نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛

 

نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛

 
شرکت شهیر و معظم مرسدس بنز آلمان بیش از 130 سال است که در حال تولید موتورهای احتراق داخلی است. به همین منظور برای این که این شرکت پیشتای خود را در این زمینه به همگان ثابت کند، دست به معرفی موتورهای جدید با تکنولوژی های اختصاصی خود زده است.
 
مرسدس بنز به دلیل دریافت مالیات های سنگینی که بر اساس حجم موتور در آینده نزدیک دریافت خواهد شد (به خصوص بازار بزرگ چین) برنامه کاهش 500cc حجم موتورهای مختلف خودش را در دستور کار قرار داده است. در واقع نسل جدید موتورها دارای قطر پیستون، کورس پیستون مشابه یکدیگر خواهند بود.
 
چنین موتورهایی در علم طراحی پیشرانه اصطلاحا مربعی نامیده می شوند که به یکسان بودن قطر و کورس پیستون اشاره دارد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
با این حربه میزان قطر سیلندر کاهش و میزان استورک یا جا به جایی پیستون در سیلندر افزایش خواهد یافت. این مسئله باعث می شود تا احتراق کامل تری در سیلندر موتور اتفاق افتد و همینطور خنک کننده جدارهای سیلندر، می توانند حرارت را به خوبی کنترل کنند.
 
این مورد می طول کلی موتور را کاهش می دهد و می توان موتور را در ارتفاع پایین تری نسب کرد.
 
در نهایت این تغییرات باعث می شود تا هزینه های ساخت و طراحی موتورهای جدید به شدت کاهش یابد و اکثر موتورها از یک شمع، سوپاپ و قطعات مشابه دیگر بهره گیرند. مرسدس سرمایه گذاری بسیاری برای ارتقا موتورهای بسیار پیشرفته خود انجام داده است تا آن ها را تا جای ممکن بهینه و پرقدرت سازد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
اولین موتور مرسدس که با این معماری منحصربه فرد ساخته شده بود، موتور M178 AMG نام داشت که با حجم 4 لیتر در سوپرکوپه مرسدس یعنی AMG GT S و در ادامه در مدل C63 به کار گرفته شد.
 
در ادامه مرسدس موتورهای جدیدی را برای سال 2017 میلادی تهیه دیده است که در مدل های S کلاس استفاده خواهند شد و به مرور زمان در دیگر مدل های این شرکت از آن ها بهره گرفته خواهد شد.
 
موتورهای خطی 6 سیلندر دوباره به خط تولید این شرکت برگشته اند و با استفاده از سیستم جدید مرسدس بنز که 48V خوانده می شود، موتورهای بسیار هیجان انگیزی خواهند بود که با کمک نیروی الکتریکی، قابلیت های جدیدی را به موتور خودرو اضافه می کند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.
 
M264 توربوشارژ 2لیتری چهارسیلندر
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
این موتور کوچک مرسدس بنز به مقدار بسیار کمی هیبریداسیون شده است. یعنی با استفاده از وسیله ای که توانایی استفاده مجدد از انرژی را در حین ترمزگیری ها و کاهش شتاب به موتور می بخشد و میزان لگ یا تاخیر توربوشارژر را به مقدرا بسیاری کاهش می دهد.
 
در این موتور از یک توربوشارژر دو بخشی بزرگ تر استفاده شده تا کارآمدی بیشتری به موتور دهد و همه این ها جدا از نیروی 14 اسب بخاری است که بخش هیبریدی که برایتان گفتیم به قدرت موتور تا دور 2500 می افزاید.
 
در واقع این قدرت الکتریکی که مرسدس نام آن را E-boost گذاشته است به کمک یک دینام تسمه ای (BAS) فراهم می شود. این دینام همانند دینام های معمول در خودروهای دیگر است اما تسمه آن به سختی و به دور بیش از دو سوم قرقره پیچیده شده است به همین دلیل این تسمه هرگز از چرخش باز نمی ایستد و در زمان های تولید نیرو و یا تولید برق از یک باتری کوچک لیتیوم یونی 48 ولت به کار گرفته می شود.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
این سیستم 48 ولت، قدرت یک پمپ آب برقی را نیز فراهم می کند. باتری 12 ولتی اسید سربی معمول خودرو هم برق دیگر بخش ها را فراهم کند. موتور قدرتمند دینام تسمه ای، موتور خودرو را با سرعت بسیار زیادی به کار می اندازد و به همین دلیل موتور می تواند به سرعت خاموش و روشن شود.
 
در واقع در زمان هایی که خودرو به طور کامل متوقف می شود و یا حتی پیش بینی این را می کند که در سرعت های زیر 20 کیلومتر بر ساعت که امکان توقف کامل وجود دارد، موتور به کلی خاموش می کند و وقتی راننده بار دیگر پدال گاز را فشرد موتور به سرعت شروع به دورگیری می کند و هرگز حس خاموش بودن موتور را به شما نمی دهد.
 
M256 تویین توربو 3 لیتری 6 سیلندر خطی
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
مرسدس دوباره به سراغ موتورهای خطی 6 سیلندر رفته است. موتورهایی که به نرمی بسیار در حین شتاب گیری مشهور بوده اند و جز بهترین موتورهای ساخته شده توسط این شرکت لقب گرفته اند.
 
مرسدس برای این موتور جدید پا را بیش از این فرا گذاشته و به کلی سیستم تسمه را از روی این موتور حذف کرده است. بله درست خواندید، در این موتور از هیچ گونه تسمه ای بهره گرفته نشده است.
 
ژنراتور استارتر که با نام مخفف IGS نام گذاری شده و بین موتور و جعبه دنده خودرو قرار دارد و سیستم 48 v که به صورت مستقیم نیروی مورد نیاز پمپ آب و کمپرسور را فراهم می کند.
 
با استفاده از این تکنولوژی های جدید موتور خودرو طولی نزدیک به یک موتور 4 سیلندر معمولی را پیدا کرده است و دیگر مشکل استفاده از موتورهای خطی  سیلندر بالا را ندارد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
از دیگر مزایای این سیستم 48 v مرسدس می توان به استفاده از یک توربوشارژر برقی اشاره کرد. در هنگامی که شما به صورت ناگهانی پدال گاز را فشار می دهید. فورا سیگنالی به توربوالکتریکی ارسال می شود و این توربو در عرض 0.3 ثانیه به دور سرسام آور 70.000 می رسد.
 
در تمام این مدت زمان بیش از 20 اسب بخار قدرت و 162 پوند فوت گشتاور  توسط IGS برای شما فراهم می شود. پس از این مدت زمان کوتاه توربوشارژر از کار می افتد و وظیفه توربوشارژر بزرگ دو بخشی آغاز می شود و به دلیل این که فشار گازهای خروجی اگزوز بیشتر شده، توربو در حالت فول بوست شروع به کار می کند و موتور را تا مرز ردلاین همراهی خواهد کرد.
 
در واقع شما شاهد هیچ گونه تاخیری در شتاب گیری نخواهید بود و حس شتاب گیری خطی موتور را به صورت کامل احساس خواهید کرد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
قدرت موتور حداقل 408 اسب بخار و گشتاور آن 369 پوند فوت خواهد بود. از این موتور برای اولین بار در مدل S450 استفاده خواهد شد. مرسدس توانسته میزان تولید گازهای کربنی این موتور را بیش از 15 درصد به نسبت موتور V-6 قبلی کاهش دهد.
 
مرسدس از یک کاتالیست که بیشتر در موتورهای دیزلی استفاده می شود، درست در کنار توربوشارژر خودرو بهره گرفته است و یک فیلتر کننده ذرات معلق تولید شده توسط موتور استفاده کرده است تا میزان بهره وری به حداکثر خود برسد.
 
این کاتلیست مخصوص از ماده ای با نام”کوردیریت” ساخته شده است که مقاومت بسیار بالایی در مقابل حرارت از خود نشان می دهد.
 
نکته جالب توجه این است که به دلیل منع ورود خودورهای با حجم بیش از 2.5 لیتر، مرسدس بنزهایی که مجهز به این موتور، اجازه حضور در کشور ما را نخواهند داشت!
 
M176 تویین توربو 4 لیتریV-8
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
این موتور شباهت های بسیاری با موتور استفاده شده در مدل C63 دارد، حتی میزان بوست هر دو موتور 17 psi است. اما مرسدس برای این که میزان بهره وری را به حداکثر خود برساند از سیستم خاموش شدن 4 سیلندر دو، سه، پنج و هشت در زمانی که در حالت رانندگی Eco و یا comfort هستید بهره گرفته است و میزان دور موتور هم در محدوده 900 تا 3250 rpm خواهد بود.
 
مرسدس توانسته با استفاده از مواد جدیدی که در دیواره سیلندر نانو این موتور به کار برده میزان اصطکاک پیستون با دیواره سیلندر را بیش از 50 درصد کاهش دهد.
 
در این موتور از سیستم 48V استفاده نشده است، اما دینام و کمپرسور جدید به همراه تسمه چهار شیار، میزان بهره وری را افزایش می دهد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
قدرت این موتور به 476 اسب بخار رسیده و گشتاور آن هم 516 پوند فوت اعلام شده است. مصرف سوخت موتور هم به میزان 12 درصد به نسبت موتور قبلی 4.7  لیتری V-8 استفاده شده در مدل S500 کاهش یافته است.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , مرسدس بنز , موتور6 سیلندر , تولید خودرو , خودرو آلمانی , موتور خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

علي
2

هيچ حرفي برا گفتن نمي مونه جز يه كلمه و اون هم حسرت
08:34  1395/08/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند s : از کجا زنگ بزنیم بپرسیم کی تحویل میدن کی فاکتور میشن ماشینا؟
علی مدبر : دوستانی که موعد تحویلشون قبل ازابان ماه هست وفکرمیکنن افزایش قیمت شاملشون نمیشه من شنیدم سایپا زمان تحویل خودرو مابه التفاوت افزایش قیمتو نقدی میگیره وهیچ مدرکی نمیده که کسی شاکی بشه
سیدان : جناب 03/03 x5 مشهد میشه برای منم دعا کنید پزشکی قبول شم حالا که مشهد هستید شما که برای احمد دعا کردید برا من بکنین لطفا
نیکی : سلام من ماشینم چیشد پس با بدبختی و هزار تا راه به دست اورده بودم x5
J4 مرداد90 روزه : امروز امد بلخره بعد 6ماه 11مرداد 90 روزه 20281
امین : همون اول با پیش پرداخت ازتون گرفتن
Ali : ثبت نام j4 تاریخ ۱۱ مرداد براتون پیام شاسی اومده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تک پیش فروش : این ملتی که ثبت نام کردن ببین درس عبرت بشه برات
Kooeek s : دوستان امروز ماشین از نمایندگی تحویل گرفتم انشالله روزی همه تکمیل وجه 31 مرداد با سه ماه تأخیر امروز 29 آذر تحویل گرفتم خداحافظی همگی
سورن س30روزه : سلام دوستان کسانی که خودردوگانه سوزفاکتورمیشندخاهشن اعلام کنندباکدوم موتورفاکتورمیشندباموتورEF7یاموتور XU7p
فاکتور نشد تاخیر زیا د شد : فاکتور را به چرا نمیشه 21 مهری ام با تاخیر زیاد 30 روزه بود پدر صلواتی ها
نون بازاری از کاشان : اقا متل ما هم فاکتور شده یک هفته ای میشه برگه سبز هم اومد ولی ماشین خبری نیس
جواب مازیار : کی اینجا کارمنده سایپاس که راهنماییت کنه؟
دنا دی ماه 6 دنده آلمینیوم : مبارک باشه داداش. عادیه اونم تیک سبز میخوره.....
سورن 30روزه : سلام دوستان ومنتظران سورن خواهشنداونایی که دوگانه فاکتورمیشنداعلام کنندباکدوم موتورفاکتورشدندبامتور EF7هستندیاموتورپارس XU7p.....
Saina : راس میگه دیگه مازیار جان 50بار نوشتی طلای مادرمو فروختم وووووووووووووووودوو آخر سر میگی کی تحویل میدن . خو همون اول بگو .. اینجا همه زندگیشونا فروختن . از گوشواره بچه بگی تا فرش زیر پا هی که جار نمیزنن . ضرر جانی نبینی تنت سالم . اینقدر طلا و پراید شاسی سالم اومده ورفته و هست .
جواب مازیار : اقا مازیار چس مثقال طلا فروحتی دادی ماشین فقط شیخ فاضل میدون ما خبر نداره بسه دیگه سابیدی مارو دعوت نامه نفرستادن برات که ماشین از سایپا بخری بشین سر جات کم سخنرانی کن