بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی

 

بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی

 
در بخش دیگری از بررسی خودروهای موجود در بازار ایران، نوبت به بازه 60 الی 75 میلیون تومان رسیده است. این بازه عمدتا در اختیار خودروهای شرق آسیا بوده و نمایندگانی از چین، ژاپن و کره در آن حضور دارند.
 
البته در این بین اخیرا نماینده ای از اروپا نیز به این جمع اضافه شده، اما اگر نگاهی کلی داشته باشیم حضور چینی ها بسیار پر رنگ تر از بقیه است. نکته جالب اینکه نماینده ای از خودروسازان وطنی در آن حضور نداشته و عرصه به خارجی ها واگذار شده است.
 
خودروهای حاضر در این بازه تنوع نسبتا خوبی داشته و از انواع هاچ بک و سدان گرفته تا کراس اوور و وانت توسط مشتریان قابل انتخاب هستند. با این فرض گزینه های موجود را به چهار دسته تقسیم کرده و بصورت جداگانه به هر دسته خواهیم پرداخت.
 
دسته اول خودروهای کراس اوور
 
این گروه از خودروها تحت سلطه چینی ها قرار داشته و همه اعضای حاضر در آن محصول این کشور دوست و برادر هستند!
 
تمامی خودروهای این رده در واقع مدل های معمولی تک دیفرانسیل هستند که تنها چند سانتی متر مرتفع تر از نمونه های سواری یا استیشن تنظیم ارتفاع شده اند و قابلیت های فنی یا آفرودی خاصر را ارائه نمی دهند.
 
لیفان X60 اتوماتیک
 
لیفان X60 در دو نسخه دستی و اتوماتیک یکی از در دسترس ترین کراس اوورهای موجود در بازار است. این اتومبیل با گیربکس اتوماتیک CVT در فروش ویژه اخیر کرمان موتور قیمتی برابر با 641,000,000 ریال داشت.
 
با این قیمت طراحی و امکانات خودرو در سطح نسبتا مطلوبی قرار دارد. البته طبق معمول در داخل کابین انتظارات خود را باید با یک خودروی چینی هماهنگ کنید!
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
هر دو نسخه دستی و اتوماتیک X60، از موتوری یکسان استفاده می کنند. موتور در نظر گرفته شده دارای حجمی 1.8 لیتری بوده و توانایی تولید 131 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 را دارد.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
تفاوت بارز X60 اتوماتیک و دنده ای به سیستم انتقال قدرت بر می گردد؛ جایی که در نمونه اتوماتیک یک گیربکس CVT به کار گرفته شده تا راننده و سرنشین آرامش بیشتری در سفرهای شهری و جاده ای تجربه کنند.
 
با توجه با استفاده از این گیربکس، شتاب اتومبیل نسبت به نسخه دنده دستی افت قابل توجهی کرده و تنبل تر احساس می شود. شایان ذکر است که نسخه دنده دستی شتابی در حدود 13 ثانیه دارد.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
لیفان X60 دنده ای که سابقه چندین ساله در ایران دارد، در مجموع موفق عمل کرده و از بعد کیفی بهتر از خودروهای داخلی ظاهر شده است. با این تفاسیر نسخه اتوماتیک هم به احتمال بسیار با استقبال نسبی روبرو شده و فروش خوبی را در بین خودروهای چینی تجربه خواهد کرد.
 
چانگان CS35
 
کراس اوور شهری چینی که این روزها در هر جایی تبلیغات گسترده آن دیده می شود، با یدک کشیدن عنوان “شاهکار” انتظارات را از خود بالا برده است.
 
طراحی ظاهری این اتومبیل در مجموع رضایت بخش بوده و ایراد چندان اساسی نمی توان به آن وارد کرد؛ هر چند از برخی زوایا چینی بودن آن مشهود است.
 
در داخل کابین این وضعیت کمابیش صادق بوده و حتی طراحی بهتری را شاهد هستیم. البته در مورد کیفیت مواد به کار رفته نباید انتظار چندان بالایی داشته باشید.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
در بخش پیشرانه CS35 به موتوری 1.6 لیتری مجهز شده که بر اساس اطلاعات موجود در سایت سایپا قادر به تولید 123 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه است؛ هرچند برخی منابع قدرت این موتور را 112 اسب بخار درج کرده اند.
 
به هر حال پر واضح است که این موتور با توجه به گیربکس اتوماتیک و وزن 1270 کیلوگرمی رانندگی پرشتابی را فراهم نخواهد کرد.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
چانگان CS35 پس از فراز و نشیب های زیاد به شکل وارداتی و مونتاژ داخل موجود است. نکته عجیب در این بخش اختلاف قیمت فاحش این دو نسخه بوده که در ابتدا حتی به رقمی نزدیک به 20 میلیون می رسید.
 
از آنجایی که مدت زیادی از حضور این کراس اوور کوچک شهری در بازار ایران نمی گذرد، نمی توان درباره کیفیت بلند مدت آن اظهار نظر کرد.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
البته با تکیه  CS35 به مجموعه سایپا و گستردگی بیشتر شبکه خدمات پس از فروش این شرکت نسبت به رقبا، به احتمال زیاد این اتومبیل خدمات پس از فروش بهتری نسبت به رقبا داشته باشد.
 
قیمت این خودرو در حال حاضر چیزی در حدود 68 میلیون تومان است. البته ناگفته نماند در ماه های اخیر مشکلاتی از بابت شماره گذاری برای CS35 پیش آمده بود.
 
خانواده ام وی ام X33
 
محصولات کمپانی چری که در ایران با نام تجاری ام وی ام ارایه می شوند، تنوع نسبتا خوبی داشته و از هاچ بک و سدان گرفته تا شاسی بلند در سبد محصولات آن حاضر هستند.
 
X33 یا تیگو 3 در زمان ورود به بازار در اواخر دهه 80 شمسی، به دلیل قیمت فوق العاده رقابتی توانست تجربه شاسی بلند سواری را با قیمتی مناسب در اختیار بسیاری از خانواده های ایرانی بگذارد.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
X33 در طول مدتی که در ایران بوده برخلاف برخی محصولات داخلی، دچار تغییر چهره شده و هر بار از لحاظ ظاهری بهتر از قبل شده است.
 
جدیدترین نسخه این شاسی بلند با نام X33 S ارایه شده که از ظاهری به مراتب بهتر نسبت به دو نسخه قبلی برخوردار است. نمای جلویی این شاسی بلند چینی منطقی تر از گذشته شده و بیشتر شبیه محصولات اروپایی از آب در آمده است.
 
در نمای جانبی و عقب تغییرات آن چنان زیاد نیست؛ البته در این بخش سپر عقب بیشتر مشابه سپر شده است! طراحی دو رنگ بدنه نیز بخش دیگری از تغییرات ظاهریست. در مجموع X33 S از لحاظ ظاهری نمره قبولی می گیرد.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
اما در بخش کابین اتفاقات زیادی رخ داده است. طراحی داخلی این شاسی بلند چینی کاملا دگرگون شده و بسیار بهتر از قبل شده است. عوض شدن طرح فرمان، اضافه شدن نمایشگر مرکزی در نسخه لوکس، صندلی های چرمی با دوخت قرمز، آپشن های رفاهی قابل قبول و استفاده از مواد با کیفیت تر از نقاط قوت کابین جدید هستند.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
در بخش فنی موتور در نظر گرفته شده همان نمونه 2 لیتری سابق با قدرت 139 اسب بخار است که با گیربکس 5 دنده دستی یا CVT خودکار ترکیب می شود. با این مشخصات فنی و وزن حدود 1400 کیلوگرمی نمی توان شتاب بالایی را برای این شاسی بلند چینی تصور کرد.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
با در نظر گرفتن موارد بالا و قیمت حدود 75 میلیونی، X33 S یکی دیگر از در دسترس ترین شاسی بلندهای موجود در بازار است. با توجه به موفقیت نسبی نسخه های قبلی و همچنین بهبودهایی که در این نسخه جدید انجام پذیرفته، نماینده جدید چری می تواند فروش بهتری را تجربه کند؛ به شرط آنکه قیمت خودرو مدام با رشد همراه نباشد.
 
دسته دوم سدان های 60 تا 75 میلیونی
 
همانند اکثر خودروهای حاضر در این بازه، سدان های موجود نیز به کشور چین تعلق دارند. چینی ها با تجربه هایی که در سال های اخیر کسب کرده اند، اکنون محصولاتی با ظاهر قابل قبول و مشتری پسند ارایه می کنند.
 
در بخش فنی نیز تولیدات چینی حداقل روی کاغذ وضعیت بهتری نسبت به محصولات داخلی دارند؛ محصولاتی که تکنولوژی آنها متعلق به چند دهه پیش بوده و تطابقی با استانداردهای روز ندارد.
 
جک J5 با موتور 1.8 و گیربکس اتوماتیک
 
جک را می توان یکی از شرکت های چینی موفق در بازار ایران خطاب کرد. J5 یکی از محصولات این کمپانی است که در دو نسخه دستی و اتومات ارایه شده است.
 
همانطور که در بررسی قبلی اشاره کردیم، نسخه دستی با موتور 1.5 و مدل اتوماتیک با موتور 1.8 لیتری تولید می شود. از آنجایی که J5 خودکار در بازه انتخابی قرار می گیرد به بررسی کوتاه آن می پردازیم.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
این سدان چینی بر خلاف همتایان قبلی خود، از طراحی ظاهری و داخلی قابل قبول و هماهنگی برخوردار است. کیفیت مواد به کار رفته در قسمت های مختلف و همچنین امکانات آن در کل مناسب بوده و شاید بتوان گفت که فراتر از قیمت پرداختی است.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
بر اساس اطلاعات موجود موتور 1.8 لیتری J5 ساخت میتسوبیشی بوده و توانایی تولید 140 اسب بخار قدرت را دارد که راندمان نسبتا خوبی محسوب می شود.
 
برای انتقال قدرت، یک گیربکس چهار سرعته خودکار با قابلیت تعویض دستی در نظر گرفته شده؛ این گیربکس اگر چه آرامش و آسودگی را در رانندگی های شهری به ارمغان میاورد، اما می توانست تعویض هایی نرم تر و به موقع تر انجام دهد.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
جک J5 علی رغم قدرت مناسب موتور، به دلیل هماهنگی کم موتور و گیربکس رانندگی پرشتابی ندارد و مصرف سوخت اقتصادی را نیز به ارمغان نمی آورد، بیشتر برای افرادی که به دنبال یک رانندگی آرام در مسیرهای مختلف هستند، مناسب است. J5 با قیمتی در حدود 63 میلیون تومان در بازار معامله می شود.
 
ام وی ام 550 اتوماتیک 
 
MVM 550 در واقع مدل فیس لیفت شده و ارتقاء یافته سدان مشهور و پر فروش ام وی ام 530 به حساب می آید و از حیث مشخصات فنی شباهت تمام و کمالی به MVM X33 اتوماتیک دارد.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
در بخش فنی موتور در نظر گرفته شده همان نمونه 2 لیتری سابق با قدرت 139 اسب بخار است که با گیربکس 5 دنده دستی یا CVT خودکار ترکیب می شود.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
 
چانگان ایدو
 
چانگان ایدو یکی از پر فروش ترین سدان های خانوادگی و خودرویی بسیار موفق در بازار چین است که در بازار کشورمان مورد بی مهری سایپا واقع شده است و برخلاف مدل کراس اوور CS35 به صورت مونتاژی عرضه نمی شود و واردات نمونه های چینی آن هم متوقف شده است.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
در چنین شرایطی خریداران سری اولیه و وارداتی ایدو که خودرو خود را با تبلیغات فراوان و پس از ماه ها تاخیر تحویل گرفته اند، روزگاری پر استرس را سپری می کنند و چشم امید به تغییرات خط تولید سایپا برای مونتاژ ایدو دوخته اند.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
به هرحال چانگان ایدو با موتور 1.6 لیتری 123 اسب بخاری (مانند چانگان CS35) خودرو بدی نیست اما در شرایط فعلی به دلیل تعداد کم با مشکلاتی در زمینه بازار فروش و خدمات مواجه است.
 
چری آریزو 5
 
آریزو 5 یکی از جدیدترین ساخته های کمپانی چری است که به بازار ایران نیز راه پیدا کرده است. طراحی ظاهری این خودرو کاملا قابل قبول بوده و در صورت حذف لوگوی چری (ام وی ام در داخل)، اصلا نمی توان حدس زد که با یک اتومبیل چینی طرف هستیم.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
وضعیت در داخل کابین نیز به همین شکل است، داشبورد خودرو با استفاده از حجم های سیال و خطوط بعضا تیز طراحی شده که شباهت هایی را با محصولات چند سال پیش هیوندای دارد. از بعد کیفی اما وضعیت می توانست بهتر باشد، چرا که استفاده زیاد از پلاستیک حس چندان مثبتی ایجاد نمی کند.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
آریزو 5 به یک موتور 1.5 لیتری با توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متشر گشتاور مجهز شده است. سیستم انتقال قدرت این اتومبیل جدید شامل یک گیربکس 5 دنده دستی و یک گیربکس خودکار CVT می شود.
 
با این مشخصات فنی، آریزو 5 قادر به ارایه یک رانندگی پرشتاب و هیجان انگیز نبوده و خصوصیاتی کاملا متضاد با ظاهر خود دارد؛ طوری که شتاب صفر تا صد این سدان چینی در هر دو نسخه در حدود 15 ثانیه و بیشتر اندازه گیری شده است.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
بدون شک یکی از مهمترین نقاط قوت آریزو 5 امکانات و تجهیزات ایمنی متعدد آنست که در محدوده قیمتی خود بی نظیر است. این خودرو با دارا بودن 6 کیسه هوا، بدنه تقویت شده، سیستمهای مختلف کمکی ترمز و امکاناتی مثل سانروف، ورود بدون کلید و صفحه نمایش 7 اینچی بسیار دست پر وارد میدان شده است.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
آریزو 5 در دو تیپ Luxury و Excellent، به ترتیب با قیمت 69.4 و 74.5 میلیون تومان و البته با گارانتی 5 ساله که آن هم در نوع خود کم نظیر می باشد، ارایه شده است.
 
بسترن B50F
 
دیگر نماینده گروه بهمن در لیست حاضر، B50F نام دارد. این سدان زیبا محصولی از شرکت بسترن که در واقع زیرمجموعه کمپانی بزرگ FAW چین است، می باشد.
 
طراحی این خودرو توسط کمپانی معروف ایتال دیزاین انجام شده و همانند دو گزینه قبلی، از ظاهری بسیار جذاب و مشتری پسند مخصوصا در نمای جلو برخوردار است.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
بسترن از کابین زیبا و جاداری برخوردار است. مواد به کار رفته در قسمت های مختلف کابین نیز در کل مناسب ارزیابی می شوند. امکانات رفاهی و ایمنی این سدان چینی در سطح مناسبی قرار داشته و شامل مواردی مثل سانروف، سیستم کنترل میزان فشار باد لاستیکها (TPMS)، روکش چرمی صندلی ها، 4 کیشه هوا و سیستم های کمکی ترمز می شود.
 
البته در این بین نمی توان به سادگی از کنار نبود صفحه نمایش بزرگ در داخل کابین عبور کرد که با توجه به قیمت خودرو و سال عرضه قابل توجیه نیست.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
در بخش فنی نکته حائز اهمیت استفاده از پلت فرم نسل قبل مزدا 6 در ساخت بسترن B50F است. در زیر کاپوت این خودرو یک موتور 1.8 لیتری با قدرت 142 اسب بخار و 172 نیوتن متر گشتاور قرار دارد.
 
این موتور با یک گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک (با قابلیت تعویض دستی) ساخت آیسین ترکیب شده و در کل هماهنگی خوبی با همدیگر دارند. با مشخصات فنی ذکر شده، شتاب بسترن B50F چیزی در حدود 12 ثانیه می باشد که رقم هیجان انگیزی نیست.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
بسترن B50F یکی از بهترین خودروهای چینی است که به بازار ایران راه یافته، اما به دلیل تبلیغات ضعیف و بی برنامگی گروه بهمن بی نام و نشان باقی مانده است.
 
این اتومبیل در صورت تبلیغات هدفمند و قیمت رقابتی تر در ابتدای ورود، می توانست به یک محصول کاملا موفق بدل شود، اما به دلایل یاد شده در حاشیه باقی مانده است. البته قیمت کنونی این خودرو که کمی فراتر از بازه انتخابی ماست، در مقایسه با رقبا اصلا غیرمنطقی نیست.
 
رنو سیمبل
 
سیمبل در واقع همان نسل دوم تندر 90 است که در سال 2012 در نمایشگاه اتومبیل پاریس معرفی شد. این اتومبیل از ظاهری بسیار ساده برخوردار بوده و همانند تندر 90 هیچ نکته هیجان انگیزی در نمای خارجی آن دیده نمی شود؛ جز اینکه نسبت به تندر 90 کمی ارتقا یافته و در کل زیباتر و عامه پسندتر شده است.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
در داخل کابین نیز وضعیت به همین منوال است. قسمت های مختلف در نهایت سادگی طراحی شده و در خوشبینانه ترین حالت کیفیتی معمولی دارند.
 
البته در مقایسه با کابین تندر 90، شاهد جهش در طراحی و کیفیت موارد به کار رفته هستیم؛ اما در صورت مقایسه با کابین رقبای چینی، سیمبل بازنده خواهد بود. تنها نکته مثبت در این بخش فضای داخلی مناسب نماینده رنوست که به لطف طراحی خاص قسمت کابین حاصل شده است.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
سیمبل با چند پیشرانه مختلف قابل انتخاب است، اما نسخه ای که برای بازار ایران ارایه شده، از پیشرانه تندر 90 اتوماتیک بهره می برد؛ بنابراین موتور سیمبل در واقع همان نمونه 1.6 لیتری و گیربکس آن نیز همان نمونه 4 سرعته دستی موجود بر روی تندر 90 اتوماتیک است.
 
این مجموعه تولید و انتقال قدرت قبلا امتحان خود را در بین مشتریان پس داده و علی رغم برخی نقاط ضعف، برای رانندگی در ترافیک و آسودگی از بابت تعویض دنده عملکردی قابل قبول دارد.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
رنو سیمبل در دو تیپ مختلف ارایه شده که ارزان ترین نسخه آن در نمایندگی چیزی در حدود 69 میلیون تومان قیمت خورده است. البته همین نسخه در بازار افزایش قیمتی چند میلیون تومانی پیدا کرده و با قیمتی در حدود 73 میلیون تومان معامله می شود.
 
بررسی شاسی بلندها و سِدان‌های 60 تا 75 میلیونی
 
از آنجایی که سیمبل همانند تندر 90 یک خودروی اقتصادی به شمار می رود، پرداخت چنین رقمی برای آن کمی غیرمنطقی به نظر می رسد. علاوه بر این رقبای چینی همگی از طراحی های زیباتر داخلی و خارجی بهره مند بوده و امکانات بیشتری را در قبال قیمت مشابه یا حتی کمتر ارائه می کنند.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , چانگان , لیفان X60 , ام وی ام X33 , جک جی5 , ام وی ام 550 , رنوسیمبل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

14 نظر

علی
0

شاسی بلند یا کراس آور تک دیفرانسیل با موتور ضعیف یعنی اسباب بازی
مثل چانگان و x60 و امثالهم
کراس آور و شاسی بلند باید قوی و دو دیفرانسیل باشه وگرنه فقط ادای شاسی بلند و کراس آور رو داره در میاره مخصوصا اگر چینی و بی کیفیت هم باشه
12:03  1397/08/02
پاسخ دادن
رضا
2

چانگانا سی اس 35 ، فعلاً بهترین کراس اور تولید ایران تو بازاره.
یک دو سال دیگه خیابون ها پر میشه از چانگان. خوشبختانه حمایت سایپا رو داره. از طرفی هر کی هم داره ازش راضیه. قیمتش هم روز به روز داره میره بالا. مخصوصاً تو نمایندگی.
طی دو سه ماه اخیر حدود 4-3 تومن گرونتر شده. باز هم قیمتش می ره بالا. شک نکنید.
22:34  1396/09/09
پاسخ دادن
ح
2

با سلام از روزی که متولد می شوید پستانک چینی مصرف می کنید یکمی به اطراف خود نگاه کنید از کفش پای خود تا کلاه خود که در بالاترین نقطه بدنتان قرار گرفته چینی است .خلیلی باید ببخشید از لباس زیر مامان و بابا تان تا لوازم مدرسه ودانشگاه همه وهمه چینی است انوقت شما می فرمایید اجناس چینی خوب نیست من هم قبول می کنم اما درکشور عزیزمان ایران چنین اجناسی با چنین قیمتی سراخ دارید اعلام فرمایید تا ما هم متقاید شویم ودیگر جنس چینی استفاده نکنیم .
12:16  1395/12/25
پاسخ دادن
take off
5

سلام
بنده بعنوان کسی که چندین کشور اروپایی رو بهش سفر کردم, الان تو بازار تمام کشورهای اروپایی و امریکا میشه گفت 90 درصد اجناس چینی هست.اما.......
چینی سفارش اروپا و امریکا کجا و چینی سفارش بازرگانان بعضا دزد ایرانی کجا.
ایرانی ها ظاهرا پورشه رو به تولید کننده چینی سفارش میدن با موتور پراید.....
اینه که در کشور ما چین رو بدنام کرده.چین هم قدرت بسیار بالایی در تولید داره.یعنی یک مدل از یک جنس رو میتونه با حفظ ظاهر و تغییر کیفیت، با 10 مدل و کیفیت متفاوت تولید کنه.که بازرگانان ما بی کیفیت ترینش رو برای پر کردن جیب خودشون وارد ایران میکنن.
اما از این چینی ها من چانگان رو بعد از تحقیقات فراوون انتخاب کردم و با توکل بخدا ثبت نام کردم.منتظرم که فاکتور بشه و تحویل بدن
08:54  1396/06/01

حسن
1

در حال حاضر تمام دنیا به سمت ساخت خودروی کم مصرف و پاک پیش میره که طبعا شتاب و قدرت در حد معمولی ارایه می دهند و خودروی اسپرت مخصوص عاشقان سرعته. مثلا سوزوکی ویتارای جدید با موتور 1600تنفس طبیعی عرضه می شود پس توقع شتاب از چین وارد کننده نفت اشتباهه.
23:41  1395/10/21
پاسخ دادن
کاربر: MPA
31

ماشین توی این رنج قیمت بهترین بهترین انتخاب چانگان CS35 هست. با توجه به قیمت و مزیتها و کیفیت بالایی که این ماشین داره.
دوستانی که حتی این ماشین هم از نزدیک ندیدن لطفا نظر ندن
20:59  1395/10/21
پاسخ دادن
جواد
5

شدیداً موافقم با شما.
20:07  1396/03/20

محمد
2

اجناس چینی کیفیت پایینی دارند ، اگه برا کیفیت بهتر جنساشون تلاش نکنن صد سال هم بگذره، انگ بنجل بودن از رو پیشونی چینی ها پاک نمیشه.
14:34  1395/09/28
پاسخ دادن
هوشتولو
3

تا 10 سال اینده بازار خودرو دنیا را چین بزرگ خواهد گرفت...همانطور که در کلیه لوازم خانگی و صنعتی گرفت...
12:56  1395/09/28
پاسخ دادن
محمدماهان بابامامان
0

کیک اب میخاهید
انار
22:20  1395/09/09
پاسخ دادن
مهدی
0

شاسی بلندی که با این پول بشه خرید یک اسباب بازی بیشتر نیست چون یا یک موتور ضعیف و بی ارزش داره و یا فوق العاده بی کیفیت هست . ارزان ترین و ساده ترین شاسی بلندی که واقعا بشه بهش گفت شاسی بلند یا کراس اور توسان و اسپورتیج هستن . این چینی ها فقط سایه یک شاسی بلند هستن
14:34  1395/08/15
پاسخ دادن
کاربر: m&z
0

با این پول یه رنو مگان سالم مدل 89 تا 91 پیدا کنید و لذت یک سواری اروپایی رو ببرید و پول خودتون رو صرف این اسباب بازی های به ظاهر زیبا نکنید.
10:37  1395/08/15
پاسخ دادن
فرزاد
0

این محصولات نشانه های خاری و ذلت ایران حداقل در زمینه صنعت خودرو میباشد ولی با توجه به تولیدات ما بهترین گزینه برای خرید هستند چون دلسوزان ما چنین خواهند
11:31  1395/08/10
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
6

ویژگی مشترک چینی های بالایی،لش و تنبل بودن است.البته با این سرعت رشد عالی چینی ها در همین چند ساله،شایدم به زودی مدلهای جی تی و اسپرت هم راهی بازار کنند.
23:24  1395/08/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد