بررسی کامیون رنو کراکس 2008

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

رنو کراکس مدلی است که برای خدمت در شرایط سخت کاری ساخته شده است و قابلیت حمل 30 تن بار را دارد. این مدل یکی از بهترین محصولات ساخته شده در کمپانی فرانسوی رنو محسوب می شود و با استفاده از سیستم محوری جدید کمپانی نیز می تواند بهترین عملکرد را در مسیرهای هموار و ناهموار به نمایش بگذارد. کراکس در سه کابین مختلف (Day، Global و Sleeper) و گیربکس های دستی و اتوماتیک عرضه می شود. این کامیون و کشنده فرانسوی در عملیات های خاک برداری، تخریب و جابه جایی های عظیم کاربرد بسیار موثری دارد.

 

طراحی

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

کراکس شباهت بسیار زیادی به مدل پریمیوم دارد، اما اگر کمی با دقت به طراحی آن نگاه کنیم متوجه تفاوت های ظاهری این کامیون پرقدرت می شویم. آخرین خط افقی جلوپنجره که کمی نیز منحنی شکل است به همراه بادشکن های کناری، جلوه مدرنی به کراکس داده اند. چراغ های مستطیل شکل قرار گرفته بر روی سپر این کشنده با استفاده از محافظ های فلزی پوشیده شده اند تا از هرگونه آسیب احتمالی به این بخش جلوگیری شود.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

به دلیل فاصله زیاد شاسی از سطح زمین باید از پله های ضد لغزش برای رسیدن به کابین کمک بگیرید. زمانی که وارد کابین می شوید با طراحی منحنی شکل داشبورد مواجه می شوید که در مدل های مگنوم و پریمیوم رنو نیز دیده می شود. جنس مواد به کار رفته در ساخت کابین از پلاستیک سخت می باشد که دوام بسیار بالایی دارد. اگرچه کیفیت ساخت به مانند مدل های دیگر ساخته شده توسط رنو نیست، اما تمامی قطعات به خوبی سرجای خود محکم شده اند. صفحه کیلومتر شمار کراکس در زمره زیبا ترین ها قرار می گیرد. در این پشت فرمان، یک سرعت سنج بزرگ در کنار سه صفحه نمایشی دیگر و یک صفحه دیجیتالی کوچک تر قرار گرفته است.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

نمی توان ایرادی به ارگونومی کابین وارد کرد، چراکه از محل قرارگیری راننده به راحتی می توان به تمامی دکمه های کنترلی و سوئیچ ها دسترسی داشت. صندلی های بادی قابل تنظیم این کامیون نیز از هر لحاظ راحت هستند و کمر راننده در آن به خوبی قرار می گیرد. علاوه بر این، محل قرار گیری راننده با وجود قابلیت تنظیم فرمان بیش از پیش مناسب تر شده است. به لطف شیشه بزرگ جلو و ستون های باریک، دید راننده در کراکس خوب و تقریباً بدون مانع است. برای افزایش دید کنار و عقب، می توان یک ست آینه های کناری را سفارش داد که دید راننده را تا 30 درصد افزایش می دهند. این آینه ها دید خوبی را برای راننده فراهم می کنند اما نقاط کور آن ها نسبت به آینه های مدل های دیگر رنو کمی بزرگ تر است. کابین تیپ Sleeper در خود یک تختخواب بزرگ را جای داده است که برای استراحت بسیار مناسب است. در این کابین چند جا لیوانی کاربردی و محفظه نگهداری وسایل نیز دیده می شود که نیازهای شما را برای قرار دادن وسایل شخصی کاملاً برطرف می کند.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

رنو کراکس مجهز به موتور DXi11 می باشد که در سه مدل با توانایی تولید 380، 430 و 460 اسب بخار عرضه می شود. این موتور قدرت مند دارای سیستم SCR (فیلتر هوشمند ذرات) است و توانسته استاندارد یورو 5 را به دست آورد. تمامی این موتورها نیروی گشتاور زیادی را در بازه دور موتور 950 تا 1400 دور در دقیقه تولید می کنند که این مقدار گشتاور در هر شرایطی به کمک راننده می آید و نشان از عملکرد بالای آن دارد.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

موتور کراکس می تواند در کنار هر دو گیربکس دستی و اتوماتیک کار کند. گیربکس دستی مدل ZF Ecosplit را می توان از بین بازه 4 تا 16 سرعته سفارش داد. گیربکس اتوماتیک کراکس که از سیستم اووردرایو نیز بهره مند است برای مسیرهای ناهموار گزینه بسیار مناسبی است؛ چراکه این گیربکس در مسیرهای آف رود عملکردی عالی از خود به نمایش می گذارد و مناسب ترین دنده را انتخاب می کند. کراکس، پدال کلاچ نرمی دارد و گیربکس آن نیز به  منظور مصرف سوخت کم تر، دنده ها را در دورموتور پایین و به سرعت تعویض می کند. لازم به ذکر است که گیربکس اتوماتیک این کشنده فرانسوی در برخی مواقع نیاز به مداخله راننده دارد تا در این صورت راننده به صورت دستی دنده مناسب را انتخاب و از حداکثر توان موتور استفاده کند.

 

تجربه رانندگی و سیستم تعلیق

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

سیستم تعلیق پارابولیک کراکس مختص مسیرهای ناهموار و برای کار در سخت ترین شرایط محیطی ساخته شده است. راحتی راننده در این مدل چندان در حد مدل های کلاس بالاتر نیست اما صندلی های بادی کراکس قابلیت جذب بیش تر ضربات و تکان های ناشی از حرکت در مسیر را دارد. کیفیت سواری و هندلینگ این کامیون بسیار دقیق است که بخشی از آن را مدیون طرح تعبیه کابین بر روی موتور می باشد. کراکس رنو به صورت استاندارد مجهز به ترمز های کاسه ای و سیستم ترمز الکترونیکی (EBS) است. سیستم الکترونیکی ترمز این قابلیت را دارد که بسته به میزان لغزندگی مسیر، نیروی ترمز را بین چرخ ها تقسیم کند.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

در کل باید اذعان داشت که کراکس با وجود ساخت بسیار خوب، قیمت بسیار مناسب و عرضه در مدل های مدل های 4x2، 4x4، 6x4، 6x6 و 8x4 جز بهترین گزینه های خرید محسوب می شود. موتورهای پرقدرت و فاصله زیاد شاسی از سطح زمین نیز قدرت مانور کراکس را افزایش داده اند. همانطور که اشاره شد کابین این مدل در زمره بهترین طرح ها قرار نمی گیرد اما جنس مواد به کار رفته در ساخت آن از کیفیت مناسبی برخوردار است و راحتی سرنشینان در آن چندان هم بد نیست.


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کراکس , کشنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

علی
0

کمپرسی ده چرخش محشره همیشه ۳۵ تن رو میزنم هیچ جا کم نمیاره کراکس ۴۴۰ عالیه
21:13  1399/11/18
پاسخ دادن
منصوررضایی
0

اسم این نوع ماشین چیه
09:53  1398/05/27
پاسخ دادن
Khosro
0

بینهایت باشکوهه، حیف که توایران و با این وضعیت فرهنگی و اقتصادی نمیشه همچین سالاری رو خرید و توجاده انداخت
19:03  1397/08/21
پاسخ دادن
کاربر: حسین 125
4

سلام ممنون از مطالبتون
21:52  1393/11/21
پاسخ دادن
کاربر: single123
3

ماشین جالبی بود....ممنون از اطلاعات خوبتون...
19:58  1392/11/04
پاسخ دادن
علیرضا
17

من رنو کراکس کشنده ۴۴۰ جفت چرخ ۲۴ رینگ فولادی داشتم . خیلی ازش راضی بودم . قدرت بالا . صدای کم موتور . شتاب فوق العاده بالا . همخوانی بسیار عالی گیربکس و موتور .اتاق بالنی جلو و عقب اتاق . البته با اف هاش ۴۴۰ مقایسه نکنید . زیرا کراکس از نوع صنعتی شرکت رنو میباشد . اف هاش ۴۴۰ نیمه صنعتی به حساب میاد . البته شرکت ولوو هم تو این کلاس ماشین تولید داره به نام fmx می تونید از سایت شرکت ولوو مشاهده کنید . هر کجا امتحان کردمش خوب جواب داد . فراموش نشه سوخت این ماشین محشره در هر ۱۰۰ کلیومتر ۳۵ تا ۳۸ سوخت مصرف میکنه ! قابل قیاس با محصولات دیگه تو دنیا و در این کلاس فکر نمیکنم ماشینی پیدا بشه .
19:42  1392/09/06
پاسخ دادن
علی
2

میشه توضیح بدی ماشین گرم م میکنه؟
12:33  1395/11/19

رضا
9

نمیدونستم فقط کارمندا و آدمای داغون فقط برلیانس میخرن بعد از این دقت میکنم هرکی از ساندرو پایین اومد پس حتما دکتر مهندس و تاجره ..من هیچ کدومو ندارم اما بهتره کارمندا رو اینقدر با داغونا مقایسه نکنی .
12:58  1397/01/15

کاربر: پسرB9سوار
2

ی چیزی از محشر اونورتره
جااااااااااااااااااالب با طرحی منحصربه فرد
19:20  1392/06/26
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
0

وااای وااای عجب فول خوشگلی ،آدم یاد شرک می افته
21:53  1392/05/29
پاسخ دادن
کاربر: مسعود جون
1

قیمت ؟
یعنی می صرفه تو کشور مون با این ها کار کرد ؟
18:21  1392/05/27
پاسخ دادن
کاربر: جواد
2

یکی از کامیون های مورد علاقم ...
14:49  1392/05/27
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سارا : 14خرداد
بهنام : سلام ببخشید موعد تحویلت کی بوده ؟
اپشنال : منم خردادم نشده
بهار 403 : سلام لطفاً کسی ک شرایطش مشابه منه راهنمایی کنه من 207 سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودم یکبار پارسال دعوت نامه پیشنهادی پانا برام اومد واریز نکردم از اون موقع تا الان خبری نشده کسی اطلاعی نداره از کجا پیگیری کنم
فرشیدخاطری : Arizo 6پرو من مهرماه اقساطی آریزو 6پرو ثبت نام کردم برج 9فاکتور شده پلاک شده مدارکش اومده تازه درخواست کارت سوخت هم دادم کارت سوختش آمد ولی هنوز ماشین مجوز خروج نگرفته هرچی هم زنگ میزنم صدای مشتریان میگه دست ما نیست دولت مجوز خروج نمیده اگه دولت مجوز خروج نمیده چرا مجوز صدور پلاک میدن خلاصه گول تبلیغات الکی مدیران خودرو رو نخورید من وقتی ثبت نام کرم گفتن قبل ازعید ماشینو تحویل میگیری
وحید : فروش فوری پنج خرداد فاکتور شد، مشکی
31فروردین : بعداز فاکتور شدن چقدر زمان میبره خودرو برسه دستمون
دوگانه تحویل سی اردیبهشت : میگم هیچ خبری از سورن دوگانه 75 لیتری تحویل اردیبهشت نیست مشحص نیست کی فاکتور میشن کسی اطلاع داره ممنون میشم راهنمایی کنه
محسن : من 29,بهمن تکمیل وجه کردم. هفته چهارم اسفند تاریخ تحویل بود. در حالت ترخیص مونده
سایناتحویل16اسفند : سلام تبریزی پیش فروش هستم