نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [ویدئو]

 

نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [ویدئو]

 
تیوولی یکی از متناسب ترین و خوش فرم ترین ساخته های کمپانی کره ای سنگ یانگ تا به این تاریخ است. برخلاف محصولات پیشین سنگ یانگ، تیوولی پیکره ای زیبا و مدرن داشته و از ظاهر مشتری پسندی برخوردار است.
 
این اتومبیل که به بازار ایران نیز راه پیدا کرده، با تکیه بر همین ویژگی کلیدی در کنار کیفیت و قیمت نسبتا متعادل با استقبال بازار روبرو شده و جزو گزینه های پرطرفدار به شمار می رود.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
به تازگی نتایج تست تصادف این خودروی کره ای توسط موسسه یوروانکپ منتشر شده که دارای نکات جالبی است. بر اساس رویه جدید این موسسه خودروها یک بار با تجهیزات استاندارد و یک بار با آپشن ها و تجهیزات ایمنی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
 
تیوولی در دو تست برگزار شده موفق به کسب سه ستاره برای نسخه استاندارد و چهار ستاره برای نسخه مجهز به آپشن های ایمنی شده است.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در تست های انجام شده، تیوولی ضربات ناشی از تصادف را به خوبی جذب کرده و تغییر شکلی در ساختار کابین آن دیده نمی شود. در برخورد قسمتی از جلوی خودرو با مانع نرم (Frontal Offset Deformable Barrier) که با سرعت 64 کیلومتر در ساعت انجام می گیرد، حفاظت از همه سرنشینان راضی کننده بوده و نقصی جدی در این بخش مشاهده نمی شود.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در برخورد کامل از جلو با مانع سخت (Frontal Full Width) که با سرعت 50 کیلومتر در ساعت انجام می پذیرد، محافظت از راننده به جز در بخش قفسه سینه بسیار خوب است؛ البته میزان حفاظت ار سینه راننده کافی ارزیابی شده است.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در این تست آدمک موجود بر روی صندلی عقب بیش از حد به سمت جلو حرکت کرده و از ناحیه سر دچار آسیب شده که البته سنگ یانگ قول داده بر روی این مساله تحقیق کند.
 
حفاظت ضعیف از سرنشین عقب باعت شده تیوولی امتیاز زیادی را در تست تصادف از جلو با مانع سخت از دست بدهد.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در برخورد از کنار با مانع متحرکی که 50 کیلومتر در ساعت سرعت دارد، تیوولی به بهترین شکل ممکن از قسمت های اصلی بدن محافظت کرده و بیشترین امتیاز را کسب کرده است.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
حتی در تست برخورد از کنار با ستون محکم که خودرو را در شرایط بسیار دشواری قرار می دهد، تیوولی توانسته در مجموع به خوبی از عهده حفاظت از سرنشینان برآید.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در تست واخوردگی گردن که در واقع برخورد یک خودرو از عقب را شبیه سازی می کند، صندلی های جلویی تیوولی محافظت خوبی از گردن آدمک ها داشتند؛ اما صندلی های عقب عملکردی نزدیک به کمترین حد قابل قبول از خود نشان دادند.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
ترمز اضطراری خودکار یکی از تفاوت های بین نسخه استاندارد و نسخه مجهز به آپشن های ایمنی است. عملکرد این سیستم – که در سرعت های پایین و رانندگی در شهر بیشتر کاربرد دارد – در تیوولی بی نقص بوده و توانسته بیشترین امتیاز ممکن را کسب کند.
 
تیوولی با وجود محافظت بسیار خوب از سرنشینان بزرگسال، در حفاظت از سرنشینان خردسال عملکرد چندان قابل قبولی ندارد. در اکثر تست ها، تیوولی در محافظت از کودکان ضعیف ظاهر شده و امتیازهای زیادی را از دست داده است.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در بخش حفاظت از سر عابر پیاده در برخوردهای احتمالی، کاپوت تیوولی عمدتا عملکرد خوبی داشته و به جز ناحیه ستون های کناری بقیه قسمت ها انعطاف خوبی در برابر ضربه دارند. سپر هم در تست برخورد با پا امتیاز خوب را کسب کرده است.
 
اما دماغه خودرو در برخورد با لگن واکنش های متفاوتی از خود نشان داده و در برخی ناحیه ها امتیاز خوب و در برخی نواحی دیگر امتیاز ضعیف را دریافت کرده است. سیستم ترمز اضطراری خودکار نیز در تشخیص عابرین و اقدام به موقع عملکرد قابل قبولی داشته است.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
همانطور که در بالا نیز اشاره شد، سنگ یانگ تیوولی در نسخه های استاندارد و فول به ترتیب 3 و 4 ستاره ایمنی کسب کرده است. شاید در ابتدا این امتیازها چندان چشمگیر نباشند، اما با توجه به سخت گیری های یورو انکپ و مقایسه امتیازهای تیوولی با نتایج تست های اخیر این موسسه می توان گفت که شاسی بلند کوچک کره ای عملکردی قابل قبول داشته است.
 
برای مثال بد نیست بدانید که فیات تیپو، سوزوکی بالنو، تویوتا هایلوکس و حتی ب ام و Z4 در نسخه های استاندارد همگی موفق به کسب سه ستاره شده اند.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
علاوه بر اینها مواردی که باعث شده اند تیوولی امتیاز از دست بدهد، بیشتر به نحوه طراحی صندلی ها و در نتیجه حفاظت ضعیف از خردسالان مربوط می شود که جزو ایرادات ساختاری نبوده و میتوان با بازنگری در این قسمت ها نقص های موجود را برطرف کرد؛ مساله ای که کره ای ها قول پیگیری آن را داده اند.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
به هر ترتیب سنگ یانگ تیوولی در یکی از معتبرترین مراجع تست تصادف جهان تحت آزمایش قرار گرفته و وضعیت ایمنی آن با آنکه عالی نیست اما در سطح خوبی قرار دارد.
 
البته نسخه های تیولی که در ایران عرضه می شوند به تکنولوژی ترمز گیری خودکار مجهز نیستند و از این رو بیشتر به نسخه 3 ستاره ای شباهت دارند تا مدلی که موفق به کسب چهار ستاره ایمنی شده است.
سوال اینجاست که اگر رقبای چینی تیوولی در این امتحان شرکت کنند، چه نمره ای خواهند گرفت؟! پنج ستاره چینی معادل چند ستاره اروپایی خواهد شد؟
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , سانگ یانگ , تیوولی , بازار خودرو , واردات خودرو , ایمنی خودرو , کیفیت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

عباس
1

آنهائی که دارند لطفا نظر بدهند می خواهم تیوولی بخرم
15:11  1395/09/18
پاسخ دادن
محمد
5

اگه ماشین چینی بود تمام سرنشینان جابجا کشته میشدن.
21:32  1395/09/15
پاسخ دادن
امین
7

اهمیت ایربگ های جانبی اینجا معلوم میشه
20:11  1395/09/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین t8 : سلام نهایت یک ماه
تارا سی بهمن : اقایون داداشام، تحویل سی بهمن تارا دستی، کسی هست تحویل نگرفته باشه یا فاکتور نشده، طرح یکپارچه. واسه من هنوز فاکتور نشده.
تحویل اسفند : با سلام دادا برا ما هم فاکتور شد تکمیل ۱۵ اسفند سخا ۱۵ اسفند
محسن اسفند ماه : نه، دروغ گفتم فاکتور نشدم، هنوز هستم، می خواستم امتخانتون کنم، سلام ایران سلام سلطان وحید
جک جی 4 : من ثبت نامی سازمانی بانک دی ماه بودم امروز تماس گرفتن گفتن بارگیری شده
تارامارا : احتمالا، تا نهایت ده روز دیگه، بستگی به شهر هم داره مبارک باشه به سلامتی و خوشی و خیر استفاده کنین
ارسلان x5 آبان مشکی : برای شما پیامک ثبت اقامت گاه در سامانه املاک نیومد
دیانا : خبر خوش واس منم فاکتور شد🤩
حامد : منم امروز فاکتور شدم واریزی ۲۳ اسفند
میرزاده مشفقی : اتفاقا شقایق راست میگفت بمن گفت امروز فاکتور میشی دقیقا همون روز فاکتور شدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اشتری : وقتی میگن گمرک مجوز ترخیص نمیده خودروی شما چجوری ترخیص شده؟
reza : حتما 13 ام همه بیاید بریم در سایپارو گل بگیریم اینجا افریقا شده دیگه خر صاحبشو نمیشناسه/13 ام میایم شما مسول ها هم که تریبون دستتونه همه جا جار بزنید تعدادی نفوذی امودن جلوی درب سایپا اختشاشات کردن/یه موقع نگید 14 ماهه پول مردمو گرفتید خوردید یه آبم روش فقط آدرس دقیق بدین
سورن 13 خرداد : من فاکتور نشدم هنوز شما جزئیات ماشینتون چی بوده فوقلعاده یا پیش فروش چه رنگی شماره قرارداد
سلیمی : واقعاً عجله نکنید ما همه رو به ترتیب میکنیم پول تاخیری هم میدیم
حسین پذیرش مرداد تحویلی آخر آذر : هفته پیش فاکتور شده بود امروز هم پلاک شد انشاءلله هر چه زودتر تحویل بدهند البته بعد از چند ماه تاخیر امیدوارم بقیه نیز هر چه زودتر خودرو خود را تحویل بگیرند و از این بلاتکلیفی در آیند
علی ج : چی 2 میلیون ؟؟؟؟
حسن موتور جدید تحویلی 26خرداد : مطمئن هستی 31 خرداد فاکتور شدی ،هنوز از 10 خرداد به این ور رو فاکتور نکردن پریدن 31 خرداد؟؟؟
مهدی : سلام پیش فروش 207 پانا تحویلی تیرماه کسی اطلاع نداره کی دعوتنامه ش میاد؟
اطلس اذر ح : سلام هر کس از خراسان جنوبی هست بیا بالا تا شنبه در کارخانه سایپا حضور داشته باشیم
6دنده اردیبهشت : سلام، دوستان و عزیزان 6دنده تحویلی فروردین هم داریم یا از اردیبهشت شروع میشه؟؟