نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛

 

نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛

 
شرکت شهیر و معظم مرسدس بنز آلمان بیش از 130 سال است که در حال تولید موتورهای احتراق داخلی است. به همین منظور برای این که این شرکت پیشتای خود را در این زمینه به همگان ثابت کند، دست به معرفی موتورهای جدید با تکنولوژی های اختصاصی خود زده است.
 
مرسدس بنز به دلیل دریافت مالیات های سنگینی که بر اساس حجم موتور در آینده نزدیک دریافت خواهد شد (به خصوص بازار بزرگ چین) برنامه کاهش 500cc حجم موتورهای مختلف خودش را در دستور کار قرار داده است. در واقع نسل جدید موتورها دارای قطر پیستون، کورس پیستون مشابه یکدیگر خواهند بود.
 
چنین موتورهایی در علم طراحی پیشرانه اصطلاحا مربعی نامیده می شوند که به یکسان بودن قطر و کورس پیستون اشاره دارد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
با این حربه میزان قطر سیلندر کاهش و میزان استورک یا جا به جایی پیستون در سیلندر افزایش خواهد یافت. این مسئله باعث می شود تا احتراق کامل تری در سیلندر موتور اتفاق افتد و همینطور خنک کننده جدارهای سیلندر، می توانند حرارت را به خوبی کنترل کنند.
 
این مورد می طول کلی موتور را کاهش می دهد و می توان موتور را در ارتفاع پایین تری نسب کرد.
 
در نهایت این تغییرات باعث می شود تا هزینه های ساخت و طراحی موتورهای جدید به شدت کاهش یابد و اکثر موتورها از یک شمع، سوپاپ و قطعات مشابه دیگر بهره گیرند. مرسدس سرمایه گذاری بسیاری برای ارتقا موتورهای بسیار پیشرفته خود انجام داده است تا آن ها را تا جای ممکن بهینه و پرقدرت سازد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
اولین موتور مرسدس که با این معماری منحصربه فرد ساخته شده بود، موتور M178 AMG نام داشت که با حجم 4 لیتر در سوپرکوپه مرسدس یعنی AMG GT S و در ادامه در مدل C63 به کار گرفته شد.
 
در ادامه مرسدس موتورهای جدیدی را برای سال 2017 میلادی تهیه دیده است که در مدل های S کلاس استفاده خواهند شد و به مرور زمان در دیگر مدل های این شرکت از آن ها بهره گرفته خواهد شد.
 
موتورهای خطی 6 سیلندر دوباره به خط تولید این شرکت برگشته اند و با استفاده از سیستم جدید مرسدس بنز که 48V خوانده می شود، موتورهای بسیار هیجان انگیزی خواهند بود که با کمک نیروی الکتریکی، قابلیت های جدیدی را به موتور خودرو اضافه می کند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.
 
M264 توربوشارژ 2لیتری چهارسیلندر
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
این موتور کوچک مرسدس بنز به مقدار بسیار کمی هیبریداسیون شده است. یعنی با استفاده از وسیله ای که توانایی استفاده مجدد از انرژی را در حین ترمزگیری ها و کاهش شتاب به موتور می بخشد و میزان لگ یا تاخیر توربوشارژر را به مقدرا بسیاری کاهش می دهد.
 
در این موتور از یک توربوشارژر دو بخشی بزرگ تر استفاده شده تا کارآمدی بیشتری به موتور دهد و همه این ها جدا از نیروی 14 اسب بخاری است که بخش هیبریدی که برایتان گفتیم به قدرت موتور تا دور 2500 می افزاید.
 
در واقع این قدرت الکتریکی که مرسدس نام آن را E-boost گذاشته است به کمک یک دینام تسمه ای (BAS) فراهم می شود. این دینام همانند دینام های معمول در خودروهای دیگر است اما تسمه آن به سختی و به دور بیش از دو سوم قرقره پیچیده شده است به همین دلیل این تسمه هرگز از چرخش باز نمی ایستد و در زمان های تولید نیرو و یا تولید برق از یک باتری کوچک لیتیوم یونی 48 ولت به کار گرفته می شود.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
این سیستم 48 ولت، قدرت یک پمپ آب برقی را نیز فراهم می کند. باتری 12 ولتی اسید سربی معمول خودرو هم برق دیگر بخش ها را فراهم کند. موتور قدرتمند دینام تسمه ای، موتور خودرو را با سرعت بسیار زیادی به کار می اندازد و به همین دلیل موتور می تواند به سرعت خاموش و روشن شود.
 
در واقع در زمان هایی که خودرو به طور کامل متوقف می شود و یا حتی پیش بینی این را می کند که در سرعت های زیر 20 کیلومتر بر ساعت که امکان توقف کامل وجود دارد، موتور به کلی خاموش می کند و وقتی راننده بار دیگر پدال گاز را فشرد موتور به سرعت شروع به دورگیری می کند و هرگز حس خاموش بودن موتور را به شما نمی دهد.
 
M256 تویین توربو 3 لیتری 6 سیلندر خطی
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
مرسدس دوباره به سراغ موتورهای خطی 6 سیلندر رفته است. موتورهایی که به نرمی بسیار در حین شتاب گیری مشهور بوده اند و جز بهترین موتورهای ساخته شده توسط این شرکت لقب گرفته اند.
 
مرسدس برای این موتور جدید پا را بیش از این فرا گذاشته و به کلی سیستم تسمه را از روی این موتور حذف کرده است. بله درست خواندید، در این موتور از هیچ گونه تسمه ای بهره گرفته نشده است.
 
ژنراتور استارتر که با نام مخفف IGS نام گذاری شده و بین موتور و جعبه دنده خودرو قرار دارد و سیستم 48 v که به صورت مستقیم نیروی مورد نیاز پمپ آب و کمپرسور را فراهم می کند.
 
با استفاده از این تکنولوژی های جدید موتور خودرو طولی نزدیک به یک موتور 4 سیلندر معمولی را پیدا کرده است و دیگر مشکل استفاده از موتورهای خطی  سیلندر بالا را ندارد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
از دیگر مزایای این سیستم 48 v مرسدس می توان به استفاده از یک توربوشارژر برقی اشاره کرد. در هنگامی که شما به صورت ناگهانی پدال گاز را فشار می دهید. فورا سیگنالی به توربوالکتریکی ارسال می شود و این توربو در عرض 0.3 ثانیه به دور سرسام آور 70.000 می رسد.
 
در تمام این مدت زمان بیش از 20 اسب بخار قدرت و 162 پوند فوت گشتاور  توسط IGS برای شما فراهم می شود. پس از این مدت زمان کوتاه توربوشارژر از کار می افتد و وظیفه توربوشارژر بزرگ دو بخشی آغاز می شود و به دلیل این که فشار گازهای خروجی اگزوز بیشتر شده، توربو در حالت فول بوست شروع به کار می کند و موتور را تا مرز ردلاین همراهی خواهد کرد.
 
در واقع شما شاهد هیچ گونه تاخیری در شتاب گیری نخواهید بود و حس شتاب گیری خطی موتور را به صورت کامل احساس خواهید کرد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
قدرت موتور حداقل 408 اسب بخار و گشتاور آن 369 پوند فوت خواهد بود. از این موتور برای اولین بار در مدل S450 استفاده خواهد شد. مرسدس توانسته میزان تولید گازهای کربنی این موتور را بیش از 15 درصد به نسبت موتور V-6 قبلی کاهش دهد.
 
مرسدس از یک کاتالیست که بیشتر در موتورهای دیزلی استفاده می شود، درست در کنار توربوشارژر خودرو بهره گرفته است و یک فیلتر کننده ذرات معلق تولید شده توسط موتور استفاده کرده است تا میزان بهره وری به حداکثر خود برسد.
 
این کاتلیست مخصوص از ماده ای با نام”کوردیریت” ساخته شده است که مقاومت بسیار بالایی در مقابل حرارت از خود نشان می دهد.
 
نکته جالب توجه این است که به دلیل منع ورود خودورهای با حجم بیش از 2.5 لیتر، مرسدس بنزهایی که مجهز به این موتور، اجازه حضور در کشور ما را نخواهند داشت!
 
M176 تویین توربو 4 لیتریV-8
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
این موتور شباهت های بسیاری با موتور استفاده شده در مدل C63 دارد، حتی میزان بوست هر دو موتور 17 psi است. اما مرسدس برای این که میزان بهره وری را به حداکثر خود برساند از سیستم خاموش شدن 4 سیلندر دو، سه، پنج و هشت در زمانی که در حالت رانندگی Eco و یا comfort هستید بهره گرفته است و میزان دور موتور هم در محدوده 900 تا 3250 rpm خواهد بود.
 
مرسدس توانسته با استفاده از مواد جدیدی که در دیواره سیلندر نانو این موتور به کار برده میزان اصطکاک پیستون با دیواره سیلندر را بیش از 50 درصد کاهش دهد.
 
در این موتور از سیستم 48V استفاده نشده است، اما دینام و کمپرسور جدید به همراه تسمه چهار شیار، میزان بهره وری را افزایش می دهد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
قدرت این موتور به 476 اسب بخار رسیده و گشتاور آن هم 516 پوند فوت اعلام شده است. مصرف سوخت موتور هم به میزان 12 درصد به نسبت موتور قبلی 4.7  لیتری V-8 استفاده شده در مدل S500 کاهش یافته است.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , مرسدس بنز , موتور6 سیلندر , تولید خودرو , خودرو آلمانی , موتور خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

علي
2

هيچ حرفي برا گفتن نمي مونه جز يه كلمه و اون هم حسرت
08:34  1395/08/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تبدیلش کردم به کوییک. 34 روزه هنوز ندادن در صورتی که نوشته بود تحویل 30 روزه.
سیا X5 مشکی بهمن 403 اقساط : چرا اینقدر قیمت X5 تو بازار آزاد پایینه؟ آگهی های شخصی چرا اینقدر پایین قیمت میزارن برای فروش؟؟ این خودرو تو بازار آزاد حداقل باید 1٫990 قیمت بخوره با خودروهای دیگه که اصلا در سطحش نیستن مثل هایما S5 پرو یا X55 ie پرو هم قیمت شده
سعید : من میخوام از خوزستان برای تجمع بیام مشهد.سه روز دیگه میرسم.هستید شما؟
سوم بهمن : دوستانی که تحویل اردیبهشت بودن تکمیل وجه کردن؟ یا هنوز دعوتنامه نیومده؟ طرح تبدیل نیومده؟
داریوش : خیلی دوست دارم با شما اشنا بشم شاید آشنایی مون به دوستی ختم شد و ما تونستیم ماشینو بگیریم
سید مرتضی پاشایی : تارا دستی سفید تحویل ۳۰روزه تکمیل وجه ۴مرداد هنوز فاکتور نشده است.
شاهین : قربونت. یه جوری میگی نمایشگاه بین المللی،انگار نرفتیم.یه غرفه پیزوری گذاشتن،با دو سه تا از محصولات مثلا آینده سایپا،با دو تا دختر خانم شیک و رنگارنگ،که هیچ سمت مهمی ندارند( از کارمندان دون پایه نمایندگی های سطح شهر)...خبرنکارها هم خیلی وقته، از همه چیز خبر دارند،اصلا از دادستان کل استان تهران بالاتر،که دو هفته پیش از سایپا بازدید کرد؟ چی شد؟ هیچی.به سازمان ملل هم شکایت کنی،فایده نداره.
عبدی : شقایق خان،دمت گرم،اون آشنای تو،،کار منهم راه انداخت.منهم مثل تو فاکتور شدم.فقط خوشبحال ما دو تا....،بقیه رو بی خیال.😊
تجمع : نمایشگاه بین المللی مشهد اونجا خبرنگار همچی هست رئیس ها نمایشگاه بعد از ظهر بازه ۴ شهریور
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : ایشالا چرخش بچرخه میشه شماره پذیرش بنویسید
طوفان : راست میگن به تعزیرات زنگ بزنید حتما مشکل حل میشه البته همه باید زنگ بزنن پیگیری کنند مثلا 100 نفر به بالا نه یک یا دو نفر خواهشا جان عزیزان تون زنگ بزنید من زنگ زدم خیلی خوب برخورد کردند و قول پیگیری دادند لطفا شما هم زنگ بزنید این قول از اون قولها نیست واقعی است ....
س : بلا نسبت خر که از دست ما رفت آتش بارش هم باشه دیگه مهم نیست آقا ماشین ما را تحویل بده ایرانخودرو ما که با هزار زجرو زحمت بهش باج دادیم انتظاری هم نداریم کاری به نفع مردم صورت بگیره عمون ماشینو با همون قیمت بعد 8ماه بده
کوئیک جی ایکس ال تحویل خزداد : اشتباه نکن ، در هر صورت سود می کنی ، نگران نشو ، با این وضعیت سایپا برو نگاه کن کوئیک داره یواش یواش گرون می شه،حوصله کن سود می کنی
پیمان : سلام خدمت همه رفقای گل ، خواستم از تجربه ای که در مورد سوختن واشر سرسیلندر داشتم در اختیار شما بزارم هر وقت خدایی نکرده ماشینتون واشر زد حتما از مکانیک بخواید سرسیلندر باز کنه و ببرید برای تست خوده سرسیلندر چون من ماشینم واشر زد کلی هزینه تعمیر شد بعد از دو ماه دوباره واشر زد رفتم دوباره پیش مکانیک ایندفعه سرسیلندر کامل باز کرد بردم یه جای تخصصی زیر تست دیدیم بله سرسیلندر سوراخ شده و یه نشتی ریز داره خواستم بگم حواستون باشه که مثل من توی دوماه کلی هزینه براتون نتراشه
پدرام : سلام و ارادت مبارک باشه من هم همین شرایط دارم واریزیم 18 تیر بوده میشه لطف کنید شماره درخواست یا پذیرش را بنویسید ممنونم
پیش فروش 21 بهمن : سلام دوستان من ساکن شیراز هستم، اگر مطمین میشدم که دیگران برای اعتراض کیلومتر 15حتما میان، من هم حتما میآمدم، حتی اگر همشهری یا هم استانی دیگری هم بود باخودم می آوردمش، دیگه خسته شدم، زن وبچه و خانواده همگی تو فشار هستیم تو این گرما ماشین یه بنده خدایی قرض می گرفتم و حتما میامدم
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : چند روزه تو قسمت آماده تحویل مونده؟دیدم از روزی که فاکتور شده تا برسه دست مشتری 4روز بیشتر طول نکشیده .ما باید یک ماه منتظر بمونیم انگار
اسی : سه الی چهار ماه آینده ، اون موقع کوئیک 600 میلیون بالاست ، همین الان هم داره گرون می شه ،چون سایپا ماشین با تاخیر زیاد تحویل می ده
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : کسایی که قبلا ماشینشون فاکتور شده تو قسمت اسناد میدونین پلاک ماشین چرا تاریخش به روز شده؟اول22مرداد بود الان شده24مرداد