عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 

عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
سید جواد حسینی کیا، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت خودرو ایران، عدم تولید محصولات رقابتی است، گفت: تا زمانی که اعضای هیات مدیره شرکت ها، سهام داران صنعت خودرو هستند این مشکل ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی تصریح کرد: متاسفانه این چرخه معیوب موجب خروج صنعت خودرو از جریان رقابت شده است چنانچه امروز معیار تعیین قیمت خودرو، تنها منافع خودروسازی است و مصرف کننده عملا هیچ اهمیت و جایگاهی ندارد در حالی که در دنیا به دلیل وجود رقابت پذیری و جریان منطقی عرضه و تقاضا، شاخص تعیین قیمت خودرو فقط نیاز بازار است و سهامداران نقشی در این زمینه ندارند.
حسینی کیا با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: برگزاری این همایش حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود چرا که موجب آگاهی جامعه از نحوه ارائه خدمات پس از فروش در دنیا و مقایسه شرایط موجود با وضعیت خدمات در ایران خواهد شد.
وی گفت : البته صرف برگزاری این نوع همایش ها ، تحولی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد بلکه این خود شرکت های داخلی هستند که باید در این زمینه حرکت های درست و منطقی را آغاز نمایند تا تحولی جدی در خودروسازی ایران بوجود آید.
وی تاکید کرد: تا زمانی که خودروسازان خواستار تغییر و تحول نباشد ارائه الگو های موفق و تکنولوژی های جدید در همایش های تخصصی نیز تحولی در خودروسازی ایران و جریان فروش و خدمات پس از فروش ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه با وجود نقدهای مطرح به برگزاری همایش ها در کشور ،ابراز امید واری کرد: برگزاری چهارمین همایش صنعت خودرو ، مقدمه ای برای تحول در کیفیت ، خدمات و قیمت در صنعت خودرو ایران باشد.
نماینده مردم سقز در مجلس همچنین با اشاره به اینکه امروز در دنیا مشتری مداری مهم ترین هدف در ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان است، افزود: جلب رضایت مشتری در حالی به عنوان هدف اصلی خودروسازان خارجی در ارائه خدمات پس از فروش مطرح می شود که میزان رضایت مشتریان از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نسبی است چرا که هزینه ارائه خدمات با کیفیت خدمات عملا تناسب خوب و منطقی ندارد.
حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید متناسب با رشد قیمت ، کیفیت خدمات پس از فروش خودروسازان نیز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ، بستری را برای رشد کیفی خدمات در خودروسازی ایران فراهم کند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد آنلاین

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , خدمات پس از فروش , ایران خودرو , پارس خودرو , سایپا , بازار خودرو , قیمت خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
2

این دوست نماینده هم پس از دریافت ماشین و..... از دوستان خودروسازی طرفدار صد در صد خودروسازی خواهد شد. میگی نه چندماه دیگه ببین دیگه صدایی ازش در میاد یا نه
19:51  1395/10/02
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
داریوش : من تکمیل وجه ۲ اردیبهشت م خبری نیس هنوز
محسن تهران : سلام من ۲۶ اسفند واریز و ۲۷ پذیرش هنوز فاکتور نشدم مگه میشه اونوقت ۲ اردیبهشت فاکتور بشه
سایپا بی لیاقت : شاهین جی تکمیل ۲ اردیبهشت با نمایندگی تماس گرفتم گفتن جی توقف نشده برای کسایی که تو نوبت هستن تولید میشه ولی ثبت نام جدید دیگه شاهین جی نداریم منکه برا فروشه صبر میکنم اختلاف قیمت ۱۱۰ تومنه الآن توقف خورده بالاتر هم می‌ره ولی کسایی که برا مصرفه تبدیلی بزنید زودتر میاد
شاهین پلاس28اردیبهشت : یعنی اردیبهشت شروع شده خدا کنه به ما هم زودتر تحویل بدن...
علی : انیومسلام. من ۳شهریور م هنوز فاکتور نشدم.البته نقره‌ای تیتانیوم. ساعت ۱۰ واریز کردیم
شاهین : تحویلی اسفند.تکمیل وجه دوم اردیبهشت،الان دیدم فاکتورشدم..
شاهین gl : من 20خرداد تکمیل کردم هنوز فاکتور نشده
شاهین مرداد پلاس : برو غلط زیادی نکن بی شرف
پویا : بله تارا دستی فروش فوری
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدیان : سلام. یکم طاقت بیار پول بشینه توحساب سایپا. فعلا تعطیله. حالا تاماشین آبگیری 6یا7ماه باید صبوری کنی
امید 207 اتومات تبدیل مشکی به سفید : موعد تحویل 26 آبان بود
دنا تحویل 31 مرداد : دلسرد و بیزار
چین : فاکتور شد شما غصه نخور
مراد بیگ : سلام دوروز دعوت نامه ساینا دوگانه تکمیل وجه کردم به حساب نرفته کسی هست مثل من باشه تو وضعیت مشتری نشان نمیده
6دنده تیتانیوم آلومینیم 31مرداد : قبلا فاکتور شدنشون یه روال مشخصی داشت حداقل معلوم بود تا چه تاریخی فاکتور شدن و حدودی میشد حدس زد کی نوبتت میشه ولی الان مشخص نیست دارن چیکار میکنن یه دونه تیرماه و وسط مرداد ماه فاکتور میکنن دوتا از شهریور ماه! 31مرداد همینجور مونده
مجید : داداش هیچکس پاسخگو نیست که نیست ماشین مشکل داره میگه قبل از امضای رضایت نامه تحویل باید میگفتی 😢😢 تا ماشین رو تعویض کنند الهی خیر نبینه باعث و بانی اش سرطان بشه بیفته به جون بچه هاش 😢
محمد : طرح چی هستید چندم تحویلتونه؟
محمد : من دیشب سوال پرسیدم چرا سایت منتشر نکرد
حامد : 45روز