عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 

عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
سید جواد حسینی کیا، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت خودرو ایران، عدم تولید محصولات رقابتی است، گفت: تا زمانی که اعضای هیات مدیره شرکت ها، سهام داران صنعت خودرو هستند این مشکل ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی تصریح کرد: متاسفانه این چرخه معیوب موجب خروج صنعت خودرو از جریان رقابت شده است چنانچه امروز معیار تعیین قیمت خودرو، تنها منافع خودروسازی است و مصرف کننده عملا هیچ اهمیت و جایگاهی ندارد در حالی که در دنیا به دلیل وجود رقابت پذیری و جریان منطقی عرضه و تقاضا، شاخص تعیین قیمت خودرو فقط نیاز بازار است و سهامداران نقشی در این زمینه ندارند.
حسینی کیا با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: برگزاری این همایش حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود چرا که موجب آگاهی جامعه از نحوه ارائه خدمات پس از فروش در دنیا و مقایسه شرایط موجود با وضعیت خدمات در ایران خواهد شد.
وی گفت : البته صرف برگزاری این نوع همایش ها ، تحولی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد بلکه این خود شرکت های داخلی هستند که باید در این زمینه حرکت های درست و منطقی را آغاز نمایند تا تحولی جدی در خودروسازی ایران بوجود آید.
وی تاکید کرد: تا زمانی که خودروسازان خواستار تغییر و تحول نباشد ارائه الگو های موفق و تکنولوژی های جدید در همایش های تخصصی نیز تحولی در خودروسازی ایران و جریان فروش و خدمات پس از فروش ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه با وجود نقدهای مطرح به برگزاری همایش ها در کشور ،ابراز امید واری کرد: برگزاری چهارمین همایش صنعت خودرو ، مقدمه ای برای تحول در کیفیت ، خدمات و قیمت در صنعت خودرو ایران باشد.
نماینده مردم سقز در مجلس همچنین با اشاره به اینکه امروز در دنیا مشتری مداری مهم ترین هدف در ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان است، افزود: جلب رضایت مشتری در حالی به عنوان هدف اصلی خودروسازان خارجی در ارائه خدمات پس از فروش مطرح می شود که میزان رضایت مشتریان از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نسبی است چرا که هزینه ارائه خدمات با کیفیت خدمات عملا تناسب خوب و منطقی ندارد.
حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید متناسب با رشد قیمت ، کیفیت خدمات پس از فروش خودروسازان نیز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ، بستری را برای رشد کیفی خدمات در خودروسازی ایران فراهم کند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد آنلاین

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , خدمات پس از فروش , ایران خودرو , پارس خودرو , سایپا , بازار خودرو , قیمت خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
2

این دوست نماینده هم پس از دریافت ماشین و..... از دوستان خودروسازی طرفدار صد در صد خودروسازی خواهد شد. میگی نه چندماه دیگه ببین دیگه صدایی ازش در میاد یا نه
19:51  1395/10/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام مشهد : خدایی راست میگی برادر من از مجبوری بدبختی از مشهد رفتم تهران چون طرح اسقاط بود برج 10ماشینم دادم الان برج 2 بدون ماشین بدبختی خدایی با دوتا بچه اذیت دارم میشم همه جا هم با اسنپ نمیشه. رفتم با اتوبوس تاکسی به قرآن خسته شدم خدایی چقدر مردم بدبختی هستیم بخاطر یک ماشین حلبی پول بده منت بیکش به قران از بازار آزاد می‌گرفت بهتر بود ماشین من 130م قیمتش بود 70م دادن
مهدی صدرا : سلام با عزت و دلخوشی استفاده کنید . خدا را شکر ، مبارک باشد .
Azim : من ۱۷ آذر هستم هنوز فاکتور نشده
X3sefid : مبارکت باشه چرخش بچرخه اون دوست کوییکی هم میدونه x3ماشین ضعیفیه ولی با کوییک خیلی فرق داره کوییک کوییک🦆🦆🦆🦆🦆🦆🦆🦆🤪🤪😂😂
امید شمال : ظاهراً واریز اولیه مهمه شاید از شمال شروع کردن به فاکتور 😁
محسن اسفند ماه : عزیزان و همراهان گرامی ماهیت این کاربر وحید برای همه ما مشخص شده است متاسفانه فکر می‌کردیم فقط عناد و‌کینه داره ولی مشخص شد که او یک ادم‌ متاسفانه روان پریش هست بذارید توی عالم‌خودش سیر بکنه ببینیم تا کجامیخواد پیش بره
تارا دستی ۳۰ بهمن : درجواب تارا امین نه پولی ازمون نگرفتن گفتن دوماه دیه تاخیری پرداخت میکنن
J4 : خیلی قشنگ گفتی دمت گرم
Mahdi : سلام دوستان برای دریافت خسارت دیرکرد باید از نمایندگی شکایت کرد یا خود شرکت کرمان موتور؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : فروش فوری پنج خرداد فاکتور شد، مشکی
سایناتحویل16اسفند : سلام تبریزی پیش فروش هستم
تبریزی : سلام داداش پیش فروش یا فوق‌العاده
سید : فاکتور نشده
آریزو5 : سلام دوست عزیز ماشین بنده چند روز پیش فاکتور شد ولی چیزی به عنوان دیون ازم نخواستن
آریا مهر : آره فردا فاکتور میشی به امید خدا
یاسر دوگانه 30بهمن : دوگانه فقط تبریز میزنه ماشین پارکینگ تبریزه
دنا 6دنده : سلام دوستان ما 21 فاکتور شدیم آخرین وجه ما هم 6 دی بود تحویل اسفند تازه بعد 16 روز امروز پلاک شدم چقدر طول میکشه تا به دستمون برسه
حسین : تحویل سیستمی چندم هستی
شادباشی : چگونه عزیز،،قدرت دستشونه؟ هنرکنی نصف حقت راهم نمیدن