بررسی رنج روور اسپرت 2014

بررسی رنج روور اسپرت 2014

اگرچه همیشه یکی از قابلیت های اصلی رنج روور اسپرت قدرت مانور بالای آن در مسیرهای نا هموار و آف رود بوده است، اما مالکان این شاسی بلند لوکس، بیش تر اوقات به رانندگی با این مدل در خیابان های شهر دیده می شوند. اولین مدل رنج روور اسپرت وزن زیاد و مصرف سوخت بالایی داشت و در سر پیچ ها نیز چندان اسپرت نبود! و طراحی داخل آن نیز برخلاف زیبایی درخور توجه، نسبت به سایر رقبای این کلاس در سطح پایین تری قرار داشت. انتقاداتی این چنین از محصول قبلی لندروور، باعث شد تا این کمپانی، رنج روور اسپرت 2014 را به طور کلی دستخوش تغییر کند و خودرویی کاربردی و از هر لحاظ کامل را روانه بازار کرد.

بررسی رنج روور اسپرت 2014

به لطف شاسی تماماً آلومینیوم جدیدی که در ساخت مدل 2014 به کار رفته است، وزن آن به میزان 317 کیلوگرم کم تر شده است. این تغییر بزرگ در کنار گیربکس هشت-سرعته اتوماتیک و موتور پرقدرت شش سیلندر خورجینی مجهز به سوپرشارژر نیز مصرف سوخت مدل جدید را بهینه تر کرده  است. برخلاف کاهش وزنی که رنج روور به خود دیده است، بدنه آن نسبت به مدل کمی طویل تر و عریض تر شده است. این افزایش ابعاد، فضای اتاق خودرو را افزایش داده و باعث شد تا برای اولین بار کمپانی لندرورر یک شاسی بلند دارای سه ردیف صندلی را برای علاقمندان به این برند عرضه کند. ردیف سوم در نظر گرفته شده در طراحی، خودرویی مانند بی ام وX5  را به جمع رقبای لندروور رنج روور اسپرت 2014 اضافه کرده است.

بررسی رنج روور اسپرت 2014

این کمپانی باسابقه، در طراحی این خودرو از طرح لندروورEvoque  نیز کمک گرفته است و به آن ظاهری زیبا، جذاب و قیمتی داده است. البته این تنها ظاهر نیست که رنج روور اسپرت را قیمتی نشان می دهد و باید به قیمت آن اشاره کرد که کمی از رقبای آلمانی خود یعنی بی ام و X5 و مرسدس بنز کلاس M  نیز بیش تر است. لازم به ذکر است که پورشه کاین به دلیل قیمت تقریباً یکسان و آپشن های مشابه یکی از اصلی ترین رقبای لندروور اسپرت محسوب می شود. اگرچه پورشه کاین مانند رنج روور ردیف سوم صندلی ندارد، اما موتورهای بیش تری برای آن عرضه می شود و هندلینگ آن در بین خودروهای شاسی بلند در دسته بهترین های این صنعت قرار می گیرد. حالا اگر تصمیم به خرید یک شاسی بلند سایز متوسط لوکس دارید که در هر شرایطی آماده خدمت رسانی باشد، بدون شک لندروور اسپرت 2014 را نیز باید در لیست انتخاب های خود قرار دهید.

 

تیپ های لندروور اسپرت 2014

بررسی رنج روور اسپرت 2014
بررسی رنج روور اسپرت 2014 بررسی رنج روور اسپرت 2014

رنج روور اسپرت 2014 که یک شاسی بلند سایز متوسط پنج سرنشین است با انتخاب آپشن ردیف سوم صندلی ها به یک شاسی بلند هفت سرنشین تبدیل می شود که در دو تیپ "SE" و "سوپرشارژر" عرضه می شود. لازم به ذکر است که برای این دو تیپ، به ترتیب پکیج های HSE و Autobiography نیز قابل سفارش است. تیپ SE به صورت استاندارد چرخ های 19 اینچی آلومینیومی، چراغ های جلوی زنون اتوماتیک، آینه های جانبی برقی دارای گرم کن، سنسورهای جلو و عقب پارک، سیستم ورود بدون کلید، صندلی های جلوی برقی با قابلیت تنظیم در 14 حالت متفاوت، قابلیت ذخیره تنظیمات صندلی جلو، فرمان تلسکوپی، روکش چرم و سیستم تهویه مطبوع دونقطه ای را در خود جای داده است. امکاناتی چون سیستم مسیریاب ماهواره ای با قابلیت دریافت فرمان صوتی، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، دوربین دید عقب، بلوتوث، یک سیستم صوتی دارای هشت اسپیکر و درگاه ورودی USB و iPod را نیز به لیست طویل امکانات استاندارد این تیپ اضافه کنید. تیپ سوپرشارژر تمامی امکانات تیپ SE و پکیج HSE را دارد. این مدل از یک موتور هشت سیلندر خورجینی، یک دیفرانسیل چهار چرخ محرک(AWD)  کارآمد، یک سیستم تعلیق به روز شده به همراه کمک فنر های تطبیقی و دنده های تعبیه شده در فرمان (پدل شیفتر) بهره می برد.

 

موتورها و کیفیت سواری

بررسی رنج روور اسپرت 2014

مدل های تیپ SE از موتور شش سیلندر خورجینی 3 لیتری با قابلیت تولید 340 اسب بخار نیرو و گشتاور 450 نیوتن متر استفاده می کنند. مدل های تیپ سوپرشارژر نیز دارای یک موتور هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری می باشند؛ این موتور 510 اسب بخار نیرو و 625 نیوتن متر گشتاور دارد. هر دو موتور در نظر گرفته شده برای این شاسی بلند لوکس از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده می کنند.

بررسی رنج روور اسپرت 2014
بررسی رنج روور اسپرت 2014 بررسی رنج روور اسپرت 2014

لازم به ذکر است که تمامی مدل های رنج روور اسپرت از سیستم چهارچرخ متحرک، سیستم کنترل در سراشیبی و سربالایی و سیستم کنترلی نوع مسیر (Terrain Response) استفاده می کنند. تیپ SE مجهز به سیستم چهار چرخ محرک تک سرعته است، در حالی که تیپ سوپرشارژر به سیستم چهار چرخ محرک دو سرعته مجهز است؛ این سیستم در مسیرهای صعب العبور آف رود با نزدیک کردن زمان تعویض دنده ها، قابلیت مانور خودرو را بسیار بیش تر می کند. البته سیستمی که مدل های سوپرشارژر از آن بهره می برند برای مدل های SE جز آپشن های سفارشی محسوب می شود. سیستم کنترلی نوع مسیر نیز با انتخاب نوع مسیری که در آن رانندگی می کنید، به صورت خودکار قدرت موتور، کشش چرخ ها و تنظیمات سیستم تعلیق را برای عملکرد بهتر خودرو تغییر می دهد.

بررسی رنج روور اسپرت 2014

بنا به گفته کمپانی سازنده شتاب صفر تا 100 مدل های هشت سیلندر 5 ثانیه و شتاب مدل های شش سیلندر 6.9 ثانیه است. مصرف سوخت مدل های مجهز به موتور شش سیلندر، 16 لیتر در شهر و 12 لیتر در بزرگراه اعلام شده است. این در حالی است که این اعداد برای مدل های مجهز به موتور هشت سیلندر به ترتیب برابر با 20 و 14 لیتر می باشد. کیفیت سواری و فرمان پذیری مدل جدید پیشرفت قابل توجهی نسبت به رنج روور اسپرت قبلی داشته است. این مدل در مسیرهای پر پیچ و خم قدرت بالای مانور خود را با قدرت هر چه تمام به نمایش می گذارد و لذت رانندگی با یک رنج روور واقعی را به ارمغان می آورد

 

ایمنی

بررسی رنج روور اسپرت 2014

از جمله امکانات ایمنی که برای جذاب ترین شاسی بلند لندروور در نظر گرفته شده است باید به سیستم ترمز ضد قفل  (ABS)، کنترل کشش، کنترل پایداری، کیسه هوای جانبی جلو و کیسه هوای پرده ای دو ردیف اول اشاره کرد. آپشن های ایمنی دیگری مانند سیستم های کروز کنترل تطبیقی، دوربین های دید اطراف خودرو و سیستم هشدار نقاط کور نیز قابل سفارش است.

 

طراحی داخلی

بررسی رنج روور اسپرت 2014
بررسی رنج روور اسپرت 2014 بررسی رنج روور اسپرت 2014

به طور کلی مدل جدید رنج روور اسپرت از نظر طراحی داخلی کابین بسیار بهتر از مدل قبلی است. شرکت لندروور در اقدامی کاملاً مثبت در ساخت قسمت های مختلف کابین از قطعات پلاستیکی استفاده نکرده است. تمامی سطوح کابین رنج رورر با روکش های چرم تزئین شده است و خریدار نیز در زمان سفارش خودرو با آپشن ها و انتخاب های زیادی رو به رو می شود که از هر لحاظ دست وی را در انتخاب طرح مورد نظر خود باز گذاشته است.

بررسی رنج روور اسپرت 2014
بررسی رنج روور اسپرت 2014 بررسی رنج روور اسپرت 2014

صندلی های قابل تنظیم جلو از هر لحاظ راحت هستند و سرنشینان را به خوبی پشتیبانی می کنند. در مدل جدید رنج روور محل نشستن شما نسبت به مدل قبلی پایین تر است و کنسول میانی نیز بالاتر تعبیه شده است، البته دید راننده هم چنان برای یک مدل شاسی بلند مناسب و استاندارد است.  صندلی های ردیف سوم سفارشی نیز به این دلیل که فضای پای کمی دارند، تنها برای نشستن کودکان مناسب هستند. زمانی که به صندلی های ردیف عقب نیازی نداشتید و تصمیم به استفاده از آن به عنوان فضای بار دارید، به راحتی و با فشردن یک دکمه می توانید آن ها را جمع کنید. فضای بار این مدل با حجم 642.7 لیتر چندان مناسب نیست و این عدد با خواباندن صندلی های ردیف دوم به 1761.3 لیتر می رسد.


منبع

Edmunds

برچسب : رنج‌روور , لندروور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

محسن
0

ماشین خوبیه
21:41  1394/12/22
گزارش
پاسخ دادن
saipa_motmaen
0

عجب چیزیه ما هم سوار پیکاپ میشیم
20:43  1392/06/17
گزارش
پاسخ دادن
میثم
3

ماشین رنجروور این بهتر است حالا بی ام و بنز پرادور سانتافه و..... خسته شدم
09:33  1392/06/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: M_AJ
16

هــــــــــــــــآ
داداش یه بار از رو جملت بخون
10:33  1392/06/11

گزارش
گویبان
5

ایشون همیشه نظراتشون همین شکلیه نمیدونم با چی تایپ میکنن!
22:31  1392/06/11

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سایپا : هر اعتراضی جلوی درب کارخانه سایپا صورت بگیرد و نمایندگی‌های آن به صورتی خشن و با پلیس به شما خواهیم فهماند که صبر کنید تا ماشین به شما بدهیم ثر به شما گفته‌ایم که تا ۶ ماه طول می‌کشد تا ماشین را به شما بدهیم هم با سود تاخیر پس چرا شما مردم نمی‌فهمید همچین چیزی را قطعه به ما نمی‌دهند پس لطفاً کمی صبر کنید تا بهتون بدهیم ماشین را با تشکر از ملت عزیز و باز هم می‌گویم هرگونه اعتراضی پیگرد قانونی دارد
سایپا : هر فحشی به سایپا پیگر دقانونیاین آخرین هشدار ما به شما ملت عزیز ایران است وقتی قطعه نیست ما چه جوری ماشین بسازیم گیربکس اتوماتیک توسط چین به ما داده می‌شوداما حالا چی شاید ماهانه ۱۰ تا ۱۲ تا این گیربکس‌ها به ما بدهند پس لطفاً صبر کنید آرام باشید این آخرین هشدار است هرگونه حاشی در سایت‌های زیر مجموعه ما بکنید قطعاً با شما همانطور رفتار خواهیم کردروابط عمومی شرکت خودروسازی سایپا
علی : امروز زنگ زدم ۲۰ اسفند فا کتورشده
ععقچی : همش تقصیر عراقچیه دیوونه است
شاهین +++ : منم هفته پی زنگ زدم ظاهرا فقط کلمه صبور باشید بلدن گفتم توقف تولید شده؟پلشت جواب داد نه ازدحام آخر اسفند زیاده!!! فک کنم مزخرف گفت تقریبا امروز زنگ زدم گفت گیربکس اتوماتیک به دستمون نرسیده همش مسخره الکی
شاهین کیارش : کدوم شهر منم میامممم
شاهین +٪ : سایپا بیشرف دزد کثیف سود پول ما و بالا کشیده مرگ بر سایپا همه باهم تجمع کنیم به همه اطلاع میدم مملکت صاحب داره
شاهین : سایپا بیشرف تجمع تجمع
شاهین اسفند : با این حالت فاکتور بشه تقریبا یه ماه دیگه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مرتضی : سلام خدمت همه ....یه سوال داشتم سود تاخیر از کی حساب میشه از روزی که فاکتور شدیم
گمنام : عادی بودی یا فرسوده ؟
11 بهمن : من 5 روزه فاکتور شدم پلاک نشدم
اطلس اذرماه16 اسفند : 16اسفند تا الان فاکتورنشدم😔
امیر : شنبه به نمایندگی سر بزن اومده احتمالا زنگ نمی،زنند
علی 207 پانوراما تحویل مهرماه طرح فرسوده : سلام دوستان خوب. تو را خدا اگه کسی میدونه. بگه من تحویل 30 مهرهستم طرح فرسوده مبلغ اولیه را 403/12/23 واریز کردم. 294میلیون . 23 تیرماه 404 ماشینمو و تحویل اسقاط دادم. البته برگه تایید اسقاط و دادم به ایرانخودرو. دو هفته بعد برگه اصلی و کارشناسی را تحویل ایرانخودرو دادم. الان 10 روز مونده به مهر ماه هنوز دعوت نامه تکمیل وجه برام نیومده . آیا کسی هست. شرایطش مثل من هست. بنظرتون چطور پیگیری کنم.ممنون
امیر : چرا انقدر عجله داری 😢😢
امیر : سلام احتمالا تو همون هفته اگر تعطیلی نباشه
دی : عمرم با این سایت گذشت برا خودم متاسفم
محمدشاهرود : سلام.من تحویل آذرپارسال طرح عادی.اطلس جی.15 شهریورفاکتور.امروزچک کردم.چراغتحویل خودروروشنه.احتمالایانمایندگیه.یاتوی راه نمایندگی.تکمیل وجه15اسفند.