عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 

عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
سید جواد حسینی کیا، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت خودرو ایران، عدم تولید محصولات رقابتی است، گفت: تا زمانی که اعضای هیات مدیره شرکت ها، سهام داران صنعت خودرو هستند این مشکل ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی تصریح کرد: متاسفانه این چرخه معیوب موجب خروج صنعت خودرو از جریان رقابت شده است چنانچه امروز معیار تعیین قیمت خودرو، تنها منافع خودروسازی است و مصرف کننده عملا هیچ اهمیت و جایگاهی ندارد در حالی که در دنیا به دلیل وجود رقابت پذیری و جریان منطقی عرضه و تقاضا، شاخص تعیین قیمت خودرو فقط نیاز بازار است و سهامداران نقشی در این زمینه ندارند.
حسینی کیا با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: برگزاری این همایش حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود چرا که موجب آگاهی جامعه از نحوه ارائه خدمات پس از فروش در دنیا و مقایسه شرایط موجود با وضعیت خدمات در ایران خواهد شد.
وی گفت : البته صرف برگزاری این نوع همایش ها ، تحولی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد بلکه این خود شرکت های داخلی هستند که باید در این زمینه حرکت های درست و منطقی را آغاز نمایند تا تحولی جدی در خودروسازی ایران بوجود آید.
وی تاکید کرد: تا زمانی که خودروسازان خواستار تغییر و تحول نباشد ارائه الگو های موفق و تکنولوژی های جدید در همایش های تخصصی نیز تحولی در خودروسازی ایران و جریان فروش و خدمات پس از فروش ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه با وجود نقدهای مطرح به برگزاری همایش ها در کشور ،ابراز امید واری کرد: برگزاری چهارمین همایش صنعت خودرو ، مقدمه ای برای تحول در کیفیت ، خدمات و قیمت در صنعت خودرو ایران باشد.
نماینده مردم سقز در مجلس همچنین با اشاره به اینکه امروز در دنیا مشتری مداری مهم ترین هدف در ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان است، افزود: جلب رضایت مشتری در حالی به عنوان هدف اصلی خودروسازان خارجی در ارائه خدمات پس از فروش مطرح می شود که میزان رضایت مشتریان از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نسبی است چرا که هزینه ارائه خدمات با کیفیت خدمات عملا تناسب خوب و منطقی ندارد.
حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید متناسب با رشد قیمت ، کیفیت خدمات پس از فروش خودروسازان نیز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ، بستری را برای رشد کیفی خدمات در خودروسازی ایران فراهم کند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد آنلاین

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , خدمات پس از فروش , ایران خودرو , پارس خودرو , سایپا , بازار خودرو , قیمت خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
2

این دوست نماینده هم پس از دریافت ماشین و..... از دوستان خودروسازی طرفدار صد در صد خودروسازی خواهد شد. میگی نه چندماه دیگه ببین دیگه صدایی ازش در میاد یا نه
19:51  1395/10/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 27 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ماهورا تارا وی یک : سلام من تارا دستی وی تاریخ تحویل 30اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم واریزی دوم۵اسفند ماه تاریخ آماده برای صدور فاکتور زده 1404/02/06 کسی هست فاکتور شده باشه
رز زرد : سلام ، مبارکه دوست عزیز...ان شاءالله به سلامتی و خوشی ازش استفاده کنی🌷
J7 رضا : سلام . امروز برای من پلاک صادر شد ۲۵ اسفند شاسی ۲۶ اسفند بیمه و امروز هم پلاک شد . انشالله روزی همه باشه . حالا باید دوباره منتظره دریافت ماشین باشیم
صادق : سلام پیش فروش عادی شاهین اتومات cvt هستم تحویل آخر آذر که یک آذر تکمیل وجه کردم و دوم همین ماه فاکتور شد و امروز هم پلاک شد، فکر کنم تا یک هفته دیگه تحویل بدن ان شاالله، امیدوارم برا همه دوستان زودتر تحویل بدن
X5 : سلام امروزx5 کسی فاکتور شده
آرمین : سلام دوستان. اسفند ماه طرح تبدیل به GL رو تکمیل وجه کردم برای تحویل خرداد ماه. چهارشنبه هفته پیش که میشه 1404/02/03 ماشین رو تحویل گرفتم
تارا اسفند v1 : آخرین فاکتوری تارا دستی سفید تا چه تاریخ واریزی هست؟ من واریزدومم 5 اسفند هست هنوز فاکتور نشدم موعد تحویلمم اسفند ماه هست
علی : سلام مبارک باشه اگه تهران باشید همین امروز تحویل میدن
شاهین اتومات طرح نیمه شعبان ۱۴۰۲ : سلام شاهین cvtتکمیل وجه ۳۰ بهمن سخا ۱ اسفند هنوز فاکتور نشدم
سیاوش : سلام کافی نت کپی بگیر ببر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اپشنال 30 بهمن : والا ما 30 بهمنیم و فاکتور نشده
شیدایی : در جواب دوست عزیز سند کمپانی رو نمایندگی آورده بعد حدود یک 15 روز از فاکتور کردن آره اقا توحید درسته مدل 1404 شده ولی خوب تو عید بدون ماشین خیلی سخت بود من حاضر بودم این 2 میلیون رو تاخیر رو نده ولی عید ماشین داشتم اما بازم خداروشکر انشاالله همه به ماشین برسند
17بهمن : اگربه مشکل خورده پس چرا پارکنیگ های سایپا پراز سایناهست انشاالله همه ی مدیران شرکت برن به درک
علی : سلام خودرو شما اتوماتیک بود
مادران سورن Xu7p : 31 خرداد دیروز فاکتور شدم
Mohamad : بدترین و بی در و پیکر ترین نمایندگی 777 که اصلا جوابگو نیستن و فقط موقع ثبت نام پیگیر هستن.هفته دیگه موعد تحویله هنوز فاکتور نشده
پویا : این آخرین باره که میام اینجا خواستم اینارو برای کسایی که انتظار میکشن بگم 207سفید پانا فروش فوری رینگ فولادی تحویل 6 خرداد -1اردیبهشت فاکتور شد -4اردیبهشت تخصیص پلاک-6اردیبهشت آماده جهت تحویل -8اردیبهشت هم حمل برای تحویل.و 8اسفند واریز کامل کردم و 22فروردین هم 8/350بابت مالیات و بیمه دادم
207 پانا : سلام ماشین من جز منقضی ها بوده و تو تاریخ 20 اسفند تکمیل وجه کردم تاریخ تحویل 29 خرداد هستش الان تو مرحله تکمیل شدن فاکتور به نظرتون زودتر تحویل میدن؟
29بهمن : مادران یا عادی
اطلس مهر : اونایی که براشون توله پس میندازن رو فاکتور می کنن