ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران

 

ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران

 
911  یک محصول  لوکس دو در اسپرت از کمپانی پورشه است .نخستین نسل از 911 در سال 1963 رو نمایی و عرضه شد و تا به امروز 7 نسل از این خودروی پر طرفدار به فروش رسیده است.
 
پورشه 911 را باید یکی از اصیل‌ ترین سوپر اسپرت‌ های تاریخ دانست. این کوپه با نزدیک به 50 سال قدمت، به یک سمبل برای اتومبیل‌ های اسپرت تبدیل شده و هر نسل آن، بهترین در کلاس خود بوده و همواره رقبا را به چالش کشیده است.
 
در طول تولید 911، این کوپه با کم ترین تغییرات ممکن، آن هم جهت بهبود آیرودینامیک روبرو شده است. به همین دلیل است که برخی از کارشناسان عقیده دارند که طراحان پورشه، تنبل ترین طراحان دنیا هستند،  چرا که هر نسل آن با نسل پیشین تفاوت چندانی ندارد.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
در طراحی نسل جدید،گرچه فرم کلی نگه داشته شده، اما از آغاز سپر جلو تا پایان سپر عقب بهینه سازی و پیشرانه آن تقویت شده است. از سوی دیگر نسل جدید، نخستین اتومبیل با بهره مندی از یک گیربکس 7 دنده اتوماتیک دو کلاچه PDK  است.
 
پورشه با حفظ فرم کلی 911 همواره این ماشین را مورد بهینه سازی قرار داده و هر نسل آن بیشتر از نسل پیشین خودنمایی کرده است.
 
با اینکه نسل جدید پورشه 911 در نگاه نخست دارای شباهت های فراوان به نسل پیشین است، اما با نگاهی ژرف در می یابیم که در اینجا سخن از اتومبیلی کاملا نو در میان است.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
نسل جدید در همه اندازه های بدنه از رشد چشمگیری را تجربه کرده است. این اتومبیل در طول بدنه 56 میلی متر و فاصله میان اکسل ها نیز از 100 میلی متر کشیده تر شده است.
 
از این گذشته برای بالاتر بردن پایداری و چسبندگی به راه، فاصله عرضی میان چرخ های آن نیز 65 میلی متر افزایش یافته، اما بلندای آن نسبت به نسل پیشین 11 میلی متر کاهش پیدا کرده است.
 
طول، عرض و ارتفاع بدنه آن به ترتیب برابر با 4491، 1808، 1295 میلیمتر و فاصله اکسل های آن از یکدیگر برابر با 2450 میلی متر است. ویژگی طراحی نسل جدید 911 بیشتر در فرم آینه های بیرونی است که به روی درها منتقل شده اند.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
از این گذشته اسپویلر اتوماتیک پورشه کاررا S که از سرعت 120 کیلومتر در ساعت از جای خود بیرون می آید نیز پهن تر از مدل پیشین و دارای کارایی بهتری است.
 
شاسی این ماشین نیز نسبت به مدل پیشین کاملا دگرگون شده. سنگینی این شاسی که از آلومینیوم و فولاد با مقاومت بالا ساخته شده، بسته به مدل تا 45 کیلوگرم کمتر تر از نسل پیشین است.
 
پورشه 911 یکی از با اصالت ترین و معروف ترین مدل های این برند آلمانی است که در بسیاری از مسابقات اتومبیل رانی نیز به علت عملکرد بسیار خوب پیشرانه و همچنین هندلینگ و فرمان پذیری خیلی خوب از آن استفاده می شود.
 
علاوه بر این ها خودرویی است که با وجود اسپرت بودن، در خیابان های شهر همانند سایر خودروهای لوکس می تواند یکه تازی و چشم ها را به خود خیره کند.
 
طراحی داخل کابین و امکانات رفاهی
 
وقتی که وارد کابین نسل جدید پورشه 911  Carrera Sمی شویم، متوجه دگرگونی هایی در طراحی آن می شویم. این تغییرات به گفته برخی از کارشناسان از فرم و ویژگی های کابین پورشه کاررا GT سال 2003 الهام گیری شده است.
 
تو دوزی تمام چرم با رنگ قرمز نقش بسزایی در زیبایی کابین این سوپر اسپرت دارد. آمپرهای این مدل که از 5 نشان دهنده گرد تشکیل شده است جلوه ای خاص به کابین بخشیده است.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
در این میان نشان دهنده ی دور شمار موتور که بزرگتر از سایر نشان دهنده هاست در کانون آمپرها جای دارد و نشان دهنده سرعت سنج در سمت چپ آن جاگذاری شده است.
 
در سمت راست دور شمار موتور نیز یک نشان دهنده دیجیتال قرار دارد که قسمتی از کامپیوتر رانندگی این ماشین به شمار می آید و در دو سوی بیرونی راست و چپ آن نیز چهار نشان دهنده دیگر از قبیل نشان دهنده سوخت، دما سنج موتور، فشار روغن و آمپر باتری قرار گرفته است.
 
در بالای قسمت کنسول میانی یک ساعت با کورنومتر وجود دارد که در بردارنده ی سامانه اندازه گیری شتاب یا Launch Control  نیز است. افزایش فاصله محورهای این ماشین نیز فضای خوبی را در این کابین پدید آورده که راحتی و لذت رانندگی با این سوپر اسپورت را بالاتر برده است.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
کابین نسل جدید پورشه 911 کاررا  نیز گرچه دارای شباهت هایی به نسل پیشین است، اما در بر دارنده ی ویژگی های نو  نسبت به آن است. در این میان شاید کنسول میانی بلند این ماشین که از پورشه پانامرا قرض گرفته شده یکی از ویژگی های کابین نسل جدید این مدل باشد.
 
کیفیت بسیار خوب ادوات و همچنین وجود تجهیزات و امکانات رفاهی متعدد در این مدل موجب شده تا علاوه بر ویژگی های اسپرت، حس سواری در یک خودرو لوکس را به سرنشینان خود القا کند.
 
کاررا 911 مجموعا دارای 6 ایربگ است که به صورت جانبی، پرده ای و برای سرنشین و راننده طراحی شده است. از امکانات جالب این مدل می توان به سیستم پشت سری های صندلی فعال  اشاره کرد که در هنگام واژگونی به صورت خودکار از جای خود خارج شده و از برخورد احتمالی سر سرنشینان به زمین جلوگیری می کنند.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
کمربند های ایمنی پیش کشنده ،سیستم تهویه هوا مطبوع، کنترل اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی تصویری مولتی مدیا، رادیو پخش، نمایشگر، سیستم امنیتی قفل مرکزی، ایموبلایزر، دزدگیر و… اشاره کرد.
 
مشخصات فنی پورشه 911 کررا S
 
کاررا  s با پیشرانه ای نو که پورشه آن را Porsche Intelliget Performance نامگذاری کرده راهی بازار شد. یک موتور باکسر 6 سیلندر 3.8 لیتری با 24 سوپاپ در سر سیلندر هایش که گرچه در توان و گشتاور، نیرومند تر از نسل پیشین است، اما مصرف سوخت آن 16 درصد کمتر از مدل قبلی است، که این یک نکته ی مثبت برایش محسوب می شود.
 
پورشه برای کاهش مصرف سوخت این موتور از راهکارهایی چون سامانه StartStop  که در ترافیک و حالت ایستاده موتور ماشین را به صورت خودکار خاموش می کند به همراه سامانه الکترومکانیکی فرمان و جعبه دنده ی 7 سرعته سود جسته است.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
بیشترین توان و گشتاور این موتور به ترتیب برابر با 400 اسب بخار در 7 هزار دور و 440 نیوتون متر در 5600 دور در دقیقه است. همچنین شتاب 0 تا 100 کیلومتر و بیشترین سرعت این سوپر اسپرت پورشه برابر با 3.4 ثانیه و 302 کیلومتر در ساعت است.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
میانگین مصرف سوخت این آلمانی 1455 کیلوگرمی 11.5 کیلومتر بر هر لیتر بنزین است.
 
معمولا خریداران اتومبیل های سوپر اسپرت بیشتر به توانایی های شتاب و سرعت اتومبیل های این کلاس می اندیشند تا مصرف سوخت. اما این روزها که همه جا سخن از خودروهای سبز و دوستدار محیط زیست است، یک ماشین سوپراسپرت نیز باید سبز باشد و با نگرش به محیط زیست پاک طراحی شده باشد.
 
از سوی دیگر گفته می شود که در آینده امکان به بازار آمدن پورشه 911 با تکنولوژی هیبریدی نیز وجود خواهد داشت. پورشه 911 کاررا با  برخورداری از دینامیک بالای رانندگی، سامانه ی فنر بندی سفت و اسپرت و فرمانی با دقت بسیار بالا از پرطرفدارترین اتومبیل های اسپرت در جهان است.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
نسل جدید اين ماشين بسته به مدل و اندازه وسايل سفارشي از يك ديناميك رانندگي درخور نگرش سود مي برد. در اين زمينه به ويژه بايد از سامانه  PDCC  )يا (Porsche Dynamic Chassis Control كه براي نخستين بار براي مدل كاررا S قابل سفارش است نام برد.
 
اين سيستم نقشي اساسي در كنترل اتومبيل در مانورهاي سخت را بر عهده دارد و از حركت هاي ناگهاني بدنه در مانورها پيشگيري مي كند. بدين روي چرخ ها با رينگ 20 اينچي پورشه همواره در بهترين وضعيت خود در تماس با راه باقي مانده و از چسبندگي بسيار بالایی به سطح راه برخوردار است و با بالاترين سرعت، كنترل ماشين را در مانورها و سر پیج ها آسان تر مي كند.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
سیستم تعلیق این مدل نیز مانند دیگر خودروهای اسپرت نسبتا سفت و خشک بوده و صندلی های اسپرت و عضلانی آن نیز به خوبی بدن شما را تحت حمایت خود قرار می دهند.
 
رانندگی با پورشه 911 تجربه ای است که شاید از نظر اینکه هم بسیار اسپرت است هم لوکس، بسیار خاص و به یاد ماندنی است. پورشه 911 را باید یک الگو و معیار شگفت انگیز برای عملکرد و بهره وری در یک خودرو دانست. شاید به جرات بتوان پورشه 911 را یکی از کامل ترین خودروهای اسپرت دانست.
 
اما باید این نکته را در نظر داشت که در ایران هزینه نگهداری این دسته از خودروها بسیار بالا بوده، از طرفی نیروی متخصص برای انجام خدمات فنی خودروهای اسپرت و خاص نیز به ندرت یافت می شود. به همین خاطر قبل از خرید خودرویی لوکس و در عین حال اسپرت باید تمامی جوانب را سنجید تا بتوان انتخابی درست و شایسته داشت.
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , پورشه 911 , خودرو سوپر اسپرت , برسی خودرو , واردات خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T8 : سلام دوستان ثبت‌نام های t8 تحویل 90روزه کسی هست تاریخ تحویل رد شده باشه ولی ماشین هنوز شاسی نشده باشه؟
بابائی : من امروز رفتم اونجا خیلی سوت کور بود کلاً اون یک ساعت که من رفتم واسه تحویل فقط ماشین من بود اونجا واسه تحویل ولی امیدوارم سریعتر دوستان فاکتور بشن
بابائی : عزیز جانم این پیام موقعی داخل اتوبوس بودم فرستادم نمک
شاهین g : اگه همه میان تجمع اعلام کنن شنبه جلوی دادستانی با بنر شاهین g اذر کجایین
جی سون : سلام ، ما هم همینطور ثبت نام فروردین ، مدارک ماشین اومده ، هم برگ سبز هم کارت ماشین ، ولی خبری از ماشین نیست ، موندیم چکار کنیم ،
X5تیر : تحویلتون چه ماهیه میگن همون ماه دعوتنامه میاد؟
نازنین : شما کی پیش پرداخت زدید؟؟ موعد دعوتنامه کی بود تکمیل وجه کامل بودید تبدیل زدید یا موعد دعوتنامه تبدیل زدید؟؟
مهیار : فکر کنم امروز خبر خاصی مبنی بر فاکتور شدن نباشه متاسفانه
مهسا X5 : قیمت کارخانه چانگان مونتاژی 2100 هستش و یعنی هم قیمت KMC X5!!! چانگان از هر نظر خیلی ماشین بهتریههه، من که خیلی پشیمونم KMC X5 ثبت نام کردم
فریبا : در پاسخ به حسین آقا چرا دستور صادر میکنی !!!! ما هم سال 402 برای شاهین ثبت نام کردم پیامک شاهین جی ال اومد وجه اولیه واریز کردیم ، مگه خون شما از ما رنگین تره که اول شما بهتون بدن !!؟؟؟ خوب اگه ساینا خوبه خودت بردار برای ما نسخه نپیچ 😡😡 داغ سایپا ده کول تو درارم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام با چه برنامه ای قرارداد های ایرانخودرو دانلود کنیم
تاجی 🇮🇷 : سجاد شرکت که نمیتونه دعوتنامه برا شما نفرسته که بیفته برا ماه های بعد و هر دفعه قیمت رو بالا ببره ،شما اگه موعد تحویلت مثلا برا خرداد باشه ولی شرکت دعوتنامه شاهین رو حتی تا آبان هم نفرسته برا شما موظف هست هر وقت دعوتنامه براتون بفرسته به قیمت خرداد باشه ،حالا حتی اگه قیمت کارخانه آبان دو برابر قیمت خرداد هم باشه مشمول شما نمیشه ،شما موعد تحویل خرداد هستید و اگه یک سال دیگه هم بخوان دعوتنامه بفرستن باید به همون قیمت باشه،الان ساندرو ها دوسال یا بیشتر دعوتنامه رو نفرستادن بعد از دوسال دعوتنامه دو تا کوییک به قیمت همون موعد دوسال پیش براشون فرستادن،اگه اینجوری باشه که شرکت دعوتنامه هیچکسی رو نمیفرسته تا قیمت کارخانه افزایش پیدا کنه نه اینجوری نیست.شما میتونی شاهین رو تبدیل نکنی و صبر کنی چون بخوان هر وقت هر تبدیلی براتون بگذارن باید به قیمت همون موعد تحویل خودرو اولی باشه
کوییک اس : عزیز الان مردم اکثرا دلالی فکر میکنند طرف میگه خوب من کوییک اس میگیرم با قیمت قبلی در میاد 400 بازار 660 میفروشم از اونور هم 200 کمتر تکمیل وجه می کنه اون 200 می زاره رو پول کوییک می ره بازار آزاد مسخره
نیسان تک : امروز واست زده بود در انتظار بازدید توسط پلیس بعد پلاک شدی؟؟چون واسم زده فعلا پلاک نشدم چقدر میکشع بهم بگو
نیسان تک سوز : سلام دوستان منم امروز پلاک شدم تک سوز هست انشاالله از همه پلاک بشن
سجاد : وقتی بهت تحویلش ندن ،تاخیر داشته باشه وروز به روزم توسط شرکت سایپا قیمتش بره بالا مجبور میشی بزنی اگه نه از دل خوشم تبدیل نزدم برادر.
Gxl : 40روزازفاکتورگذشت بدون پلاک دوستان احتمالادیگه به این نتیجه میرسم که اصلا خودرویی براپلاک وجودنداره فیک هست همه چی .پولمون رفت وکسی هم پاسخی نمی ده هیچ نهادی نیست الان بیش از یک ماهه شادیه تعدادانگشتان دست کوییک داده بیرون اونم برای اشناهای خودشون با الان چندنفرمیان میگن منفی بافی نکن آدم پروالان چهل روزهازفاکتورگذشته منفی بافی نکنم
تجمع اطلسی ها 18 آبان : سلام خواهشی که از بردرا و خواهرای عزیز حواله داران اطلس دارم، این چند روز بجز کامنت تجمع 18 ابان پیام دیگه ای نزارین تا پیام تجمع بین پیامهای متفرقه گم نشه...🙏🏻 قراره یه تجمع بزاریم یکشنبه 18 آبان ساعت 9 الی 9ونیم جلوی درب دفتر فروش سایپا کیلومتر 11 جاده مخصوص( شهید لشکری) حواله داران آذر و دی و بهمن و اسفند 1403
کوییک تحویل آبان : واقعا با چه عقل و منطقی شاهین رو تبدیل زدی به کوییک آخه 😁😁😁😁😂
ساینا اس تک : دوستان کسی امروز فاکتور نشده از تیر ماه