لیفان X50 در برابر رنو ساندرو

 

لیفان X50 در برابر رنو ساندرو

 
چند سالی است که مرز بین کلاس های مختلف خودرو در حال از بین رفتن است، سدان هایی با طراحی کوپه، شاسی بلند های کوچک شده و اخیرا نیز هاچ بک هایی نزدیک به کراس اوور های شهری، به بازار معرفی شده اند.
 
در کشورمان نیز علیرغم تمام محدودیت ها، خودروسازان چینی زمینه ساز ایجاد تنوع و تحول در برخی سگمنت ها شده اند و حالا شاهد عرضه خودروهایی با طراحی تلفیقی هستیم.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
لیفان X50 که چند ماهیست به بازار ایران راه یافته، شاهدی بر این مدعاست و از یک سو ابعاد یک هاچ بک را با طراحی ظاهری نزدیک به خودروهای شاسی بلند شهری (کراس اوور) ارائه می دهد.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
از سوی دیگر پس از سال ها انتظار، سرانجام دومین محصول بر روی پروژه ال 90 یا همان تندر 90 نیز از سوی پارس خودرو عرضه شده است.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
رنو ساندرو به عنوان هاچ بکی براساس ال 90، ویژگی های فنی مشترکی با این خودرو شناخته شده دارد و به همان اندازه نیز مرتفع و کراس اوور مانند است، بنابراین مقایسه این دو خودرو اسما متفاوت اما باطنا یکسان با قیمتی نزدیک، می تواند جالب توجه باشد.
 
طراحی بدنه
 
هیچ شکی نیست که لیفان X50 خودرو نسبتا زیبایی محسوب می شود و برخلاف ساندرو می تواند نظر مثبت اکثر افراد را به سوی خود جلب کند.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
ساندرو درست مانند ال 90 با طراحی ساده و اقتصادی (با حداقل خط و خطوط و انحنا) شکل گرفته و به دلیل ارتفاع زیاد از سطح زمین، تا حدی غیر معمول و عجیب جلوه می کند. به خصوص اگر بخواهید این خودرو را با هاچ بک خوش چهره ای چون پژو 206 مقایسه کنید، قطعا مایوس خواهید شد.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
در مقابل لیفان X50 طراحی جالب اما نسبتا نامتانسبی دارد. علاقه مندان دوآتشه خوب می دانند که طراحی دماغه این خودرو شباهتی به محصولات چند نسل قبل اپل دارد و در نمای عقب نیز شباهت ایکس 50 با آلفارومئو جولیتا غیر قابل انکار است.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
جالب تر آنکه چند ماه بعد از رونمایی از لیفان X50، نسل جدید هیوندای توسان نیز به بازار آمد و در کمال تعجب شاهد تشابه بسیار زیاد چراغ ها و فرم کلی نمای عقب این توسان جدید با لیفان ایکس 50 هستیم.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
هرچند شاید بتوان این شباهت را اتفاقی توصیف کرد اما به هرحال این نکته جالب به تنهایی مهر تاییدی است به نزدیک شدن طراحی بدنه خودروهای مختلف از گوشه و کنار جهان.
 
فضای داخلی
 
براساس نتایج یک تحقیق، فضای داخلی کابین بیشترین تاثیر را در انتخاب یا عدم انتخاب یک خودرو دارد، در واقع شاید در بلند مدت عادت کردن به طراحی بدنه آسان باشد اما عادی شدن داشبورد نسبتا زشت و بسیار ساده ساندرو (یا L90) به هیچ عنوان ساده نیست.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
در طرف مقابل، ایکس 50 فضای داخلی به شدت جذابی دارد که با طراحی خوب داشبورد و مجموعه پشت آمپر قرمز رنگ با دور موتور بزرگ (به سبک خودروهای فراری) متفاوت از تمام خودروهای اقتصادی موجود در بازار به نظر می رسد.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
هرچند بازهم براساس تحقیقات، سرعت سنج دیجیتالی نمی تواند اطلاعات دقیق و درستی را به سرعت در اختیار راننده قرار دهد و از همین روست که خودروسازان مطرح حتی با وجود انواع و اقسام نمایشگر، طراحی گرافیک سنتی و آنالوگ را برای مجموعه سرعت سنج حفظ کرده اند، اما برای لیفان X50 این نکته رعایت نشده است و شاهد استفاده از یک سرعت سنج کوچک دیجیتالی در مرکز دور سنج موتور هستیم.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
فارغ از این نکته، فضای داخلی رنو ساندرو بزرگتر احساس می شود و تفاوت بین دو خودرو به خصوص در فضای سر شرنشینان عقب کاملا محسوس است.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
در واقع اگر استفاده خانوادگی زیادی از ماشین دارید یا بلند قد هستید، بی هیچ شک و تردید، ساندرو فضای بزرگتری را در اختیارتان قرار می دهد.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
جالب آنکه برای لیفان X50 تنظیم ارتفاع صندلی راننده نیز در نظر گرفته نشده و همین مسئله تا حدی ممکن است استفاده از این خودرو را برای برخی افراد سخت کند، به خصوص که حتی رانندگان بلند قد علیرغم دید خوب، تا حدی با مشکل نزدیکی بیش از حد سر به سقف روبرو می شوند.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
امکانات رفاهی
 
نبود هیچ گونه آپشن رفاهی ای، یکی دیگر از پاشنه های آشیل خانواده تندر 90 و ساندرو در برابر رقباست.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
 
 
لیفان ایکس 50 درنمونه مونتاژی در ایران از برخی آپشن های مهم نظیر سامانه ایمنی ESP پاکسازی شده.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
اما به سانروف، سنسور دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک و امکانات متداولی از این دست مجهز است که البته در ساندرو نمی توان اثری از آن ها را مشاهده کرد، در واقع تنها امکانات ساندرو، شیشه و آینه های برقی و تهویه مطبوع دستی کاملا ساده است.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
مشخصات فنی
 
پیشرانه ساندرو کاملا با ال 90 یکسان است و با کد K4M شناخته می شود. این موتور 1.6 لیتری یارای تولید 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور را راهی چرخ های جلو می کند، در مقابل لیفان ایکس 50 با موتوری 1.5 لیتری 102 اسب بخار قدرت و 133 نیوتن متر گشتاور دارد.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
مهمترین تفاوت دو خودرو در این بخش به رقابت گیربکس 4 سرعته و نسبتا قدیمی ساندرو با ساختار به ظاهر مدرن CVT (ضریب متغییر پیوسته) لیفان X50 مربوط می شود.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
هرچند در زمینه ترمزگیری نیز بار دیگر ساندرو حداقل بر روی کاغذ عرصه را به رقیب واگذار می کند و با ترمز های کاسه ای برای محور عقب، شانسی در برابر ترمز های چهار چرخ دیسک قدرتمند لیفان ندارد، اما سیستم تعلیق هر دو خودرو مشابه است و از ساختار اقتصادی و ارزان قیمت مک فرسون برای چرخ های جلو و غیر مستقل یکپارچه برای محور عقب تشکیل شده است.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
نکته مهم آنکه از نظر فاصله از سطح زمین نیز اختلاف چندان مشهودی بین دو خودرو وجود ندارد و اگر براساس تعاریف رسمی لیفان ایکس 50 را یک کراس اوور و رنو ساندرو را یک هاچ بک معمولی بدانیم، باید گفت که در عمل هر دو خودرو ارتفاع قابل توجهی (بین 15 الی 20 سانتی متر بستگی به وزن سرنشینان و بار) از سطح زمین دارند که حتی با در نظر گرفتن سرعت گیر های غیر استاندارد نیز رقم قابل توجهی به نظر می رسد و این دو خودرو را به دنیای کراس اوور های تک دیفرانسیل نزدیک می کند.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
تجربه رانندگی
 
تجربه رانندگی با ساندرو همانند تندر ۹۰ است و بنابراین توصیف ماجرا با توجه به تکراری بودن این خودرو و سابقه نزدیک به ۹ ساله تولید تندر ۹۰ تکرار مکررات خواهد بود. تنها یا شاید مهمترین تفاوت این است که ظاهرا مهندسان توانمند رنو‍‍‍ به طریقی تنظیم فرنبندی عقب را تغییر داده اند و حالا ساندرو احساسی بهتر از چسبندگی و هندلینگ را نسبت به تندر ۹۰ در اختیار راننده قرار می دهد.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
حس فرمان، هماهنگی موتور و گیربکس، قدرت ترمز گیری و سایر امور تفاوتی با تندر ۹۰ ندارد و البته هماهنگی گیربکس کلاسیک اتوماتیک با موتور تا حدی بهتر از گیربکس سی وی تی لیفان ایکس ۵۰ به نظر می رسد که مانند تمام گیربکس های سی وی تی، چندان احساس خوبی را به راننده منتقل نمی کند.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
لیفان ایکس ۵۰ همچنین به علت ارتفاع نسبتا زیاد بدنه و فنربندی نسبتا نرم و راحت، از نظر هندلینگ نیز چندان خودرو تند و تیزی محسوب نمی شود و در سرعت های نسبتا بالا تمایلی به ناپایداری را از خود نشان می دهد که برخی مالکین به خصوص در شرایط جوی نامناسب و بر روی مسیر لغزنده، تجربه چنین شرایطی را داشته اند.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
با این حساب به نظر می رسد که استفاده از سامانه ایمنی ESP برای ایکس ۵۰ نسبتا ضروریست و حذف این سیستم از روی نمونه مونتاژی در کشور حرکت کاملا اشتباهی بوده است.
 
با این حال ایکس ۵۰ برای استفاده معمول و درون شهری خودرویی توانمند، نرم و کم سرو صدا (به خصوص در مقایسه با سایر خودروهای چینی) محسوب می شود و می تواند لبخند رضایت را به مالکین هدیه دهد.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
از نظر مشخصات عملکردی، برتری در شتاب و سرعت با ساندرو خواهد بود اما لیفان ترمز های بهتری دارد و اطمینان بیشتری را به خصوص در هنگام سنگین بودن خودرو به راننده هدیه می دهد.
 
جالب آنکه در زمینه مشخصات ایمنی نیز لیفان به دلیل جدید بودن ظاهرا هنوز مورد آزمون تست تصادف واقع نشده است اما ساندرو با توجه به سابقه عرضه در بازار های اروپا در حدود ۳ ستاره ایمنی را بدست آورده است که باید این سطح از ایمنی را در مقایسه با رقبا کافی اما در مقایسه با قیمت ۵۰ میلیونی و اهمیت ایمنی خودرو در کشور حادثه خیزی چون ایران، حداقلی توصیف کرد.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
نکته مایوس کننده آنکه نسل جدید ساندرو که از سال 2013 در بازار اروپا عرضه می شود، موفق به کسب 4 ستاره ایمنی یورو ان کپ شده است، اما متاسفانه این مدل جدید به دلیل برخی مسائل سرمایه گذاری و سستی مسئولان تصمیم گیرنده به خطوط مونتاژ راه نیافته و نمونه قدیمی که حالا در حال تولید در پارس خودرو است هم در مقایس های امروزی چندان خودرو ایمنی محسوب نمی شود اما احتمالا تا 10 – 15 سال آینده در کشورمان عرضه خواهد شد.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
در نهایت برخی مالکان و خریداران لیفان ایکس ۵۰ نسبت به مصرف نسبتا زیاد این خودرو در روزهای نخست شکایت دارند که البته ظاهرا این مشکل پس از آب بندی خودرو نسبتا حل می شود و در نهایت مصرف میانگین لیفان به حدود ۸.۵ – ۹ لیتر در یکصد کیلومتر می رسد که چندان رقم بالاییی نیست اما ممکن است اندکی از ساندرو بیشتر باشد.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
متاسفانه در شرایط کشورمان هنوز امکان تست همه جانبه و عددی خودرو (به خصوص در زمینه مصرف سوخت) فراهم نیست و از این رو نمی توان با دقت زیاد برنده و بازنده را در این زمینه معرفی کرد اما در هر حال این دو خودرو حتی با وجود پیشرانه های کم حجم، چندان هم اقتصادی نیستند و در صورتی که به مصرف سوخت اهمیت ويژه ای می دهید بهتر است به سراغ مدل های دنده دستی بروید که البته حدود ۷ تا ۱۰ میلیون تومان ارزانتر از نسخه های اتوماتیک هستند.
 
قیمت و شرایط بازار
 
لیفان ایکس ۵۰ و رنو ساندرو هر دو در نمونه های اتوماتیک در حدود ۵۰ میلیون تومان قیمت می خورند که البته این رقم اندکی بیشتر از قیمت رسمی ساندرو و اندکی کمتر از قیمت رسمی ایکس ۵۰ است.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
نمونه دستی ساندرو نیز در حدود ۴۴ میلیون تومان تمام می شود که اینبارهم تفاوت چندانی با لیفان ایکس ۵۰ ندارد اما نکته مهم این است که در بازار دست دوم، بازار ساندرو بهتر به نظر می رسد و افت قیمت این خودرو از لیفان ایکس ۵۰ کمتر است.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
در واقع مشکل افت قیمت نسبتا قابل توجه مانند تمام خودروهای چینی دیگر برای لیفان ایکس ۵۰ هم صادق است ولی ساندرو به سبب سابقه خوب تندر ۹۰، خدمات پس از فروش و تولید طولانی مدت پارس خودرو و برنده شناخته شده رنو، از شرایط بهتری برخودار است.
 
نتیجه گیری نهایی
 
در نهایت باید هر دو خودرو را موفق و دارای آینده در بازار کشورمان توصیف کرد. ساندرو بیشتر مناسب افرادی است که به قابلیت اطمینان و خدمات پس از فروش گسترده در شهر های مختلف نیازمندند و برای مثال زیاد با خودرو به سفر می روند یا کارکرد سالانه زیادی دارند.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
به عبارت دیگر ساندرو به عنوان یک خودرو خانوادگی همه فن حریف برای استفاده درون و برون شهری و کارکرد زیاد در شرایط نه چندان مساعد، عملکرد نسبتا تضمین شده ای دارد و به لطف شتاب و کشش نسبتا خوب می تواند راننده را راضی نگه دارد.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
در مقابل لیفان ایکس ۵۰ زیباتر است و آپشن های رفاهی بیشتری را به همراه دارد. همچنین این خودرو به سبب خدمات پس از فروش نسبتا محدود و سابقه کمش در بازار نسبت به ساندرو، تا حدی ریسک خرید را به همراه دارد اما باید اعتراف کرد که کرمان موتور در زمینه تامین قطعات یدکی و رفع عیوب مونتاژی سری های اولیه تولید بسیار خوب عمل کرده است و ضعف کمبود قطعات یدکی (مانند آنچه در مورد برلیانس H330 اتفاق افتاده)‌ شامل حال ایکس ۵۰ نمی شود.
 
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
در نتیجه اگر به برند اهمیت زیادی نمی دهید و خاص بودن، آپشن های رفاهی، استفاده درون شهری به عنوان خودرو دوم و نگهداری بلند مدت برایتان اهمیت دارد، لیفان می تواند انتخاب قابل قبولی باشد، به خصوص که در صورت انتخاب مدل دنده دستی، شتاب و کشش خودرو نیز نسبتا خوب است، اما ساندرو برای کسانی که نیاز به خودرویی اتوماتیک با بازار دست دوم تضمین دارند، انتخاب بهتری است و کیفیت ساخت بالا و شتاب و کشش بهتر در کنار هندلینگ قابل قبول را برای خریداران خود به ارمغان می آورد.
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
لیفان X50 در برابر رنو ساندرو
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , رنو ساندرو , پارس خودرو , لیفان x50 , کرمان موتور , خودرو هاچبک , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

رضا
5

متاسفانه رنو ساندرو بجز آرم قرضی رنو هیچی نداره . نه قیافه نه نرمی و نه آپشن. تهوع آوره
00:01  1396/01/12
پاسخ دادن
ARAD
0

قیافه اش خوبه شما بی سلیقه هستی ولی آمدنش کمه
12:36  1399/03/21

پژمان
3

بابا رنو کجا لیفان کجا داری میگی رنو فرانسوی با یه اسباب بازی چینی.؟
18:22  1395/07/10
پاسخ دادن
شاهین
9

چه مقایسه خنده داری اگه یه مقدار فنی باشید یه چرخ ساندرو به همه هیکل اون چینی یه بار مصرف می ارزه.چینی بزک کرده بی کیفیت
14:04  1395/06/29
پاسخ دادن
پیمان
9

به نظر من ایکس 50 خیلی کاملتر و بهتر از ساندرو
10:36  1395/06/29
پاسخ دادن
کاربر: m&z
0

آقا تو رو خدا این جا کلیدی چینی رو با رنو مقایسه نکنید
16:02  1395/06/28
پاسخ دادن
رامتین
8

همون آرم رنو با اعتبار،سابقه و افتخاراتش در صنعت خودروسازی می ارزه به کل هیکل ماشینهای بی اصل و نسبی مثل لیفان
16:43  1395/06/27
پاسخ دادن
سامان
7

داداش ارم رنو واسه رنو .....اینی به اسم رنو هستش بهش میگن داچیا یه شرکت رومانی با سابقه ساخت ماشبن های ارزون واسه قشر کم درامد
23:48  1396/01/11

محسن 2
14

کاش موتور سلندرو رو اتاق x50 بود..
هم پرقدرت و هم زیبا
01:01  1395/06/25
پاسخ دادن
*
12

انصافا لیفان x50 خیلی سر تر از ماشین داچیا رومانی هست
به اطلاعات ncap نگاه کنید نوشته داچیا
22:09  1395/06/24
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
17

اینها دیگه حتی به ایمنی و جان مردم هم رحم نمی کنند!برای ایکس 50 که کنترل پایداری برداشتند. در مونتاژ ساندرو هم مدل قدیمی با ترمز عقب کاسه ای و بدون کنترل پایداری را آورده اند.در اچ سی کراس هم ایربگ های کناری را بداشته اند!
21:03  1395/06/24
پاسخ دادن
ناشناس
1

دوست عزیز تجربه تلخ صنعت گاری سازی ایران نشان می دهد اواولویت اصلی این صنعت فزرتی پرشدن جیب مافیا است و ایمنی و کیفیت و... اولویت های بعدی است.
10:14  1396/01/12

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد