تست و بررسی BYD S6 در ایران 

 

تست و بررسی BYD S6 در ایران

 
با گذشت یکسال از معرفی بی وای دی S6 در بازار ایران، کارمانیا نماینده BYD چین، بالاخره نخستین دستگاه آن را تولید کرد.
 
ساخت کجاست؟
 
S6 اولین تجربه کمپانی BYD در ساخت شاسی‌بلندهاست. اگر BYD را نمی‌شناسید باید بگوییم از جوان‌ترین خودروسازان چینی است و تنها 21 سال از عمرش می‌گذرد. BYD، که نامش مخفف عبارت Build Your Dreams است، علاوه بر خودروسازی در ساخت تجهیزات الکترونیکی، باتری و پنل‌های خورشیدی نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
BYD شاید کمپانی ناآشنایی برای ما باشد ولی نباید آن را دست‌کم بگیریم. این کمپانی در سال 2009 همه را شگفت‌زده کرد؛ بلومبرگ در آن سال و در لیست 100 شرکت برتر دنیا در تکنولوژی رتبه اول جهان را به BYD داد و جالب‌تر اینکه در همان سال شرکت‌های بزرگی مثل اپل رتبه دوم، آمازون رتبه چهارم، نینتندو رتبه پانزدهم و سامسونگ الکترونیک نیز رتبه شانزدهم جهان را داشتند.
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
اما دوباره به S6 برگردیم! این SUV چینی در سال 2011 به بازار چین آمد و علی‌رغم ظاهر معمولی‌اش با استقبال بسیار خوب مشتریان چینی مواجه شد، تا آنجا که در 4 ماهه نخست عرضه‌اش بیش از 15000 دستگاه از آن فروش رفت و رکورد سریع‌ترین فروش SUV را در چین شکست. S6 آن‌چنان موفق بود که در 2012 شاسی‌بلند سال چین انتخاب شد و در همان سال نیز با بیش از 86000 دستگاه، پرفروش‌ترین شاسی‌بلند سال 2012 چین لقب گرفت.
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
شما را یاد چه خودرویی می‌اندازد؟
 
جواب واضح است: لکسس RX نسل دوم! برای جذب بیشتر مشتریان، BYD همانند اکثر خودروسازان کشورش دست به دامان کپی‌کاری شد و برای ساخت S6 از RX 350 کپی کرد. قسمت انتهایی S6 کاملا کپی است. در قسمت جلویی S6 نیز اگر چراغ‌ها را بردارید لکسس بودنش کاملا پیداست.
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
S6 در کلاس شاسی‌بلندهای جمع‌وجور قرار دارد، ولی بزرگ‌تر از چیزی که هست خودش را نشان می‌دهد. در خانواده SUVهای BYD این خودرو مابین S3 و S7 قرار دارد؛ خودروهای کاملا جدیدی که هر دو از اواخر 2015 راهی بازار چین شدند.
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
در کابین آن چه می‌گذرد؟
 
کابین S6 نیز برای لکسس‌سواران آشناست! BYD با اینکه زیرکانه کنسول، فرمان و صفحه کیلومتر را مجددا طراحی کرده، کلیات طراحی کابینش با کابین RX 350 یکی است، ولی کیفیتش به هیچ وجه مشابه آن نیست. البته این نکته را هم فراموش نکنیم که کپی‌برداری BYD هرچند کار بدی بود، خیلی خوب جواب داد! چون که حالا چینی‌ها به S6 لقب لکسس ارزان داده‌اند.
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
BYD برای کابین S6 امکانات خوبی تدارک دیده است که خوشبختانه اکثر آ‌ن‌ها در S6های بازار ایران نیز وجود دارد. این شاسی‌بلند در بازار ایران به ویژگی‌های زیر مجهز است:
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
صندلی 8 حالته برقی راننده
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
بسته شدن شیشه‌ها همزمان با قفل کردن درها
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
صفحه کیلومتر دیجیتال TFT با قابلیت تغییر رنگ
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
سیستم تهویه دوگانه و سانروف دو حالته
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
 آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و آینه عقب الکتروکرومیک
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
درب باک برقی، دکمه‌های چندکاره روی فرمان، و کروز کنترل
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
اتولایت، دی‌لایت و چراغ‌های خوشامد گویی روی آینه‌های جانبی
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، و دوربین دید جانبی آینه سمت راست
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
نویگیشن با مانیتور 7 اینچی لمسی، 9 بلندگو، بلوتوث و خروجی برق 12 ولت
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
سنسورهای پارک جلو و عقب، استارت دکمه‌ای و ایربگ‌های 6 تایی
 
سیستم ترمزهوشمند BOS و سیستم توزیع ترمز EBD
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
تست و بررسی BYD S6 در ایران
تست و بررسی BYD S6 در ایران
تست و بررسی BYD S6 در ایران
تست و بررسی BYD S6 در ایران
تست و بررسی BYD S6 در ایران
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
 
چگونه در برابر رقبا عرض اندام می‌کند؟
 
S6 با سه انجین در بازار چین فروخته می‌شود که هر سه را میتسوبیشی ساخته است و همگی استاندارد یورو 4 دارند. خوشبختانه حجیم‌ترین انجین S6 یعنی مدل 2.4 لیتری آن به ایران آمده است.
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
BYD برای S6 یک مدل هیبریدی هم ساخته است که حتی در نمایشگاه دیترویت 2011 نیز رونمایی شد. این مدل که S6DM نام دارد، در کنار انجین 2.0 لیتری خود به دو موتورالکتریکی مجهز است که یکی 13 اسب‌بخار قدرت دارد و برای محور جلوست و دیگری 100 اسب‌بخار قدرت دارد و برای محور عقب است. S6DM بنابه گفته BYD نخستین شاسی‌بلند دو دیفرانسیل جهان است که در حالت الکتریکی توانسته پیمایشی بیش از 60 کیلومتر داشته باشد. درحالت ترکیبی نیز پیمایش S6DM به حدود 500 کیلومتر می‌رسد.
 
چقدر ایمن است؟
 
خوشبختانه ایمنی S6 درمیان شاسی‌بلندهای چینی مثال‌زدنی است، چراکه این خودرو نخستین SUV بازار چین است که توانست از موسسه ایمنی C-NCAP چین پنج ستاره کامل بگیرد.
 
در بازار چه جایگاهی دارد؟
 
S6 در چین حدود 80 تا 130 هزار یوآن یا معادل تقریبی 13 تا 20 هزار دلار قیمت دارد که تقریبا نصف قیمت لکسس RX 350 است. این خودرو از سال گذشته وارد بازار کشورمان شد و واردکننده آن هم شرکت کارمانیا، از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی کرمان خودرو، است. S6 که پاییز 95 با قیمتی حدود 92 میلیون به بازار می‌آید نخستین حضور جدی کارمانیا در بازار است. همچنین قرار بود کارمانیا مدل‌های دیگری از BYD هم وارد کند که بعد از گذشت یک سال هنوز خبری از آن‌ها نیست.
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
S6 از آنجا که برای کاربرد شهری ساخته شده، دیفرانسیل جلوست و از این لحاظ هرچند تفاوتی با رقبایش ندارد، نسبت به جثه 1.6 تنی و هیبتی که دارد با ضعف توانایی‌های حرکتی روبروست. نکته دیگر زمانی است که به لیست تجهیزاتش نگاه می‌کنید، اما آپشن کنترل پایداری را نمی‌بینید! در صورتی که هرسه رقیبش در ایران ESP را در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند. نکته منفی دیگری که در مورد BYD S6 وجود دارد حضور بسیار کمرنگ نمایندگی‌های آن در سطح کشور است که باعث نگرانی خریداران آن می‌شود. بنابراین با چنین شرایطی و همچنین باتوجه به تاخیر زیادی که باعث بدبینی مشتریان شده، به نظر می‌رسد حداقل یک یا دو سال دیگر زمان لازم است تا بتوان از منطقی‌بودن خرید BYD S6 مطمئن شد.
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
به‎‌روزرسانی: روز پنج‌شنبه، هشتم مهرماه، کارمانیا در نخستین روز نمایشگاه خودرو تبریز از BYD E6 رونمایی کرد. این ون چینی، نخستین خودروی تمام الکتریکی بازار ایران لقب گرفته ولی هنوز زمانی برای عرضه آن به بازار اعلام نشده است. مشخصات فنی این خودرو را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.
 
تست و بررسی BYD S6 در ایران
تست و بررسی BYD S6 در ایران
تست و بررسی BYD S6 در ایران
تست و بررسی BYD S6 در ایران
تست و بررسی BYD S6 در ایران
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
 
به‌روزرسانی: روز دوشنبه، 3 آبان‌ماه، کارمانیا رسما اعلام کرد که نخستین BYD S6 از خط تولید این شرکت بیرون آمده است. آقای سالاری شریف، مدیرعامل کارمانیا، به همین مناسبت گفت: در کارخانه خودروسازی کارمانیا بزودی شاهد تولید و مونتاژ دیگر خودروهای مطرح کمپانی بی وای دی خواهیم بود. کارخانه خودروسازی کارمانیا طی 7 ماه و در مساحتی بالغ بر 150 هزار متر مربع با مشاوره مهندسان BYD ساخته شده است. بی وای دی S6 در مهرماه با افزایش 4.6 میلیون تومانی روبرو شد طوریکه کارمانیا قیمت آن‌را با موعد تحویل آذر/دی 95 برابر 96.4 میلیون تومان اعلام کرد.
تست و بررسی BYD S6 در ایران
 
 
 
 
 

منبع

جی اس ام

برچسب : خودرو , کارمانیا , BYD S6 , خودرو هیبریدی , بازار خودرو , تولید خودرو , قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

مهدی
0

با سلام
این خودرو هم اکنون به تعداد مناسب در ایران موجود هست. لطفاً مقاله خود را با یک بروزرسانی اساسی مجدداً ارائه بدهید. شما میتونید از نزدیک و نه از روی عکسهای موجود در سایر سایتها ماشین رو بررسی کنید و اون رو نقد کنید.
مطمعناً غافلگیر خواهید شد.
در ضمن پلت فرم لکسوس خریداری شده نه کپی.
باتشکر
18:23  1396/09/25
گزارش
پاسخ دادن
آرمان
0

یک چینی بدرد نخور دیگه.
16:39  1395/08/06
گزارش
پاسخ دادن
آریا
1

بی وای دی اتاق رو از لکسوس خریده کپی نکرده
20:13  1395/08/05
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
7

قیمتش توی چین 40 تا 65 میلیون.
ماشین های چینی حتی مونتاژ شدشون هم 2 برابر قیمت واقعیشونن. خوب میکنن تو پاچه ملت
20:21  1395/08/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
دستی تیتانیوم آذر : درود . مبارک باشه و خیرشو ببینین به امید خدا چندم تکمیل وجه کردین
تارا دستی : تارا دستی ۳ آبان فوق العاده نقره ای تیتانیوم فاکتور شد
J̌7 : سلام بر عزیزان دو مرحله اردبشهت کسی شاسی شده
x5 سفید : جهت اطلاع دوستان ثبت نام ۲۵ فروردین دو مرحله ایی تکمیل وجه ۱۱ شهریور شاسی ۲۸ مهر و امروز فکر میکنم بیمه شده رفته برای صدور پلاک
x5 سفید : من‌هم‌دقیقا شرایط شمارو دارم و ماشین ظاهرا بیمه شده رفته برای صدور پلاک
جواد : چجور وارد اینجا شدی ک این مشخصاتو اورد؟
شاهین : چه جالب نازنین سفید رنگ خیلی عالی بود حال نازی رو گرفتی جان برار
f x5 : سلام دوست عزیز وقتتون بخیر کامنت شما رو خوندم در خصوص خسارت خوب چرا از زمان شاسی تازه خسارت رو حساب کردند اگر مطابق قرارداد هم بخواهیم در نظر بگیریم تو قرارداد نوشته از زمان تکمیل وجه ظرف ۳۰ روز کاری باید خودرو رو تحویل بدن خب بعد از ۳۰ روز کاری وقتی خودرو تحویل ندادند بعد از پایان ۳۰ روز باید خسارت حساب بشه الان برای بنده ۲۰ روز از آن ۳۰ روز کاری هم گذشته هنوز شماره شاسی نشده یعنی ۲۰ روز اینجا باید خسارت به من بدن اگه قرار باشه الان شاسی کنند و من زمان شاسی تحویل بگیرم خب اینا زیر یک ماه ممکنه تحویل بدن و خسارت قابل توجهی دست من رو نمی‌گیره اگر شما اطلاعات بیشتری دارین ممنون میشم ارائه بدید که دوستانم استفاده کنن
شاهین پلاس۱ : داداش برو بپرس ببین چند نفر جلوتن چرا فاکتور نشدی
شاهین : اگه کسی فاکتور شده این دو روزه لطفا بگه ببینیم ادامه داره یا نه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 اتو سقف فلز تحویل 30 دی : سلام منم تبدیل بودم واسه من فردای تحویل مدارک تیک مدارک خورد و روز بعدشم فاکتور شد
ماهان : سلام دوستان بعد از اینکه فاکتور بشه حداکثر چقدر طول میکشه ماشین به دستمون برسه؟؟
پیمان 151 شهریور : سلام دوستان به نظر شما چرا پراید وانت 414 میلیونی تو قیمت کارخانه هنوز هست والی همین بدون کفی تو قیمت کارخانه زده توقف تولید جریان چیه دوستان ممنونم ❤️
207 پانا فولادی : منم وضعیتم دقیقا مثل شماست اردبیهشت ثبت نام کردم شهریور اسقاط تا الان بی دعوتنامه واقعا ویران خودرو هست اون خراب شده
من : سلام وقتون بخیر کسی هست که تحویل حضوری گرفته باشد یاپیامک زده باشن براش اومده باشد لطفا اگه بزرگواری هست تاریخ پلاک رو بگویید تشکر منم سوم پلاک شدم خبری نیست تحویل حضوری زدم
نگین : میشه لطفا جواب بدین خیلی فکرم رو مشغول کرده اخه اولین ماشینم هست خیلی نگرانم به خدا ازناراحتی حتی ناهار نخوردم
فرسوده اذر : دوست عزیز من هم طرح فرسوده اذر ماه هستمباز کامستر چک کنید ببینیددعوتنامه نیامد من حواله گرفتم اگر به نام خودتون زنگ بزید به شرکت خراب شده بببینید کی میفرستند
اهورا : دوست عزیز کاملا درکتون میکنم من به مرحله ای رسیدم از بس کاری ازم بر نمیاد دیگه میزنم زیر گریه. خدا ریشه این سایپا خشک کنه. از بس خدا هم صدا زدم و کاری نکرد خسته شدم.
کوییک آر اس : جهت اطلاع دوستان: خودم کوییک آر اس ثبت نام 24 دی 403 تکمیل وجه 23 تیر و سها بیست و چهارم هنوز فاکتور نشده و همچنین دوستم کوییک اسم ثبت نامش ردیبهشت فکر می کنم بود تکمیل وجه 27 تیر پلاک 5 روز بعدش چراغ تحویل امروز روشن شد و همچنین یکی دیگه از دوستانم کوییک GX-L با ترمز ESC و SBR پذیرش 19 دی 403 و تکمیل وجه 21 خرداد کوییک حدودا دو هفته است فاکتور شده اما پلاک هنوز نه.
نگین : یک اقای نوشته بودن از نمایندگی رشت تحویل گرفته بود ماشین تصادف داشت منم روز دوشنبه از همون نمایندگی کوئیک اس تحویل گرفتم صندوق عقب ماشینم خوب بسته نمی شود انگار درز صندوقش بازه یعنی یک طرف خیلی بزرگه یک طرف خیلی کوچیک ؟؟؟ باید چی کار کنم ؟؟ از داخل نگاه کردن بعدش پیش صندوق طاقچه عقبش به اندازه دو بند انگشت ریختگی رنگ داره ؟؟ به نظرتون مشکل داره