دو عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش

 

دو عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش

 
خدمات پس از فروش در حالی هنوز یکی از چالش‌های خودروسازی ایران به‌شمار می‌رود که قدیمی بودن خودروها و همچنین کیفیت نه چندان مناسب قطعات یدکی، نقش ویژه‌ای در بروز این نقطه ضعف بزرگ دارد. در حال حاضر یکی از دغدغه‌ها و نقدهای مشتریان ایرانی، خرابی زودهنگام خودروهای داخلی در درجه اول و همچنین خرابی قطعات یدکی در درجه دوم است. بر این اساس، مراجعه خودروهای داخلی در ماه‌ها ی ابتدایی تحویل به مشتریان به تعمیرگاه‌ها به‌دلیل کیفیت پایین قطعات بسیار زودهنگام‌تر از محصولات خارجی است. در نتیجه این مراجعات، نمایندگی‌ها به جای بهبود کیفی سرویس‌دهی معمولا بیشتر وقتشان به تعویض قطعات معیوب می‌گذرد.
 
 از سوی دیگر اما ازآنجاکه قطعات یدکی نیز چندان سطح کیفی بالایی ندارند، مراجعه مشتریان به نمایندگی‌ها، زود به زود صورت می‌گیرد و این نیز چالشی دیگر برای ارائه خدمات پس از فروش مناسب است. نه اینکه سیستم داخلی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان دارای نقاط ضعف نیست، با این حال نمی‌توان نقش قدیمی بودن خودروها و کیفیت پایین قطعات یدکی را در عملکرد آنها نادیده گرفت. طبعا اگر خودروها و قطعات داخلی از سطح کیفی بالاتری برخوردار بودند، تعداد مراجعه آنها به نمایندگی‌ها بسیار کمتر می‌شد و درنتیجه شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان می‌توانستند تمرکز اصلی خود را به جای کمیت، روی کیفیت خدمات قرار بدهند. این البته در شرایطی است که با ورود خودروهای جدید و خروج تدریجی محصولات قدیمی، می‌توان به بهبود خدمات پس از فروش نیز امیدوار بود؛ زیرا کیفیت مناسب این خودروها و قطعات شان، از تعداد مراجعه به نمایندگی‌ها خواهد کاست.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , گارانتی خودرو , تولید خودرو , بازار خودرو , تعمیر خودرو , خدمات خودرو , ایساکو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

یک عامل مهم فراموش شده و اون نحوه ی برخورد با مشتریه. جوری با آدم برخورد میکنن که انگار ارث پدرشون رو خوردی. نشد بریم یه نمایندگی و انگار ازمون طلبکار نباشن. آخرش هم میگن همینیه که هس. میخوای بخوا نمیخوای بفرما بیرون.
07:56  1395/08/07
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند s : فاکتور نشده این هفته ببینیم چی میشه
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : سلام اقساطی نود روزه بودید. من شاسی نیامده.
امین : من ایکس تری داشتم ۱۵ روز بعد شاسی دادن
masoud : قاعدتا آخر دی ماه میاد
J7 : سلام عزیزم منم مثل شما خانم هستم دیشب دیدم اون آقا نوشته دعوتنامه اومده افزایش خورده نوشتم
J7 : بعد از اعلام قیمت های جدید دعوتنامه ها صادر میشه
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : البته نظر شخصی هست مشکی واقعا خاص هستش تو استایل شاهین یه چیز ناب
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : پس تیر ماه چی شد یه سری خرداد داریم که مال ارگانها بوده و زیاد نیستن ان شاالله تیر ماه بعدش مرداد و بقیه
شاهین GL : داداش امسال نمیدن دیگه از سال اینده پیامک میدن اونم تازه برا مهر ماهی ها دی احتمالا تا ۱۴۰۶تحویل طول بکشه
امیرمهدی : دوستان چقدر بعد از ریختن مبلغ sbr ماشین فاکتور میشه؟ لطفا اگه اطلاع دارید راهنمایی کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس : دوستان عزیز دعوتنامه تکمیل وجه هفته چهارم دی ماه کی میاد به نظرتون؟
کوییک اس : دوستانی که امروز فاکتور شدید به سلامتی، هیچ آپشن اضافه ای نزده بودید؟
کوییک اس : من تمام آپشن های سایت رو زدم. صندلی چرم و کنسول و سینی زیر موتور و جک کاپوت یعنی دیرتر فاکتور میشه؟
کوییک اس : داداش مگه چه کوییک هستی آپشن چی داره که فاکتور نمیشه
ساینا تک : دعوتنامه دی واسه من که اومد تا 14 آذر هم مهلت تکمیل وجه داشت
207 تحویل آذر : سلام دوستان مشهدی کسی اطلاع داره ازین تریلی که فقط 207 بار داشته نزدیک مشهد چپ کرده چه خبره و مال کدوم نمایندگی بوده آخه مال من از 22 خروج خورده ولی هنوز تحویل ندادن میگن باقطار میاد
مریم : سلام..تحویل چه موقع و چه طرحی بودید؟
امیر : لعنت به سایپا، کوییک شهریورو تموم نکرده داره مهرو فاکتور میکنه
حسین کوییک اس : داداش به خاطر آپشنه دقیقا برای من هم مثل شماست.با سخا کاری نداره
دنا6دنده : شوخی میکنی😂😂😂 دناهای تحویل اذر هنوز فاکتور نشدن گل پسری موهات سفید میشه اردیبهشت اخه😂😂