جدال برادران دیترویتی !

 

جدال برادران دیترویتی !

 
اولین نسل کوروت با لقب کانورتیبل در سال 1953 در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شد. استقبال بازدیدکنندگان از غرفه GM در نمایشگاه خودروی نیویورک تا حدی بود که مدیران ارشد GM را مجاب به عرضه اولین خودرو در تاریخ 30 ژوئن 1953 کرد. در سال 1953 از کوروت کانورتیبل تنها 300 دستگاه و به صورت دست ساز تولید شد.
 
جدال برادران دیترویتی، شورولت کوروت استینگری 1967 در برابر شورولت کوروت Z06 2015
 
50 سال قبل جی ام امپراطوری عظیمی داشت. در آن سال ها کمپانی جی ام در همه محدوده قیمت، خودرو تولید می کرد، از شورولت کورویر 2000 دلاری تا کادیلاک فلیت وود 11 هزار دلاری.
 
در دهه شصت جنرال موتور رقابت با فولکس بیتل برای تولید خودرویی ارزان قیمت را آغاز کرد.
 
پرچم دار جنرال موتورز در این رقابت شورولت کورویر بود. در زمان تولید نیز کوروت استینگری مدل 1967 دارای قیمتی برابر با 4500 هزار دلار بود که برای یک خودروی اسپرت قیمتی با عملکردی خوب قیمتی مناسب بود.
 
جدال برادران دیترویتی، شورولت کوروت استینگری 1967 در برابر شورولت کوروت Z06 2015
 
خودروهای مورد بررسی ما شورولت کوروت استینگری مدل 1967 نسل دوم و شورولت کوروت Z06 مدل 2015 است که آخرین نسل (نسل هفتم) می باشد.
 
جدال برادران دیترویتی، شورولت کوروت استینگری 1967 در برابر شورولت کوروت Z06 2015
 
شورولت کوروت در دهه 60 میلادی رقبایی همچون جگوار ای-تایپ، مرسدس اس ال و پورشه 911 را در پیشرو داشت. دلیل ما برای انتخاب استینگری 67 برای بررسی، نه تنها بخاطر زنده کردن دوران شکوه جنرال موتورز بلکه بخاطر توانایی های فنی بالای این مدل بوده است.
 
طرفداران شورولت کوروت به نسل دوم کوروت (C2) که از سال 1963 تا 67 تولید می شد، “نیمه سال” یا Midyear می گویند، زیرا نسل دو کوروت این نام را به نماد خودروهای اسپرت شورولت تبدیل کرده است.
 
جدال برادران دیترویتی، شورولت کوروت استینگری 1967 در برابر شورولت کوروت Z06 2015
 
کوروت استینگری 1967 با فنربندی مستقل در چرخ های عقب، موتور بلوک بزرگ و ترمزهای دیسکی در مقابل نوه خود کوروت Z06 با رینگ های تمام آلمینیومی، پیشرانه تمام انژکتوری V8 بلوک کوچک و دیفرانسیل لغزش محدود قرار گرفته است.
 
جدال برادران دیترویتی، شورولت کوروت استینگری 1967 در برابر شورولت کوروت Z06 2015
 
کوروت Z06 با بهره گیری از پیشرانه 6.2 لیتری بلوکه کوچک و یک سوپرشارژر Eaton می تواند قدرتی برابر با 650 اسب بخار تولید کند. این خودرو قدرتمند ترین پانی کاری (اصطلاحی برای توصیف خودروهای اسپرت ارزان قیمت) بوده که جنرال موتور تاکنون ساخته است و نسبت به مدل 1967 افزایش قدرت 49 درصدی را پشت سر گذاشته. این مدل همچنین از نظر ایمنی، کنترل پذیری و امکانات رفاهی پیشرفته تر شده است.
 
جدال برادران دیترویتی، شورولت کوروت استینگری 1967 در برابر شورولت کوروت Z06 2015
 
کوروت 67 دارای موتور 8 سیلندر خورجینی 16 سوپاپ به حجم 7.0 لیتر است که توان تولید 460 اسب بخار را دارد، در مقابل کوروت Z06 دارای پیشرانه 8 سیلندر خورجینی به حجم 6.2 لیتر است که به کمک سوپرشارژر توان تولید 650 اسب بخار را دارد.
 
در هر دو مدل نیرو به چرخ های عقب منتقل می شود ولی کوروت به کمک سیستم پایداری و دیفرانسیل پیشرفته تر در زمان بارندگی رانندگی مطمئن تری را به ارمغان می آورد. پیشرانه کوروت 67 دارای دو کاربراتور Holly می باشد که در مقابل سیستم انژکتور کوروت Z06 حس نوستالژیکی را در زمان فشردن پدال گاز به همراه دارد.
 
جدال برادران دیترویتی، شورولت کوروت استینگری 1967 در برابر شورولت کوروت Z06 2015
 
گیربکس نیز در نمونه کلاسیک 4 سرعته دستی است، اما در نمونه مدرن از گیربکس 7 سرعته دستی استفاده شده است. البته عملکرد گیربکس 7 سرعته کوروت جدید بهتر است و هماهنگی بیشتری با پیشرانه دارد.
در سال 1967، کوروت 427 جزء سریع ترین خودروهای بازار آمریکا محسوب می شد و تنها خودرویی که می توانست با آن رقابت کند شلبی کبرا بود.
 
کوروت 67 می توانست در 4.7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت و در 13.6 ثانیه به 168 کیلومتر در ثانیه برسد. شتاب 0 تا 400 متر کوروت 67 دو ثانیه بیشتر طول می کشید و سرعت آن در پایان 400 متر، 35 کیلومتر در ساعت آهسته تر از کوروت Z06 جدید است.
 
جدال برادران دیترویتی، شورولت کوروت استینگری 1967 در برابر شورولت کوروت Z06 2015
 
با اینکه کوروت Z06 خودرویی مدرن با قابلیت های فنی بالا است، اما فشردن پدال گاز و شنیدن صدای خوش طنین پیشرانه 427 کوروت 67 بسیار لذت بخش است.
از نظر طراحی، کوروت Z06 میراث نسل های قبلی خود را یدک می کشد. گلگیرهای عضلانی چرخ های عقب و جلو، شکاف های پشت گلگیر جلو ، چراغ های عقب و درپوش موتور برجسته شباهت هایی هستند که در نگاه اول متوجه آن می شوید.
 
جدال برادران دیترویتی، شورولت کوروت استینگری 1967 در برابر شورولت کوروت Z06 2015
 
کوروت Z06 با وجود درپوش عضلانی و 4 خروجی اگزوز و گلگیرهای برجسته چهره ای خشن به خود گرفته است که درخور توانایی های فنی آن می باشد.
 
همین مسئله در کوروت 67 نیز صادق است، اما زیباترین نمای این خودرو نمای جانبی است. زمانی که به نمای جانبی این خودروی کلاسیک زیبا نگاه می کنید، اولین نکته ای که نظر شما را جلب می کند اگزوزهای آن است که تا ابتدای چرخ های عقب کشیده شده اند. گلگیرهای برجسته در هماهنگی کامل چهره ای عضلانی به این خودرو بخشیده اند.
 
جدال برادران دیترویتی، شورولت کوروت استینگری 1967 در برابر شورولت کوروت Z06 2015
 
نمای داخلی دو خودرو نیز تقریبا شبیه به هم هستند، اما در کوروت Z06 جلو داشبورد با ادوات مدرن پر شده است. رنگ رو دری ها، صندلی ها و جلو داشبورد کوروت 67 همگی به رنگ قرمز است که هماهنگی بی نظیری با رنگ مشکی خودرو دارد و زیبایی این یانکی پیر را دو چندان کرده است.
قیمت کوروت 67 در حال حاضر برابر با 5900 دلار است و قیمت کوروت Z06 برابر با 95 هزار دلار می باشد.
 
جدال برادران دیترویتی، شورولت کوروت استینگری 1967 در برابر شورولت کوروت Z06 2015
 
در پایان باید اعتراف کنیم که کوروت Z06 از هر لحاظ عملکرد بهتری دارد، ولی پشت فرمان آن هیچ وقت لذت رانندگی با یک خودروی اسپرت دهه 60 میلادی را تجربه نمی کنید. برای درک این حس حتما باید فشردن پدال گاز یک استینگری دهه 60 را تجربه کنید.
 
جدال برادران دیترویتی، شورولت کوروت استینگری 1967 در برابر شورولت کوروت Z06 2015
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , شورولت کروت , خودرو امریکایی , واردات خودرو , تست خودرو , بررسی خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: علیرضا عباسی
1

پدرم در جوانی کامارو داشتن و همواره نظرشون بر اینه که هر چند خودرو آمریکایی در ایران ناشناخته و بسیار محدود موجود است ولی رو دست آمریکا نیومده و نمیاد.................عاشق هر چیزی که روش usa خورده هستم
13:12  1395/08/12
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
رز زرد : سلام برای شما چندبار پیامک تبدیل اومده؟ آیا ۲۰ مرداد پیامک جی ال اومد؟
همون ناشناسهستم : 290 میلیون مهر 402 واریز اولیه بعداز 2 سال 7 ماه 9 مهر 404 پیامک دعوتنامه تکمیل وجه شاهین سی وی تی البته تبدیل به شاهین جی ال 12 مهر 404 تکمیل وجه کردم کد پستی ادرس که توی سخا بود همون ادرس کد پستی برای صدور بیمه توی املاک و اسکان ثبت کردم توی وضعیت خودرو زده اماده تخصیص ولی از فاکتور پلاک تحویل خبری نیست
نازنین واقعی : سلام برای من اومده بیا کوعیک ببر ۱۵۸ تومن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید
مظلومی : چرا به ترتیب پذیرش نیس اینم یجور پارتی بازیه دیگه بنده بجز خدا کسی رو ندارم توی نمایندگی از 10 تا ماشین 9 تا اومده بعد از من بعد نیگن ننمیدوتیم چرا اینجوریه
مظلومی : داداش گلم چرا پس و پیش پلاک میزنن، بنده 7 مردادم موندم دوگانه ولی برج 6 و 7 پلاک شدن اگه به ترتیب هست این کجاش ترتیبه، وشما میگی پلاک میشن کجا یه هفته راکت مونده لامصبا
سعید اتو فلز 30 دی : با سلام،207 اتوماتیک سفید. واریز اول 7 مرداد،تکمیل 5 ابان،9 آبان تبدیل به60611، 12 آبان فاتور،13 آبان پلاک،انشاالله واسه همه خیلی زود فاکتور بشه،
قباد : قول میدهم به شرفم قسم یک ماه اینده جلسه داریم با مدیران زامیاد و سایپا بخدا قسم ابرویی از اینها ببرم بخاطر اینکه این مردم اذیت شدن که نگو . کاری خواهم کرد که دیگه مردم را اذیت نکنند قول شرف
شهاب 4تیر : من 4تیرم هنوز پلاک نشدم جی ایکس ال کوییک
قباد : اگر اکسنت پلاک نمیشود چطور یکی از همین دوستان نوشته بود من اکسنت داشتم و پلاک هم شد . مگه میشه سرکت ماشینی را که پلاک نشه بفروشه به مردم