عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 

عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
سید جواد حسینی کیا، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت خودرو ایران، عدم تولید محصولات رقابتی است، گفت: تا زمانی که اعضای هیات مدیره شرکت ها، سهام داران صنعت خودرو هستند این مشکل ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی تصریح کرد: متاسفانه این چرخه معیوب موجب خروج صنعت خودرو از جریان رقابت شده است چنانچه امروز معیار تعیین قیمت خودرو، تنها منافع خودروسازی است و مصرف کننده عملا هیچ اهمیت و جایگاهی ندارد در حالی که در دنیا به دلیل وجود رقابت پذیری و جریان منطقی عرضه و تقاضا، شاخص تعیین قیمت خودرو فقط نیاز بازار است و سهامداران نقشی در این زمینه ندارند.
حسینی کیا با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: برگزاری این همایش حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود چرا که موجب آگاهی جامعه از نحوه ارائه خدمات پس از فروش در دنیا و مقایسه شرایط موجود با وضعیت خدمات در ایران خواهد شد.
وی گفت : البته صرف برگزاری این نوع همایش ها ، تحولی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد بلکه این خود شرکت های داخلی هستند که باید در این زمینه حرکت های درست و منطقی را آغاز نمایند تا تحولی جدی در خودروسازی ایران بوجود آید.
وی تاکید کرد: تا زمانی که خودروسازان خواستار تغییر و تحول نباشد ارائه الگو های موفق و تکنولوژی های جدید در همایش های تخصصی نیز تحولی در خودروسازی ایران و جریان فروش و خدمات پس از فروش ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه با وجود نقدهای مطرح به برگزاری همایش ها در کشور ،ابراز امید واری کرد: برگزاری چهارمین همایش صنعت خودرو ، مقدمه ای برای تحول در کیفیت ، خدمات و قیمت در صنعت خودرو ایران باشد.
نماینده مردم سقز در مجلس همچنین با اشاره به اینکه امروز در دنیا مشتری مداری مهم ترین هدف در ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان است، افزود: جلب رضایت مشتری در حالی به عنوان هدف اصلی خودروسازان خارجی در ارائه خدمات پس از فروش مطرح می شود که میزان رضایت مشتریان از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نسبی است چرا که هزینه ارائه خدمات با کیفیت خدمات عملا تناسب خوب و منطقی ندارد.
حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید متناسب با رشد قیمت ، کیفیت خدمات پس از فروش خودروسازان نیز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ، بستری را برای رشد کیفی خدمات در خودروسازی ایران فراهم کند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد آنلاین

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , خدمات پس از فروش , ایران خودرو , پارس خودرو , سایپا , بازار خودرو , قیمت خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
2

این دوست نماینده هم پس از دریافت ماشین و..... از دوستان خودروسازی طرفدار صد در صد خودروسازی خواهد شد. میگی نه چندماه دیگه ببین دیگه صدایی ازش در میاد یا نه
19:51  1395/10/02
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v4 تینان 30اسفند سرامیک : باسلام من دیروز سوال کردم گفت سرامیک سی اسفند اتومات رو تیر فاکتور میکنند جهت اطلاع دوستان...
محمد به نرگس : سلام نرگس جون خوبی عیدت پیشایش مبارک .تحویل گرفتی ماشین رو..
Cvt 403 : سلام دوستان منم امروز زنگ زدم میگن تو ۲ مرحله برای اسفند ۴۰۳ دعوتنامه هاشونو ارسال کردن. برای بقیه هم گفتن تو مرحله ۳ ارسال میشه . کسی براش دعوتنامه cvt برای اسفند ۴۰۳ اومده؟
تارا v4 تیرماه : سلام.منم امرکز رفتم نمایندگی که الان ۳ هفته هستش چرا ماشینمو حمل نمیزنن و پیگیر باشین که واسم چک کرد گفت بازبینی خورده.اینا واقعا تعهد ندارن و فقط یاد دارن گرون کنن
A5شهریور : دوستان شهریوری دیروز و امروز برای کسی شاسی شده؟؟
دی ماه : بله دیگه افزایش قیمت میدن بعد برای شما مابه التفاوت رو میفرستندبرای تکمیل وجه کنید خیر نبینن
شاهین پلاس اتوماتیک : من 22 اسفندم هنوز فاکتور نشده
محمد۲ : سلام دوستان تکمیل وجه اسفند کسی هست فاکتور نشده باشه؟
سعید : قبل عید فاکتور میکردن دیگه از فروردین فاکتور نکرده سایپا دروغگو
رضا : سلام من امروز مجدد با امور مشتریان تماس گرفتم و گفت که تا یک اسفند فاکتور شده منم با سر و صدا بهش گفتم که ۲ هفته س همینو میگی و روی یک اسفند متوقف شده چرا پلاس رو تا آخرای اسفند فاکتور کردین ولی cvt روی یک اسفند مونده خلاصه اینکه دوستان همه زنگ بزنید صدای اعتراضتون رو بشنون اینجوری دست رو دست بزارید هیچ کاری برامون نمی کنن یه خورده فعال باشید لطفا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
واریزی 6 اسفند، سر به بیابان گذار : کسی که قبلا سود تخیر گرفته میتونه بگه چند ماه بوده و چقدر گرفته؟
سید محمد : با سلام و احترام 207 سقف فلز فروش فوری تا چه تاریخی فاکتور شده؟ من 17 خرداد هستم هنوز خبری نیست...
حسین 1 اسفند تکمیل : درود دوازدهم فاکتور شدم سیزدهم پلاک..ولی نمایندگی شوشتر میگه هنوز نیومده برامون... خود پشتیبانی میگف هجدهم میرسه دستتون.
مجید : دعوتنامه مرداد هم صادر شده ولی چون باز دوباره قیمت میخواد تعدیل بشه یه تعدادی رو صادر نکردن از بابت اینه که یه تعدادی صادر نشدن باید منتظر موند
حامد فرسوده واریز اردیبهشت فوری207فلز : بسته به مدل ماشین از 25 تا 50 یا 75 تو نت سرچ کنید هر گواهی 25 میلیون تومان
دنا آپشنال : اگه امکان داره اطلاعات مثل رنگ و تاریخ واریز وجه رو هم بگین
میلاد : اقایون سایپا تصمیم داره . قیمتها رو ببره بالا برای همین ماشین بیرون نمیده . این تجمع ما خیلی خیلی مهمه . خواهشن 25 جلوی سایپا قسمت فروش جمع بشیم . حتی نوشته هم داشته باشید من 10 صبح میام .
دنااپشنال : سلام بچه ها قرارداد های موعد تیرماه تاچندم تیر هستن ممنون میشم یکی جواب بده
دنا آپشنال : لطفا کسی فاکتور میشه بیاد اطلاعات بده... ممنون میشم
نگین : بله، ببار 275 گرفتن ببارم 1800000 خوابی؟بیدار شو