دهگانه بدترین پیشرانه های جهان

 

دهگانه بدترین پیشرانه های جهان

 
اگر خودرو را به عنوان موجودی زنده فرض کنیم، پیشرانه حکم قلب تپنده را بازی خواهد کرد. برای مشتریان عادی که هیچ گونه اطلاعی از عملکرد فنی خودرو ندارند، ظاهر مهمترین فاکتور برای خرید است. اما خریدارانی هستند که علاوه بر ظاهر، مشخصات و عملکرد فنی نیز برای شان مهم است و برای این دسته بعضا قدرت و گشتاور پیشرانه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
 
بنابراین در چنین شرایطی خودروهایی که عملکرد فنی بهتری دارند شانس فروش بیشتری خواهند داشت. حال قصد داریم در این مقاله به معرفی بدترین پیشرانه های خودروهای اسپرت بپردازیم.
 
پیشرانه میتسوبیشی 6G72
 
این پشرانه شامل مدل های SOHC 12 سوپاپ، SOHC 24 سوپاپ و DOHC 24 سوپاپ می شود، که بر روی نسل سوم میتسوبیشی اکلیپس، میتسوبیشی 3000GT و پاجرو نصب شده است. این پیشرانه، موتور بدی نیست، اما ست آپ بدی دارد. همین ست آپ ناهماهنگ باعث تنبلی و دیر دور گرفتن این پیشرانه V6 شده است.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
بنابراین بیشتر خریداران اکلیپس و GT3000 که جوانان و علاقمندان به خودروهای اسپرت بودند، پس از خرید به بهینه سازی و تیونینگ پیشرانه خودروی خود مشغول می شدند. میتسوبیشی با اضافه کردن توربوشارژر به پیشرانه DOHC 24 سوپاپ، قدرت آن را به 320 اسب بخار و گشتاور را به 427 نیوتن متر افزایش داد. قدرت و گشتاور این پیشرانه در حالت استاندارد و اتمسفریک به ترتیب 222 اسب بخار و 278 نیوتن متر است.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
بعضی از مالکان نیز با اضافه کردن توربوشارژر و اصلاح ست آپ پیشرانه به قدرت هایی بالاتر از 400 اسب بخار دست یافته اند که این موتور تنبل را پیشرانه ای چابک تبدیل می کند.
 
پیشرانه 4 سیلندر پورشه 924
 
بطور حتم انتظار شما از یک خودرو با ظاهری اسپرت، عمکرد فنی بالا و قدرت زیاد است و به طور قطع انتظار خودرویی اسپرت با پیشرانه خودروی سدان و یا وَن را ندارید. پورشه 924 دقیقا با همین مشکل مواجه بود، این خودرو که ظاهری اسپرت داشت دارای پیشرانه 2 لیتری مشترک با آئودی 100 و فولکس واگن TL بود که هرگز پیشرانه ای قدرتمند نبود.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
این موتور پورشه 924 را به خودرویی کند بدل کرده بود که رضایت خریداران را جلب نمی کرد و آن هم بدلیل تصمیم مدیران پورشه برای کاهش هزینه های تولید و در نتیجه قیمت ارزان تر این خودرو بوده است.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
کمی بعد تر پورشه نمونه 928 را معرفی کرد که داراری پیشرانه 2.5 لیتری هواخنک بود که با موفقیت بیشتری همراه بود.
 
پیشرانه فرمول یک سوبارو
 
این پیشرانه که 3.5 لیتر حجم را در 12 سیلندر خوابیده جای می داد، بر خلاف عظمتش، قدرت بسیار پایینی داشت. علاوه بر این این پیشرانه استهلاک بالایی نیز داشت که به دلیل آرایش خوابیده سیلندرها بود.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
این پیشرانه دارای 60 سوپاپ بود که قدرتی برابر با 559 اسب بخار تولید می کرد.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
تولید این پیشرانه اولین تلاش سوبارو در سال 1989 برای ورود به مسابقات فرمول یک بود که در خودروهای تیم Motori Moderni مورد استفاده قرار گرفت.
 
پیشرانه 2.3 لیتری فورد HSO
 
این پیشرانه که با کد HSC شناخته می شود، 2.3 لیتری 4 سیلندر خطی است که در حالت استاندارد 90 اسب بخار قدرت و 169 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
در واقع این پیشرانه برای فورد تمپو Tempo و مرکوری توپاز Topaz طراحی شده بود که توسط مهندسان فورد دو بار مورد تغییر قرار گرفت. در اولین تغییر با اضافه کردن سیستم انژکتور مرکزی CFI به این پیشرانه توان آن به 86 اسب بخار کاهش پیدا کرد.
 
در دومین تغییر مهندسان فورد پیشرانه را مورد بهینه سازی قرار دادند تا برای نمونه های اسپرت تمپو و توپاز مورد استفاده قرار بگیرد. پیشرانه بهینه سازی شده که با کد HSO شناخته می شود توان تولید 100 اسب بخار را داشت که اختلاف چشم گیری با نمونه استاندارد نداشت.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
از این پیشرانه می توان به عنوان تلاش نافرجام مهندسان فورد برای ارتقا قابلیت های فنی یک پیشرانه یاد کرد.
 
پیشرانه فولکس واگن G60
 
پیشرانه G60 فولکس واگن دارای حجمی برابر با 1.8 لیتر بود که با سرسیلندر آلومینیومی و بلوکه سیلندر چدنی تجهیز شده بود.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
این پیشرانه که در کورادو به کار رفته بود توان تولید 158 اسب بخار نیرو و 225 نیوتن متر گشتاور را داشت.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
مشکل بد کار کردن پیشرانه ی این خودرو برای مشتریان آمریکایی بسیار آزاردهنده بود، زیرا اینترکولر موتور با توربوشارژر همخوانی نداشت.
 
پیشرانه ب ام و V12 M70
 
این پیشرانه که در ب ام و های سری 8 به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته شد، بسیار پر حجم، بزرگ و دارای 12 ECU کامل برای هر یک از سیلندرها بود که تعمیرات آن را دشوار و هزینه نگهداری را بسیار بالا می برد.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
در واقع موتور M70 اولین تجربه ب ام و در تولید پیشرانه ی 12 سیلندر بود که با پیچیدگی های فراوانی همراه شد.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
این پیشرانه دارای حجمی برابر با 5.6 لیتر بود و تنها 1510 عدد از آن تولید شده است. بنابراین M70 لقب کم تیراژترین پیشرانه ب ام و را در اختیار دارد. جالب است بدانید پیشرانه S70/2 که نمونه بهبود یافته M70 می باشد در خودروی افسانه ای مک لارن F1 مورد استفاده قرار گرفته است.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
پیشرانه 4.2 لیتری فورد
 
پیشرانه های V8 ویندزور فورد از بهترین و قدرتمندترین پیشرانه های دنیای خودرو محسوب می شود که با حجم های مختلف عرضه می شدند. نمونه 4.2 لیتری که به 255 اینچی نیز مشهور است، توان تولید 115 تا 122 اسب بخار قدرت را داشت.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
این پیشرانه در موستانگ های مدل 80 و 81 به کار رفتند که به نسبت موتورهای دیگر توان خروجی کم تری ارائه می دهد و سوخت بیشتری مصرف می کرد. بنابراین این مدل آنچنان به مذاق مالکان و علاقمندان به موستانگ خوش نیامد.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
از این پیشرانه به تعداد 250 هزار عدد تولید شد و تولید آن تا سال 82 ادامه داشت.
 
پیشرانه 4 سیلندر Cosworth Vega  
 
این پیشرانه 4 سیلندر حجمی برابر با 2.0 لیتر دارد که از بلوکه سیلندر آلومینیومی بهره می برد و توان تولید 110 اسب بخار را داشت. سرسیلندر های این پیشرانه توسط کمپانی مهندسی Cosworth مورد بهینه سازی و تیونینگ قرار گرفته بود.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
امکانات این پیشرانه شامل 16 سوپاپ آلومینیومی، سیستم انژکتور تمام الکترونیکی و سیستم خروجی دود از جنس استنلس استیل می شود. همه این امکانات قدرت 110 اسب بخاری را به راننده تحویل می دهند. وقتی بحث به مشخصات این موتور می رسد، درست مانند این است که پیشرانه این خودرو در سال 2016 طراحی شده است، ولی در واقع این پیشرانه در سال 1975 و 1976 مورد استفاده قرار می گرفت.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
نقطه ضعف این پیشرانه قدرت کم در برابر تکنولوژی های به کار رفته در آن است. در واقع این پیشرانه می بایست قدرتی به مراتب بیشتر از 110 اسب بخار داشته باشد.
 
پیشرانه 6 سیلندر خورجینی 2.8 لیتری PRV/DeLorean
 
وقتی جان دلورین تصمیم گرفت خودروی اسپرت خود را بسازد، پیشرانه 2.8 لیتری پژو-رنو-ولوو را برای خودروی خود انتخاب کرد.
 
در واقع نام PRV مخفف اسامی پژو،رنو و ولوو است که به صورت اشتراکی به تولید موتور می پرداختند. البته پیشرانه های تولیدی این کمپانی به استهلاک بالا و طول عمر پایین مشهور بودند که همین مورد تبدیل به نقطه ضعف دلورین DMC12 شد.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
ورژن های مختلف این پیشرانه به صورت گسترده در خودروهای انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی مورد استفاده قرار گرفت و از سال 1974 تا 1998 روی خط تولید بود. پیشرانه PRV توانی برابر با 130 اسب بخار و گشتاور 208 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می داد.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
توان 130 اسب بخار برای خودرویی با ظاهر اسپرت DMC بسیار کم بنظر می رسد و جوابگوی توقعات راننده نخواهد بود.
 
پیشرانه 8 سیلندر خورجینی شورولت (بلوک کوچک)
 
شاید متعجب شوید ولی یکی از موتورهای سری بلوک کوچک Small Block شورولت نیز در این لیست قرار می گیرد. این پیشرانه با حجمی برابر با 5.0 لیتر تنها 130 اسب بخار نیرو تولید می کند که آن را به پیشرانه ای تنبل و پرمصرف تبدیل می کند.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
این پیشرانه به صورت گسترده بر روی شورولت کامارو و مونت کارلو و پونتاک فایربرد استفاده شده است.
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , بی ام و , میتسوبیشی , فورد , فولکس واگن , شورولت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی اطلس سفید : سلام.اطلس یا کوییک؟؟؟
رضا : اطلس سفید مشکی طرح مادران واسه همین زود میدن
ح : سلام شک نکنید برای پول گرفتن دعوتنامه را میفرستن بعد تکمیل وجه میگن ماخبرنداریم
لیدا : من که زنگ زدم و گفتم بنده خدا اپراتورشم دهنش باز مونده بود و گفت حتما پیگیری میشه... ترئخدا بقیه هم زنگ بزنید تو اخبار بگن حداقل یه مسول پیگیری کنه
ح : سلام دوستان عزیز لطفا هرکی طحویل گرفت لطفاخبر بدین ممنون این هم یک تجربه ای بود برای مردم
اطلس بهمن : آقا رضا بسلامتی ماهم طرح مادران هستیم ایشالا واریزی دوم چقد پول ریختی
رضا a5 مشکی : سلام.دوستانی که با کرمان موتور تماس میگیرن همین شماره 02142724 داخلی 7 و بعد داخلی 3 رو میگیرن؟ من که هر چی این چند روزه زنگ میزنم به این شماره بعد گرفتن داخلی فقط بوق آزاد میخوره و کسی پاسخگو نیست.
علی : سلام لطفا از تجربه رانندگی بگید از معایب خودرو بگید
اطلس 30مرداد : سلام دوستان تنهاامیدهمین162تماس بگیریدداخلی4بزارید رسانه ایی شه بلکه فرجی بشه به ماشینامون برسیم یه تماس گرفتن بهتراز دست رو دست گذاشتنه که
فربد : البته شاید چون خودروی دوستمون رنگ مشکی هست هنوز فاکتور نشده. خودروی ما سفید سقف مشکی هست. احتمالا اطلسهای رنگ سفید با سقف مشکی تا تاريخ ۲۸ مرداد فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پروین‌ساراجون : دوستان‌آدرماهیها‌مبلغ‌دعوتنامه‌چقدربودبراتون‌منم‌دیماهیم‌میخوام‌بدونم‌،ممنون‌که‌جواب‌میدید.
جی ایکس آر ال : نمایندگی الکی سر مردم کلاه میزارن سریع تحویل میدن تازه آشنا هم هست مجبور شدم ماشینم بفروشم خدا میدونه اینا کی فاکتور بشن کی تحویل بدن اینجوری که من نظرات میخونم هنوز ثبتنامهای قبل از مهرماه تحویل نگرفتن
جی ایکس آر ال : سلام دوستان از طرح جوانی فروش فوق العاده مهرماه کسی فامتور شده؟
رانا : هنوز تحویل شهریور ندادن انشاالله 2 سال دیگه گیرتون می یاد
سعید x55 pro : شما بفرمایید کی ثبت نام داشتید و لیزینگی بوده ؟ من 3 آبان قراردداد 17 تایید لیزینگ و شماره شاسی خورده نمایندگی میگه تحویل برج 12خیلی هم اطمینان داده به تحویل امسال
سعید x55 pro : آقای نوری چه ماشینی؟ برای امسال هست تاریخ تایید لیزینگ میفرمایید لطفا و چه بانکی؟ وامتون واریز نشده ؟
X33 اتومات علی : دمت گرم با این طرز فکر مثبت و منطقیت
علی : سلام من هم تحویل دی ماه هستم ولی پیام تکمیل وجه نیومده برام نمیدونم کی قراره تحویل بدن اصلا قطعا دی ماه تحویل نمیدن و امیدوارم ماشین مدل 403 رو ماه آخر امسال بهمون ندن دیگه...
محسن تیگو 8 پرومکس : شما به همین خیال باش ولی جوجه رو آخر پاییز میشمارن آذر نزدیک است...
خودرو... : سلام خدمت همه عزیزان؛ به امید پروردگار که هر چه سریعتر خودروتون رو تحویل بگیرید؛ مدیران خودرو در زمستان پارسال ثبت نام داشت، بهار و تابستان هم در امسال ثبت نام داشت؛ قبل از زمان اخرین ثبت نامی (تابستان)، خبر دروغی درباره ترخیص سریع خودروها و ورود سازمان فلان و فلان در سایت‌های خبری پر شد و همه این تیتر رو زدند تا مدیران خودرو بتونه دوباره ثبت نام کنه و از مرم پول بگیره؛ هنوز هم دوباره ثبت نام جدید داره و رسانه ها دارن تیر میزنند که سازمان فلان و فلان ورود کرده و خودروها رو دارن میدن و خروجی ها زیاد شده، تا دوباره ثبت نام کنن و از مردم پول دریافت کنند؛ ما مردم برای بار چندمین باید از یک سوراخ گزیده بشیم؟! چرا همیشه فکر می‌کنیم واسه بقیه پیش میاد واسه ما نه! چرا اگه پول نقد دارید از بازار یه مدل بالا و پایینتر نمی‌خرید و همون روز سوار شید؟! یکی از دلایل اصلی تحویل ندادن خودروها، حفظ اختلاف قیمت بازار آزاد با قیمت کارخانه هاست نه تعداد زیاد خریداران و ثبت نامی‌ها عزیزانی که تاخیر دارند از 1 روز یا 200 روز، در سامانه 111 ثبت شکایت کنید، اگر تعداد زیاد باشه تاثیر زیاد ...