تست و بررسی MVM X33 S

 

تست و بررسی MVM X33 S

 
فروش فوق العاده خوب ام وی ام X33 سری نخست در سال 89 را می توان سرآغازی برای فراگیر شدن خودروهای چینی در بازار ایران دانست.
 
X33 اولیه، کراس اوور تک دیفرانسیل نسبتا ارزان قیمتی بود که با قیمت اولیه 19.5 میلیون تومان به گزینه ای جذاب و متفاوت در بازار ماتم زده و بی تنوع اواخر دهه 80 تبدیل شده بود و به ازای کمی ریسک، حس تنوع طلبی مشتریان را سیراب می کرد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
اما خودروسازان ایرانی نه تنها از فروش خوب X33 درس نگرفتند، بلکه حتی با جنبش شاسی بلند سواری جهانی نیز همراه نشدند و حالا پس از گذشت قریب به 6 سال از عرضه اولیه X33 ، تاکنون شاهد معرفی یک کراس اوور شاخص توسط ایران خودرو و سایپا نبوده ایم.
 
جالب تر آنکه دو خودروساز بزرگ کشورمان به جای تلاش برای رقابت با خودروسازان چینی، خود نیز به جمع مونتاژگران محصولات سرزمین اژدهای زرد پیوسته اند و در یکی دوسال اخیر با سرعتی لاکپشت وار محصولاتی نظیر هایما S7 و چانگان CS35 را به بازار معرفی کرده اند.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
در مقابل اما کمپانی چری چین و نماینده ایرانی اش (مدیران خودرو)، تحولاتی برق آسا را تجربه می کنند و هفته گذشته دومین فیس لیفت از X33 را در بازار ایران قیمت گذاری کردند.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
X33 S نسبت به فیس لیفت قبلی، برخی تغییرات در چراغ های جلو، جلوپنجره، رینگ و اضافه شدن نوارهای کرومی در نمای جانبی را تجربه می کند و در داخل اتاق نیز به داشبوردی کاملا جدید و آپشن های رفاهی بیشتر نظیر مانیتور 8 اینچی لمسی و دوربین دنده عقب و …مجهز شده است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
نمونه فول این خودرو علاوه بر این موارد احتمالا با رنگ متضاد بدنه (سقف و بدنه دو رنگ) عرضه خواهد شد.
 
 اما جالب ترین تغییرات X33 S به مسائل فنی مربوط می شود، جایی که مهندسان چری مجددا تلاش کرده اند تا به وسیله تست در اتاق صدا، عایق کاری بدنه را اصلاح کنند تا نفوذ صدای پیشرانه به داخل کابین در حدود 6 دسیبل کاهش یابد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
همچنین برای اصلاح مصرف سوخت، مُد رانندگی ECO به بخش های نرم افزاری موتور و گیربکس افزوده شده که با کاهش دور موتور در مواقع غیر الزامی، زمینه کاهش مصرف سوخت و افزایش عمر قطعات فنی را به وجود می آورد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
مسئولین فنی مدیران خودرو معتقدند که به لطف اصلاحات نرم افزاری، شتاب گیری اولیه این مدل بهبود یافته و لمس سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حدود 13.0 ثانیه پس از آغاز حرکت ممکن می شود.
 
از طرف دیگر کیفیت متریال استفاده شده در داخل کابین نیز بهبود یافته و با توجه به قیمت حدود 75 الی 77 میلیونی خودرو (بسته به تیپ و آپشن) و سایر خودروهای موجود در بازار، می توان کیفیت کابین X33 S را قابل ملاحظه دانست.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
در شرایط فعلی بازار، مهمترین رقبای فنی این مدل از ام وی ام X33، نمونه تازه معرفی شده از لیفان X60 اتوماتیک و هایما S7 ایران خودرو به حساب می آیند.
 
البته اگر تاکیدی بر استفاده از گیربکس اتوماتیک نداشته باشد، با پرداخت81 میلیون تومان، جک S5 دنده دستی نیز قابل گزینش خواهد بود.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
اما لیفان به شکل محسوسی از X33 جدید ارزان قیمت تر است و هایما S7 نیز از نظر تعداد تولید و خدمات پس از فروش هنوز به شرایط مطلوبی نرسیده و در مجموع با قیمتی بیشتر از X33 عرضه می شود.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
از طرف دیگر مشکل هایما در شتاب گیری صفر تا صد که توسط نشریات در حدود 20 ثانیه اندازه گیری شده است، مزید بر علت می شود تا کفه ترازو به سمت X33 سنگین شود.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
جالب است بدانید که رکورد تولید خودروهای ام وی ام در کشورمان اخیرا از مرز 200 هزار دستگاه عبور کرده و از این میان، حدود 50 هزار دستگاه سهم خانواده X33 بوده است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
از طرف دیگر در طول یک دهه گذشته سهم خودروهای چینی در بازار از حدود 1 درصد به حدود 10 درصد افزایش یافته که البته در بازار انحصاری و کم رقابت ایران، رقم قابل توجهی به حساب نمی آید اما از طرف دیگر این رشد 10 برابری، حکایت از تلاش و پیشرفت دائمی چینی ها و افزایش رضایتمندی مشتریان ایرانی از خودروهای چینی دارد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
ام وی ام X33 S مانند نسل های گذشته خود به یک موتور 2.0 لیتری 139 اسب بخاری مجهز است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس تعویض متوالی (CVT) به چرخ های جلو می رساند.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
مشابه همین مجموعه فنی علاوه بر مدل های X33 در سدان MVM 550 و چری تیگو 5 نیز به کار گرفته شده است و براساس شواهد از دوام مناسبی برخودار است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
هرچند گیربکس های CVT معمولا از نظر شتاب گیری اولیه کمی کُند عمل می کند و به نظر بسیاری افراد، لذت رانندگی بالایی را ارائه نمی دهد اما در این کلاس قیمتی، استفاده از گیربکس CVT کاملا رایج شده است و مهمترین رقیب X33 S، یعنی لیفان X60 نیز به چنین گیربکسی مجهز است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
به هرحال آنچه مسلم است اینکه، خودروسازان چینی علیرغم تمام محدودیت ها و سختی رقابت در یک بازار انحصاری، در حال پیشرفت هستند و ایران خودرو و سایپا تنها به لطف قوانین حمایتی گمرکی، بازار خود را در برابر این رقبای سخت کوش حفظ کرده اند.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , ام وی ام X33S , مدیران خودرو , خودرو چینی , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

9 نظر

دهقان
5

من يه ٦ ماهى هست كه از اين خودرو استفاده ميكنم و موردى كه داره نه GPS داره نه صندليش برقيه نسبت به قيمتى كه داره، و ايراد مهم تر اينكه به شدت صداى موتور داخل اتاق مياد.
02:44  1396/01/13
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
0

سلام دوستان من يه خودرو مى خوام بختم ولى نمى دونم چى بخرم و بيشتر شاسى بلند دوست دارم بخرم ، چه خودرويى پيشنهاد مى كنيد ؟ اين خودرو MVM X33 S إز نظر امنيت چند ستاره هست ؟ ، خواهش مى كنم جواب بديد
16:13  1395/08/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
3

بازم تبلیغ نرم ماشین چینی
16:24  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
13

این دیگه از نرم رد شده.
داره قشنگ میاد جلو روت.
باز جای شکرش باقیه که چینیها دارن پیشرفت میکنن و ما هم از اونا بهره مند میشیم.
خاک بر سر این خودروسازی
16:03  1395/06/25

گزارش
فرزاد
9

برای دو خودروساز داخلی که باعث افتخار میهن است؟ فروختن خودروی چینی با قیمت جهانی ۱۵ میلیونی در داخل کشور عزیزمان به قیمت ۷۰ تا ۸۰ تومن به مراتب پرسود تر است از فروش تولیدات داخلی حداکثر ۱۰ میلیونی با قیمت ۳۰ تا ۴۰ تومن به مردم است.
بگذاریم تا آنها برای سرما و گرمای سرمان، دست از کلاه برداری و کلاه گذاری برندارند.
15:32  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
امیر
25

اونهایی که می گویند این خودرو اشغال است می توانند 75 میلیون تومان هزینه
کنند و کیا پیکانتو که خودروی کوچک شهری با موتور کم توان است بخرند و دلشان
را خوش کنند که خودروی کره ای خرید کرده اند!!!!!
13:22  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
مهرداد
3

بد بودن ایران خودرو و سایپا دلیلی بر خوب بودن این محصولات نیست.کاش مدیران خودرو این تلاش و تبلیغات را حداقل در مورد خودروهای کمپانی های با کیفیت تر میکرد.دقیقا مصداق از چاله به چاه افتادن هست.
با تشکر
11:16  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
محسن 2
6

زیباست
ولی با موتور تکراری و کم توان
02:01  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
حسن
17

اتفاقا یکی از نقاط قوتش همین موتوره که هم توی ایران خوب جواب داده و خرابی خیلی کمی ازش گزارش شده هم مصرف مناسبی داره و هم قدرت نسبتا خوبی به لطف گشتاور بالاش داره.در ضمن به دلیل تعدد کاربردش در صورت لزوم تعمیر و قطعه راحتتر گیر میاد.در کل به نظرم این x33s یکی از موفقترین خودروهای سال جادی خواهد بود.
15:27  1395/06/24

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 63 نظر
X33 Cross cvt 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مرتضی : با سلام و احترام، تارا اتومات، پیش فروش تحویل 31خرداد، 29 اردیبهشت پلاک شد، از اون روز رو تحویل اسناد میچرخه، امروز صبح پیامک تحویل حضوریش اومد، نوشته 12 ساعت فرصت اننخابشو دارید.
شاهین : سلام من اولین و آخرین بارم بود از سایپا ثبت نام کردم
ساسان : سلام...همین بلا سر ما اومد آذرماه ماشین زیرپامو فروختم که اول اسفند تحویل بگیرم. اگه میتونی پولتو بردار یک مدل پایین تر از بیرون بگیر وبه آرامش برس
علی : با عرض سلام خدمت وکیل محترم دادگستری، یه سوال داشتم از خدمتتون: واسه بنده هم مثل بقیه دوستان مابه تفاوت قیمت بابت "دیون دولتی" تعیین شده ولی در ماده 13 قراردادی که امضا کردم، دیون دولتی با مواردی مثل (عوارض، تعرفه گمرکی و ...) ذکر شده. بنده در راستای پیش رفتن موارد تحویل خودرو به نمایندگی مراجعه و بابت اضافه مبلغ درخواست شده یک فقره چک دادم. در ادامه نمایندگی درخواست امضای مجدد قرارداد را از بنده داشت که بعد از مطالعه متوجه شدم در ماده 13 به تغییر "نرخ ارز مبنا" نیز اشاره شده که در قرارداد قبلی بندی درج نشده بود. این شد که بنده قرارداد جدید را امضا نکردم. الان سوال بنده این هست که آیا شرکت بر این اساس میتواند برای بنده مشکلی مثل تاخیر در تحویل، عدم تحویل یا بطور کلی فسخ قرارداد رو در پیش بگیره؟؟
x5 محمد : دیشب جاده کرمان رفسنجان بالغ بر ده تا تریلی حمل ماشین دیدم همه شونم مال مدیران خودرو بود تیگو فونیکس و ... فقط ماشین های کرمان موتور انگار تحویل داده نمیشه
J7 حجت : چرا تعهدهای قدیمی را انجام ندادید فروش نقوی انجام میدهید
J7 حجت : وا قعا چرا کرمان موتور به تعهدات خود عمل نمی کنه
سلامj7 بهمن هستم : سلام دوستان من نمی دونم چرا کرمان متور به جای اینکه تعهد های قبلی را انجام بده ثبت نام تحویل 20 روزه انجام میده واقعا شرم اوره به قول قدیمی ها انی که زاییدی بزرک کن تا بعد خخخخخخ
Hossein : سلام تعدادی از دی ماهی ها صادر شده ظاهرا فقط ۸ دی ماه و بقیه دی ماه مونده، ۲۰ رو پس از واریز دوم تحویل می دن، شما چه رنگی و تحویل کی هستی؟
سپیده ایکس پنج : دوستان تا نریم در کارخانه ماشین نمیدن، هماهنگ کنید بخدا تا بریم درکار خونه باید رسانه ای بشه این ماجرا، ایجور ک بوش میاد حداقل یک ماه دیگه نمیدن، من مطمنم تا یک ماه الا دوماه دیگه نمیددن شایدم بیشتر، اصلا از الانم بخوان شروع کنن دوماه طول میکشع همش بدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فوق العاده بهمن 6بهمن : فاقد خانواده زیاد هست و فاقد هر چیزی ..چون باباشون آچار چرخ زیاد استفاده می کرد فکر می کنن همه مثل خودشون هستن
X33ام تی : سلام دوستان اون روزمیگفتید دروغ میگید باز الان صبح شنبه زنگ زدم خدا شاهده جان پسرم گفت کل x33دنده ها مجوز خروج خورده ولی تریلی ها بار گیری نمیکنن منتظر تریلی هستند .حالا هر کی میخواد باور کنه میخواد نکنه .حق نگدارتان
محمدرضا : سلام. پانا تیتانیوم فروش فوری تحویل 9 خرداد فاکتور نشده هنوز که
فروردین فرسوده 207 : سلام دوستان از فرسوده های تحویل 31 فروردین کسی فاکتور نشده؟ لطفا جواب بدید . پس کی میخوان فاکتور کنن خسته شدیم بخدا.
دنا آپشنال تحویل 18 خرداد : داداش مال ما پلاکشم اومده ها، یه پیگیری کن، آپشنال تا تاریخ 31 خرداد فاکتور شده، یا مابه التفاوت دیر دادی یا هنوز ندادی، حتما از نمایندگی پیگیری کن
خرزوخان سایپا : متاسفانه خیلیها تربیت و بافتار خانوادگیشون رو نشون میدن ن مردی نه انسانی ن..
8 اسفند : این شماره کجاست کسی میدونه ؟ 02148950000
207مادران خرداد : سلام من تحویل13خردادم 4فاکتور وپلاک شده تاالان روی اسناد میچرخه چن روز طول میکشه بیاد دستم؟؟ جواب بدین لطفا
روح الله کیوانپور : سلام کسی از مجوزها خبری نداره خوردن یا نه
کوئیک GXL : آخرین پیام تحویل اردیبهشت تکمیل وجه 25/12/1404 فاکتور 7/3/1404کن