 
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
 
سلام دوباره هیوندای به کرمانی‌ها
 
بعد از گذشت 5 سال، هیوندای دوباره به کرمان برگشته است. مذاکرات کرمانی‌ها بر سر تولید مجدد هیوندای از سال 94 جدی شد. در اواسط آن سال، حامد سامانی، نایب‌رئیس هیئت مدیره خودروسازان راین، در گفت‌وگو با روزنامه دنیای خودرو گفته بود: 
 
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
 
هنوز بر سر اینکه کدام مدل هیوندای در ایران تولید خواهد شد به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم ... این شرکت قصد دارد یک شاسی‌بلند، یک سدان و یک خودروی لوکس تا پایان سال آینده روی خط مونتاژ خود داشته باشد.
 
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
 
اما تا پایان 94 تکلیف تولید هیوندای در ایران مشخص نشد. بعد از نهایی‌شدن برجام و در تابستان 95 دوباره خبرهایی از کرمان به گوش رسید. سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور، در شهریورماه امسال خبر تولید دو محصول هیوندای در بازار ایران را رسما تایید کرد: یکی هیوندای i20 و دیگری هیوندای i10. این‌دو هیوندای همچون گذشته در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم تولید می‌شوند، با این تفاوت که ظاهرا خبری از خودروسازی راین نیست و خود کرمان موتور تولید و عرضه این دو محصول را برعهده گرفته است.
 
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
 
i20 ایران، محصول 2014
 
i20 نخستین‌بار حدود 5 سال پیش وارد ایران شد؛ یعنی اندکی بعد از توقف تولید هیوندای در کرمان، آسان موتور واردات نسل اول i20 را شروع کرد. از سال 93 نیز واردات فیس‌لیفت نسل اولش آغاز شد. اما محصولی که کرمان موتور قصد تولیدش را دارد، از نسل دوم i20 است. این نسل i20 از سال 2014 به بازار جهانی آمد؛ همان سالی که مجموع تولید i20 به حدود یک میلیون دستگاه رسید.
 
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
 
ایران، سومین پایگاه تولیدی i20
 
نسل دوم i20 همچون گذشته فقط دو خط تولید دارد: یکی در هندوستان برای بازار آسیا و دیگری در ترکیه برای بازار اروپا. البته تا قبل از نسل دوم، i20 به صورت CKD نیز در ترکیه مونتاژ می‌شد ولی از نسل دوم به بعد، هیوندای تولید 100 درصدی آن را در ترکیه آغاز کرد. خط تولید مدل‌های راست‌فرمان i20 نیز از هند به ترکیه منتقل شد تا از آنجا به بازار اروپای شرقی صادر شود.
 
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
 
باتوجه به وجود کارخانه هیوندای در جمهوری چک، که ظرفیت تولید سالانه 300 هزار دستگاهی دارد، و کارخانه هیوندای در ترکیه، این کمپانی کره‌ای سالانه می‌تواند نیم میلیون خودرو در سگمنت‌های A و B و C در اروپا تولید کند و جالب‌تر اینکه 91% خودروهای فروخته‌شده هیوندای در اروپا نیز در خاک اروپا ساخته می‌شوند.
 
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
 
جادارترین هاچ‌بک جمع‌وجور جهان است
 
هیوندای درباره نسل دوم i20 گفته که آن را برای گسترش بازارش در کشورهای اروپایی ساخته است و به همین دلیل طراحی آن را به استودیوی مرکزی خود در شهر روسلزهایم آلمان واگذار کرد. نتیجه این کار پیاده‌کردن فلسفه طراحی جدید هیوندای (Fluidic Sculpture) در i20 جدید است. i20 جدید هم طول و هم عرض بیشتری نسبت به گذشته دارد، ضمن اینکه ارتفاعش هم کوتاه‌تر از نسل قبل است. 
 
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
 
از آنجایی که i20 با هدف بازار اروپا طراحی شده است و مشتریان اروپایی‌ هم اهمیت زیادی به فضای کابین می‌دهند، هیوندای این نسل i20 را با بیشترین فضای پای ممکن ساخت. مجموع فضای پای جلو و عقب i20 دقیقا به 1892 میلیمتر می‌رسد که در میان همکلاسان این خودرو بیشترین مقدار ممکن است. علاوه بر این:
 
ضریب آیرودینامیکی خودرو از 0.32 به 0.30 کاهش یافت.
میزان استفاده از فولاد با مقاومت بالا در شاسی نیز از 16% به 42% رسیده است.
 
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
 
چه قیمتی دارد؟
 
i20 در اکثر بازارهای جهانی با دو پیشرانه بنزینی عرضه می‌شود که مشخصاتشان را در جدول انتهای این مطلب مشاهده می‌کنید. از آنجایی که نسل دوم i20 با پیشرانه 1.4 لیتری در بازار وجود دارد، پس شاید کرمانی‌ها با همین حجم پیشرانه i20 را در ایران تولید کنند. در صورت تولید i20، با اینکه بر بازار رقیبانش ازجمله هاچ‌بک کم‌فروش و البته نایاب MG3 و هاچ‌بک جدید کیا ریو تاثیر زیادی دارد، از اواخر سال 96 باید با پژو 208 ایران خودرو رقابت سختی را شروع کند.
 
قیمت پایه‌ای هیوندای i20 در بازار اروپا از حدود 12 هزار یورو یا معادل تقریبی 52 میلیون تومان شروع می‌شود. در آسیا نیز، نزدیک‌ترین بازار i20 به ایران، هندوستان است. در هندوستان i20 با پیشرانه 1.4 لیتری حدود 840 هزار روپیه یا معادل تقریبی 13 هزار دلار قیمت دارد. بنابراین در هر صورت قیمت i20 تولیدی در ایران باید کمتر از 60 میلیون تومان باشد. اما منابع غیررسمی قیمت نسخه تولیدی i20 را حدود 70 میلیون تومان پیش‌بینی کرده‌اند که اگر صحت داشته باشد، قیمت بالایی برای این خودروست. در روزهای آینده بیشتر در مورد سطح تجهیزات i20 صحبت می‌کنیم.
 
هیوندایi20؛اولین هاچ‌بک تولیدی هیوندای در ایران
 
 
 
 
 
 

منبع

GSM

برچسب : خودرو , کرمان موتور , هیوندای , تولید خودرو , هیوندای I20 , بازار خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

16 نظر

کاربر: m&z
0

هیوندا هر سال مدل جدیدتری به بازار میده. ایرانی ها یه خودرو رو تا روزی که ....ش دربیاد تولید میکنند. این تناقض بزرگ رو چه خواهند کرد؟
13:54  1395/10/22
پاسخ دادن
حسین
1

گفته بودم زیر ۸۰ قیمت نمیخوره مطمئن باشید نصف آپشنهاش هم حذف کردن از الان تضمین که سرنوشت مزدا ۲ در انتظارشه
23:29  1395/10/15
پاسخ دادن
رضا از مشهد
7

خوب قيمت گذاري هم مشخص شد آي بيست : هشتاد و شش و نهصد - آي ده هفتاد و يك و نهصد ! - قابل توجه دوستاني كه منتظر بودن آي بيست با قيمت 50 - 60 تومن عرضه بشه !
10:22  1395/10/14
پاسخ دادن
امیر(سابق)
12

نمیدوم چرا مسئولین ما بسیار خون دیر به مغزشون میرسه. بابا حالا که میخواهید تولید کنید چرا مدل بروزتر و بهتری مثل ای30 را شروع به تولید نمیکنید. شما که میخواهید 40سال تولید کنید یه ماشین به روز تولید کنید تا چهار سال قابل تحمل باشه
21:07  1395/10/10
پاسخ دادن
رضا از مشهد
11

اين I20 كه قراره توليد بشه آخرين مدل هستش - I30 كلا يك ماشين ديگه هستش و يك سايز بزرگتر از I20 قرار داره و كلا دو تا ماشين متفاوتن و اينطور نيست كه I30 نسل جديد I20 باشه!
18:16  1395/10/11

رضا از مشهد
3

قيمت اين ماشين احتمالا حدود 70 تومن خواهد بود با توجه به بازار فعلي كه قيمت ساندرو استپ وي حدود 60 تومنه دنبال قيمت 50 - 60 تومني براي اين ماشين نباشيد !
18:18  1395/10/11

کاربر: امیر(سابق)
4

آقا رضا شما درست میفرمایید. من منظورم این بود با توجه به تجربه پراید که جای کمی برای مسافرت یک خانواده دارد دوباره همان تجربه را با یک ماشین کوچک دیگر تجربه نکنیم
19:45  1395/10/11

کاربر: تیباران
11

پس از صدقه سر برجام در حال گذشتن از خرابکاری کاغذ پاره های تحریم در دوره قبلی هستیم.البته اگر مث خرید هواپیما و کشتی، بازم صدای دلواپسان درنیاد که ما خودمان خودروساز هستیم.
20:23  1395/10/10
پاسخ دادن
مجید
2

برجام که مالیده شد!
خود ظریف هم به اشتباهش اعتراف کرد! حالا تو میگی صدقه سر برجام؟!
01:36  1395/10/15

کاربر: نوید جهرمی
3

نمیدونم چ مدلی قیمت گذاری میکنن ک اینو میخوان به زور زیر 60 نگه دارن. درحالی که نمونه وارداتی با تعرفه و مالیات و عوارض و ... 100 درصدی 83 میلیون در میاد.
11:08  1395/10/10
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
2

الان قیمت واردتی 97 م.ت است.
20:19  1395/10/10

حسین
7

بعید میدونم زیر ۸۰ تومن قیمت بخوره ولی اگه ۶۰ تومن باشه بازار ساندرو ،برلیانس، H30کراس،لیفان x50 را داغون میکنه
08:50  1395/10/10
پاسخ دادن
عباس
4

بالای 50 نمی ارزه
22:32  1395/10/09
پاسخ دادن
علی
5

من خودم تو شرکت کرمان موتور کار میکردم البته تا دیروز این ماشین فوق العاده است 60 میلیون راحت می ارزه
23:41  1395/10/09

حسین hrc
5

اگه بین 50 تا 60 تومن بیاد بازاز ....بازارو میگیره .خیلی خشگله من این ماشینو خیلی دوست دارم اگه به قیمت بدن حتما میخرم
21:41  1395/10/09
پاسخ دادن
رضا
3

اصلا شتاب نداره. بیشک پژو 208 گزینه بهتریه و از اون بهتر رنو کلیو با موتور 120 اسبی کاملا فرانسوی که وارد میشه با قیمت 80 تومن.
14:23  1395/10/10

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ماهان : مبارک باشه شاهین پلاس بود منم 15اسفند تکمیل وجه کردم اما فعلا خبری نیست
محم : یکی‌ دو نفرن که با دروغاشون باعث شدن دیگه این گروه کاربرد نداشته باشه معلوم نیست کی‌ راست میگه کی دروغ!!!
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : منم ۶ اسفند تکمیل وجه کردم cvt پس چرا cvt فاکتور نمیکنند؟
Mostafa : سلام وقت بخیر.از a5 همچنان خبری نیست
محسن اسفند ماه : برادر akbar فردا فاکتور شدم، خواهش می کنم، بازم کمکی بود در خدمتم
محسن سی و یک اسفند ماه بعد از تعطیلات : خانعلی قهرمان تشکر تشکر
وحید : متاسفانه همین الان متوجه شدم اتوبوس حامل خانعلی آچیلیان و اقوام خیلی نزدیکشون که برای انتقام از من عازم تهران بودن پنچر شده، و اتوبوس به مبدا برگشته، باز خدارو شکر دست انتقام خانعلی برای چند وقت از سر من کوتاه شد. خدارو شکر
بهزاد : تو سایتا خیلی گشتم تقریبا حواله های شاهین رو کسی نمیفروشه. منم۲ دی ۲۹۱ واریز کردم. نمیدونم حواله رو بفروشم برم نقدی بخرم الان. یا نگه دارمش درش بیارم همین جی رو. ‌‌.
تارا 30اسفند : سلام وقت بخیر دوستان تارا دستی تحویل 30اسفند بودم دوروز پیش فاکتور وپلاک شده وامروز آماده بارگیری زده کی به نمایندگی می‌ره ممنون میشم جواب بدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
21ابان : بلاخره امروز چراغ سبز روشن شد تحویل 22 ابان ماه
عزیزی : سلام دوستان🖐️ از زمان تکمیل وجه چقدر طول کشید فاکتور شدید؟🙏
فاطمه فوری سورن جدید : سلام فروش فوری سورن جدیدترین وجه 11اسفند دریافت پروند 13اسفند تحویل خودرو 9خرداد هنوز فاکتور نشده
امین : چرخش بچرخه، مبارکتون باشه
x22 بندر : سلام دی ماه تکمیل وجه کردم 1403/11/7 شاسی خورده و هنوز فاکتور نشده و تحویلی 11 خردادم.
اطلس azar : از آن مدیریت محترم تقاضا دارم در صورتی که این جانب را صاحب حق دانستیددستورات لازم در خصوص انتظارات شاکی را صادر فرمایید. همچنین در صورت اینکه شکایت اینجانب ارتباط موضوعی با آن دستگاه نداشته و یا خارج از ماموریت آن سازمان محترم است، این شکایت به صورت سیستمی به دستگاه مرتبط ارجاع گردد.همچنین ازسازمان محترم بازرسی کل کشور تقاضا می کنم دراستای تکلیف تبصره 1 ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد بر نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایت اینجانب نظارت نماید. در ادامه توضیحات تکمیلی به شرح ذیل اعلام می گردد: ( ..... ) اینجانب ضمن تایید صحت کلیه مندرجات فوق، جهت هرگونه همکاری و ارائه اطلاعات بیشتر به مسئولین دستگاه اجرایی و سازمان بازرسی آمادگی خود را اعلام می نمایم. شماره تماس اینجانب می باشد. با تشکر
اطلس مشکی 8مهر : جناب راعی حادثه اسکله بندر رجایی مربوط به دیروز است و شما امروز به فاصله 3 ساعت و طی دو پیام، نظرات و وعده های متفاوت و متناقضی دادید. بنده و همسرم کارمندیم و اذر 402 اولین پرداخت و 8مهر403 دومین پرداخت را داشتیم و ماشبن فروختیم و الان 7ماه است که وسیله نداریم. هر بار یک وعده و وعیدی دادید برایم سوال است چرا امروز برای سومین بار در سال جاری فروش گذاشتید. لطفا به شعور مردم و هموطنتون توهین نکنید و با زندگی هموطنتون بازی نکنید. یا سایپا وظیفه خودش بداند و روشنگری کند و یا با موج منفی حاصل از تجمع و خبررسانی و نارضایتی مردم کنار بیاید.
اطلس azar : شرکت سایپا با ارسال دیرهنگام دعوت نامه در اسفندماه1403 باعث شد علاوه بر افزایش قیمت که شامل من شد و من در اسفندماه تکمیل وجه کردم و قرار شد یک ماهه خودرو تحویل داده شود ولی با گذشت بیش از یک ماه نه تنها خودرو و تحویل ندادند طی تماس با سامانه 96550 شرکت سایپا اپراتور شرکت تاریخی جهت تحویل اعلام نکردند.با توجه به این که این موضوع باعث ضرر مالی اینجانب و سلب آرامش من و خانواده ام شده است لذا درخواست رسیدگی به این موضوع و احقاق حق و حقوق اینجانب را دارم. با سپاس .
اطلس azar : مدیریت محترم رسیدگی و پاسخگویی به شکایت موضوع: شکایت اینجانب ... به کد ملی ... سلام علیکم احتراماً ضمن عرض خدا قوت، با عنایت به ماده 27 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر اینکه در صورت بروز هر گونه تخلف، مسئولین دستگاه های اجرایی مسئولیت پاسخگویی به شکایات مردم را به عهده داشته و با استفاده از ظرفیت تعیین شده در ماده 90 قانون مدیریت خدمات کشوری حق شکایت ارباب رجوعان به مراجع قانونی محفوظ است به استحضار می رساند، اینجانب به دلیل ( عدم اجرای قانون و یا تکالیف قانونی در فرایند ) در ارتباط با دریافت خدمت ( خدمات شرکت سایپا ) در تاریخ ( آذرماه 1403 ) و در محل ( استان تهران، شهرستان تهران ) شکایت دارم. برای اثبات ادعای فوق، می توان از طریق ( بررسی مستندات ) به شرح ( اینجانب در اسفندماه 1402 برای خوردی اطلس شرکت سایپا با تحویل آذرماه 1403 ثبت نام کردم.
محمدرضا | Mohammad Reza : سلام دوستان؛ امروز صبح تماس گرفتن گفتن ماشینت آمادس بیا ببر. رفتم ماشینو از نمایندگی آدابی قم گرفتم کارواش کرده بودن. اولش توضیح دادند درباره ماشین و خودشون پیش چشمام چک کردن و محض احتیاط بعدش یک ساعت از رو چک لیست چک میکردم چیزیش کم نباشه و جک و آچار چرخ و زاپاس و آنتن و مثلث خطر و بکسل بند همراهش بود و امضا کردم. ((⭕️ کوییک GXRL رینگ آلومینیومی رنگ سفید-مشکی - ⭕️ ثبت نام و سخا 21 آبان - ⭕️ پذیرش 22 آبان شماره **120268- ⭕️ تاریخ فاکتور و "عدم دریافت شاسی از وزارت سمت" 27 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ نمایش شماره شاسی در سایپا یدک 31 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ پلاک آنلاین (پلاک جدید) 3 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ چراغ تحویل 4 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ تماس از نمایندگی جهت دریافت 7 اردیبهشت 1404.)) گفتن سند و بیمه نامه یک ماه دیگه از نمایندگی بگیر. کارت و برگ سبز هم میاد دم در خونه. کارت سوخت هم از سایت میشه ثبت نام کرد هم از پلیس 10+. یاعلی...🌹