دو عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش

 

دو عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش

 
خدمات پس از فروش در حالی هنوز یکی از چالش‌های خودروسازی ایران به‌شمار می‌رود که قدیمی بودن خودروها و همچنین کیفیت نه چندان مناسب قطعات یدکی، نقش ویژه‌ای در بروز این نقطه ضعف بزرگ دارد. در حال حاضر یکی از دغدغه‌ها و نقدهای مشتریان ایرانی، خرابی زودهنگام خودروهای داخلی در درجه اول و همچنین خرابی قطعات یدکی در درجه دوم است. بر این اساس، مراجعه خودروهای داخلی در ماه‌ها ی ابتدایی تحویل به مشتریان به تعمیرگاه‌ها به‌دلیل کیفیت پایین قطعات بسیار زودهنگام‌تر از محصولات خارجی است. در نتیجه این مراجعات، نمایندگی‌ها به جای بهبود کیفی سرویس‌دهی معمولا بیشتر وقتشان به تعویض قطعات معیوب می‌گذرد.
 
 از سوی دیگر اما ازآنجاکه قطعات یدکی نیز چندان سطح کیفی بالایی ندارند، مراجعه مشتریان به نمایندگی‌ها، زود به زود صورت می‌گیرد و این نیز چالشی دیگر برای ارائه خدمات پس از فروش مناسب است. نه اینکه سیستم داخلی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان دارای نقاط ضعف نیست، با این حال نمی‌توان نقش قدیمی بودن خودروها و کیفیت پایین قطعات یدکی را در عملکرد آنها نادیده گرفت. طبعا اگر خودروها و قطعات داخلی از سطح کیفی بالاتری برخوردار بودند، تعداد مراجعه آنها به نمایندگی‌ها بسیار کمتر می‌شد و درنتیجه شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان می‌توانستند تمرکز اصلی خود را به جای کمیت، روی کیفیت خدمات قرار بدهند. این البته در شرایطی است که با ورود خودروهای جدید و خروج تدریجی محصولات قدیمی، می‌توان به بهبود خدمات پس از فروش نیز امیدوار بود؛ زیرا کیفیت مناسب این خودروها و قطعات شان، از تعداد مراجعه به نمایندگی‌ها خواهد کاست.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , گارانتی خودرو , تولید خودرو , بازار خودرو , تعمیر خودرو , خدمات خودرو , ایساکو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

یک عامل مهم فراموش شده و اون نحوه ی برخورد با مشتریه. جوری با آدم برخورد میکنن که انگار ارث پدرشون رو خوردی. نشد بریم یه نمایندگی و انگار ازمون طلبکار نباشن. آخرش هم میگن همینیه که هس. میخوای بخوا نمیخوای بفرما بیرون.
07:56  1395/08/07
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : دوستان بنظرتون ما که تحویل مرداد هستیم و تبدیل نزدیم کی پیامک واریز دوم میاد واسمون
BAC x3 : هنوز تحویلی های مهر شاسی نشده
BAC x3 : سلام.از دوستان کسی ثبت نامی فروردین تونسته ماشینشو تحویل بگیره یا شاسی شده باشه؟ خودرو bac x3 pro ثبت نام دو مرحله ای فروردین با موعد تحویل مهر ماه
J4 مرداد : ۷ مرداد ثبت نام‌کردم ۲۲ ام شاسی شد
شاهین پلاس فرهاد : مبلغی نباید واریز کرد ماها که واریز نکردیم فاکتور شدیم حالا بعدشو نمی دونم موقع تحویل بگیرند یا نه
جی ۷ دی : سلام این هفته پیش رو حتما میاد
X5 تیر : سلام کسی میدونه دعوت نامه تحویل دی کی میاد
Ali : شما چند مرداد ثبت نام کردید؟کی براتون پیام شاسی اومد
15اردیبهشت : دو سه روز قبل از فاکتور شدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک جی ایکس مرداد : من 22 ام تکمیل کردم فاکتور شده.. منتظر پلاک هستم
کوییک اس .رضا : یه سینی کفی زدم.با بیمه طلایی سه ساله. 11شهربور تکیل وجه کردم .هنوز فکتور نشدم.ولی دو مهر فاکتور شدن.کسی مشکلی مثه من داره؟
کوییک اس : اره والا...یه سینی کفی زدم.با بیمه طلایی.همین الان دوم مهر هم فاکتور شد.واسه من نه هنوز
دوگانه : سلام.دعوتنامه تکمیل وجه مهر ماه کی قراره بیاد
نیما سورن تحویل 30 بهمن : سلام محمد منم مثل تو هستم هنوز فاکتور نشدم
کویک gxrl 22مرداد قشم : همه ماشینا فاکتور شدن جز gxrl قضیه چیه.
ساینا دو گانه : وقتی شرکت ایران خوردو رو میبینم به حال خودم و شرکت دزد و حروم خوره سایپا گریم میگیره دوستام که ایران خودرو ثبت نام کردند بامن، چند ماهه ماشینشونو گرفتند و با تمسخر میگن چیکار کردی ماشینت نیومد؟ منم فقط نفرین و فحش نثار مسئولین سایپا میکنم
کوییک s تحویلی دی ماه : قطعأ یکم تا پنجم دی ماه
سورن دوگانه تحویل دی : سلام بعد تبدیل به منبع بزرگ فاکتور شدم سورن دوگانه منبع کوچک که تبدیل به منبع بزرگ زدم تحویل 29 دی فوق العاده مادران سفید
سیدمحمد : مطمن باش قبل ازموعدتحویل میگیری