نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛

 

نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛

 
شرکت شهیر و معظم مرسدس بنز آلمان بیش از 130 سال است که در حال تولید موتورهای احتراق داخلی است. به همین منظور برای این که این شرکت پیشتای خود را در این زمینه به همگان ثابت کند، دست به معرفی موتورهای جدید با تکنولوژی های اختصاصی خود زده است.
 
مرسدس بنز به دلیل دریافت مالیات های سنگینی که بر اساس حجم موتور در آینده نزدیک دریافت خواهد شد (به خصوص بازار بزرگ چین) برنامه کاهش 500cc حجم موتورهای مختلف خودش را در دستور کار قرار داده است. در واقع نسل جدید موتورها دارای قطر پیستون، کورس پیستون مشابه یکدیگر خواهند بود.
 
چنین موتورهایی در علم طراحی پیشرانه اصطلاحا مربعی نامیده می شوند که به یکسان بودن قطر و کورس پیستون اشاره دارد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
با این حربه میزان قطر سیلندر کاهش و میزان استورک یا جا به جایی پیستون در سیلندر افزایش خواهد یافت. این مسئله باعث می شود تا احتراق کامل تری در سیلندر موتور اتفاق افتد و همینطور خنک کننده جدارهای سیلندر، می توانند حرارت را به خوبی کنترل کنند.
 
این مورد می طول کلی موتور را کاهش می دهد و می توان موتور را در ارتفاع پایین تری نسب کرد.
 
در نهایت این تغییرات باعث می شود تا هزینه های ساخت و طراحی موتورهای جدید به شدت کاهش یابد و اکثر موتورها از یک شمع، سوپاپ و قطعات مشابه دیگر بهره گیرند. مرسدس سرمایه گذاری بسیاری برای ارتقا موتورهای بسیار پیشرفته خود انجام داده است تا آن ها را تا جای ممکن بهینه و پرقدرت سازد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
اولین موتور مرسدس که با این معماری منحصربه فرد ساخته شده بود، موتور M178 AMG نام داشت که با حجم 4 لیتر در سوپرکوپه مرسدس یعنی AMG GT S و در ادامه در مدل C63 به کار گرفته شد.
 
در ادامه مرسدس موتورهای جدیدی را برای سال 2017 میلادی تهیه دیده است که در مدل های S کلاس استفاده خواهند شد و به مرور زمان در دیگر مدل های این شرکت از آن ها بهره گرفته خواهد شد.
 
موتورهای خطی 6 سیلندر دوباره به خط تولید این شرکت برگشته اند و با استفاده از سیستم جدید مرسدس بنز که 48V خوانده می شود، موتورهای بسیار هیجان انگیزی خواهند بود که با کمک نیروی الکتریکی، قابلیت های جدیدی را به موتور خودرو اضافه می کند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.
 
M264 توربوشارژ 2لیتری چهارسیلندر
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
این موتور کوچک مرسدس بنز به مقدار بسیار کمی هیبریداسیون شده است. یعنی با استفاده از وسیله ای که توانایی استفاده مجدد از انرژی را در حین ترمزگیری ها و کاهش شتاب به موتور می بخشد و میزان لگ یا تاخیر توربوشارژر را به مقدرا بسیاری کاهش می دهد.
 
در این موتور از یک توربوشارژر دو بخشی بزرگ تر استفاده شده تا کارآمدی بیشتری به موتور دهد و همه این ها جدا از نیروی 14 اسب بخاری است که بخش هیبریدی که برایتان گفتیم به قدرت موتور تا دور 2500 می افزاید.
 
در واقع این قدرت الکتریکی که مرسدس نام آن را E-boost گذاشته است به کمک یک دینام تسمه ای (BAS) فراهم می شود. این دینام همانند دینام های معمول در خودروهای دیگر است اما تسمه آن به سختی و به دور بیش از دو سوم قرقره پیچیده شده است به همین دلیل این تسمه هرگز از چرخش باز نمی ایستد و در زمان های تولید نیرو و یا تولید برق از یک باتری کوچک لیتیوم یونی 48 ولت به کار گرفته می شود.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
این سیستم 48 ولت، قدرت یک پمپ آب برقی را نیز فراهم می کند. باتری 12 ولتی اسید سربی معمول خودرو هم برق دیگر بخش ها را فراهم کند. موتور قدرتمند دینام تسمه ای، موتور خودرو را با سرعت بسیار زیادی به کار می اندازد و به همین دلیل موتور می تواند به سرعت خاموش و روشن شود.
 
در واقع در زمان هایی که خودرو به طور کامل متوقف می شود و یا حتی پیش بینی این را می کند که در سرعت های زیر 20 کیلومتر بر ساعت که امکان توقف کامل وجود دارد، موتور به کلی خاموش می کند و وقتی راننده بار دیگر پدال گاز را فشرد موتور به سرعت شروع به دورگیری می کند و هرگز حس خاموش بودن موتور را به شما نمی دهد.
 
M256 تویین توربو 3 لیتری 6 سیلندر خطی
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
مرسدس دوباره به سراغ موتورهای خطی 6 سیلندر رفته است. موتورهایی که به نرمی بسیار در حین شتاب گیری مشهور بوده اند و جز بهترین موتورهای ساخته شده توسط این شرکت لقب گرفته اند.
 
مرسدس برای این موتور جدید پا را بیش از این فرا گذاشته و به کلی سیستم تسمه را از روی این موتور حذف کرده است. بله درست خواندید، در این موتور از هیچ گونه تسمه ای بهره گرفته نشده است.
 
ژنراتور استارتر که با نام مخفف IGS نام گذاری شده و بین موتور و جعبه دنده خودرو قرار دارد و سیستم 48 v که به صورت مستقیم نیروی مورد نیاز پمپ آب و کمپرسور را فراهم می کند.
 
با استفاده از این تکنولوژی های جدید موتور خودرو طولی نزدیک به یک موتور 4 سیلندر معمولی را پیدا کرده است و دیگر مشکل استفاده از موتورهای خطی  سیلندر بالا را ندارد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
از دیگر مزایای این سیستم 48 v مرسدس می توان به استفاده از یک توربوشارژر برقی اشاره کرد. در هنگامی که شما به صورت ناگهانی پدال گاز را فشار می دهید. فورا سیگنالی به توربوالکتریکی ارسال می شود و این توربو در عرض 0.3 ثانیه به دور سرسام آور 70.000 می رسد.
 
در تمام این مدت زمان بیش از 20 اسب بخار قدرت و 162 پوند فوت گشتاور  توسط IGS برای شما فراهم می شود. پس از این مدت زمان کوتاه توربوشارژر از کار می افتد و وظیفه توربوشارژر بزرگ دو بخشی آغاز می شود و به دلیل این که فشار گازهای خروجی اگزوز بیشتر شده، توربو در حالت فول بوست شروع به کار می کند و موتور را تا مرز ردلاین همراهی خواهد کرد.
 
در واقع شما شاهد هیچ گونه تاخیری در شتاب گیری نخواهید بود و حس شتاب گیری خطی موتور را به صورت کامل احساس خواهید کرد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
قدرت موتور حداقل 408 اسب بخار و گشتاور آن 369 پوند فوت خواهد بود. از این موتور برای اولین بار در مدل S450 استفاده خواهد شد. مرسدس توانسته میزان تولید گازهای کربنی این موتور را بیش از 15 درصد به نسبت موتور V-6 قبلی کاهش دهد.
 
مرسدس از یک کاتالیست که بیشتر در موتورهای دیزلی استفاده می شود، درست در کنار توربوشارژر خودرو بهره گرفته است و یک فیلتر کننده ذرات معلق تولید شده توسط موتور استفاده کرده است تا میزان بهره وری به حداکثر خود برسد.
 
این کاتلیست مخصوص از ماده ای با نام”کوردیریت” ساخته شده است که مقاومت بسیار بالایی در مقابل حرارت از خود نشان می دهد.
 
نکته جالب توجه این است که به دلیل منع ورود خودورهای با حجم بیش از 2.5 لیتر، مرسدس بنزهایی که مجهز به این موتور، اجازه حضور در کشور ما را نخواهند داشت!
 
M176 تویین توربو 4 لیتریV-8
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
این موتور شباهت های بسیاری با موتور استفاده شده در مدل C63 دارد، حتی میزان بوست هر دو موتور 17 psi است. اما مرسدس برای این که میزان بهره وری را به حداکثر خود برساند از سیستم خاموش شدن 4 سیلندر دو، سه، پنج و هشت در زمانی که در حالت رانندگی Eco و یا comfort هستید بهره گرفته است و میزان دور موتور هم در محدوده 900 تا 3250 rpm خواهد بود.
 
مرسدس توانسته با استفاده از مواد جدیدی که در دیواره سیلندر نانو این موتور به کار برده میزان اصطکاک پیستون با دیواره سیلندر را بیش از 50 درصد کاهش دهد.
 
در این موتور از سیستم 48V استفاده نشده است، اما دینام و کمپرسور جدید به همراه تسمه چهار شیار، میزان بهره وری را افزایش می دهد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
قدرت این موتور به 476 اسب بخار رسیده و گشتاور آن هم 516 پوند فوت اعلام شده است. مصرف سوخت موتور هم به میزان 12 درصد به نسبت موتور قبلی 4.7  لیتری V-8 استفاده شده در مدل S500 کاهش یافته است.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , مرسدس بنز , موتور6 سیلندر , تولید خودرو , خودرو آلمانی , موتور خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

علي
2

هيچ حرفي برا گفتن نمي مونه جز يه كلمه و اون هم حسرت
08:34  1395/08/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 74 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا بلوطکی : درود دوستان تحویل اسفند بودم ۱۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم میخواستم ببینم هنوز فاکتور نشدوم سود تاخیر به چه صورت است الان با اون ۳۷۰ تومن پیش پرداخت و تکمیل وجه که انجام دادم سود تاخییر تعلق میگیره؟
مشتری بی پناه : سلام من 2 سال پیش سامانه یکپارچه جک s5 رو 450 میلیون گرونتر دادن بهم کل مبلغ رو نقدی گرفتند . البته من یکنفر نبودم حدود چند هزار نفر از مونتاژی ها بودم .1/5 سال دویدم هنوز نتونستم مبلغ اضافه رو بگیرم.خلاصه حکم دادن 265 میلیون برگردنن.3 بار حکم دادن -حکم تجدید نظر قطعی 3 ماهه صادر شده.هنوز به پولم نرسیدم.همه دستشون تو دستم همه .هوای همو دارن .شما فکر کردین امشب صدا و سیما گفت فردا صبح به پولتون میرسید.مافیای خودرو قوی تر از این چیزاست .
شاهین جی : انشاالله خیر نبینن حالمونو خراب کردن
ساسان : سلام دوستان وعزیزان مال باخته لطفا 3آذر ساعت 11رو فراموش نکنید..شاید فرجی شد وآقایان بی لیاقت وشرکت بی کفایت یه تکونی به خودش داد...لطفآ رسانه ای کنید تا هرکجا که میتونید..بازرسی..اخبار 20:30 وهرجا که میتونید% ارادتمند همه دوستان عزیز %
شاهین جی : سلام دوستان 14اذر هنوز فاکتور نشودم.از اهواز کجول
مهساx5 : دقیقا گمرک نزاشته منم در جریانم اجازه خروج نمیده، کرمان موتورم گفته ب من چ مشتری ها هجوم اوردن گردن شماست اونم نگران نیست تازه داره شاسیم میکنه تقریبا، فقط خروج ممنوع هست
شاهین جی : سلام شنبه 3 خرداد ماه تجمع شاهین هاااا که تو تأخیره هستش لطفا دوستان حمایت کنید از ادمین محترم درخواست دارم در این اجتماع مارو همراهی کند🙏🙏🙏 تا دوستان به حق خودشون برسن ادرس اجتماع: کرج جاده مخصوص کیلومتر11 امور مشتریان و بازار یابی ساعت اجتماع 9 صبح به بعد با تشکر
علی ایکس 22 پرو : نمایندگی در403/10/01توی قرارداد مدل خودرو را 403 زده چطور حالا واسم مبلغ 105 میلیون دیون دولتی زدن؟این مملکتداری نیست این یعنی چپاول وزور به مردم
مهدی ۲ : یک سوال از تارا داران.امپر اب تارا تا کجا بیاد بالا نرماله؟امپر اب ماشین بنده تو ترافیک وقتی میاد وسط دور کند روشن میشه و با خاموش شدن دور کند امپر اب از وسط پایین تر نمیاد که بعد حدود یک دقیقه یه خط از وسط میره بالاتر و با دور تند میاد وسط .ایا طبیعی هست ؟گیج شدم.لطفا یکی راهنمایی کنه
حسن a5 : من دوسال پیش ماشینم کلا سوخت هیچی ازش نموند ولی بعدا بهترشو خریدم زندگی جریان داره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
توحید ارومیه : امین تکمیل وجه 1 اسفند.برای خوزستان هم حدودا 3میلیون هزینه تریلی میشه
توحید ارومیه : ساینا دوگانه تیر ماه.واریز اولیه اصلا مهم نیست.ازاون سود مشارکت کم میکنن.مهم تکمیل وجه دوم هست.با این وضعیت فک کنم تیر ماه دعوتنامه ات بیاد.من خودم به شخصه وقتی حواله پیش فروش دارم پولم هم نقد دستم باشه رسالت میخوابونم که امتیاز وام بگیره الان هر 1میلیون امتیاز رو 150تا 170هزار میخرن بستگی به کم و زیادی امتیاز تو بازار داره.که سودی تقریبا 40درصد دستم رو میگیره از تورم عقب نمیمونم هر لحظه هم نقد هستم به محض اومدن دعوتنامه تکمیل وجه میکنم.خلاصه میبنی که سایپا داره با پیش فروش ها داره تامین نقدینگی میکنه که پول قطعه سازها رو بده
توحید ارومیه : ساینا اس تحویل 90روزه بله.برای فروش فوق العاده ها روز 400هزار تومن هست.اگه 50روز تاخیر بخوره میشه 20میلیون که 6ت بابت بیمه و مالیات کسر میشه میمونه 14ت که اونم حدودا 3ماه بعد تحویل خودرو اون پس میدن
توحید ارومیه : منوچهر کلا سایپا کارش دزدی هست.برای شما 61روز تاخیر میشه با توجه به واریزیت با تاخیر 36درصد باید 23ت پول بهت پس میدادن.تقریبا 6ت بابت بیمه و مالیات ازت کسر میشه میمونه حدودا 17 میلیون ت سود تاخیرت.به نظر من اون هزینه تریلی هست و مبلغ به ریال ارسال میشه که حدودا 1میلیون 100هزار هزینه تریلیت هست.چون سود تاخیر رو اینقدر زود نمیدن.حداقل 3ماه بعد تحویل خودرو میدن سود. تاخیر رو
سورن دوگانه تحویل 31 خرداد : سلام وقتتون بخیر لطفاً راهنمایی کنید که چگونه بفهمیم تبدیل مخزن 75 به 100 اومده آیا پیامک میاد؟یا باید بری تو سایت نگاه کنی؟ممنون اگه راهنمایی کنید
توحید ارومیه : امین واریزی 1 اسفند.همین الان هم میتونی درخواست تحویل حضوریت رو فعال کنی .کلا بعد تکمیل وجه میشه درخواست حضوری رو فعال کرد قبل اون امکان نداره.میری حساب کاربری سایپا وارد شدی قسمت درخواست ها رو بزن.درخواست تحویل حضوری رو بزن.شماره پذیرشت رو وارد کن بعد تایید بکن.اون وقت خودروت بعد فاکتور میره پارکینگ حضوری زودتر پلاک و اماده تحویل میشه.بعدش دوباره برات پیام میاد که روز و ساعت حضورت رو انتخاب کنی بری برای تحویل.امروز پیام بیاد میتونی فردا و پس فرداش رو انتخاب کنی.برای تحویل حضوری هم فقط کارت ملی میخواد اگه خودرو به نامت نیست اصل وکالت نامه رو هم میخواد
خسارت دیده از سایپا : محمد اقا مبارکت باشه. اما نمیدونم چرا ته دلم یچیز میگه دروغ مصلحتی گفتی یا خواستی غرورت نشکنه چون گفتی ک دوروز بعد فاکتور میشی اینو گفتی اما از ته دل امیدوارم راست گفته باشی. راستش به سایپا اعتماد ندارم
توحید ارومیه : ساینا .برگ کمپانی به همراه بیمه نامه حدودا 1ماه بعد از تحویل خودرو ارسال میشه نمایندگی.اون هزینه تریلی هم حدودا 1ماه کد میاد تشریف ببری بانک بگیری.کد های سود تاخیر دیرتر اونجا ثبت میشه حدودا 3ماه بعد تحویل خودرو کد میاد برای دریافت سود تاخیر
توحید ارومیه : شادمهر حواله های پرسنلی همیشه بوده و هست.برای اونا هم اکثرا فوق العاده هست و پیش فروش خیلی کم بهشون میدن.برای اونا رو سر موعد 90روز یا 30روز فاکتور میکنن.نهایت یکی دو روز زودتر دیرتر.حالت نوبتشون بین هر طرحی باشه.اینم از مزیت حواله پرسنلی هست.اما تعدادش اونقدر نیست که بخواد اینقدر روند فاکتور رو کند بکنه.شما حساب کن مثلا کارمند بانکم بدون نوبه وام خودش رو میگیره.و یا مثلا های بیشتر که بهتر از من میدونید.
توحید ارومیه : علی 8241.از تکمیل وجه های 18بهمن فاکتور شدن یک سر میره به تکمیل وجه های 27بهمن.بین اینا طرح عادی وجود نداره