داستان لامبورگینی به روایت تصویر

 

داستان لامبورگینی به روایت تصویر

 
لامبورگینی مشهور ترین خودروساز ایتالیایی نیست، چرا که این عنوان به فراری تعلق دارد. بزرگترین خودروساز هم فیات است که مالکیت بخش اعظمی از صنعت خودروسازی این کشور را در اختیار دارد.
 
اما لامبورگینی را می توان مهیج ترین خودروساز این کشور توصیف کرد. شرکتی که تاکنون ده ها خودرو فوق العاده را به تولید رسانده و به رویای بسیار افراد رنگ واقعیت بخشیده است.
 
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
 
برای روایت ماجرای آغاز به کار این خودروساز، یک روایت مشهور وجود دارد. فروچیو لامبورگینی که یکی از صنعت گران شناخته شده و ثروتمند ایتالیا در دوران بعد از جنگ جهانی دوم بود. برای تعمیر صفحه کلاچ معیوب فراری خود به انزو فراری (بنیانگذار فراری) راهکاری ارائه می کند اما فراری مغرور با برخورد بدی پیشنهاد او را رد می کند.
 
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
 
از همین رو فروچیو به فکر تولید خودروهای اسپرت در کمپانی خودش می افتد.
 
هرچند این روایت چندان هم دقیق و مستند نیست و به نظر می رسد فارغ از این مشاجره لفظی، انگیزه های اقتصادی و صنعتی فرچیو به عنوان یک صنعتگر تحصیل کرده و موفق باعث شد تا او قدم در راه ساخت خودروهای اسپرت بگذارد.
 
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
 
در واقع او با ارزیابی قیمت قطعات منفصله و قیمت فروش خودرو، به این نتیجه رسید که فراری سود قابل توجهی از ساخت هر خودرو می برد و در این بخش از بازار فرصت رقابت و کسب سود زیادی وجود دارد.
 
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
 
به هرحال در سال های آغازین دهه 60، فروچیو که به عنوان مالک کمپانی شماره یک ماشین آلات کشاورزی در ایتالیا شناخته می شد، سرمایه ای را برای ساخت تاسیسات و کارخانه تولید خودرو اختصاص داد و جمعی از مهندسان خلاق و با تجربه را نیز دور خود جمع کرد.
 
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
 
350 GTV به عنوان اولین محصول این شرکت مورد توجه کارشناسان قرار گرفت و پس از چندی لامبورگینی توانست با طراحی بزرگ به اسم گاندینی برای خلق اولین محصول تجاری خود به نام میورا نیز به توافق برسد.
 
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
 
گاندینی استایل کلی و متفاوت خودروهای شاخص و 12 سیلندر لامبورگینی را پایه ریزی کرد و هویت مستقلی را برای این خودروساز پدید آورد که محصولات لامبورگینی را از خودوهای اسپرت کلاسیک فراری، مزراتی و آستون مارتین متمایز می ساخت.
 
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
 
در زمینه فنی هم لامبورگینی با یکی از کارشناسان بخش پیشرانه فراری به نام بیتزارینی به توافق رسید و حاصل این همکاری خلق پیشرانه مشهور و جاودان 6 لیتری و 12 سیلندر مشهور لامبورگینی بود که تا همین اواخر نیز قلب تپنده سریع ترین مدل های لامبو را به ضربان وا می داشت.
 
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
 
با این وجود خوش شانسی های فروچیو لامبورگینی دیری نپایید. در شرایطی که او مشغول سرمایه گذاری و توسعه برند خودروسازی خود بود، وضعیت اقتصادی اروپا در اوایل دهه 70 متشنج شد و بحران نفتی مشهور دهه 70 تاثیر نامطلوبی بر بازار خودروهای گران قیمت گذاشت.
 
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
 
لامبورگینی ناچار به فروش سهام شرکت و ترک کمپانی خود شد و پس از آن نیز این شرکت چندین بار بین سهام داران سوئیسی، کرایسلر و یک کمپانی سرمایه گذاری اندونزیایی دست به دست شد.
 
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
 
در طول این مدت تولید محصولات کج دار و مریز ادامه داشت و پس از میورا نوبت به کانتاچ افسانه ای و چند مدل نه چندان مطرح مانند اسپادا رسید.
 
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
 
کرایسلر حتی از دانش فنی مهندسی لامبو برای خلق مدل اسپرت خود یعنی دوج وایپر استفاده کرد اما مشکلات اقتصادی و بی ثباتی مدیریتی مانع از حضور قدرتمند لامبو در برابر رقبایی چون پورشه و فراری می شد.
 
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
 
سرانجام در سال 98 بود که کمپانی معظم فولکس واگن، مالکیت لامبورگینی را به قیمت 110 میلیون دلار از آن خود کرد اما اینبار نیز نفوذ زیاد خاندان پورشه در مجموع فولکس واگن، مانعی از سرمایه گذاری مستقیم ابر کمپانی آلمانی برای احیای لامبورگینی بود.
 
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
 
در نهایت اما تسلم شکست و لامبورگینی مورد حمایت کمپانی آئودی قرار گرفت.
 
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
 
با تولید مورسیه لگو و استفاده از دانش فنی و مدیریتی آلمانی ها، آفتاب موفقیت بار دیگر بر گاو طلایی لامبورگینی تابید و این کمپانی در طول 15 سال گذشته موفق به ثبت رکورد های تازه ای در زمینه بازاریابی و فروش شده است.
 
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
داستان لامبورگینی به روایت تصویر
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , لامبورگینی , سوپر اسپرت , هوراکان , گلاردو , مورسیه لگو , لامبورگینی وننو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام منم سامانه یکپارچه شاهین دستی زدم ولی الان زده اتومات (ارسال ب خودرو ساز)ولی واقعا بودجه اتومات ندارم همون دستی میتونم پرداخت کنم ،حالا چکار کنم نمیدونم
گیجی گیج : تا الان که دادن تا آخر سال هم میدم
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
علیرضا : سلام کسی می‌دونه تارا V1پلاس رنگ سفید تا چه موعودی فاکتور شده ؟
تارا v4lx : طبیعیه رنگهای نقره ای حدود یک هفته تا ۱۰ روز از بقیه رنگها عقب تره
وحید : چرت و پرت نگو مگه مدیر عامل سایپایی اینجور صحبت میکنی محکم
تارا v4lx : بستگی به رنگش داره ولی روالش اینه که نیمه اول بهمن تحویل میگیرین
تارا v4lx : تیتانیوم بین ۳۰ تا ۷۰ روز تاخیر داره
تارا v4lx : مشکلی نداره معمولا یه هفته ای زمان میبره تا ارسال مدارکی که نمایندگی ارسال کرده تایید بشه بعدش پیام میاد براتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیرحسین : معلوم نمیکنه مثلا این ماه هم مرداد داد هم اول شهریور بستگی به اداره تحویل و موجودیاشون داره
محسن : امروز تعطیلات چطور رفتی نمایندگی حجت جان
ایمان دوگانه اسفند : باز بودن؟چقدر مهلت پرداخت داریم؟
وحید : رسول جان، ماشینت چه رنگی بود؟
امیر : طلای24عیار فقط ال90 پارس
شیرازی : مبارکت باشه عزیز ایشالا به خوشی سوار شی کاکو
X22پرو : دوست عزیز شما که مبانی تاخیر رو میدونی برو با همون مبانی تاخیر سرگرم شو تا ماشینت بیاد،یا معنی تاخیر رو نمیدونی یا اینکه میخوای ادای باسوادا رو در بیاری،عزیزم اونجا اگه تاخیری هم بشه 1ماه فوقش تاخیر میخوره نه 8ماه که اینجا ملت اسیر شدن،یا پیام نزارید یا اگه پیام میزارید اعصاب مردم رو با دری وری بیشتر خورد نکنین
امیر : تشکر مجید جان
تیگو 8 : متاسفانه من هم چنین شرایطی دارم ثبت نام‌ 2اسفند. تحویل 26شهریور سه چهار روز دیگه نتیجه نگیرم مجبورم برم نمایندگی دزدیران خودرو
صفدر : تبدیل دوگانه به شاهین رو پنجشنبه تایید نهایی کردم هیچ اتفاقی نیافتاد والان که دباره میرم تو تغییر مدل و رنگ این پیغام میاد: شما یک رکورد تغییر رنگ و مدل ارسال نشده به سایپا دارید و امکان تغییر رنگ و مدل مجدد ندارید