سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران

 

سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران

 
سئات تولدو با ترکیب کارایی، زیبایی، پویایی، بازدهی بالا، کیفیت در ساخت و قیمتی مقرون به صرفه، خودرویی مناسب برای خانواده‌هاست.
حدود سال 1387 بود که 3 مدل از خودروهای سئات یعنی لئون، آلتئا و تولدو توسط شرکت پیشگامان (Piico) در لیست خودروهای مجاز جهت واردات ثبت شد. در آن زمان این برند اسپانیایی در بازار ایران ناشناخته بود و طراحی مدل­‌های واردشده چندان موردپسند ایرانی­‌ها نبود، همین عوامل سبب شد توفیق چندانی کسب نکند. حال پس از گذشت سالیان شرکت کیهان موتور آریا تصمیم گرفته است دوباره محصولات سئات را به بازار ایران وارد کند، شاید این بار نتیجه موفقیت­‌آمیز باشد.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
اولین محصولی که آن‌­ها در لیست خودروهای سواری جهت واردات ثبت کرده­‌اند سئات تولدو است. تولدو یک سئات واقعی است؛ با شخصیتی منحصربه­‌فرد، بهره­‌مند از بالاترین استانداردها و قیمتی استثنایی، البته در بازار جهانی و نه ایران!
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
سال 1991 اولین نسل از تولدو به خط تولید سئات راه پیدا کرد و تا به امروز موفق‌ترین خودرو این کمپانی بوده است. پس از اضافه‌شدن سئات به  زیرمجموعه فولکس­‌واگن در سال 1992، تولدو اولین خودرویی بود که از تکنولوژی آلمان­‌ها بهره­‌مند شد. نسل­‌های اول تا سوم این خودرو در فرم‌های لیفت­‌بک، سدان و هاچ­‌بک به بازار عرضه شدند. نسل چهارم آن نیز در نمایشگاه ژنو 2012 در معرض دید عموم قرار گرفت، که پلت­فرمی مشترک با اشکودا رپید داشت و در اواسط نوامبر 2013 در بازار اسپانیا و پرتغال و سپس سرتاسر اروپا عرضه شد. تولدو با حفظ ویژگی­‌هایی همچون قیمت مقرون به صرفه، کیفیت بالا در ساخت و فضای سخاوتمندانه به دنبال تکرار موفقیت­‌های نسل­‌های گذشته است.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
این لیفت­‌بک خانوادگی جمع­‌وجور، با طراحی به روز و دور از اغراق، اصالت خود را به رخ می­‌کشد. به کوچکترین جزئیات در آن توجه شده است و طراحی متناسبی دارد. سطوح صاف، خطوط برجسته، طراحی چراغ­‌های بزرگ و زاویه‌دار در کنار جلوپنجره ذوزنقه‌ای به امضایی در نسل جدید خودروهای سئات بدل شده است. در عقب چراغ­‌های افقی خودرو را عریض­‌تر نشان می­‌دهند. در نمای کنار نیز پهنای ستون C و شیب ملایمی که سقف در آن قسمت قرار دارد و همچنین خط شانه­‌ای که از چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده است جلب توجه می­‌کند. علاوه­‌براین، سایز بزرگ درها تضمینی برای دسترسی راحت به کابین است.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
فضای کابین  روشن و جادار است و همچون نمای خارجی از فلسفه طراحی مدرن سئات بهره می­‌برد. همه اجزا با رعایت ارگونومی و تناسب در کنار یکدیگر قرار گرفته­‌اند. سادگی در طراحی نمایشگرهای پشت فرمان و کنسول میانی استفاده از آن­‌ها را راحت کرده است تا خللی به تمرکز راننده وارد نشود. توجه به رنگ­‌بندی، کیفیت مواد مورد استفاده و کیفیت ساخت رضایت شما را جلب خواهد کرد. همچنین دقت به جزئیات در قسمت­‌هایی همچون فرمان 3 شاخه، تریم­‌های کرومی و عملکرد سیستم تهویه، استاندارد بالای ساخت را نشان می­‌دهد. علاوه­‌براین تولدو به لطف فضای بار 550 لیتری، برای سفرهای خانوادگی خودرویی ایده‌آل به حساب می­‌آید. این فضا در صورت خم کردن صندلی­‌های ردیف عقب به ظرفیت 1490 لیتر می‌رسد.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
پیشرانه­‌ها و جعبه­‌دنده­‌ها از جدیدترین تکنولوژی­‌های شرکت مادر، یعنی فولکس­‌واگن، بهره می­‌برند. طیف وسیعی از پیشرانه­‌های بنزینی و دیزلی برای تولدو قابل انتخاب است. استهلاک پایین، ابعاد جمع­‌وجور، وزن کم و مدیریت بهینه‌سازی‌شده حرارت برای کم کردن مدت زمان گرم شدن موتور، از مهم‌ترین ویژگی­‌های پیشرانه‌های مورد استفاده در تولدو است. پیشرانه­‌های بنزینی بین 75 تا 122 اسب‌بخار قدرت دارند، که خوشبختانه قوی­‌ترین نسخه مجهز به پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ جهت ورود به بازار ایران انتخاب شده است. این پیشرانه را جعبه­‌دنده 7 سرعته با کلاچ دوبل جهت انتقال قدرت به چرخ­‌های جلو همراهی می­‌کند. استفاده از تکنولوژی­‌هایی نظیر سیستم هشدار زمان تعویض دنده و سیستم بازیابی انرژی در هنگام ترمزگیری به بهبود بهره­‌وری آن کمک کرده است.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
سیستم تعلیق آن طراحی پیچیده‌­ای دارد و به خوبی تنظیم شده است، به گونه­‌ای که با این سدان حس رانندگی امن و اسپرت خواهید داشت. در محور جلو سیستم تعلیق مک­‌فرسون، در ترکیب با ساختار جناغی و تثبیت­‌کننده­‌ها (stabilisers) و در محور عقب نیز  سیستم تعلیق پیچشی به کار گرفته شده است. سیستم فرمان الکتروهیدرولیک تولدو از دقت بالایی برخوردار است و عملکرد اسپرت دارد که متناسب با افزایش سرعت تنظیم می­‌شود و این به معنی پایداری در خط مستقیم و پاسخگویی دقیق به فرمان­‌های راننده است.
ساختار مقاوم بدنه و بهره­‌گیری از جدیدترین تکنولوژی­‌ها و سیستم­‌های ایمنی نظیر ABS ،ESP و ASR، رادارها و ایربگ راننده و سرنشین کناری و همچنین ایربگ‌­های جانبی  و پرده­‌ای در دو طرف، آن را به خودرویی ایمن بدل کرده است.
 
 
 
 
 

منبع

جی اس ام

برچسب : خودرو , واردات خودرو , سئات تولدو , کیهان موتور اریا , تولید خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین من کو : سلام خیلی عصبانی ام می خوام یه تفنگ پیدا کنم نسل هرچی شاهین ت آسمونه منقرض کنم
نرگس : آقا صادق الان به نمایندگی زنگ زدم گفتن ماشین رو با تریلی میفرستن ولی معلوم نیست که برسه واقعا دیگه نمی‌دونم چکار کنم خسته شدم بسکه انتظار کشیدم
رضا : سلام فکر نکنم اینقدر زمان ببره چون‌ یه مدت زمانی کامیون دارا اعتصاب کرده بودن کار نمی کردن الان اون شرایط نیست بهتره
تیتان 2 دی فوق العاده : سلام امروز برای من تخصیص خودرو خورد. قسمت در انتظار تخصیص خودرو حدود چهار هفته طول کشید. این مرحله نمی دونم چه قدر طول می کشه تا به انتقال به نمایندگی برسه...
محب : دروغ تو تر از سایپا سراغ دارید !!!
X5 : سلام ثبت نام ابان ماه هستم و نقدی ثبت نام کردم قرار بوده ۹۰ روز کاری تحویل بدن و نزدیک به ۸ ماه گذشته چند تو صف بارگیریه از کرمان کسی ثبت نام کرده که باهم بریم نمایندگی
شاهین مشهد : شما پیش فروش بودین یا تحویل 90 روزه؟
قم : بله منم نمایندگی قم تکمیل وجه کردم تیرماه تحویل هست گفت ۳۰روزه البته کارت کشیدم پولام تمام شد
رز زرد : سلام خیر شامل شما نمیشه
تارا اتومات : سلام ببخشید کسی میدونه تارا اتومات تهران تولید میشه یا خراسان ؟؟؟ مدارک ماشین از خراسان برام ارسال شده.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام الان تماس گرفتم با امور مشتریان اولا که خیلی بد جواب ادمو میدن بعدم گفت اریزو 6 پرو 2 ماه حداقل تاخیر داره من موعو تحویلم 23 اردیبهشت بود گفت حداقل اول مرداد شایدم طولانی تر شد
امیر : تحویلی 19 خرداد هنوز فاکتور نشده از حالا بهم نریزید این قصه سر دراز دارد
رضا : سلام دعوت نامه تحویل تیر gx-l چرا واسه مایی که بهمن ثبت نام زدیم نمیاد؟ فقط طرح فرسوده و اونایی که دی ثبت نام زدن اومده. به نظرتون کی میاد؟
ساراایکس55 : سلام ماشینx55 من هم 12 خرداد فاکتور شده وبیمه ولی گفتن صف بارگیری زیاد شده فعلا پلاک نمی کنند تا به مشکل برطرف بشه
9 اسفند : سلام داداش من 9 اسفند پیش فروش که فاکتور میشم
تینا : سلام بر همگی. دعوتنامه برا من پیامک نشده ولی توسایت هستش. زنگ زدم تهران میگه، پیامک شده.از کجا بفهمیم دعوتنامه پیامک شده.
توحید ارومیه : محمد به احتمال زیاد آخر تیر اگه مشکلی پیش نیاد تعداد ثبت نامهای فوق العاده زیاده
مجی RS اصفهان : آقا الکی اعصاب همو خرد نکنید از زمان تکمیل وجه حد اقل باید دو ماه تحمل کنیم تا فاکتور بشه این چند وقت که من پیامها رو خوندیم اینجوری بوده . خودم پذیرش دی ماه.تکمیل وجه9اردیبهشت در حال تخصیص.احتمالا تیر ماه فاکتور بشه
S7 پرو تحویل گرفته شده : آن شالله هر چه زودتر s7 پرو را تحویل بگیرید و از این ماشین لذت رانندگی ببرید
207 فلز : کجا میگی افزایش شهریور مهر ایران خودرو ثبت نام جدید داره به مناسبت عید قربان و غدیر یه هفته دیگ افزایش قیمت میزنه دوباره هم برج 9 یه افزایش دیگ میزنه