عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 

عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
سید جواد حسینی کیا، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت خودرو ایران، عدم تولید محصولات رقابتی است، گفت: تا زمانی که اعضای هیات مدیره شرکت ها، سهام داران صنعت خودرو هستند این مشکل ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی تصریح کرد: متاسفانه این چرخه معیوب موجب خروج صنعت خودرو از جریان رقابت شده است چنانچه امروز معیار تعیین قیمت خودرو، تنها منافع خودروسازی است و مصرف کننده عملا هیچ اهمیت و جایگاهی ندارد در حالی که در دنیا به دلیل وجود رقابت پذیری و جریان منطقی عرضه و تقاضا، شاخص تعیین قیمت خودرو فقط نیاز بازار است و سهامداران نقشی در این زمینه ندارند.
حسینی کیا با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: برگزاری این همایش حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود چرا که موجب آگاهی جامعه از نحوه ارائه خدمات پس از فروش در دنیا و مقایسه شرایط موجود با وضعیت خدمات در ایران خواهد شد.
وی گفت : البته صرف برگزاری این نوع همایش ها ، تحولی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد بلکه این خود شرکت های داخلی هستند که باید در این زمینه حرکت های درست و منطقی را آغاز نمایند تا تحولی جدی در خودروسازی ایران بوجود آید.
وی تاکید کرد: تا زمانی که خودروسازان خواستار تغییر و تحول نباشد ارائه الگو های موفق و تکنولوژی های جدید در همایش های تخصصی نیز تحولی در خودروسازی ایران و جریان فروش و خدمات پس از فروش ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه با وجود نقدهای مطرح به برگزاری همایش ها در کشور ،ابراز امید واری کرد: برگزاری چهارمین همایش صنعت خودرو ، مقدمه ای برای تحول در کیفیت ، خدمات و قیمت در صنعت خودرو ایران باشد.
نماینده مردم سقز در مجلس همچنین با اشاره به اینکه امروز در دنیا مشتری مداری مهم ترین هدف در ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان است، افزود: جلب رضایت مشتری در حالی به عنوان هدف اصلی خودروسازان خارجی در ارائه خدمات پس از فروش مطرح می شود که میزان رضایت مشتریان از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نسبی است چرا که هزینه ارائه خدمات با کیفیت خدمات عملا تناسب خوب و منطقی ندارد.
حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید متناسب با رشد قیمت ، کیفیت خدمات پس از فروش خودروسازان نیز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ، بستری را برای رشد کیفی خدمات در خودروسازی ایران فراهم کند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد آنلاین

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , خدمات پس از فروش , ایران خودرو , پارس خودرو , سایپا , بازار خودرو , قیمت خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
2

این دوست نماینده هم پس از دریافت ماشین و..... از دوستان خودروسازی طرفدار صد در صد خودروسازی خواهد شد. میگی نه چندماه دیگه ببین دیگه صدایی ازش در میاد یا نه
19:51  1395/10/02
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند s : از کجا زنگ بزنیم بپرسیم کی تحویل میدن کی فاکتور میشن ماشینا؟
علی مدبر : دوستانی که موعد تحویلشون قبل ازابان ماه هست وفکرمیکنن افزایش قیمت شاملشون نمیشه من شنیدم سایپا زمان تحویل خودرو مابه التفاوت افزایش قیمتو نقدی میگیره وهیچ مدرکی نمیده که کسی شاکی بشه
سیدان : جناب 03/03 x5 مشهد میشه برای منم دعا کنید پزشکی قبول شم حالا که مشهد هستید شما که برای احمد دعا کردید برا من بکنین لطفا
نیکی : سلام من ماشینم چیشد پس با بدبختی و هزار تا راه به دست اورده بودم x5
J4 مرداد90 روزه : امروز امد بلخره بعد 6ماه 11مرداد 90 روزه 20281
امین : همون اول با پیش پرداخت ازتون گرفتن
Ali : ثبت نام j4 تاریخ ۱۱ مرداد براتون پیام شاسی اومده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک آر اس : بعد جوانی ات فاکتوری
ساینا تک پیش فروش : این ملتی که ثبت نام کردن ببین درس عبرت بشه برات
Kooeek s : دوستان امروز ماشین از نمایندگی تحویل گرفتم انشالله روزی همه تکمیل وجه 31 مرداد با سه ماه تأخیر امروز 29 آذر تحویل گرفتم خداحافظی همگی
سورن س30روزه : سلام دوستان کسانی که خودردوگانه سوزفاکتورمیشندخاهشن اعلام کنندباکدوم موتورفاکتورمیشندباموتورEF7یاموتور XU7p
فاکتور نشد تاخیر زیا د شد : فاکتور را به چرا نمیشه 21 مهری ام با تاخیر زیاد 30 روزه بود پدر صلواتی ها
نون بازاری از کاشان : اقا متل ما هم فاکتور شده یک هفته ای میشه برگه سبز هم اومد ولی ماشین خبری نیس
جواب مازیار : کی اینجا کارمنده سایپاس که راهنماییت کنه؟
دنا دی ماه 6 دنده آلمینیوم : مبارک باشه داداش. عادیه اونم تیک سبز میخوره.....
سورن 30روزه : سلام دوستان ومنتظران سورن خواهشنداونایی که دوگانه فاکتورمیشنداعلام کنندباکدوم موتورفاکتورشدندبامتور EF7هستندیاموتورپارس XU7p.....
Saina : راس میگه دیگه مازیار جان 50بار نوشتی طلای مادرمو فروختم وووووووووووووووودوو آخر سر میگی کی تحویل میدن . خو همون اول بگو .. اینجا همه زندگیشونا فروختن . از گوشواره بچه بگی تا فرش زیر پا هی که جار نمیزنن . ضرر جانی نبینی تنت سالم . اینقدر طلا و پراید شاسی سالم اومده ورفته و هست .